×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/292/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τήρηση ή μη της διαδικασίας του άρθρου 11 του Ν 1649/1986 για την πρόσληψη δικηγόρου σε ανώνυμη εταιρεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 του Ν 1649/1986 για την πρόσληψη δικηγόρου στην ανώνυμη εταιρεία με διακριτικό τίτλο «ΕΑΧΑ Α.Ε.», δεδομένου ότι η διαδικασία αυτή ακολουθείται μόνον εφ’ όσον πρόκειται για πλήρωση θέσεως δικηγόρου νομικού προσώπου που ανήκει στον δημόσιο τομέα, ανεξάρτητα από το εάν το νομικό αυτό πρόσωπο είναι ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου και εν προκειμένω με ειδικές διατάξεις η «ΕΑΧΑ Α.Ε.» εξαιρείται από την εφαρμογή σ’ αυτήν των διατάξεων που διέπουν εταιρείες που ανήκουν άμεσα ή έμμεσα στο δημόσιο αλλά και από την υπαγωγή της στην κατηγορία των οργανισμών και επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/148/2008

Επιτρεπτό ή μη έκδοσης απόφασης του Νομάρχη για πρόσληψη «Νομικού Συμβούλου (Δικηγόρου)» κατ’ εφαρμογήν της προβλεπόμενης στο άρθρο 11 παρ.1 εδάφιο δεύτερο του Ν 1649/1986.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της ΝΑ Αιτωλοακαρνανίας δεν προβλέπεται θέση Νομικού Συμβούλου, αλλά θέσεις δικηγόρων και δεν είναι νόμω επιτρεπτή η έκδοση απόφασης του Νομάρχη για πρόσληψη «Νομικού Συμβούλου (Δικηγόρου)» κατ’ εφαρμογήν της προβλεπόμενης στο άρθρο 11 παρ.1 εδάφιο δεύτερο του Ν 1649/1986, όπως ισχύει τροποποιημένο από το άρθρο 18 του Ν 1868/1989, εξαίρεσης από τη διαδικασία επιλογής από επιτροπή, κατόπιν προκήρυξης.


ΝΣΚ/434/2000

Δικηγόροι. Διαδικασία προσλήψεως δικηγόρου σε Νομικό Πρόσωπο δημοσίου τομέα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την πρόσληψη δικηγόρου προς κάλυψη της προβλεπομένης από το άρθρο 41 παρ.7 του Ν.2637/1998 θέσεως για τις ανάγκες του Οργανισμού Πιστοποίησης και Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων (Ο.Π.Ε.ΓΕ.Π.), πρέπει να τηρηθεί η διαγραφομένη στις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν.1649/1986, όπως ορισμένες εξ αυτών αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 18 του Ν.1868/1989, διαδικασία, δεδομένου ότι δεν προκύπτει από τον νόμο, ότι πρόκειται περί θέσεως προϊσταμένου νομικής ή δικαστικής υπηρεσίας ή του νομικού συμβούλου του παραπάνω νομικού προσώπου.


ΣτΕ/989/2007

Πρόσληψη δικηγόρου με πάγια αντιμισθία σε Δήμο. Παραδεκτά προσβάλλεται μόνο η απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 11 του ν. 1649/1986. Οργανισμοί εσωτερικής υπηρεσίας των δήμων και πρόβλεψη σε αυτούς θέσης δικηγόρου με πάγια αντιμισθία. Μετά την 1/1/2002 κατά παράβαση του Συντάγματος εκδίδονται πράξεις από διοικητικά όργανα στα οποία μετέχει δικαστικός λειτουργός. Η απόφαση της ανωτέρω Επιτροπής είναι παράνομη, διότι λήφθηκε μετά την ανωτέρω ημερομηνία από διοικητικό όργανο, στο οποίο προήδρευσε δικαστικός λειτουργός. Δεκτή η αίτηση ακύρωσης.


ΝΣΚ/396/2010

Διαμόρφωση αποδοχών Δικηγόρου-Νομικού Συμβούλου της «Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων», μετά την ισχύ του άρθρου 11 του Ν 1649/1986 και του άρθρου 16 παρ.1 του Ν 3674/2008 με το οποίο συμπληρώθηκε το άρθρο 12 παρ.4 του Ν 1816/1988.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο Θ.Γ., δικηγόρος της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Τεχνικής Σχολής, κατέχει από την ημερομηνία διορισμού του νομίμως υφιστάμενη οργανική θέση δικηγόρου που προβλέπεται στους οικείους Οργανισμούς του Ιδρύματος, παρέχει τις υπηρεσίες του δυνάμει έμμισθης εντολής από την ημερομηνία πρόσληψής του και πρέπει να αμείβεται με το σύνολο των αποδοχών δικηγόρου-Προϊσταμένου Νομικής Υπηρεσίας που προβλέπονται από τις οικείες διατάξεις. β) Το καθεστώς της παροχής των υπηρεσιών του εν λόγω δικηγόρου καθώς και η αμοιβή του δεν εθίγη από την μεταγενέστερη του διορισμού του ισχύ της διάταξης του άρθρου 11 του Ν 1649/1986 και δεν απαιτείται ως προς αυτόν η επίκληση της διάταξης του άρθρου 16 παρ.1 του Ν 3674/2008 με το οποίο συμπληρώθηκε το άρθρο 12 παρ.4 του Ν 1816/1988. γ) Οι υπ’ αριθμ.43/2007 και 286/2007 πράξεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου (η δεύτερη εξεδόθη κατόπιν αιτήσεως ανακλήσεως της πρώτης) αφορούν στην πρόσληψη Νομικού Συμβούλου με απόφαση Δημάρχου, μετά την ισχύ της διάταξης του άρθρου 11 παρ.1 του Ν 1649/1986 και επομένως δεν αφορούν σε υποθέσεις όπου το κριθέν ζήτημα εμπίπτει στο καθεστώς παροχής υπηρεσιών που διέπει το συγκεκριμένο δικηγόρο.


ΝΣΚ/285/2015

Υπαγωγή ή μη της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων (Ε.Δ.Ε.Υ. Α.Ε.) στο Κεφάλαιο Α΄ του ν. 3429/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ανώνυμη εταιρεία Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων (Ε.Δ.Ε.Υ. Α.Ε.) υπάγεται στον δημόσιο τομέα και στις διατάξεις του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3429/2005. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/286/2015

Υπαγωγή ή μη της Λειτουργού Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Λ.ΑΓ.Η.Ε. Α.Ε.) στο Κεφάλαιο Α΄ του ν. 3429/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ανώνυμη εταιρεία Λειτουργός Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Λ.ΑΓ.Η.Ε. Α.Ε.) υπάγεται στον δημόσιο τομέα και στις διατάξεις του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3429/2005. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/149/2001

Τράπεζες. Πρόσληψη δικηγόρων στην ΑΤΕ ΑΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η πρόσληψη δικηγόρων στην ΑΤΕ ΑΕ, εξακολουθεί να διέπεται από τις διατάξεις του Ν 1649/86 και μετά την έκδοση του ΠΔ 307/96, δυνάμει του οποίου η, εν λόγω, Τράπεζα εξήλθε από τις διατάξεις που αφορούν το δημόσιο τομέα, εκτός από αυτές που αφορούν την πρόσληψη του προσωπικού της.


ΝΣΚ/126/2017

Δημόσιες επιχειρήσεις που περιήλθαν στο ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε. και την ΕΔΗΣ Α.Ε. και η σχέση τους πλέον με το δημόσιο τομέα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ορθώς καταγράφηκε από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης δημόσιο νομικό πρόσωπο που αποτελεί ανώνυμη εταιρεία, της οποίας το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου ανήκε ή ανήκει εξ ολοκλήρου άμεσα ή έμμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ, πριν την ιδιωτικοποίησή του, ως μη ανήκον στο δημόσιο τομέα του άρθρου 51 του ν. 1892/1990. β) Η μεταβίβαση του συνόλου της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχει στις ανωτέρω εταιρείες το Δημόσιο στην ΕΔΗΣ, αποκόπτει αυτές από τον έμμεσο έλεγχο του Δημοσίου, θέτει αυτές εκτός του δημοσίου τομέα, όπως αυτός έχει επανοριοθετηθεί με τις διατάξεις του άρθρου 51 του ν. 1892/1990 και δεν επιτρέπει την εφαρμογή διατάξεων που διέπουν τις εταιρείες οι οποίες ανήκουν άμεσα ή έμμεσα στο Δημόσιο, με την επιφύλαξη εφαρμογής ειδικών διατάξεων που ορίζουν διαφορετικά (πλειοψ.). Παραπομπή στην Ολομέλεια λόγω σπουδαιότητος των ζητημάτων (ομόφωνα). Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 76/2020 γνωμοδότηση Πλήρους Ολομέλειας του ΝΣΚ.


ΝΣΚ/76/2020

Υπαγωγή ή μη στο δημόσιο τομέα του άρθρου 51 του ν. 1892/1990, δημόσιου νομικού προσώπου, που αποτελεί ανώνυμη εταιρεία της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο ανήκε εξ ολοκλήρου στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ), για το διάστημα πριν την ιδιωτικοποίησή της.(...)Η ερωτώσα υπηρεσία εσφαλμένα κατέγραψε στο «Μητρώο Υπηρεσιών και Φορέων της Ελληνικής Διοίκησης», ως μη ανήκουσα στο δημόσιο τομέα του άρθρου 51 του ν. 1892/1990 ανώνυμη εταιρεία – δημόσια επιχείρηση, της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο ανήκε εξ ολοκλήρου στο ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ για το χρονικό διάστημα από το 2013 μέχρι και την ιδιωτικοποίησή της, που συντελέστηκε στις 14.09.2017. Και τούτο διότι η συγκεκριμένη εταιρεία ουδέποτε εξήλθε του δημόσιου τομέα με ρητή νομοθετική ρύθμιση, ενώ εξάλλου, κατά το κρίσιμο διάστημα υπαγόταν, κατά νομοθετική πρόβλεψη, σε περιορισμούς, υποχρεώσεις, εποπτεία και έλεγχο αντίστοιχους με τις δημόσιες επιχειρήσεις, που ανήκαν στο Ελληνικό Δημόσιο και κατ’ επέκταση υπάγονταν στο δημόσιο τομέα (κατά πλειοψηφία). Παραπομπή στην Πλήρη Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 126/2017 γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος.


ΝΣΚ/183/2018

Υπαγωγή ή μη της εταιρίας με την επωνυμία «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στον δημόσιο τομέα του ν. 1256/1982.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία « Εγνατία Οδός Ανώνυμη Εταιρία», επιχείρηση κοινής ωφέλειας, που λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, υπάγεται στις διατάξεις που διέπουν τις επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982, καθόσον με το άρθρο 19 του ν. 3429/2005, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3899/2010, καταργήθηκε η εξαίρεση υπαγωγής της σ’ αυτόν. (ομόφ.)