ΝΣΚ/295/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιβαλλόμενα ή μη μέτρα από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σχετικά με ενέργειες, οι οποίες συνιστούν ποινικό αδίκημα παρόχου καθαριότητας σε κτίριο, όπου στεγάζονται υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Δεν υπάρχει από νομικής απόψεως στην παρούσα φάση δυνατότητα το συνεργείο καθαρισμού της εταιρείας «DECO Cleanning – Κ. Κρουσταλλάκης – Γ. Γεμελιάρη Ο.Ε.» να μην εκτελεί πλέον τις υποχρεώσεις του παροχής υπηρεσιών καθαρισμού στο κτίριο επί της οδού Παπαδιαμαντοπούλου αριθ.87 στην Αθήνα, όπου στεγάζονται Υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, έως την υπογραφή της νέας σύμβασης, λόγω ανάρμοστης παραβατικής συμπεριφοράς του νομίμου εκπροσώπου και συνεταίρου της εταιρείας αυτής. 2) Δεν είναι δυνατόν από νομικής απόψεως να κηρυχθεί έκπτωτος ο ως άνω πάροχος υπηρεσιών καθαριότητας. 3) Κρίνεται επιβεβλημένη η νόμιμη παράσταση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με άσκηση πολιτικής αγωγής, κατά την εκδίκαση της υπόθεσης αυτής, στα κάθε είδους δικαστήρια (Ποινικά, Πολιτικά και Διοικητικά) προς αποκατάσταση της ηθικής βλάβης την οποία αυτό υπέστη, με αίτημα την επιδίκαση εύλογης χρηματικής ικανοποίησης ύψους 20.000 ευρώ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/126/2014
Καταγγελία σύμβασης εργολάβου καθαρισμού υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Επιβολή προστίμων από το ΣΕΠΕ ως λόγος καταγγελίας – Έννοια υποτροπής.
ΝΣΚ/80/2017
Δυνατότητα εφαρμογής στον ΕΦΚΑ, ως καθολικό διάδοχο του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ (και των λοιπών εντασσομένων Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης), διάταξης του ν. 4310/2014, που προβλέπει ότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ διενεργεί διαγωνισμούς, κατά παρέκκλιση των διατάξεων των ν. 2503/1997 και 3852/2010, για την κάλυψη των αναγκών σε πετρέλαιο θέρμανσης των κτιρίων του στο σύνολο της Επικρατείας που στεγάζονται υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είτε αυτοτελώς είτε συστεγάζονται με άλλες υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το άρθρο 55 παρ. 6Δ του ν. 4310/2014, που προβλέπει τη δυνατότητα των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να διενεργούν διαγωνισμούς για την κάλυψη των αναγκών σε πετρέλαιο θέρμανσης των κτιρίων που στεγάζουν, είτε αυτοτελώς είτε συστεγαζόμενες με άλλους φορείς, τις υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο σύνολο της επικράτειας, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 2503/1997 και 3852/2010 (οι οποίες ορίζουν ότι τα ν.π.δ.δ. διενεργούν τους διαγωνισμούς τους για την προμήθεια πετρελαιοειδών μέσω των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και ήδη των περιφερειών), έχει εφαρμογή στον Ε.Φ.Κ.Α. (ως καθολικό διάδοχο των εντασσομένων φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, στον οποίον περιήλθε αυτοδίκαια και η ακίνητη περιουσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), καθόσον αυτός υπεισήλθε και στα πάσης φύσεως δικαιώματα και υποχρεώσεις των εντασσόμενων φορέων.
ΝΣΚ/204/2014
Τήρηση συμβατικής υποχρέωσης από τον εργολάβο καθαριότητας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ .Ο εργολάβος καθαριότητας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Γαλατσίου τήρησε τις συμβατικές του υποχρεώσεις ως προς το σημείο που αναφέρεται στο προσωπικό που δήλωσε με την προσφορά του, στην οποία είχε συμπεριλάβει τον ίδιο ως εργαζόμενο. Στην προσφορά του δεν θα έπρεπε να δηλώσει ότι δεν θα εργάζεται ο ίδιος, αν και γνώριζε εκ των προτέρων ότι έχει αναπηρία σε ποσοστό 67%. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/256/2013
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Μακροχρόνια εκμίσθωση ξενοδοχείου – Διακήρυξη διεθνούς διαγωνισμού – Αναγκαιότητα ή μη πρόβλεψης ιδιαίτερης διάταξης στη διακήρυξη περί καταγγελίας της μίσθωσης που θα συναφθεί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υφίσταται δυνατότητα και δεν είναι αναγκαίο από νομικής απόψεως, αλλά ωστόσο κρίνεται επιβεβλημένο ειδικά στην προκειμένη περίπτωση, να προβλεφθεί ιδιαίτερη διάταξη (άρθρο) στη διακήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού μακροχρόνιας εκμίσθωσης από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» περί καταγγελίας που μπορεί να ασκηθεί από αμφότερα τα συμβαλλόμενα μέρη, λόγω της σοβαρότητας του διαγωνισμού αυτού και του χαρακτηρισμού του ως διεθνούς και επειδή υπάρχουν κάποια κενά, που πρέπει να συμπληρωθούν, στις επί μέρους ρυθμίσεις της σύμβασης για την καταγγελία. Το σχέδιο διακήρυξης (άρθρο) για την καταγγελία της ως άνω μίσθωσης, που τέθηκε από τον Προϊστάμενο του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, πρέπει να ισχύει ως γενική ρήτρα με συμπληρωματικό χαρακτήρα, αφού ρητώς τελεί υπό διατάξεις και κατά κύριο λόγο αυτές του άρθρου 13 που προβλέπει η επίμαχη σύμβαση εκμίσθωσης. Από τη μελέτη και αντιπαραβολή του περιεχομένου της διάταξης (άρθρου) για την καταγγελία που τέθηκε στη διακήρυξη, προς το περιεχόμενο των επί μέρους ρυθμίσεων περί καταγγελίας στο σχέδιο της σύμβασης, που τέθηκαν από τους Ευρωσυμβούλους, ουδεμία σύγκρουση ή αντίφαση διαπιστώνεται που να οδηγεί σε ερμηνευτικές δυσχέρειες ή επίλυση δια της διοικητικής ή δικαστικής οδού.
ΕΑΔΗΣΥ/180/2022
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της με αριθμ. 1444/2021 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (πρακτικό Νο 27/15-10-2021), που αφορά στην Έγκριση πρακτικών του ανοικτού διαγωνισμού: «Παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των χώρων όπου στεγάζονται οι Υπηρεσίες της …, Α΄/θμιας & Β΄/θμιας Εκπαίδευσης … και …» και της με αριθμ. 1674/2021 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (πρακτικό Νο 32/01-12- 2021), που αφορά στην Έγκριση πρακτικού του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού κάτω των ορίων με θέμα: Παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των χώρων όπου στεγάζονται οι Υπηρεσίες της …, Α΄/θμιας & Β΄/θμιας Εκπαίδευσης … και …, με τις οποίες αποκλείστηκε από τον άνω διαγωνισμό, καθώς επίσης αιτείται και την ακύρωση και κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της αναθέτουσας αρχής.
ΑΕΠΠ/76/2021
Το αντικείμενο της σύμβασης που ήταν υπό διαγωνισμό είναι η «Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στις κτιριακές εγκαταστάσεις όπου στεγάζονται οι υπηρεσίες της…», με προϋπολογισμένη δαπάνη 750.000,00 € (συμπεριλ. ΦΠΑ). Ο προσφεύγων, που κατέλαβε την τρίτη θέση στον διαγωνισμό, ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που κρίνει αποδεκτές τις προσφορές των άλλων διαγωνιζομένων και ανακηρύσσει ως προσωρινό ανάδοχο τον δεύτερο παρεμβαίνοντα. Οι λόγοι της προσφυγής αφορούν παραλείψεις στις τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. μη υποβολή πιστοποιητικών ISO, λανθασμένος υπολογισμός τετραγωνικών μέτρων καθαρισμού ανά εργαζόμενο) και παράβαση κριτηρίων του διαγωνισμού, με αποτέλεσμα τη μη νόμιμη αποδοχή των προσφορών των ανταγωνιστών.
ΝΣΚ/17/2012
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Φαρμακεία – Εκτέλεση κατασχετηρίου σε περίπτωση αλλαγής νομικής μορφής εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση κατάσχεσης εις χείρας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ως τρίτου, το Ίδρυμα δεν υποχρεούται να παρακρατήσει τόσο από τον κατατεθέντα όσο και από οποιονδήποτε μελλοντικό λογαριασμό ατομικού φαρμακοποιού και πρώην ομόρρυθμου εταίρου και συνδιαχειριστή ήδη λυθείσας προγενέστερης Ο.Ε., τα ποσά των εκδοθέντων σε βάρος της εταιρείας κατασχετηρίων, εάν δεν έχει προηγηθεί επίδοση τόσο ιδιαίτερων επιταγών προς εκτέλεση όσο και κατασχετηρίων από πλευράς των επισπευδόντων την κατάσχεση δανειστών, στο όνομα του εν λόγω φαρμακοποιού και πρώην ομορρύθμου εταίρου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/305/2006
Δυνατότητα ή μη του ΕΤΕΑΜ, ενόψει των ρυθμίσεων των διατάξεων του άρθρου 6 του Ν 3029/2002, να εφαρμόσει για τις μισθώσεις, εκμισθώσεις, αγορές ή εκποιήσεις ακινήτων τις οποίες αυτό διενεργεί, τον ισχύοντα στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σχετικό Κανονισμό Μισθώσεων κ.λπ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τις ειδικές περί ΕΤΕΑΜ διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 6 του Ν 3029/2002 (όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή της από την παρ.1 του άρθρου 32 του Ν 3232/2004), οι οποίες προβλέπουν ρητά την παροχή νομικής υποστήριξης στο Ταμείο αυτό από τις νομικές υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μόνον υπό την μορφή εκπροσώπησης τούτου (ΕΤΕΑΜ) σε εκκρεμείς ή μη δίκες που το αφορούν και όχι και υπό την μορφή έκδοσης σχετικών γνωμοδοτήσεων από το Γραφείο Νομικού Συμβούλου ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επί ερωτημάτων υποβαλλομένων από το Ταμείο τούτο (ΕΤΕΑΜ), σαφώς συνάγεται ότι, ελλείψει της ειδικής, προς τούτο, νομοθετικής πρόβλεψης, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, δεν έχει αρμοδιότητα να επιλαμβάνεται επί ερωτημάτων υποβαλλομένων από το ΕΤΕΑΜ, στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και, κατά συνέπεια, δεν δύναται να γνωμοδοτήσει επί του τεθέντος ερωτήματος.
ΑΕΠΠ/1794/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης που έκανε δεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα σε διαγωνισμό για ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών καθαρισμού σε κτίρια Υπηρεσιών του φορέα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού σε συγκεκριμένες οδούς όπου στεγάζονται Υπηρεσίες του φορέα για 24 μήνες με δικαίωμα προαίρεσης για 1 έτος και προϋπολογιζόμενης αξίας 148.800 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων διεκδικεί την άκυρη απόδοση της σύμβασης στον παρεμβαίνων λόγω υποτιθέμενων παραβάσεων στην διαδικασία υποβολής της προσφοράς.
ΝΣΚ/110/2006
Καταγγελία συμβάσεων μισθώσεων οικημάτων στις οποίες στεγάζονται Υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι συμβάσεις μισθώσεως ακινήτων για τη στέγαση ιατρείων και κλινικών του ΙΚΑ διέπονται από τις διατάξεις του ΠΔ 34/1995 και ως εκ τούτου οι μισθώσεις αυτές δύνανται να καταγγελθούν σύμφωνα με το άρθρο 43 του ανωτέρω Π.Δ/τος. Εξ’ άλλου, δεν μπορεί να εφαρμοσθούν για τις μισθώσεις διοικητικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ οι ειδικές διατάξεις του ΠΔ της 19/19-11-1932 «περί στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών», η εφαρμογή των οποίων επιφυλάχθηκε αποκλειστικά στις μισθώσεις που συνάπτει το Δημόσιο, ούτε του ΠΔ 715/1979 από την εφαρμογή του οποίου εξαιρέθηκε ρητά το ΙΚΑ, με το άρθρο μόνο του ΠΔ 192/1986. Συνεπώς η ύπαρξη νομίμου δικαιώματος του ΙΚΑ για καταγγελία των μισθώσεων ορισμένου χρόνου που έχει συνάψει για την στέγαση διοικητικών Υπηρεσιών του κρίνεται μόνο με βάση τις διατάξεις και αρχές του αστικού δικαίου, δοθέντος μάλιστα ότι στον Κανονισμό μισθώσεων του ΙΚΑ δεν περιελήφθη ρύθμιση του εξεταζομένου θέματος.