ΝΣΚ/85/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χαρακτηρισμός της προθεσμίας της παρ.25 περ. α’ του άρθρου 14 του Ν 2439/1996 για την άσκηση αρμοδιότητας του Σ.Α.Γ.Ε., ως αποκλειστικής ή ενδεικτικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προθεσμία της παρ.25 περ. α’ του άρθρου 14 του Ν 2439/1996 είναι ενδεικτική και έχει την έννοια της έντονης υπόδειξης προς τη Διοίκηση για ταχεία ενέργεια. Το αρμόδιο, δηλαδή, διοικητικό όργανο (Σ.Α.Γ.Ε.) νομίμως προβαίνει στην άσκηση της αρμοδιότητάς του και μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής, και, πάντως, εντός ευλόγου χρόνου. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.Δ.178/1969
Περί Ιεραρχίας, Προαγωγών και Τοποθετήσεων των Μονίμων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡ. α ΤΗΣ ΠΑΡ. 19 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 25 ΤΟΥ Ν. 2439/1996, ΦΕΚ-219/Α/1996
ΝΣΚ/26/2002
Αποκατάσταση διωχθέντων από τη δικτατορία Αξιωματικών των ΕΔ. Εφαρμογή άρθρου 29 Ν 2439/1996.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.α και β του Ν 2439/96 προϋποθέτει και προαπαιτεί την υποβολή σχετικής αιτήσεως εντός εικοσαήμερης προθεσμίας από την δημοσίευση του ως άνω Νόμου συμφώνως προς την διάταξη του άρθρου 29 παρ.γ αυτού. Αν η αίτηση υποβληθεί εκπροθέσμως, τότε το αίτημα περί υπαγωγής κάποιου στρατιωτικού στις παρ.α και β του άρθρου 29 του Ν 2439/96 απορρίπτεται ως απαράδεκτο. Στην προκειμένη περίπτωση οι αιτήσεις των τριών συγκεκριμένων Αξιωματικών έχουν υποβληθεί εκπροθέσμως και ως εκ τούτου δεν επάγονται έννομες συνέπειες.
ΝΣΚ/350/2000
Ένοπλες Δυνάμεις. Πολεμική Αεροπορία. Προαγωγές αξιωματικών. Εφαρμογή της διάταξης της παρ.12 άρθρου 25 ν.2439/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Μπότσιος, Πάρεδρος Για τους Σμηναγούς της Π.Α. (Λοχαγούς) προερχομένους εξ Ανθυπασπιστών ο χρόνος πραγματικής συνολικής υπηρεσίας περιορίζεται σε 16 έτη (αντί 17) και για τους Επισμηναγούς (Ταγματάρχες) της ίδιας κατηγορίας που ονομάσθηκαν μόνιμοι Υπαξιωματικοί μετά το 1970 σε 19 έτη (αντί 21), σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.12α και β του άρθρου 25 του Ν.2439/96. Βέβαια σε κάθε περίπτωση ισχύει η διάταξη της παρ.11 του άρθρου 11 του Ν.2439/96, διότι α) δι αυτής ρητά αποκλείεται η ανατροπή του προβαδίσματος (αρχαιότητος) των ιπταμένων αξιωματικών εν μέρει (διότι αφορά η διάταξη μόνον τους ιπταμένους αξιωματικούς οι οποίοι ονομάσθηκαν ανθυποσμηναγοί μέσα στο ίδιο έτος με τους προερχόμενους από ανθυπασπιστές αξιωματικούς), το οποίο καθιερώνει η περ.α της παρ.14 του άρθρου 4 του ιδίου νόμου, β) η ειδικότης της ρυθμίσεως του άρθρου 25 παρ.12 αφορά μόνον τον περιορισμό του χρόνου της πραγματικής συνολικής υπηρεσίας των Σμηναγών και Επισμηναγών της Π.Α. των προερχομένων εξ Ανθυπασπιστών έναντι του χρόνου που απαιτείται για τους αντιστοίχους βαθμούς του Στρατού Ξηράς και του Π.Ν.
Γ.Π/Δ12/οικ.60502/1783/2018
Χορήγηση προθεσμίας για την αδειοδότηση Μονάδων Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΜΦΗ) κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα, σύμφωνα με το άρθρο 14 της με αριθμ. Π1γ/οικ. 81551/25-6-2007 υπουργικής απόφασης (Β΄ 1136).
ΙΚΑ/Α34/270/9/2015
Χορήγηση νέας προθεσμίας ενός έτους για αναγνώριση του εκτός υπηρεσίας χρόνου επαναπροσληφθέντων με τις διατάξεις των παρ.7 του άρθρου 25 του Ν.2190/94, 25 του άρθρου 14 του Ν.2266/94 και 4 του άρθρου 3 του Ν.2349/95(ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: 34)(ΑΔΑ:7ΣΧ64691ΩΓ-ΞΒ6)
ΝΣΚ/170/2004
Νομιμότητα της 4-24/2002 Πάγιας Διαταγής και της Φ.411.1/14/109112/Σ.1868/10-10-2003 Γενικής Διαταγής του ΓΕΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η υπ’ αριθ. 4-24/2002 Πάγια Διαταγή, καθώς και η υπ’ αριθ. Φ.411.1/14/109112/Σ.1868/10-10-2003 Γενική Διαταγή του ΓΕΕΘΑ δεν εναρμονίζονται προς την εξουσιοδοτική διάταξη της παρ.2 του άρθρου 24 του Ν 2439/1996, η οποία προβλέπει τον καθορισμό των κριτηρίων με βάση τα οποία θα διενεργούνται οι τοποθετήσεις και μεταθέσεις των αξιωματικών με Π.Δ., και όχι με Πάγια ή Γενική Διαταγή, το οποίο εν προκειμένω δεν έχει εκδοθεί, σε συνδυασμό προς τα επιτασσόμενα στα άρθρα 43 και 26 του Συντάγματος.
ΝΣΚ/307/2011
Δημόσιοι Υπάλληλοι – Προϋπηρεσία – Αναγνώριση ή μη προϋπηρεσίας στην Εκτελεστική Επιτροπή Προετοιμασίας Ολυμπιακών Αγώνων 1996, υπαλλήλου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη προϋπηρεσία υπαλλήλου, ο οποίος προσελήφθη από την Εκτελεστική Επιτροπή Προετοιμασίας Ολυμπιακών Αγώνων 1996 (Ε.Ε.Π.Ο.Α.) το 1996 με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, δεν επελέγη ως εργαζόμενος στον «Οργανισμό Αθήνα 96», σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 1 του Ν 1862/1989, ούτε προσελήφθη από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.) ή από νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενα από αυτή, σύμφωνα με το άρθρο 25 παρ. 18 του Ν 2190/1994, αλλά μετατάγη στη Γ.Γ.Α. από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 7 του Ν 1824/1988. (ομοφ.)
ΙΚΑ/Α23/596/32/2014
ΙΚΑ -ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: 22.ΘΕΜΑ Χρόνος ασφάλισης στον Κλάδο Σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης στον Κλάδο Σύνταξης του τέως ΤΣΠ-ΑΤΕ, εφόσον η σχέση εργασίας των ασφαλισμένων του με οποιαδήποτε Τράπεζα λυθεί μέχρι 27-3-14. Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν. 4237/14 - Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης των μέχρι 31-12-92 ασφαλισμένων στο τεως ΤΣΠ-ΑΤΕ. Παράταση μέχρι 28-2-14 της οριζόμενης στην περ. θ της παρ. 14 του άρθρου 26 του Ν. 4075/12 προθεσμίας. Συμπληρωματικές οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων προαιρετικής συνέχισης της ασφάλισης στους εντασσόμενους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ . Φορείς ή Κλάδους (Ν. 4075/12 και 4218/13)(ΑΔΑ: ΒΙΕΕ4691ΩΓ-ΒΓ6)
ΝΣΚ/480/2003
Δυνατότητα της Διοικήσεως να προβεί σε ανάκληση Π. Δ/τος περί διαγραφής, αιτούντος ιδιώτη, από την κατηγορία των Εφέδρων Αξιωματικών. Αποκατάσταση. Πάροδος προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 8 παρ.3 του Ν 1447/1984, 21 του Ν 1848/1989 και 30 του Ν 2439/1996, με τις οποίες ρυθμίστηκε η διαδικασία για την πιστοποίηση συνδρομής των προϋποθέσεων της αποκαταστάσεως διαγραφέντων εφέδρων αξιωματικών, με την συγκρότηση και σύγκληση επιτροπών, η Διοίκηση είχε υποχρέωση να αποκαταστήσει έφεδρο αξιωματικό, που διαγράφηκε από τα στελέχη της εφεδρείας, αν και εφόσον υποβαλλόταν σχετική προς τούτο αίτηση από τον ενδιαφερόμενο μέσα στις νόμιμες προθεσμίες και περαιτέρω αποδεικνυόταν ότι συνέτρεχαν οι προς αποκατάσταση αυτού προϋποθέσεις, εκτός εάν η πράξη περί διαγραφής του πρώην εφέδρου, εξεταζομένη κατά τον χρόνο της εκδόσεώς της, πάσχει τυπικής παρανομίας, οπότε η Διοίκηση θα προχωρήσει σε ανάκληση της παρανόμου πράξεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/142/2002
Δικαίωμα ακροάσεως. Κλήση σε απολογία αστυνομικού, στα πλαίσια της πειθαρχικής διαδικασίας. Προθεσμία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ειδικές διατάξεις των άρθρων 25 παρ.2 περ.στ και 27 παρ.7 του Π.Δ/τος 22/1996, όπως το τελευταίο αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του Π.Δ/τος 31/2001, οι οποίες τάσσουν προθεσμία προς απολογία του πειθαρχικώς διωκομένου αστυνομικού, αποκλείουν την εφαρμογή της γενικής διατάξεως της παρ.2 του άρθρου 6 του Ν 2690/1999, με την οποία τάσσεται προθεσμία προς άσκηση του δικαιώματος της προηγουμένης ακροάσεως του ενδιαφερομένου, στα πλαίσια της διοικητικής διαδικασίας.