ΝΣΚ/351/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έρευνα ιδιοκτησιακού καθεστώτος ακινήτου. Επανεξέταση με βάση νέα στοιχεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δυνατή η εκ νέου εξέταση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος ακινήτου, κατόπιν υποβολής νέων στοιχείων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/184/2008
Έκδοση οικοδομικής άδειας και έκταση ελέγχου του ιδιοκτησιακού καθεστώτος σε εποικιστικό ακίνητο εντός σχεδίου πόλεως – Μη εφαρμογή του άρθρου 4 του Ν 3127/2003.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αρμόδια Πολεοδομία μπορεί να χωρήσει στην έκδοση οικοδομικών αδειών, κατόπιν παρεμπίπτοντος ελέγχου του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του ακινήτου, πλην όμως όχι με εξαντλητική και σε βάθος έρευνα, εκφεύγουσα ενδεχομένως των αρμοδιοτήτων της, άλλως και υπό την αντίθετη εκδοχή (ότι ενδεχομένως προβαίνει σε περαιτέρω διερεύνηση), εφ όσον, μετά από την διεξαχθείσα εις βάθος έρευνα, γίνει δεκτό ότι κύριος του ακινήτου παραμένει το Δημόσιο, δεδομένου ότι δεν επέρχεται με την οριστικοποίηση και την μεταγραφή της πράξεως εφαρμογής μεταβολή στο δικαίωμα κυριότητας επί των εναπομενουσών μετά την ρυμοτόμηση εκτάσεων, δεν κωλύεται να εκδώσει την αιτούμενη οικοδομική άδεια, αφού οποιαδήποτε διεκδίκηση εκ μέρους του Δημοσίου αποκρούεται από τον υπόχρεο ιδιώτη με την ένσταση της καταχρηστικής ασκήσεως του δικαιώματος αυτού, εφ όσον βεβαίως συντρέχουν οι τιθέμενες από τη νομολογία σχετικές προϋποθέσεις. (ομοφ.) β) Επίσης, οι διατάξεις του άρθρου 4 του Ν 3127/2003 δεν έχουν εφαρμογή επί εκτάσεων διεπομένων από τις διατάξεις της εποικιστικής νομοθεσίας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/289/2016
Εάν, σε περίπτωση αμφισβήτησης της κυριότητας του αιτούντος έγκριση οικοδομικών εργασιών επί νεότερων μνημείων: α) δύναται το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων να προβεί σε εξέταση του ιδιοκτησιακού και β) ενδεχόμενη έγκριση των εργασιών θα επιδράσει στη μεταξύ των διαδίκων διαφορά.(...)Η Διεύθυνση Νεότερων Μνημείων ΥΠ.ΠΟ.Α., προκειμένου να εισάγει στο αρμόδιο Συμβούλιο αίτημα έγκρισης οικοδομικών εργασιών, οφείλει να εξετάσει αν ο αιτών νομιμοποιείται προς υποβολή του αιτήματος κατά τον Αστικό Κώδικα ή άλλη ειδική διάταξη. Σε περίπτωση αμφισβήτησης, εκ μέρους τρίτου, της κυριότητας του αιτούντος επί του οικοπέδου, η παρεμπίπτουσα έρευνα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος ανήκει στην αρμόδια πολεοδομική αρχή (πλειοψ.) Τυχόν έγκριση του αιτήματος ουδόλως επηρεάζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς (ομοφ.).
ΝΣΚ/300/2007
Επανεξέταση υπό του Ν.Σ.Κ. ζητήματος υπό το φως νέων πραγματικών περιστατικών. Ορκωμοσία – ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δυνατή η επανεξέταση υπό του Ν.Σ.Κ. ζητήματος υπό το φως νέων πραγματικών περιστατικών. Τα συγκεκριμένα οφθαλμιατρικά προβλήματα του επιτυχόντος σε εξετάσεις του Υπουργείου Εξωτερικών δεν συγκροτούν την έννοια της ανωτέρας βίας, ώστε να συγχωρηθεί η υπέρβαση της νομίμου προθεσμίας για προσέλευση τούτου προς ορκωμοσία. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/102/2004
Ανωτέρα βία. Επανεξέταση. Νέο πραγματικό στοιχείο.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Είναι δυνατή η επανεξέταση από το ΝΣΚ κριθέντος περιστατικού ανωτέρας βίας, εφόσον προσκομίζεται νέο πραγματικό στοιχείο ή λόγος που δεν είχε τεθεί αρχικά υπόψη του. Ο έλεγχος και η ευθύνη για την αλήθεια των πραγματικών περιστατικών ανήκει στην καθ’ ύλη αρμόδια αρχή. Κρίση για συνδρομή περιστατικού ανωτέρας βίας μετά την προσκόμιση νέου πραγματικού στοιχείου.
ΥΑ 26983/2013
Έγκριση Φακέλου Υποψηφιότητας Νέου Γεωργού? Οδηγού Συμπλήρωσης Αξιολόγησης Φακέλου Υποψηφιότητας για τη 2η πρόσκληση υποβολής αιτήσεων ενίσχυσης έτους 2014 του καθεστώτος ενισχύσεων του Μέτρου 1.1.2 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» του Άξονα 1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007?2013 .
ΝΣΚ/69/2015
Οικοδομικές εργασίες πλησίον μνημείου – Δεδικασμένο – Εκτελεστότητα – Έννοια του διαδίκου στην πολιτική δίκη – Διεκδίκηση από περισσότερους ακινήτου πλησίον μνημείου – Αυτοδίκαιη προστασία ακινήτων αρχαίων έως και το 1830 – Δικαίωμα κυριότητας επί ακινήτων αρχαίων μετά το 1453 – Έλεγχος των τίτλων ιδιοκτησίας από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με την επιφύλαξη δικαιωμάτων κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου, η Υπηρεσία δύναται να χορηγήσει έγκριση οικοδομικής εργασίας επί ακινήτου ευρισκόμενου άνωθεν μνημείου με γνώμονα αποκλειστικά την προστασία του μνημείου. Η σχετική έγκριση εκδίδεται από την άποψη του αρχαιολογικού νόμου και δε συνιστά θέση της υπηρεσίας επί του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Δικαστική απόφαση που εκδόθηκε επί δίκης, στην οποία δε μετέσχε το Ελληνικό Δημόσιο και έκρινε τελεσίδικα ότι το ακίνητο και το μνημείο ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, δεν παράγει δεδικασμένο ως προς το Δημόσιο και ούτε μπορεί να εκτελεστεί από αυτό. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/451/2011
Μίσθωση, προς στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας, χώρων ακινήτων υπαχθέντων στις ρυθμίσεις του άρθρου 6 παρ.5 του Ν. 3843/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι, κατ’ αρχήν, δυνατή η συμμετοχή στην διαδικασία μισθώσεως, προς στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας, χώρων ακινήτων, υπαχθέντων στις ρυθμίσεις του άρθρου 6 παρ.5 του Ν. 3843/2010, είναι όμως δυνατή η συμμετοχή χώρων ακινήτου στην σχετική διαδικασία, των οποίων η αλλαγή χρήσεως θα καλυφθεί από μεταγενέστερη οικοδομική άδεια, αναλαμβάνεται δε σχετική υποχρέωση του προσφέροντος το ακίνητο να προσκομίσει την νέα αυτή άδεια μέχρι την παραλαβή του ακινήτου. (ομόφ.)
ΝΣΚ/364/2012
Ανάκληση ή μη πράξεων βεβαίωσης φορολογικών επιβαρύνσεων, λόγω νέων κρίσιμων στοιχείων που ήρθαν σε γνώση του Τελωνείου μετά την έκδοσή τους – Δυνατότητα επανελέγχου της υποθέσεως, κατόπιν παραιτήσεως της καταλογιζόμενης εταιρείας από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματα ή κατόπιν υποβολής αιτήσεως θεραπείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η τελωνειακή αρχή δεν δύναται να προβεί (αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν αιτήσεως θεραπείας του ενδιαφερομένου) σε επανεξέταση και συντρεχούσης περιπτώσεως, σε ανάκληση πράξεων επιβολής φορολογικών επιβαρύνσεων, έστω και αν μετά την έκδοση των πράξεων περιήλθαν σε γνώση του Τελωνείου νέα κρίσιμα στοιχεία. 2) Η άσκηση ή μη προσφυγής, παραίτηση από το ήδη ασκηθέν ένδικο βοήθημα δεν επηρεάζει το ανεπίτρεπτο της ανάκλησης των καταλογιστικών πράξεων, που έχουν εκδοθεί στο πλαίσιο εφαρμογής της νομοθεσίας για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. 3) Η τελωνειακή αρχή δεν δύναται να προβεί, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν αιτήσεως θεραπείας του ενδιαφερομένου, σε ανάκληση πράξεων επιβολής φορολογικών επιβαρύνσεων. (πλειοψ.) Οι διατάξεις των άρθρων 32 του Ν. 2960/2001 και 236 του Κανονισμού 2913/1992 του Συμβουλίου της 12-10-1992, δεν εφαρμόζονται στη συγκεκριμένη περίπτωση. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 230/2012.
ΝΣΚ/229/2002
Κεντρικό Ταμείο Γεωργίας, Κτηνοτροφίας και Δασών. Εκμίσθωση αποθήκης ανεγερθείσης επί δημοσίας δασικής εκτάσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η προαναφερθείσα αποθήκη, ως ανεγερθείσα επί ακινήτου κυριότητας υπηρεσίας εξυπηρετουμένης οικονομικώς από το ΚΤΓΚ και Δασών, νομίμως μέχρι σήμερα εκμισθώνεται με βάση τις σχετικές ρυθμιστικές αυτού διατάξεις, χωρίς η αρμοδιότητα αυτή να ανήκει στη Δ/νση Πολιτικής Γης του Υπ. Γεωργίας. β) Λόγω μη αναθέσεως της διοικήσεως και διαχειρίσεως του ως άνω ακινήτου στην ΚΕΔ, δεν είναι δυνατή η εκμίσθωσή του με βάση τις περί ΔΔΚ και ΚΕΔ διατάξεις.
ΝΣΚ/20/2009
Δυνατότητα αμοιβαίας ή μη αλλαγής λαϊκής αγοράς ή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας, πριν την πάροδο τριετίας από την προσωρινή έγκριση ομοίων αιτημάτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σε περίπτωση έγκρισης σε επαγγελματία πωλητή προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής λαϊκής αγοράς δεν είναι δυνατή, πριν την πάροδο της τριετίας από την έγκριση και την οριστικοποίηση της αλλαγής η ικανοποίηση νέου αιτήματος για νέα αμοιβαία ή μη αλλαγή λαϊκής αγοράς. β) Σε περίπτωση έγκρισης σε επαγγελματία πωλητή προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής κατηγορίας επαγγελματικής άδειας δεν είναι δυνατή, πριν την πάροδο της τριετίας από την έγκριση και την οριστικοποίηση της αλλαγής η ικανοποίηση νέου αιτήματος για νέα αμοιβαία ή μη αλλαγή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας. γ) Σε περίπτωση έγκρισης προσωρινής αμοιβαίας αλλαγής λαϊκής αγοράς, είναι δυνατή η ικανοποίηση αιτήματος για αμοιβαία ή μη αλλαγή κατηγορίας επαγγελματικής άδειας, και το αντίστροφο, πριν την παρέλευση τριετίας από την έγκριση, με τη συνδρομή των τασσόμενων από το ΠΔ 51/2006, κατά περίπτωση, προϋποθέσεων.