ΝΣΚ/26/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Κοινοποίηση προκήρυξης κατά το άρθρο πέμπτο παρ.6 του ν. 3839/2010 – Παράλειψη κοινοποίησης – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η Διοίκηση (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) δεν υποχρεούται να ανακαλέσει όλες τις διοικητικές πράξεις, που συνδέονται με την διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων Διευθύνσεων (από το σημείο, που διεπράχθη η παράλειψη και εφεξής μέχρι και την ολοκλήρωσή της με την τοποθέτηση των επιλεγέντων ως Προϊσταμένων), αλλά έχει το δικαίωμα, κατ’ ενάσκηση της διακριτικής ευχέρειας, είτε να προβεί στην ανάκληση αυτή, είτε να εμμείνει στην διενεργηθείσα, έστω και παρανόμως, επιλογή. Η ανάκληση, εφόσον αποφασισθεί από την Διοίκηση, πρέπει να αφορά μόνον τις Διευθύνσεις για τις οποίες ο ενδιαφερόμενος είχε τα τυπικά προσόντα συμμετοχής στην διαδικασία επιλογής. (πλειοψ.) ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/367/2011
Ιατροί και οδοντίατροι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εκλογή τους ως αιρετών στους Δήμους – Υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών ή κατόπιν αιτήσεώς τους – Δυνατότητα παράλληλης παροχής υπηρεσιών στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με αμοιβή και λήψης της αντιμισθίας της αιρετής θέσης τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι υπηρετούντες γιατροί – οδοντίατροι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, οι οποίοι εκλέγονται δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων, καθώς και οι πρόεδροι των συνδέσμων, λαμβάνουν είτε υποχρεωτικά άδεια άνευ αποδοχών κατά τη διάρκεια της θητείας τους από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είτε εάν υποβάλλουν σχετική αίτηση, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 93 παρ.1 και 2 του Ν 3852/2010, όπως ισχύει σήμερα. Τα ανωτέρω πρόσωπα, τα οποία έχουν δικαίωμα επιλογής, εάν δεν υποβάλλουν αίτηση ή εάν η Διοίκηση δεν τους χορηγήσει την σχετική άδεια άνευ αποδοχών, επιλέγουν είτε την αντιμισθία της αιρετής θέσης τους είτε το μισθό της θέσης τους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Όσοι από τους προαναφερθέντες έχουν λάβει την ειδική άδεια άνευ αποδοχών από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μετά από αίτησή τους, μπορούν με νέα αίτησή τους να κάνουν διακοπή της άνω άδειας, ενώ εάν είχαν υποβάλει την αρχική αίτηση πριν επέλθει η τροποποίηση του άρθρου 93 του Ν 3852/2010 από τη διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 3966/2011 και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις ασκήσεως του δικαιώματος επιλογής, οπότε μπορούν να παρέχουν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ τις υπηρεσίες τους και να αμείβονται από αυτό ταυτόχρονα με την αντιμισθία της αιρετής θέσης τους. Η Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει διακριτική ευχέρεια και δεν υποχρεούται να κάνει δεκτό το αίτημά τους αυτό, σταθμίζοντας εκάστοτε τις ειδικές περιστάσεις και συνθήκες που επικρατούν.
ΝΣΚ/105/2018
Δυνατότητα ανάκλησης αποφάσεων του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που αναγνώρισαν συνάφεια μεταπτυχιακών τίτλων υπαλλήλων με τα ασκούμενα καθήκοντα - Σε καταφατική περίπτωση αν πρέπει να ανακληθούν οι σχετικές αποφάσεις μείωσης της βαθμολογικής τους εξέλιξης και χορήγησης μεταπτυχιακού επιδόματος σύμφωνα με τις διατάξεις των εκάστοτε νόμων και να ζητηθεί η επιστροφή των αποδοχών που εσφαλμένα έλαβαν ως αχρεωστήτως καταβληθείσες – Ενδεικνυόμενες για την διοίκηση ενέργειες.(..)Δεν είναι νόμιμη η ανάκληση των συγκεκριμένων αποφάσεων του Α’ Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επομένως η Διοίκηση δεν επιτρέπεται να τις ανακαλέσει, επειδή παρήλθε η εύλογη προθεσμία που τάσσεται στο νόμο και δεν συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι που καθιστούν δυνατή την ανάκληση και μετά την παρέλευση της εύλογης προθεσμίας.
ΝΣΚ/243/2015
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα ή μη αποδοχής από την Διοίκηση αιτήσεως παραιτήσεως υπαλλήλου του Ιδρύματος, εις βάρος του οποίου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) δύναται να εξετάσει την περίπτωση αποδοχής της αιτήσεως παραιτήσεως του υπαλλήλου Α.Μ., χωρίς να αναμείνει την αμετάκλητη περαίωση της εναντίον του ασκηθείσης ποινικής διώξεως. ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/80/2017
Δυνατότητα εφαρμογής στον ΕΦΚΑ, ως καθολικό διάδοχο του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ (και των λοιπών εντασσομένων Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης), διάταξης του ν. 4310/2014, που προβλέπει ότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ διενεργεί διαγωνισμούς, κατά παρέκκλιση των διατάξεων των ν. 2503/1997 και 3852/2010, για την κάλυψη των αναγκών σε πετρέλαιο θέρμανσης των κτιρίων του στο σύνολο της Επικρατείας που στεγάζονται υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είτε αυτοτελώς είτε συστεγάζονται με άλλες υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το άρθρο 55 παρ. 6Δ του ν. 4310/2014, που προβλέπει τη δυνατότητα των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να διενεργούν διαγωνισμούς για την κάλυψη των αναγκών σε πετρέλαιο θέρμανσης των κτιρίων που στεγάζουν, είτε αυτοτελώς είτε συστεγαζόμενες με άλλους φορείς, τις υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο σύνολο της επικράτειας, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 2503/1997 και 3852/2010 (οι οποίες ορίζουν ότι τα ν.π.δ.δ. διενεργούν τους διαγωνισμούς τους για την προμήθεια πετρελαιοειδών μέσω των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και ήδη των περιφερειών), έχει εφαρμογή στον Ε.Φ.Κ.Α. (ως καθολικό διάδοχο των εντασσομένων φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, στον οποίον περιήλθε αυτοδίκαια και η ακίνητη περιουσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), καθόσον αυτός υπεισήλθε και στα πάσης φύσεως δικαιώματα και υποχρεώσεις των εντασσόμενων φορέων.
ΝΣΚ/262/2012
Άρνηση απόδοσης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δικτυακού εξοπλισμού από τα πρώην Νοσοκομεία ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που εντάχθηκαν κατ’ άρθρο 32 του Ν. 3918/2011 στο Ε.Σ.Υ. και λειτουργούν μετά την ένταξή τους ως παραρτήματα των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. – Τηρητέα πορεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Τα πρώην Νοσοκομεία ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που εντάχθηκαν κατ’ άρθρο 32 του Ν. 3918/2011 στο Ε.Σ.Υ. και λειτουργούν μετά την ένταξή τους ως παραρτήματα των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. (φορείς υποδοχής), δεν αποτελούν πλέον υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αλλά του Ε.Σ.Υ., δηλ. του Δημοσίου. Ο δικτυακός εξοπλισμός της εταιρείας VODAFONE A.E., που είχε διατεθεί στα νοσοκομεία αυτά, είχε δηλ. διατεθεί στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δυνάμει της έννομης σχέσης που απορρέει από την ανωτέρω υπ’ αριθμ. ΦΠ430/08/13-07-2009 σύμβαση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με την εταιρεία VODAFONE A.E., δεν περιήλθε ποτέ στην κυριότητα των Νοσοκομείων αυτών, διότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είχε επί του ως άνω δικτυακού εξοπλισμού μόνο την χρήση (δηλ. την κατοχή) δυνάμει εννόμου σχέσεως, δηλ. της πιο πάνω σύμβασης προμήθειας. Επομένως η άρνηση των ανωτέρω Νοσοκομείων ν’ αποδώσουν τον ως άνω δικτυακό εξοπλισμό στην εταιρεία VODAFONE A.E. δεν έχει νόμιμη βάση και μπορεί να εκθέσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε αποζημίωση της ως άνω εταιρείας. Γι’ αυτό προς προστασία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ επιβάλλεται να διεξαχθεί κάθε διοικητική προσπάθεια είτε με την διοίκηση των φορέων υποδοχής των Νοσοκομείων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είτε με την προϊσταμένη τους αρχή, για την άμεση διοικητική επίλυση της ανωτέρω διαφοράς και την επιστροφή του δικτυακού εξοπλισμού. Εν πάση δε περιπτώσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει το δικαίωμα ως κάτοχος του δικτυακού εξοπλισμού δυνάμει εννόμου σχέσεως να προσφύγει στην διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, καθώς και να ασκήσει την δέουσα αγωγή νομής κατ’ άρθρο 997 Α.Κ. για την δικαστική επίλυση της ανωτέρω διαφοράς, με επιφύλαξη αποζημίωσής του, λόγω αδικοπραξίας σε βάρος του από τα ως άνω Νοσοκομεία, εάν εκτεθεί σε αξίωση αποζημίωσης της ως άνω εταιρείας. (ομοφ.) 2) Το αίτημα των ανωτέρω Νοσοκομείων να τους χορηγηθεί αντίγραφο της ανωτέρω αναφερθείσης σύμβασης προμήθειας είναι νόμιμο, κατ’ άρθρο 5 του Ν. 2690/1999 και πρέπει να ικανοποιηθεί, η δε σχετική δαπάνη αναπαραγωγής της σύμβασης θα βαρύνει κατά την παρ.4 εδ.β’ του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας τα αιτούντα Νοσοκομεία. (ομοφ.)
ΝΣΚ/200/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Ολοκλήρωση διαδικασίας διορισμού ατόμου με αναπηρία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση 1) υποχρεούται να ολοκληρώσει τη διαδικασία διορισμού του Ι.- Κ.Α., και 2) δύναται να ζητήσει από την πρωτοβάθμια επιτροπή του άρθρου 9 του ν. 2643/1998 την ανάκληση της αποφάσεώς της, οπότε, σε περίπτωση ανακλήσεως της τελευταίας αυτής αποφάσεως από την επιτροπή, το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ α) θα δύναται να ανακαλέσει την πράξη διορισμού (αν την έχει εν τω μεταξύ εκδώσει), ενώ β) δεν θα υποχρεούται να διορίσει τον Ι.-Κ. Α., αν δεν έχει ολοκληρώσει την οικεία διαδικασία.
ΝΣΚ/500/2011
Χορήγηση ή μη αντιγράφων α) πρακτικών συνεδριάσεως Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και β) απολογιών υπαλλήλων, μετά την περάτωση της πειθαρχικής διαδικασίας, σε υπάλληλο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α. Η Διοίκηση υποχρεούται, αφού προηγουμένως ενημερώσει την υπάλληλο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Ε.Α. κατ’ άρθρο 11 παρ.3 του Ν 2472/1997, να χορηγήσει στην υπάλληλο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Κ.Ζ.-Φ. αντίγραφα των: α) πρακτικού του Α΄ υπηρεσιακού συμβουλίου υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο οποίο περιέχεται η υπ’ αριθμ. 329 απόφαση του συμβουλίου αυτού και β) εγγράφου απολογίας της υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Ε.Α. η οποία αποτελεί τμήμα της αποφάσεως αυτής του υπηρεσιακού συμβουλίου. (ομοφ.) Β. Η Διοίκηση υποχρεούται, ύστερα από άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και αφού ενημερώσει (προηγουμένως) τους υπαλλήλους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Β.Π., Α.Λ. και Δ.Δ., να χορηγήσει στην υπάλληλο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Κ.Ζ.-Φ. αντίγραφα των: α) πρακτικών του Α΄ υπηρεσιακού συμβουλίου υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στα οποία περιέχονται οι υπ’ αριθμ. 331, 330 και 328 αποφάσεις του συμβουλίου αυτού και β) εγγράφων απολογιών των ως άνω υπαλλήλων Β.Π., Α.Λ. και Δ.Δ., οι οποίες αποτελούν τμήμα των περιεχομένων στα πρακτικά αυτά υπ’ αριθμ. 331, 330 και 328 αντιστοίχως πειθαρχικών αποφάσεων του υπηρεσιακού αυτού συμβουλίου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/248/2008
Δυνατότητα συμμετοχής υπαλλήλου της Γ.Γ.Κ.Α. σε Τοπική Διοικητική Επιτροπή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ενόψει των ρυθμίσεων του άρθρου 48 παρ.3 του Ν 2676/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αν ένα συγκεκριμένο πρόσωπο μετείχε σε δύο συνεχείς θητείες σε Τριμελή Διοικητική Επιτροπή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είτε ως μέλος τακτικό ή αναπληρωματικό, είτε ως πρόεδρος είτε ως αναπληρωτής του προέδρου, το πρόσωπο αυτό, καθ’ ερμηνεία του άρθρου 48 παρ.1 και 3 του Ν 2676/1999, όπως ισχύει σήμερα, κωλύεται να συμμετάσχει στην ίδια Επιτροπή υπό οιανδήποτε ιδιότητα, είτε ως μέλος τακτικό ή αναπληρωματικό, είτε ως πρόεδρος ή αναπληρωτής αυτού.
ΝΣΚ/93/2006
Επιλογή Προϊσταμένων οργανικών μονάδων ΙΚΑ – Πρώτη εφαρμογή Ν 3260/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την κάλυψη των 25 κενών θέσεων Προϊσταμένων Διευθύνσεων –Υποδ/νσεων, για τις οποίες το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Υπαλλήλων ΙΚΑ –ΕΤΑΜ, κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου 3260/2004, με την 52/ 12η Συν/22-2-2005 απόφασή του, αφού προέβη στην επιλογή 213 υπαλλήλων ως Προϊσταμένων Διευθύνσεων και Υποδ/νσεων, ανέβαλε τη σχετική κρίση του προκειμένου να υπάρξει και μια μελέτη και έρευνα γεωγραφική, για να καλυφθούν οι ανάγκες της Υπηρεσίας, χωρίς να δημιουργηθούν κοινωνικά και υπηρεσιακά προβλήματα σε υπαλλήλους, με τις τυχόν μετακινήσεις τους σε μακρινές αποστάσεις εξ αιτίας της επιλογής τους σε θέσεις Προϊσταμένων Δ/νσεων – Υποδ/νσεων, θα τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 11 του Ν 3260/2004 και όχι αυτές της παρ.6 του άρθρου 8 του ίδιου νόμου.
ΝΣΚ/106/2012
Μεταβίβαση των μετοχών της εταιρείας με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Α.Ε.» και το διακριτικό τίτλο «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μεταβίβαση του εταιρικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει επέλθει ευθέως από το νόμο, χωρίς να απαιτείται η σύνταξη μεταβιβαστικού συμβολαιογραφικού εγγράφου ή άλλου ιδιωτικού εγγράφου. Οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί η Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, προκειμένου να μεταβιβασθούν από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οι μετοχές της εταιρείας «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» συνίστανται στις διατυπώσεις που ορίζουν οι διατάξεις του άρθρου 13 του Ν. 3604/2007, τις οποίες οφείλει η εταιρεία «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» να τηρήσει και το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να ελέγξει και να εποπτεύσει. Επί πλέον, προκύπτει σειρά άλλων ενεργειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που απορρέουν από τις διατάξεις του Ν. 3607/2007 και του άρθρου 2 παρ. 12 του Ν. 4024/2011 στα πλαίσια της εποπτείας και του ελέγχου που ασκείται από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στην εταιρεία «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.».