×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/186/2015

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Βελτίωση προσφοράς, στα πλαίσια ανοικτού διαγωνισμού, μετά την κατακύρωση και πριν την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης της προμήθειας, ύστερα από συνεννόηση μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και του προμηθευτή.Η εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής, σε χρόνο μετά την κατακύρωση και πριν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης: α) επιδίωξη, σε συνεννόηση με την εταιρεία στην οποία τελικώς κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός, της βελτίωσης της προσφοράς της και β) αποδοχή της βελτίωσης της προσφοράς της εταιρείας, στην οποία η τελευταία προέβη αυτοβούλως, δεν απαγορεύεται από το εθνικό και ενωσιακό θεσμικό πλαίσιο για την ανάθεση των δημοσίων συμβάσεων και τις αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης που πηγάζουν από αυτό. Περαιτέρω, η ως άνω συνεννόηση δεν συνιστά διαπραγμάτευση που εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο των διατάξεων των άρθρων 24 και 25 του π.δ. 60/2007 και 21 του π.δ. 118/2007. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/461/2000

Μειοδοτικός - πλειοδοτικός διαγωνισμός. Μεταβολή της σύνθεσης και σύστασης Κοινοπραξίας μετά την κατακύρωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η μεταβολή της σύνθεσης και σύστασης της Κοινοπραξίας, μετά την υποβολή της προσφοράς και την κατακύρωση και πριν από την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης εργασιών.


ΝΣΚ/458/2009

Πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτου επιβάλλονται και στην περίπτωση που ο κύριος ή συγκύριος προβαίνει αυτοβούλως σε κατεδάφιση του αυθαιρέτου, πριν την εξέταση από την αρμόδια επιτροπή της ένστασής του κατά της σχετικής έκθεσης αυτοψίας.


ΝΣΚ/259/2011

Δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός για την ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης-ασφάλειας του ΥΠΠΟΤ – Δυνατότητα ματαίωσης της διαδικασίας πριν την κατακύρωση – Έννοια «δημοσίου συμφέροντος».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μπορεί να ματαιωθεί οριστικά ο συγκεκριμένος διαγωνισμός πριν την κατακύρωση του αποτελέσματος και την υπογραφή της σύμβασης, καθόσον καλύφθηκαν οι λειτουργικές ανάγκες του ΥΠΠΟΤ, που προκάλεσαν τον διαγωνισμό αυτό. Η ματαίωσή του επικουρείται και από λόγους δημοσίου συμφέροντος, συνιστάμενους στη μη πρόσθετη επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού του ΥΠΠΟΤ με την δαπάνη των υπηρεσιών φύλαξης και ασφάλειας της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου ύψους 91.012,19 ευρώ, σε κρίσιμη για την εθνική οικονομία χρονική περίοδο. (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/1146/2020

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αφορά την κατακύρωση των Τμημάτων Α, Β, Γ και Δ του διαγωνισμού στον παρεμβαίνοντα, επειδή ο τελευταίος υποβίβασε ελλιπή δικαιολογητικά. Συγκεκριμένα, ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο παρεμβαίνων δεν απέδειξε τη μη συνδρομή των λόγων αποκλεισμού κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς, καθώς τα υποβληθέντα δικαιολογητικά κατακύρωσης (αποδεικτικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας) κάλυπταν μόνο τον χρόνο υποβολής των δικαιολογητικών κατακύρωσης και όχι τον χρόνο υποβολής της προσφοράς. Επίσης, για το Τμήμα Β του διαγωνισμού, ο παρεμβαίνων υποβίβασε πιστοποιητικό που είχε εκδοθεί πριν από περισσότερες από 30 εργάσιμες ημέρες από την υποβολή του, καθώς και κατάλογο ολοκληρωμένων έργων χωρίς ψηφιακή υπογραφή. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών φύλαξης και διαχείρισης πλήθους στις εγκαταστάσεις της αναθέτουσας αρχής για τρία έτη, με συνολικό προϋπολογισμό 1.396.000 ευρώ. Η προσφυγή θεμελιώθηκε στις παραβάσεις των όρων της διακήρυξης και του νόμου, οι οποίες οδήγησαν σε παράνομη κατακύρωση στον παρεμβαίνοντα.


ΕΑΔΗΣΥ/1655/2023

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά του ως ασυνήθιστα χαμηλή. Επιπλέον, επικαλείται ζημία από την παράνομη απόρριψη της προσφοράς του και όφελος από την ανάδειξή του ως αναδόχου. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της Μελέτης με συγκεκριμένο τίτλο (Αρ. Πρ. …/…-…-23), με εκτιμώμενη αξία … ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η αναθέτουσα αρχή δεν προχώρησε σε συνεννόηση ή διευκρίνιση κατά την αξιολόγηση των πληροφοριών, ενώ ταυτόχρονα θεωρεί την πρόσκληση για αιτιολόγηση της προσφοράς αόριστη και ασαφή.


ΝΣΚ/12/2015

Ε.Π. «Αλιεία» 2007-2013 – Δυνατότητα ή μη αποδοχής προσφοράς μετά την κατακύρωση του έργου, ενώ δεν υφίσταται σχετική πρόβλεψη – Αρμοδιότητα για την ανωτέρω κρίση και την εκτίμηση της προσφοράς ως ικανοποιητικής ή μη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Α) Εφόσον πρόκειται για προσφορά πρόσθετης έκπτωσης, που γίνεται αυτοβούλως και οικειοθελώς, ενώ έχουν τηρηθεί οι διατυπώσεις δημοσιότητας, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαγωνισμού, έχει ήδη αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος με βάση τα προβλεπόμενα στη Διακήρυξη και έχει εγκριθεί η ανάδειξή του από την αναθέτουσα αρχή, δεν υφίσταται περαιτέρω στάδιο ανάπτυξης του ανταγωνισμού. Κατά συνέπεια, λαμβάνοντας υπόψη ότι, από την δοθείσα περαιτέρω έκπτωση δεν επηρεάζεται το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, το δε έργο, θα εκτελεσθεί από τον ανάδοχο εντός της καθορισμένης προθεσμίας, με τα αναφερόμενα στη Διακήρυξη ποιοτικά και τεχνικά χαρακτηριστικά χωρίς καμία παρέκκλιση, οφειλόμενη στην πρόσθετη έκπτωση, η οποία επιφέρει μείωση της δαπάνης, η βελτιωμένη προσφορά μπορεί να γίνει αποδεκτή από την αναθέτουσα αρχή. (πλειοψ.) Β) Η Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π. «Αλιείας» 2007-2013 είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση και την υλοποίηση του προγράμματος, σύμφωνα με την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και διασφαλίζει τη συμμόρφωση των χρηματοδοτούμενων πράξεων προς τους ισχύοντες ενωσιακούς και εθνικούς κανόνες, καθ’ όλη την περίοδο υλοποίησής τους. Η επί της ουσίας κρίση περί της αποδοχής ή μη της βελτιωμένης προσφοράς, καθώς και η κρίση περί της ακυρώσεως της δημοπρασίας για τους λόγους που ορίζονται στο άρθρο 27 του Ν. 3669/2008, ανήκει στην αρμοδιότητα της αναθέτουσας αρχής, πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένη και υπόκειται σε έλεγχο νομιμότητας από την Διαχειριστική Αρχή. Επομένως, εφ’ όσον, ζητήθηκε από την Διαχειριστική Αρχή η σύμφωνη γνώμη της για την υπογραφή της συμβάσεως και, εφ’ όσον έχει δημιουργηθεί αμφισβήτηση για το κατά πόσον η αναδειχθείσα προσφορά είναι ικανοποιητική, θα πρέπει, κατά την εξέταση της διαδικασίας ανάθεσης, η Διαχειριστική Αρχή, κατά την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας, να θέσει υπόψη της αναθέτουσας αρχής τα συγκριτικά στοιχεία που διαθέτει, τα οποία θα πρέπει να πληρούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί από το νόμο και τη νομολογία και, βάσει αυτών, να εξετασθεί εάν η αιτιολογία που παρέχεται από την αναθέτουσα αρχή είναι πλήρης και περιλαμβάνει πρόσφορα συγκριτικά στοιχεία κατά την έννοια των προαναφερομένων. (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/1622/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία, μέσω της προδικαστικής προσφυγής της, ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 33/21 σύμβασης μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και της εταιρείας «…………….», η οποία αφορά την επαγγελματική μίσθωση του κυλικείου του νοσοκομειου. Η προσφυγή βασίζεται στην παράβαση της υποχρέωσης αναστολής της σύναψης σύμβασης, καθώς η αναθέτουσα αρχή προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης πριν τη δημοσίευση της απόφασης επί της προδικαστικής προσφυγής από την ΑΕΠΠ και πριν από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της αίτησης αναστολής, παραβιάζοντας έτσι τις διατάξεις του νόμου. Επιπλέον, η προσφυγή ασκείται προς ακύρωση κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παραλειψής που σχετίζεται με τη διαδικασία του διαγωνισμού και την κατακύρωση της σύμβασης.


ΣτΕ/3877/2010

Κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων του πδ/τος 118/2007 και της διακήρυξης, οι οποίες αποσκοπούν στην υποβολή επίκαιρων δικαιολογητικών συμμετοχής στο διαγωνισμό, νομίμως προσκομίζονται από τον ενδιαφερόμενο δικαιολογητικά τα οποία δεν είχαν μεν εκδοθεί σε χρόνο προγενέστερο του διαγωνισμού αλλ’ εξεδόθησαν μεταγενεστέρως και δη μετά την ανάδειξή του ως υποψηφίου για κατακύρωση και την σχετική περί τούτου έγγραφη ειδοποίησή του, πάντως, όμως, εντός της τασσόμενης εικοσαήμερης προθεσμίας, για τη θέσπιση της οποίας, άλλωστε, ουδείς δικαιολογητικός λόγος θα υπήρχε εάν ο κάθε διαγωνιζόμενος όφειλε να μεριμνήσει ώστε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά να έχουν εκδοθεί από τις αρμόδιες αρχές πριν από την ανάδειξή του ως υποψηφίου προς κατακύρωση και την έγγραφη προς αυτόν ειδοποίηση για την προσκόμισή τους.


ΣΤΕ/60/2009

Κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων του πδ/τος 118/2007 και της διακήρυξης, οι οποίες αποσκοπούν στην υποβολή επίκαιρων δικαιολογητικών συμμετοχής στο διαγωνισμό, νομίμως προσκομίζονται από τον ενδιαφερόμενο δικαιολογητικά τα οποία δεν είχαν μεν εκδοθεί σε χρόνο προγενέστερο του διαγωνισμού αλλ’ εξεδόθησαν μεταγενεστέρως και δη μετά την ανάδειξή του ως υποψηφίου για κατακύρωση και την σχετική περί τούτου έγγραφη ειδοποίησή του, πάντως, όμως, εντός της τασσόμενης εικοσαήμερης προθεσμίας, για τη θέσπιση της οποίας, άλλωστε, ουδείς δικαιολογητικός λόγος θα υπήρχε εάν ο κάθε διαγωνιζόμενος όφειλε να μεριμνήσει ώστε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά να έχουν εκδοθεί από τις αρμόδιες αρχές πριν από την ανάδειξή του ως υποψηφίου προς κατακύρωση και την έγγραφη προς αυτόν ειδοποίηση για την προσκομιδή τους.


ΑΕΠΠ/1532/2021

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ΄ αριθμ. 382/Β9-15/7/2021 απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία αποφασίστηκε η ματαίωση του δημόσιου διαγωνισμού για το Τμήμα 14, λόγω απόρριψης της προσφοράς της. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια αναλώσιμων εργαστηρίων με εκτιμώμενη αξία 63.882,02€ (συν ΦΠΑ), στο πλαίσιο του Υποέργου 11 της Πράξης «Παρακολούθηση και καταγραφή της κατάστασης των υδάτων της …». Η απόρριψη βασίστηκε στο ότι το ΕΕΕΣ είχε υπογραφεί 14 ημέρες πριν την καταληκτική ημέρα υποβολής προσφορών, ενώ απαιτούνταν να έχει υπογραφεί έως 10 ημέρες πριν. Η προσφυγή θεμελιώνει την αναγνώριση του ότι η ερμηνεία του οικείου όρου της διακήρυξης πρέπει να επιτρέπει τη υπογραφή του ΕΕΕΣ έως 10 ημέρες πριν την υποβολή της προσφοράς (και όχι πριν την καταληκτική ημερομηνία), ώστε να μην περιορίζεται άδικα ο χρόνος υποβολής.