×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/296/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 5 του Ν 1807/1988 και σε οικόπεδα μη άρτια και οικοδομήσιμα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οικόπεδο (οικοπεδική λωρίδα) μη άρτιο και οικοδομήσιμο μπορεί να υπαχθεί στην κατά το Ν 1807/1988, άρθρ. 5, έννοια του οικοπέδου, ανήκει δε στην αρμόδια υπηρεσία ο έλεγχος συνδρομής ή όχι του συνόλου των προϋποθέσεων για την έκδοση παραχωρητηρίου κατ’ εφαρμογήν της ιδίας ως άνω διατάξεως. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/67/2011

Συνεχόμενα άρτια γήπεδα και οικόπεδα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Συνεχόμενα άρτια (κατά τον κανόνα ή κατά παρέκκλιση) οικόπεδα ή γήπεδα, κείμενα σε περιοχές εντός ή εκτός ρυμοτομικού σχεδίου που έχουν περιέλθει με διαφορετικά συμβόλαια στον αυτό κύριο ή σε περισσότερους συγκυρίους, χάνουν την αυτοτέλειά τους και αποτελούν αυτοδικαίως ένα ενιαίο οικόπεδο ή γήπεδο, του οποίου η περαιτέρω μεταβίβαση ή η οικοδόμηση τμήματος είναι επιτρεπτή, εφόσον δεν παραβιάζεται το ισχύον στην περιοχή πολεοδομικό καθεστώς. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/497/2000

Πολεοδομία. Δυνατότητα χορήγησης οικοδομικής άδειας σε παραχωρηθέν από το Δημόσιο μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο γήπεδο στην Οία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η έκδοση οικοδομικής άδειας εργασιών διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου και συγκεκριμένα πισίνας προς εξυπηρέτηση ξενοδοχειακής μονάδας σε μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο γήπεδο του οικισμού της Οίας στη νήσο Θήρα, έστω και αν αυτό παραχωρήθηκε από το Δημόσιο προς αξιοποίηση της επιχείρησης.


ΑΕΠΠ/130/2021

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. πρωτ. *** απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της στον ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για ανάδειξη αναδόχου σύμβασης φύλαξης σε δύο οικόπεδα (Οικόπεδο Α και Β) στον ***. Η σύμβαση αφορά υπηρεσίες φύλαξης με διάρκεια δύο ετών, προϋπολογισμό 140.000€ (χωρίς ΦΠΑ) και κριτήριο ανάθεσης τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής. Αντικείμενο της προσφυγής είναι η ακύρωση της απόρριψης λόγω μη συμπλήρωσης επιπλέον στήλης στον πίνακα τεχνικών προδιαγραφών (on/off κριτήρια), παρότι υποβλήθηκαν σχετικά δικαιολογητικά τεκμηρίωσης.


ΝΣΚ/239/2003

Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εταιρεία διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας του Πανεπιστημίου. Συμβάσεις της εταιρείας αυτής. Δημόσια έργα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διαχείριση και αξιοποίηση της περιουσίας του Πανεπιστημίου Αθηνών ΠΔ 29/93 από την εταιρεία α) στα διατηρητέα κτίρια των κληροδοτημάτων με συμβάσεις μακροχρόνιας μίσθωσης, β) στα οικόπεδα με το σύστημα της αντιπαροχής τόσο της ιδίας όσο και των κληροδοτημάτων και γ) στα μεμονωμένα γραφεία, οικίες κλπ, με πλειοδοτικό διαγωνισμό μίσθωσης δεν υπάγεται στην έννοια του δημοσίου έργου κατά το Εθνικό και Κοινοτικό δίκαιο. Συνέπεια της μη υπαγωγής στην έννοια του δημοσίου έργου είναι ότι οι άνω συμβάσεις δεν υπάγονται στον έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τέλος η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να εφαρμόζει το ΠΔ 715/79, υποχρεούται όμως να διενεργεί δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/403/2009

Αιγιαλός. Επανακαθορισμός των ορίων της ζώνης παραλίας, υφισταμένου του σχεδίου πόλεως. Εφαρμογή ή μη στην περίπτωση που προηγήθηκε η χάραξη της οριογραμμής της παραλίας και ακολουθεί η ρυμοτομική επέκταση. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παρ. 6 του άρθρου 7 του Ν 2971/2001 «Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις», που δίνει τη δυνατότητα επανακαθορισμού των ορίων της παραλίας με την προϋπόθεση ότι η απαλλοτρίωση για την παραλία δεν έχει συντελεσθεί, αφορά αποκλειστικά στο εδάφιο α΄ της παρ. 5 του άρθρου 7 του ίδιου νόμου και δεν επεκτείνεται στο εδάφιο ε΄ της ιδίας παραγράφου του ιδίου άρθρου.


ΝΣΚ/257/2012

Αμνοερίφια γάλακτος – Δυνατότητα σφαγής σε εγκεκριμένα και μη ελεγχόμενα από τις αρμόδιες Κτηνιατρικές Υπηρεσίες σφαγεία, στέγαστρα και κοινούς χώρους σφαγής κατ’ άρθρο 1 παρ. 5 Π.Δ. 568/1988 – Κοινοτικό δίκαιο – Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 1 του Π.Δ. 568/1988 που ορίζει ότι σε μικρά νησιά ή απομακρυσμένες ορεινές περιοχές και γενικά σε ειδικές περιπτώσεις που δημιουργούν προβλήματα λόγω ιδιαιτεροτήτων ορισμένων περιοχών, μπορεί να επιτρέπεται για περιορισμένη χρονική διάρκεια, με απόφαση του Νομάρχη, μετά από εισήγηση της οικείας νομαρχιακής Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Γεωργίας, η σφαγή αμνών και εριφίων γάλακτος σε εγκεκριμένα και μη ελεγχόμενα από τις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Γεωργίας σφαγεία, στέγαστρα και κοινούς χώρους σφαγής, δεν εφαρμόζεται, δεδομένου ότι οι κοινοτικοί κανονισμοί 852/2004, 853/2004 και 854/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, καθώς και το Π.Δ. 79/2007, με το οποίο θεσπίσθηκαν συμπληρωματικά εφαρμοστικά μέτρα των ως άνω κανονισμών, έχουν αντίθετες ρυθμίσεις που προσδιορίζουν αναλυτικά τις απαιτούμενες προϋποθέσεις έγκρισης και λειτουργίας των εγκαταστάσεων που σφάζονται τα ζώα, τις ακολουθούμενες διαδικασίες και τους κανόνες υγιεινής που πρέπει να τηρούνται για τα τρόφιμα ζωϊκής προέλευσης που προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο.


ΝΣΚ/114/2013

Κοινοτικό Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας για την περίοδο 2007-2013 – Τρόπος και απόδειξη της κάλυψης ίδιας συμμετοχής των επενδυτών, υποψηφίων για ένταξη στο μέτρο 1.2.3 Α του Προγράμματος – Δυνατότητα χρήσης ή μη του κεφαλαίου σύστασης ή της εταιρικής περιουσίας κεφαλαιουχικών ή προσωπικών εταιρειών – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Νεοϊδρυόμενη κεφαλαιουχική εταιρία (Α.Ε. ή Ε.Π.Ε.) με μετοχικό κεφάλαιο που υπερβαίνει το κατώτατο όριο που ορίζει ο νόμος, ή νεοϊδρυόμενη προσωπική εταιρία (Ο.Ε. ή Ε.Ε.) με εταιρική περιουσία που αποδεικνύεται ως υπάρχουσα και ορίζεται στα καταστατικά της, ότι μέρος του μετοχικού κεφαλαίου ή της εταιρικής περιουσίας θα διατεθεί αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη της ιδίας συμμετοχής κατά την ένταξη στο Μέτρο 1.2.3 Α του Καν.1698/2005 – (και εφόσον επαρκεί το μέρος αυτό για την κάλυψη της ιδίας συμμετοχής) – μπορεί να ενταχθεί στο οικείο Μέτρο, εφόσον συντρέχουν και όλες οι λοιπές προϋποθέσεις που ορίζονται στο ισχύον εθνικό και κοινοτικό νομικό πλαίσιο της υπόθεσης, την συνδρομή των οποίων θα αξιολογήσει το αρμόδιο όργανο κατά τα διάφορα στάδια της διαδικασίας υπαγωγής. (ομοφ.) β) Υφιστάμενη και λειτουργούσα εταιρία κεφαλαιουχική ή προσωπική εντάσσεται στο οικείο Μέτρο 1.2.3 Α του Καν.1698/2005, εάν προς κάλυψη της ιδίας συμμετοχής αποδεδειγμένα αυξήσει ανάλογα ή ισόποσα το μετοχικό της κεφάλαιο ή την εταιρική της περιουσία κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 7 παρ.1 της ΚΥΑ 132480/386/2011 και άρθρο 5 παρ. 8 της ΥΑ 165386/1386/2011, εφόσον συντρέχουν όλες οι λοιπές προϋποθέσεις που ορίζονται στο ισχύον εθνικό και κοινοτικό πλαίσιο της υπόθεσης, την συνδρομή των οποίων θα αξιολογήσει το αρμόδιο όργανο κατά τα διάφορα στάδια της διαδικασίας υπαγωγής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/341/2012

Απαγόρευση ή μη λειτουργίας και εκμετάλλευσης από αστυνομικό σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, κατ’ άρθρο 5 του π.δ. 538/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, δεν έχει αρμοδιότητα ούτε δυνατότητα, με βάση το διδόμενο ιστορικό, να εκτιμήσει αν ο αστυνομικός που λειτουργεί και εκμεταλλεύεται σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται με χρήση φωτοβολταϊκού συστήματος ισχύος πάνω από 10 KWp εγκατεστημένο σε οικόπεδο ή αγροτεμάχιο, ανεξάρτητα αν χαρακτηρίζεται επιτηδευματίας, εμπίπτει ή όχι, στην απαγόρευση του πρώτου εδαφίου του άρθρου 5 του π.δ. 538/1989, ανήκει δε στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας η κρίση αν η συγκεκριμένη εξωυπηρεσιακή αρμοδιότητα συνιστά «κατ’ επάγγελμα» άσκηση εμπορίας απαγορευόμενη από την πιο πάνω διάταξη, με κριτήρια ιδίως το μέγεθος της επιχείρησης, τη δομή και την οργάνωσή της, το βαθμό και την έκταση της τυχόν δικής του προσωπικής συμμετοχής σ’ αυτήν, αν εκτίθεται σε επιχειρηματικούς κινδύνους κ.λπ. Στην περίπτωση δε που η Υπηρεσία κρίνει ότι δεν συντρέχει η «κατ’ επάγγελμα» άσκηση εμπορίας και πάλι θα πρέπει να εκτιμήσει, ενόψει όλων των συνθηκών άσκησης της συγκεκριμένης δραστηριότητας, αν αυτή συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του, αν παραβλάπτεται η ομαλή εκτέλεση της Υπηρεσίας του και αν δίδεται αφορμή για δυσμενή σχόλια εις βάρος του ιδίου ή της Ελληνικής Αστυνομίας και γενικώς αν συντρέχουν οποιοιδήποτε λόγοι δημοσίου συμφέροντος. 2) Για την άσκηση της συναφούς δραστηριότητας, απαιτείται η προηγούμενη απόφαση του Αρχηγού της Αστυνομίας που προβλέπεται από το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 5 του π.δ. 538/1989. (ομοφ.)


ΝΣΚ/307/2011

Δημόσιοι Υπάλληλοι – Προϋπηρεσία – Αναγνώριση ή μη προϋπηρεσίας στην Εκτελεστική Επιτροπή Προετοιμασίας Ολυμπιακών Αγώνων 1996, υπαλλήλου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη προϋπηρεσία υπαλλήλου, ο οποίος προσελήφθη από την Εκτελεστική Επιτροπή Προετοιμασίας Ολυμπιακών Αγώνων 1996 (Ε.Ε.Π.Ο.Α.) το 1996 με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, δεν επελέγη ως εργαζόμενος στον «Οργανισμό Αθήνα 96», σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 1 του Ν 1862/1989, ούτε προσελήφθη από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.) ή από νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενα από αυτή, σύμφωνα με το άρθρο 25 παρ. 18 του Ν 2190/1994, αλλά μετατάγη στη Γ.Γ.Α. από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 7 του Ν 1824/1988. (ομοφ.)


ΝΣΚ/240/2015

Ειδικό επιστημονικό προσωπικό Δημοσίου, ν.π.δ.δ. κ.λπ. – Μετατροπή συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου σε αορίστου – Υπαγωγή ειδικού επιστημονικού προσωπικού του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. στις διατάξεις του π.δ. 164/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Η διάταξη του άρθρου 3 παρ.1 του π.δ. 410/1988 που επιτρέπει τη μετατροπή των συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του ειδικού επιστημονικού προσωπικού του Δημοσίου, ν.π.δ.δ. κ.λπ. σε αορίστου, δεν μπορεί να εφαρμοστεί, εφόσον οι συμβάσεις αυτές έχουν συναφθεί μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος του έτους 2001 (ομοφ.). 2. Το ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) υπάγεται στις πάγιες διατάξεις του π.δ. 164/2004. Στη περίπτωση που συντρέχει νόμιμος, κατά το άρθρο 6 παρ.2 του εν λόγω π.δ/τος, λόγος επιμήκυνσης του χρόνου απασχόλησης του ως άνω προσωπικού του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. πέραν των εικοσιτεσσάρων μηνών, δεν ισχύει ο, από το άρθρο 5 παρ.4 του ίδιου π.δ/τος, τιθέμενος περιορισμός της μη υπέρβασης της σύναψης τριών διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου (πλειοψ.). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 5/2016 Γνωμ. (Β΄ Τακτικής Ολομέλειας).