ΝΣΚ/40/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Μίσθωση για στέγαση Δημοσίου. Δημοπρασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή, αζημίως για το Δημόσιο, η ακύρωση της διενεργηθείσης, κατά τις διατάξεις του π.δ/τος της 19/19-11-1932 Περί στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών, μειοδοτικής δημοπρασίας μισθώσεως ακινήτου για τη στέγαση δημοσίας υπηρεσίας, προ της εγκρίσεως των πρακτικών αυτής. Προϋποθέσεις, αρμοδιότητα και τρόπος ακυρώσεως.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/238/2008
Λύση μισθώσεως για στέγαση δημόσιας υπηρεσίας πριν από τη λήξη της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Δημόσιο δύναται να λύσει αζημίως κατά το άρθρο 26 του ΠΔ 19/19-11-1932 την από 1-6-2000 μίσθωση για τη στέγαση της Διευθύνσεως Περιβάλλοντος-Χωροταξίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος πριν από τη λήξη της, ενόψει του διπλασιασμού σχεδόν, μετά τη σύναψη της μισθώσεως, του προσωπικού και του όγκου εργασίας της εν λόγω υπηρεσίας που επήλθε συνεπεία διευρύνσεως των αρμοδιοτήτων αυτής.
ΝΣΚ/146/2001
Επαγγελματική μίσθωση. Καταβολή μισθώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η υπό της εταιρείας με την επωνυμία Ε. Σιούλα - Παπαδημητράκη και Σια ΕΕ, επικαλούμενη νέα μίσθωση του ιδίου ακινήτου που χρησιμοποιεί η ΓΓΔΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη στέγαση των υπηρεσιών της, δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης της παρ.4 του άρθρου 28 του Π.Δ/τος της 19/19-11-1932 περί στεγάσεως των Δημοσίων Υπηρεσιών αφού εκ της μισθώσεως αυτής, δεν επέρχεται μεταβολή της αρχικής μισθωτικής σχέσεως ως προς το πρόσωπο του εκμισθωτού και συνεπώς δικαιούχος του οφειλομένου από το Δημόσιο μισθώματος, εξακολουθεί να είναι οι αρχικοί εκμισθωτές και όχι η ανωτέρω εταιρεία.
ΝΣΚ/100/2002
Πρόωρη λύση μισθώσεως από το Δημόσιο, χωρίς αποζημίωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η λύση της από 3-8-99 μισθώσεως του ακινήτου στο οποίο στεγάζεται η Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης Πειραιά ως και των από 22-10-98 και 8-7-99 μισθώσεων, που αφορούν την Διεύθυνση Δασών Πειραιά, το Δασαρχείο Πειραιά και το Δασονομείο Πειραιά, αζημίως για το Δημόσιο, διότι δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής της διατάξεως του άρθρου 26 περ.δ του Δ 19/19-11-1932, στην οποία προβλέπεται τέτοια δυνατότητα, επί νέας οργάνωσης της υπηρεσίας, για την οποία εχώρησε η μίσθωση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/110/2006
Καταγγελία συμβάσεων μισθώσεων οικημάτων στις οποίες στεγάζονται Υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι συμβάσεις μισθώσεως ακινήτων για τη στέγαση ιατρείων και κλινικών του ΙΚΑ διέπονται από τις διατάξεις του ΠΔ 34/1995 και ως εκ τούτου οι μισθώσεις αυτές δύνανται να καταγγελθούν σύμφωνα με το άρθρο 43 του ανωτέρω Π.Δ/τος. Εξ’ άλλου, δεν μπορεί να εφαρμοσθούν για τις μισθώσεις διοικητικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ οι ειδικές διατάξεις του ΠΔ της 19/19-11-1932 «περί στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών», η εφαρμογή των οποίων επιφυλάχθηκε αποκλειστικά στις μισθώσεις που συνάπτει το Δημόσιο, ούτε του ΠΔ 715/1979 από την εφαρμογή του οποίου εξαιρέθηκε ρητά το ΙΚΑ, με το άρθρο μόνο του ΠΔ 192/1986. Συνεπώς η ύπαρξη νομίμου δικαιώματος του ΙΚΑ για καταγγελία των μισθώσεων ορισμένου χρόνου που έχει συνάψει για την στέγαση διοικητικών Υπηρεσιών του κρίνεται μόνο με βάση τις διατάξεις και αρχές του αστικού δικαίου, δοθέντος μάλιστα ότι στον Κανονισμό μισθώσεων του ΙΚΑ δεν περιελήφθη ρύθμιση του εξεταζομένου θέματος.
ΝΣΚ/38/2009
Άσκηση ειδικής διοικητικής προσφυγής ενώπιον του Υπουργού Οικονομίας & Οικ/κών κατά απόφασης της Γενικής Γραμματέως Περιφέρειας Πελοποννήσου που αφορά δημοπρασία μίσθωσης κτιρίου για τη στέγαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Κορινθίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν επιτρέπεται ειδική διοικητική προσφυγή κατά των εκδιδομένων αποφάσεων επί των ασκηθεισών ενστάσεων κατά των πρακτικών καταλληλότητας των Επιτροπών Στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών.
ΝΣΚ/286/2004
Μίσθωση για στέγαση δημοσίων υπηρεσιών. Πρακτικό καταλληλότητας. Ένσταση. Έγκριση πρακτικών. Αρμόδιο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδιο όργανο για την εκδίκαση ενστάσεων κατά του πρακτικού καταλληλότητας των προσφερομένων ακινήτων για τη στέγαση των δημοσίων υπηρεσιών είναι κατά μεταβίβαση ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας, ο οποίος έχει και την αρμοδιότητα εγκρίσεως των πρακτικών της διεξαχθείσης σχετικής δημοπρασίας, προς την οποία συνδέεται απολύτως από τον νομοθέτη και η αρμοδιότητα εκδικάσεως των ως άνω ενστάσεων.
ΝΣΚ/97/2006
Μισθώσεις για τη στέγαση Δημοσίων Υπηρεσιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά τον χρόνον που εκκρεμεί αίτηση ακυρώσεως κατά πράξεων πολεοδομίας, με τις οποίες πλήττεται η νομιμότητα κτιρίου, το Δημόσιο, σύμφωνα με την αρχή της νομιμότητας, η οποία διέπει και την συμβατική δράση της Δημόσιας Διοίκησης, δεν μπορεί να προβεί σε σύναψη μισθώσεως για τη στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας στο επίμαχο κτίριο μέχρις ότου εκδοθεί απόφαση επί της αιτήσεως.
ΝΣΚ/405/2010
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Καταγγελία των μισθώσεων των κτιρίων των διοικητικών και υγειονομικών υπηρεσιών του – Εφαρμογή σχετικών διατάξεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Για μεν τα θέματα που αφορούν μισθώσεις για την στέγαση των διοικητικών υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, και δεν καλύπτονται από τον ως άνω Κανονισμό αυτού, όπως σε περίπτωση πρόωρης καταγγελίας συναφθείσας μισθώσεως ορισμένου χρόνου, ενόψει του ότι το Ίδρυμα έχει ρητά εξαιρεθεί από την εφαρμογή των διατάξεων του ΠΔ 715/1979, με το άρθρο μόνο του ΠΔ 192/1986, ενώ δεν μπορούν να εφαρμοσθούν ούτε οι ειδικές διατάξεις του ΠΔ της 19/19-11-1932 «περί στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών», η εφαρμογή των οποίων επιφυλάχθηκε αποκλειστικά στις μισθώσεις που συνάπτει το Δημόσιο, το εν λόγω Ίδρυμα ανατρέχει στην εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του Αστικού Κώδικα, για δε τα θέματα που αφορούν τις μισθώσεις για την στέγαση των υγειονομικών του υπηρεσιών ή διοικητικών και υγειονομικών υπηρεσιών με προέχουσα χρήση των υγειονομικών νομίμως μπορεί να προβεί στην εφαρμογή, κατ’ αρχάς, των σχετικών διατάξεων του ΠΔ 34/1995, ως ισχύει σήμερα, ή των συμβατικών του όρων και των διατάξεων του Αστικού Κώδικα, σε περίπτωση που δεν καλύπτεται το συγκεκριμένο θέμα από τις διατάξεις του ΠΔ 34/1995. (πλειοψ.) 2) Το δε δικαίωμα πρόωρης λύσης της μίσθωσης με καταγγελία από πλευράς του μισθωτή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πέραν της δυνατότητας αναφοράς του ως αναγκαίου όρου στις σχετικές προκηρύξεις των διαγωνισμών μίσθωσης κτιρίου για τη στέγαση των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του Κανονισμού Μισθώσεων και Εκμισθώσεων του ΙΚΑ (Β/21/18003/3318/29-7-2003 απόφαση του Υπουργού Εργασίας), πρέπει να περιέχεται οπωσδήποτε στο σχετικό μισθωτήριο ως συμβατική ρήτρα. (πλειοψ.)
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)180/2016
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές διατάξεις που παρατέθηκαν, η συγκεκριμένη μίσθωση ποσού 5.904,00 ευρώ, η οποία, μετά τη ρητή κατάργηση των ειδικών διατάξεων περί μισθώσεως κινητών πραγμάτων εκ μέρους των δήμων, ρυθμίζεται από τις διατάξεις περί προμηθειών (Ε.Σ. Κλ. VII Τμ. 40/2015), νομίμως έλαβε χώρα για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών με απευθείας ανάθεση κατόπιν απόφασης του Δημάρχου, μη προβλεπομένης πλέον της υποχρέωσης διενέργειας μειοδοτικής δημοπρασίας για τις εν λόγω μισθώσεις διάρκειας άνω των τριών μηνών. Κατ’ ακολουθίαν η εντελλόμενη με το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
ΕΣ/ΚΛ.Β/44/2014
ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:..περί της ορθότητας ή μη των λογαριασμών της διαχείρισης του Δήμου … Νομού …, οικονομικού έτους 2000.(...)Από τις προεκτεθείσες διατάξεις συνάγεται ότι για τη μίσθωση από τους Ο.Τ.Α. ακινήτων που ανήκουν σε τρίτους διενεργείται υποχρεωτικά μειοδοτική δημοπρασία για την ανάδειξη της συμφερότερης για τον Ο.Τ.Α. προσφοράς, η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στα άρθρα 2 και 3 του π.δ/τος 270/1981. Περαιτέρω, για την κανονικότητα της δαπάνης απαιτείται να επισυνάπτονται στο χρηματικό ένταλμα πληρωμής του πρώτου μισθώματος κάθε έτους αντίγραφα των αποφάσεων των αρμοδίων οργάνων του δήμου περί εγκρίσεως των όρων της διακήρυξης και κατακύρωσης της δημοπρασίας, της σύμβασης μίσθωσης, σε περίπτωση δε μη διενέργειας της δημοπρασίας.αντίγραφο της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου και της επ’ αυτής ομοίας της διοικητικής αρχής και αντίγραφο του συμβολαίου μισθώσεως. Από τον δειγματοληπτικό έλεγχο που διενεργήθηκε προέκυψε ότι με το 1012, οικονομικού έτους 2000, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου … ποσού 48.797 δρχ. (143,20 ευρώ) εξοφλήθηκε δαπάνη που αφορούσε στην καταβολή μισθώματος για τη χρήση από τον ως άνω Δήμο αποθήκης μηνός Δεκεμβρίου του έτους 2000. Πλην όμως, από τον διενεργηθέντα έλεγχο δεν προέκυψαν στοιχεία που να αποδεικνύουν την τήρηση της προπεριγραφείσας διαδικασίας μειοδοτικής δημοπρασίας για τη μίσθωση του εν λόγω ακινήτου και συνεπώς, η υπό κρίση δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, εκ της οποίας προκαλείται ισόποσο έλλειμμα στην ελεγχόμενη διαχείριση. (...)Με τα δεδομένα αυτά, και ενόψει του ότι αφενός στα συμπεράσματα της Πορισματικής Έκθεσης αναφέρεται ότι η απώλεια του 1027, οικονομικού έτους 2000, χρηματικού εντάλματος πληρωμής του Δήμου …, που αφορούσε πληρωμή του δώρου Χριστουγέννων των μονίμων υπαλλήλων του Δήμου μετά την εξόφλησή του δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως σκόπιμο γεγονός, και ότι όλοι οι υπάλληλοι πληρώθηκαν κανονικά, αφετέρου δε δεν καθίσταται σαφές σε ποιο χρονικό σημείο απωλέσθηκε το χρηματικό ένταλμα και εξαιτίας ποιου συγκεκριμένου γεγονότος, ώστε η απώλειά του να δύναται να αποδοθεί σε συγκεκριμένο πρόσωπο, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ... πρέπει να απαλλαγούν οι υπόλογοι της ελεγχόμενης διαχείρισης από την ανωτέρω απώλεια δικαιολογητικών.