×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/411/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επανέγκριση εφαρμοσθέντος και καταργηθέντος με προεδρικό διάταγμα για τυπικούς λόγους σχεδίου πόλεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εγκεκριμένα και εφαρμοσθέντα ρυμοτομικά σχέδια τα οποία δεν ακυρώθηκαν με δικαστικές αποφάσεις, αλλά καταργήθηκαν με πράξη της Διοικήσεως για τυπικούς λόγους, μπορούν, κατ’ αρχήν να επανεγκριθούν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 15 του Ν. 1221/1981. Δεν μπορεί να επανεγκριθεί το σχέδιο επέκτασης του ρυμοτομικού σχεδίου της Σκάλας Ωρωπού του 1971 με την αρχική του μορφή, αλλά πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία σύνταξης Πολεοδομικής Μελέτης, κατά τις διατάξεις του Ν. 2508/1997. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/367/2004

Σχέδια πόλεων, ρυμοτομική απαλλοτρίωση – άρση, εισφορά σε γη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το άρθρο 11 παρ.5 του Ν 3212/03 που προσέθεσε στην παρ.2 του άρθρου 20 του Ν 2508/97 περ.ε’, σύμφωνα με το οποίο ιδιοκτησίες που είχαν ενταχθεί στα σχέδια πόλεως κατά το ΝΔ 17.7/16.8.1923, και στις οποίες αίρεται η ρυμοτομική απαλλοτρίωση που επιβλήθηκε με την ένταξη στο σχέδιο, σε συμμόρφωση δικαστικών αποφάσεων, υποχρεούνται σε εισφορά σε γη, σύμφωνα με τα ποσοστά που ορίζονται στο άρθρο αυτό, δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις των ακινήτων που: α) η αρθείσα απαλλοτρίωση είχε επιβληθεί με τροποποίηση του σχεδίου πόλεως, β) είχαν δεσμευθεί για ανέγερση κτιρίων κοινωφελούς σκοπού, γ) η απαλλοτρίωση αίρεται από τη Διοίκηση, κατά τη διαδικασία του άρθρου 11 παρ.3 εδ.β’ του Ν 2882/01.


ΝΣΚ/142/2021

Εάν: α) η διάταξη του άρθρου 7 παρ. 13β (και ήδη παρ. 14) του ν. 4447/2016, ως προς τη σημειακή τροποποίηση των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΓΠΣ), τυγχάνει εφαρμογής και σε ΓΠΣ εγκεκριμένα με διατάξεις προϊσχύσασες του ν. 2508/1997 και β) η έννοια της «σημειακής τροποποίησης», που αναφέρεται στη διάταξη αυτή, καταλαμβάνει και την τοπική επέκταση του ορίου των προ της ισχύος του ν. 2508/1997 εγκεκριμένων ΓΠΣ, δηλαδή του ορίου, που προβλέπεται από το άρθρο 2 παρ. 1 του ν. 1337/1983.(...)α) Οι ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 5 παρ. 6 του π.δ. 90/2018, ως ισχύει μετά το ν. 4787/2021, ως προς τη σημειακή τροποποίηση των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΓΠΣ), τυγχάνουν εφαρμογής και στα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, που ήταν εγκεκριμένα βάσει των διατάξεων του ν. 1337/1983 (ομόφωνα). β) Στην έννοια της «σημειακής τροποποίησης», δεν περιλαμβάνεται και η τοπική επέκταση των ορίων των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων, συνεπώς ούτε αυτών που είναι εγκεκριμένα βάσει των διατάξεων του ν. 1337/1983 (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/283/2001

Πολεοδομία. Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των οικοδομών στην περιοχή "Ανεμόμυλος" του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως της Κέρκυρας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι περιοχές της χώρας που με διάταγμα εκτελεστικό του ΑΝ 395/68 εξαιρέθηκαν, για λόγους προστασίας του τοπίου, της δυνατότητας αύξησης του ύψους των οικοδομών, εξακολουθούν, κατ αρχήν να υπάγονται, υπό την ισχύ και του ΓΟΚ 73 και του ΓΟΚ 85, στο αυτό ειδικό προστατευτικό καθεστώς, όσον αφορά το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος, που καθορίστηκε με το σχετικό διάταγμα. Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίων στην περιοχή "Ανεμόμυλος" του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως της Κέρκυρας είναι αυτό που καθορίστηκε με τις διατάξεις του από 9.4.1964 Β. Δ/τος.


ΝΣΚ/19/2000

Δάση. Σχέδια πόλεων. Εγκυρότητα του ρυμοτομικού σχεδίου του Οικοδομικού Συνεταιρισμού "Η ΑΤΤΙΚΗ Ε.Π.Ε." στην περιοχή Αγ.Νικόλαος Νέας Επιδαύρου Ν.Αργολίδας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Χαραλαμπίδης, Πάρεδρος Η Διοίκηση δύναται για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ανεξαρτήτως παρόδου μακρού χρόνου, να ανακαλέσει πράξη, εξ υπαρχής άκυρη, με την οποία υπήχθη σε σχέδιο πόλεως έκταση οικοδομικού συνεταιρισμού αναγνωρισθείσα εκ των υστέρων κατά το μέγιστο μέρος αυτής ως δημόσιο και ιδιωτικό δάσος, αφού το σχέδιο πόλεως κατέστη εκ των πραγμάτων ανεφάρμοστο.


ΕλΣυν.Κλ.Ε/144/2017

ΕΡΓΑ. Ανάδειξη αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου «Διαμόρφωση Κοινοχρήστων Χώρων Σχεδίων Πόλεως …» (...) Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις πλημμέλειες στην ανωτέρω διαδικασία και συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα Πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.


ΝΣΚ/479/2000

Ακίνητα εκτός σχεδίου. Δυνατότητα και προϋποθέσεις έναρξης ή συνέχισης της λειτουργίας των εκτός σχεδίου πόλεως παρόδιων εγκαταστάσεων μετά την ισχύ του άρθρου 7 του Π.Δ.401/93.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Είναι δυνατή η έγκριση ή συνέχιση της λειτουργίας, των εκτός σχεδίου πόλεως παρόδιων εγκαταστάσεων, μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 7 του Π.Δ.401/93, με προσαρμογή στις δυνατότητες του οικείου γηπέδου, εφόσον κατά την 31-12-90 βρισκόντουσαν σε λειτουργία ή πληρούσαν μία από τις αναφερόμενες υπό στοιχεία α,β,γ του πιο πάνω άρθρου προϋποθέσεις. (ομόφωνα) β) Το άρθρο 34 του Β.Δ.465/70 (ιδία παρ.2) δεν έχει εφαρμογή στις παραπάνω εγκαταστάσεις, εφόσον κατά την 31-12-90 δεν συνέτρεχε μία των αναφερομένων στο άρθρο 7 του Π.Δ.401/93 προϋποθέσεων. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/176/2005

Αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών και εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι επιτρεπτή η παράταση της αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών και εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που είχε επιβληθεί με απόφαση της Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ ενόψει τροποποίησης του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως, όταν αποδεικνύεται ότι η σχετική μελέτη δεν έχει προοδεύσει σημαντικά.


ΑΕΠΠ/345/2020

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 4/2020 του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα, με την οποία η παρεμβαίνουσα αναδείχθηκε οριστική ανάδοχος για τη σύμβαση με αντικείμενο την «Εφαρμογή ζωνοποίησης και αντικατάσταση παλαιών αγωγών δικτύου πόλεως …». Η σύμβαση έπρεπε να ανατεθεί στην προσφεύγουσα, καθώς ήταν η επόμενη στη σειρά κατάταξης των προσφορών. Ωστόσο, κατά την προσφεύγουσα, η ανάδειξη της παρεμβαίνουσας ήταν παράνομη, επειδή τα δικαιολογητικά κατακύρωσης που υποβλήθηκαν ήταν εκπρόθεσμα, η βεβαίωση πιστοληπτικής ικανότητας δεν κάλυπτε τον χρόνο υποβολής τους και οι υπεύθυνες δηλώσεις αφορούσαν μελλοντικές καταστάσεις, γεγονότα που αποτελούσαν λόγους αποκλεισμού της. ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΗΤΑΝ: «Εφαρμογή ζωνοποίησης και αντικατάσταση παλαιών αγωγών δικτύου πόλεως …» με συνολικό προϋπολογισμό 12.050.000,00 € πλέον ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/1477/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα κοινοπραξία ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με αρ. 156/2021, που απέρριψε την προσφορά της για την ανάθεση της σύμβασης έργου «…………………». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά δημόσια έργα προϋπολογισμένης αξίας 500.000€ (συμπ. ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται σε δύο κύριους λόγους: πρώτον, ότι η απορρίψει έγινε χωρίς να κληθεί η κοινοπραξία να συμπληρώσει ένορκες βεβαιώσεις για μη υπαγωγή σε πτωχευτικό συμβιβασμό, και δεύτερον, χωρίς να κληθεί να προσκομίσει υπεύθυνες δηλώσεις για την ακρίβεια δύο βεβαιώσεων της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. Η προσφυγή επικαλείται νέες διατάξεις του νόμου που αποτρέπουν αδικαιολόγητους αποκλεισμούς για τυπικούς λόγους.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/352/2024

Η Πράξη 352/2024 του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για τη Συντήρηση αποχετευτικών δικτύων Δήμου Νέας Προποντίδας 2024-2028 (προϋπολογισμού €1.984.000,00). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι ο όρος της διακήρυξης (άρθρο 2.2.5), που απαιτούσε από κάθε μέλος ένωσης οικονομικών φορέων να καλύπτει ατομικά τις ελάχιστες απαιτήσεις χρηματοοικονομικής επάρκειας (τουλάχιστον €400.000,00 μέσος ετήσιος κύκλος εργασιών), αντίκειται στον ν. 4412/2016 και την αρχή της αναλογικότητας, εισάγοντας υπέρμετρο περιορισμό. Ως εκ τούτου, κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης. Επιπλέον, λόγω της διαπιστωμένης πρακτικής μειωμένου ανταγωνισμού στον διαγωνισμό (μόνο 2 προσφορές, μία εκ των οποίων απορρίφθηκε για τυπικούς λόγους) και σε παρόμοιους διαγωνισμούς, διαβιβάζεται αντίγραφο της Πράξης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για εξέταση πιθανής αθέμιτης σύμπραξης ή εικονικής προσφοράς.