ΝΣΚ/238/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Λύση μισθώσεως για στέγαση δημόσιας υπηρεσίας πριν από τη λήξη της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Δημόσιο δύναται να λύσει αζημίως κατά το άρθρο 26 του ΠΔ 19/19-11-1932 την από 1-6-2000 μίσθωση για τη στέγαση της Διευθύνσεως Περιβάλλοντος-Χωροταξίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος πριν από τη λήξη της, ενόψει του διπλασιασμού σχεδόν, μετά τη σύναψη της μισθώσεως, του προσωπικού και του όγκου εργασίας της εν λόγω υπηρεσίας που επήλθε συνεπεία διευρύνσεως των αρμοδιοτήτων αυτής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/40/2001
Μίσθωση για στέγαση Δημοσίου. Δημοπρασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή, αζημίως για το Δημόσιο, η ακύρωση της διενεργηθείσης, κατά τις διατάξεις του π.δ/τος της 19/19-11-1932 Περί στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών, μειοδοτικής δημοπρασίας μισθώσεως ακινήτου για τη στέγαση δημοσίας υπηρεσίας, προ της εγκρίσεως των πρακτικών αυτής. Προϋποθέσεις, αρμοδιότητα και τρόπος ακυρώσεως.
ΝΣΚ/100/2002
Πρόωρη λύση μισθώσεως από το Δημόσιο, χωρίς αποζημίωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η λύση της από 3-8-99 μισθώσεως του ακινήτου στο οποίο στεγάζεται η Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης Πειραιά ως και των από 22-10-98 και 8-7-99 μισθώσεων, που αφορούν την Διεύθυνση Δασών Πειραιά, το Δασαρχείο Πειραιά και το Δασονομείο Πειραιά, αζημίως για το Δημόσιο, διότι δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής της διατάξεως του άρθρου 26 περ.δ του Δ 19/19-11-1932, στην οποία προβλέπεται τέτοια δυνατότητα, επί νέας οργάνωσης της υπηρεσίας, για την οποία εχώρησε η μίσθωση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/472/2006
Τύχη μισθώσεως οικήματος προς στέγαση Δημόσιας υπηρεσίας, όταν προσφέρεται στο Δημόσιο προς χρήση δωρεάν τμήμα άλλου οικήματος και όταν επίκειται οργάνωση της υπηρεσίας με αύξηση των οργανικών θέσεων των υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Δημόσιο ως μισθωτής οικήματος, στο οποίο στεγάζεται δημόσια υπηρεσία δεν έχει δυνατότητα να λύσει μονομερώς και πρόωρα τη μίσθωση: α) όταν προσφέρεται σ’ αυτό προς χρήση δωρεάν τμήμα άλλου οικήματος που δεν ικανοποιεί τις στεγαστικές του ανάγκες ενώ το υπόλοιπο τμήμα προσφέρεται με μίσθωση και β) όταν η οργάνωση της υπηρεσίας δια της αυξήσεως των οργανικών θέσεων δεν πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της υφισταμένης μισθώσεως αλλά πρόκειται να γίνει μελλοντικά.
ΝΣΚ/146/2001
Επαγγελματική μίσθωση. Καταβολή μισθώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η υπό της εταιρείας με την επωνυμία Ε. Σιούλα - Παπαδημητράκη και Σια ΕΕ, επικαλούμενη νέα μίσθωση του ιδίου ακινήτου που χρησιμοποιεί η ΓΓΔΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη στέγαση των υπηρεσιών της, δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης της παρ.4 του άρθρου 28 του Π.Δ/τος της 19/19-11-1932 περί στεγάσεως των Δημοσίων Υπηρεσιών αφού εκ της μισθώσεως αυτής, δεν επέρχεται μεταβολή της αρχικής μισθωτικής σχέσεως ως προς το πρόσωπο του εκμισθωτού και συνεπώς δικαιούχος του οφειλομένου από το Δημόσιο μισθώματος, εξακολουθεί να είναι οι αρχικοί εκμισθωτές και όχι η ανωτέρω εταιρεία.
ΝΣΚ/110/2006
Καταγγελία συμβάσεων μισθώσεων οικημάτων στις οποίες στεγάζονται Υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι συμβάσεις μισθώσεως ακινήτων για τη στέγαση ιατρείων και κλινικών του ΙΚΑ διέπονται από τις διατάξεις του ΠΔ 34/1995 και ως εκ τούτου οι μισθώσεις αυτές δύνανται να καταγγελθούν σύμφωνα με το άρθρο 43 του ανωτέρω Π.Δ/τος. Εξ’ άλλου, δεν μπορεί να εφαρμοσθούν για τις μισθώσεις διοικητικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ οι ειδικές διατάξεις του ΠΔ της 19/19-11-1932 «περί στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών», η εφαρμογή των οποίων επιφυλάχθηκε αποκλειστικά στις μισθώσεις που συνάπτει το Δημόσιο, ούτε του ΠΔ 715/1979 από την εφαρμογή του οποίου εξαιρέθηκε ρητά το ΙΚΑ, με το άρθρο μόνο του ΠΔ 192/1986. Συνεπώς η ύπαρξη νομίμου δικαιώματος του ΙΚΑ για καταγγελία των μισθώσεων ορισμένου χρόνου που έχει συνάψει για την στέγαση διοικητικών Υπηρεσιών του κρίνεται μόνο με βάση τις διατάξεις και αρχές του αστικού δικαίου, δοθέντος μάλιστα ότι στον Κανονισμό μισθώσεων του ΙΚΑ δεν περιελήφθη ρύθμιση του εξεταζομένου θέματος.
ΝΣΚ/93/2020
Αν είναι επιβεβλημένη για τη Διοίκηση η επιστροφή σε ανώνυμη εταιρεία της κατατεθείσας, στο πλαίσιο παρατάσεως συμβάσεως μισθώσεως λατομείου, εγγυητικής επιστολής για την τήρηση των όρων της συμβάσεως μισθώσεως, δεδομένου ότι η παράταση της μισθώσεως θεωρείται άκυρη σύμφωνα με γνωμοδότηση του ΝΣΚ που έχει γίνει αποδεκτή.(...)Θα πρέπει να επιστραφεί η εγγυητική επιστολή καλής εκτελέσεως της συμβάσεως, που είχε κατατεθεί από την ως άνω εταιρεία στο πλαίσιο της διαδικασίας παρατάσεως της μισθώσεως δημοσίου λατομείου αδρανών υλικών, η οποία δεν ολοκληρώθηκε λόγω της μη υπογραφής της σχετικής συμβολαιογραφικής πράξεως, που είχε ως συνέπεια τη λήξη της μισθώσεως σε χρόνο πριν από την έκδοση της εγγυητικής αυτής επιστολής (ομόφωνα).
ΝΣΚ/276/2008
Συμβάσεις μισθώσεως έργου. Έκδοση βεβαιώσεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι εργασίες που αναφέρονται στο υπ’ αριθμ. 2/31355/0004/22-4-2008 έγγραφο, της Διευθύνσεως 4ης Προσωπικού, Τμήμα Α΄, της Γενικής Διευθύνσεως Διοικήσεως και Ελέγχου Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων από την Ε.Ε. του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, δύνανται ν’ αποτελέσουν αντικείμενο γνήσιας συμβάσεως μισθώσεως έργου χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία.
ΝΣΚ/429/2002
Μίσθωση για στέγαση Δημοσίου. Παράταση κατ άρθρο 41 παρ.17 εδ.β’ του Ν 2648/1998.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εν όψει της γενομένης προ εξαμήνου από τη λήξη της αρχικής μισθώσεως δηλώσεως του εκμισθωτή προς τη στεγαζόμενη υπηρεσία ότι επιθυμεί την παράταση της υφιστάμενης μισθώσεως και για την επόμενη τριετία, με το ήδη καταβαλλόμενο μίσθωμα, δεν τίθεται θέμα τηρήσεως εκ μέρους του Δημοσίου της, επ ωφελεία του εκμισθωτή, τεθείσας προθεσμίας προς έκδοση και κοινοποίηση της αποφάσεως του Υπουργού Οικονομικών η οποία μπορεί να γίνει και μεταγενέστερα και θα έχει ως συνέπεια την παράταση της αρχικής μισθώσεως επί μία ακόμη τριετία από το τέλος της διάρκειας της πρώτης με το αυτό μίσθωμα αφού ο εκμισθωτής έχει ήδη παραιτηθεί νομίμως δια της ως άνω δηλώσεώς του από το δικαίωμα αναπροσαρμογής του μισθώματος (πλειοψ.).
ΝΣΚ/394/2006
Συνέπειες από τη διαπίστωση ότι ακίνητο που κατέχει το Δημόσιο για τη στέγαση υπηρεσίας του είχε ανεγερθεί πάνω σε δημόσιο κτήμα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Δημόσιο παύει να οφείλει αποζημίωση χρήσεως για την κατοχή και χρήση χώρων κτιρίου, μετά τη λήξη σχετικής μισθώσεως, εάν διαπιστωθεί ότι το κτίριο είχε ανεγερθεί πάνω σε δημόσιο κτήμα, δικαιούται δε να αναζητήσει και τα ήδη καταβληθέντα ποσά (μισθώματα και αποζημιώσεις χρήσεως) με αγωγή ή ανταγωγή κατά τα άρθρα 1096 και 1098 ΑΚ, αν ο φερόμενος ως ιδιοκτήτης του κτιρίου ήταν κακής πίστεως.
ΝΣΚ/240/2013
Λύση μισθώσεων που έχουν συναφθεί προς στέγαση υπηρεσιών του Δημοσίου, αλλά χωρίς τις διατυπώσεις που απαιτούνται από το ν. 3130/2003 περί μισθώσεων του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σύμβαση μισθώσεως, η οποία έχει συναφθεί για στέγαση υπηρεσίας του Δημοσίου χωρίς τις απαιτούμενες νόμιμες διατυπώσεις, που αποτελούν συστατικές προϋποθέσεις του κύρους της, ούτε έχει συναφθεί δυνάμει ειδικής διάταξης, είναι νομικά ανύπαρκτη, άλλως απολύτως άκυρη και, επομένως, για την λύση της δεν απαιτείται τήρηση ειδικής διατυπώσεως, β) Σύμβαση μισθώσεως που έχει συναφθεί για στέγαση υπηρεσίας του Δημοσίου, επίσης χωρίς τις απαιτούμενες νόμιμες διατυπώσεις, πλην όμως, από ειδική διάταξη προβλέπεται για την υπηρεσία αυτή η δυνατότητα σύναψης μισθώσεως κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, νομίμως έχει συναφθεί και για την λύση της εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στο σχετικό συμφωνητικό μισθώσεως, και τέλος γ) Σύμβαση μισθώσεως που έχει συναφθεί από επιχείρηση του Δημοσίου με τη νομική μορφή της ανώνυμης εταιρείας δεν υπάγεται στις ρυθμίσεις του ν. 3130/2003, αλλά, λόγω της εμπορικής ιδιότητας της μισθώτριας επιχειρήσεως του Δημοσίου κατά το τυπικό κριτήριο, αποτελεί εμπορική μίσθωση, η οποία λύεται κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 43 του εδώ εφαρμοστέου π.δ. 34/1995. (ομοφ.)