ΝΣΚ/407/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αυτόνομος Οικοδομικός Οργανισμός Αξιωματικών (Α.Ο.Ο.Α.). Έκταση απαγορεύσεως του άρθρου 12 ΑΝ 1563/1950, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απαγόρευση του προαναφερομένου άρθρου α) αφορά στα μέλη και των δύο (Α΄ και Β΄) Κατηγοριών του άρθρου 1 ΝΔ 89/1973, β) αφορά όχι μόνο στις παρεχόμενες κατοικίες, αλλά και στα παραχωρούμενα οικόπεδα, γ) αφορά μόνο στους αρχικούς δικαιούχους αξιωματικούς και ανθυπασπιστές και όχι στους υποκαταστάτους αυτών και δ) παύει να ισχύει μετά την παρέλευση 10ετίας από την παραχώρηση της κατοικίας στον δικαιούχο αυτής κατά νομή, χρήση και κάρπωση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/351/2005
Ανθυπασπιστές – Αρχικελευστές Λ.Σ. Μισθολογική προαγωγή. Εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3016/2002.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Για τη μισθολογική προαγωγή των προερχομένων από την παραγωγική Σχολή Λ/Φ Ανθ/στών Λ.Σ. εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 37 παρ.4 Ν 3016/2002 και όχι εκείνη του άρθρου 37 παρ.1α του ίδιου νόμου, που αφορά τους προερχόμενους από μη παραγωγικές Σχολές Ανθ/στές των Ενόπλων Δυνάμεων. 2) Για τη μισθολογική προαγωγή των Αρχικελευστών Λ.Σ., που προέρχονται από την παραγωγική Σχολή Λ/Φ, εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 37 παρ.1β του Ν 3016/2002 και όχι αυτή της παρ.1α του ίδιου άρθρου.
ΝΣΚ/36/2002
Διατηρητέα κτίρια. Ανακατασκευή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η δυνατότητα επιβολής υποχρεώσεως ανακατασκευής κτιρίου (ως εκδήλωση της κρατικής προστασίας των μνημείων) αφορά τα διατηρητέα κτίρια, που έχουν κηρυχθεί με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ΓΟΚ, αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ και όχι τα κτίρια, που έχουν κηρυχθεί διατηρητέα με τις διατάξεις του Ν 1469/1950, αρμοδιότητας ΥΠΠΟ. Οι διατάξεις του άρθρου 4 του ΓΟΚ δεν μπορούν να έχουν ανάλογη εφαρμογή και επί των διατηρητέων, που έχει χαρακτηρίσει το ΥΠΠΟ, σύμφωνα με το Ν 1469/1950, αφού δεν υπάρχει ομοιότητα μεταξύ των δύο ρυθμίσεων. Το ΥΠΠΟ αδυνατεί να υποχρεώσει ιδιοκτήτη ακινήτου, που έχει χαρακτηρισθεί, σύμφωνα με την Σύμβαση της Γρανάδας ως μνημείο χρήζον προστασίας, να ανακατασκευάσει τούτο, σε περίπτωση καταστροφής του, ελλείψει νομοθετικού πλαισίου.
ΝΣΚ/487/2007
Εφαρμογή της διάταξης της παρ.8 του άρθρου 1 του Ν 1587/1950 και στην περίπτωση ταυτότητος του οικοπέδου, που διαφέρει όμως ως προς την επιφάνεια των υπ’ αυτού κτισμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παράγραφος 8 του άρθρου 1 του Ν 1587/1950, όπως από την γραμματική της διατύπωση προκύπτει, εφαρμόζεται στις περιπτώσεις που υπάρχει αλλαγή της επιφάνειας του μεταβιβαζόμενου ακινήτου (ως τοιούτου νοουμένου αγροκτήματος, οικοπέδου ή και κτίσματος κατά τα ειδικώτερα στον νόμο αυτόν περιλαμβανόμενα) εν σχέσει με τον εξ επαχθούς αιτίας τίτλο, λόγω λανθασμένης εμβαδομετρήσεως αυτού και όχι σε περιπτώσεις που λόγω αλλαγής των περιγραφικών του στοιχείων, το μεταβιβαζόμενο ακίνητο παρουσιάζεται ουσιωδώς διάφορο της υπαρχούσης καταστάσεως, ως εν προκειμένω.
ΝΣΚ/296/2009
Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 5 του Ν 1807/1988 και σε οικόπεδα μη άρτια και οικοδομήσιμα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οικόπεδο (οικοπεδική λωρίδα) μη άρτιο και οικοδομήσιμο μπορεί να υπαχθεί στην κατά το Ν 1807/1988, άρθρ. 5, έννοια του οικοπέδου, ανήκει δε στην αρμόδια υπηρεσία ο έλεγχος συνδρομής ή όχι του συνόλου των προϋποθέσεων για την έκδοση παραχωρητηρίου κατ’ εφαρμογήν της ιδίας ως άνω διατάξεως. (ομοφ.)
ΝΣΚ/110/2007
Οικοδομικός Συνεταιρισμός Μονίμων Αξιωματικών Αεροπορίας «Ο ΙΚΑΡΟΣ» - Δικαιώματα μελών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα διαγραφόμενα από τον Συνεταιρισμό μέλη αναλαμβάνουν πλην της συνεταιριστικής μερίδας τους και τις εισφορές, που έχουν καταβάλει. Τα οικειοθελώς αποχωρούντα μόνο τη συνεταιριστική μερίδα τους και μάλιστα ατόκως. Ανάληψη εισφορών εκ μέρους των οικειοθελώς αποχωρούντων δεν επιτρέπεται. Ανάληψη του 80% των αναλογουσών αποδόσεων των διαθεσίμων του Συνεταιρισμού δεν επιτρέπεται τόσο για τα διαγραφόμενα όσο και για τα οικειοθελώς αποχωρούντα μέλη.
ΔΕΔ/Θεσ/1225/2025
Η απόφαση 1225/07.07.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής της προσφεύγουσας κατά της αρνητικής απάντησης της Δ.Ο.Υ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Η προσφεύγουσα ζήτησε την εκκαθάριση τροποποιητικής δήλωσης για μερική ανάκληση προηγούμενης δήλωσης φόρου κληρονομιάς (του 2009) σχετικά με ένα ακίνητο, επικαλούμενη ότι το ακίνητο μεταβιβάστηκε σε άλλο πρόσωπο (νόμιμο μεριδούχο) μέσω συμβιβασμού που επικυρώθηκε στις 07/03/2013. Η Δ.Ο.Υ. απέρριψε το αίτημα με το αιτιολογικό ότι το δικαίωμα του Δημοσίου για επιβολή φόρου κληρονομιάς έχει παραγραφεί, καθώς η φορολογική υποχρέωση γεννήθηκε πριν την 31η Δεκεμβρίου 2008. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι ο χρόνος φορολογίας μετατέθηκε στο χρόνο επικύρωσης του συμβιβασμού (2013). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον ισχυρισμό περί μετάθεσης, καθώς η προσφεύγουσα είχε αποδεχθεί τη νομή της κληρονομιαίας περιουσίας κατά τον χρόνο γέννησης της φορολογικής υποχρέωσης (θάνατος το 2008), και ως εκ τούτου, δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 7 περ. γ' του Ν.2961/2001 για μετάθεση του χρόνου. Ομοίως, η περ. δ' του ίδιου άρθρου αφορά τον αξιώνοντα το κληρονομικό δικαίωμα (τον νόμιμο μεριδούχο) και όχι την προσφεύγουσα. Κατά συνέπεια, η ενδικοφανής προσφυγή απορρίφθηκε.
ΕΣ/Τ7/29/2005
Περιοδικό που περιέχει θέματα όχι μόνο τοπικού αλλά και γενικότερου πολιτικού, πολιτιστικού και κοινωνικού χαρακτήρα για την ενημέρωση του συνόλου του αναγνωστικού κοινού και όχι μόνο των οργάνων του Δήμου, σποραδικές δε δημοσιεύσεις, που αφορούν θέματα που ανήκουν στην αρμοδιότητα αυτού, δεν δικαιολογούν την προμήθεια του σε ετήσια βάση
ΝΣΚ/204/2010
H ρύθμιση του άρθρου 46 του Ν. 3801/2009 (ΦΕΚ 163 Α') με την οποία προστέθηκε παρ. 3 στο άρθρο 4 του Ν. 3548/2007 (ΦΕΚ 68 Α'), αφορά το σύνολο των προβλεπομένων υποχρεωτικών δημοσιεύσεων διαγωνισμού προμήθειας ΟΤΑ Α' βαθμού και λοιπών φορέων που διέπονται από τις διατάξεις της ΥΑ 11389/1993 (ΕΚΠΟΤΑ) και όχι μόνο στις δημοσιεύσεις που προβλέπονται στις διατάξεις του Ν. 3548/2007.
ΝΣΚ/386/2003
Κανονισμός χρήσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και χώρων συνάθροισης κοινού στην οδό Αριστοτέλους Θεσσαλονίκης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο περιορισμός της χρήσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και χώρων συνάθροισης κοινού επί της οδού Αριστοτέλους Θεσσαλονίκης σε ποσοστό 10% επί του συνόλου των ισογείων καταστημάτων και όχι περισσότερα από δύο (2) καταστήματα ανά οικοδομικό τετράγωνο που καθορίζεται με την υπ’ αριθμ. 4590/4.8.1999 απόφαση του Υπουργού Μακεδονίας – Θράκης, αφορά σε όλα τα καταστήματα και χώρους συνάθροισης κοινού και όχι μόνο στα ενδεικτικά αναφερόμενα στο άρθρο 1 παρ.1 εδ.στ της ανωτέρω αποφάσεως.
ΑΕΠΠ/70/2019
Ο προσφεύγων ζητεί με την προδικαστική προσφυγή: 1) Την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής που παραβίασε την προηγούμενη απόφαση 1135/2018 της ΑΕΠΠ, καθώς δεν περιελάμβανε διαζευκτικά την δυνατότητα οι ανταποκριτές των οικονομικών φορέων (όχι μόνο οι ίδιοι) να διαθέτουν αποθηκευτικούς χώρους και μέσα φορτοεκφόρτωσης σε οποιοδήποτε από τα 9 λιμάνια των ΗΠΑ (όχι μόνο στη Νέα Υόρκη), παραβάλλοντας το άρθρο 367 του ν.4412/2016. 2) Την ακύρωση των Πινάκων Α, Β, Γ του Παραρτήματος Γ της Διακήρυξης, επειδή δεν ενημερώθηκαν με βάση την παραπάνω τροποποίηση και εξακολουθούν να βασίζονται στο μοναδικό λιμάνι της Νέας Υόρκης, δυσχεραίνοντας τον αντικανονιστικό ανταγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά μεικτή σύμβαση υπηρεσιών μεταφοράς στρατιωτικού υλικού από/προς ΗΠΑ και εντός ΗΠΑ, με συνολική εκτιμώμενη αξία 990.000€ (χωρίς ΦΠΑ).