×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/414/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρχή αμεροληψίας των οργάνων της διοικήσεως. Λόγος εξαιρέσεως υπαλλήλου ή αποχής αυτού από την άσκηση των καθηκόντων του ως δημοσίου υπολόγου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ενόψει των διατάξεων του άρθρου 7 παρ.1-5 του Ν 2690/1999, στο πρόσωπο που έχει ήδη ορισθεί και εκτελεί καθήκοντα διαχειριστή-συντονιστή του όλου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αλιείας, υφίσταται λόγος ο οποίος καθιστά ανεπίτρεπτο τον ορισμό του και ως υπολόγου διαχειριστού του έργου «Ανταλλαγή Υπαλλήλων με άλλα Κράτη-Μέλη Ε.Ε.», υλοποιουμένου στο πλαίσιο του όλου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αλιείας και, σε περίπτωση ορισμού του, λόγος αποχής ή εξαιρέσεως από την άσκηση των καθηκόντων του υπολόγου διαχειριστού.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/230/2006

Αρχή αμεροληψίας των οργάνων της διοικήσεως. Λόγος εξαιρέσεως υπαλλήλου ή αποχής αυτού από την άσκηση των καθηκόντων του ως δημοσίου υπολόγου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1-5 του Ν 2690/1999, δεν είναι επιτρεπτός ο ορισμός δημοσίου υπαλλήλου ως υπολόγου διαχειριστή έργου προμηθείας υλικών και υφίσταται λόγος αποχής από την άσκηση των καθηκόντων του υπ’ αυτήν την ιδιότητα, σε περίπτωση κατά την οποία ο υπάλληλος συμμετείχε αρμοδίως σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας για τη σύναψη της συμβάσεως της ίδιας προμήθειας, διότι με τον ορισμό του ως υπολόγου διαχειριστή του ίδιου έργου αποκτά και την ιδιότητα του ελέγχοντος την τήρηση ή μη της νόμιμης διαδικασίας και των δικαιολογητικών, με συνέπεια να συμπίπτει στο πρόσωπό του η ιδιότητα του ελέγχοντος και ελεγχομένου, κατά παράβαση της αρχής της αμεροληψίας των διοικητικών οργάνων.


ΝΣΚ/83/2016

Άμισθοι υποθηκοφύλακες - Δικαιώματα εισπραττόμενα υπέρ του Δημοσίου - Έλεγχος υποθηκοφύλακα, ως δημοσίου υπολόγου και καταλογισμός εις βάρος του, για μη απόδοση δικαιωμάτων στο Δημόσιο - Αρμόδια για τον καταλογισμό διοικητική αρχή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο υποθηκοφύλακας έχει την ιδιότητα του δημοσίου υπολόγου ως προς τα εισπρακτέα, κατά την άσκηση των καθηκόντων του, δικαιώματα υπέρ του Δημοσίου, υποκείμενος, σε περίπτωση μη απόδοσης αυτών στο Δημόσιο, στον έλεγχο και την εποπτεία και του Υπουργού Οικονομικών, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 150 και 152 του Ν. 4270/2014. Η αρμοδιότητα ελέγχου και καταλογισμού του υποθηκοφύλακα, ως δημοσίου υπολόγου, ανήκει στη Διεύθυνση Εκτάκτων και Ειδικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών του άρθρου 47 του Π.Δ. 111/2014 (ομοφ.).


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/493/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη αίτησης του Δήμου ... για καταλογισμό υπαλλήλου (ταμία-εισπράκτορα) με το ποσό των 79.413,97 ευρώ, το οποίο φέρεται ότι ιδιοποιήθηκε παρανόμως (υπεξαίρεση) κατά την άσκηση των καθηκόντων της μεταξύ Απριλίου 2013 και Μαΐου 2017. Το Δευτερο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκρινε ότι η ζημία προκλήθηκε από την άσκηση διαχειριστικών καθηκόντων και συνιστά έλλειμμα στη χρηματική διαχείριση του Δήμου. Δεδομένου ότι η καθ' ης φέρει την ιδιότητα του de jure υπολόγου, η αποκατάσταση του ελλείμματος απαιτεί την έκδοση καταλογιστικής πράξης από τα αρμόδια όργανα, κατά της οποίας προβλέπεται άσκηση έφεσης, και όχι αίτηση καταλογισμού κατά των άρθρων 118 επ. του ν. 4700/2020. Ως εκ τούτου, η αίτηση του Δήμου απορρίφθηκε ως απαράδεκτη.


ΝΣΚ/74/2016

Καθηγητής ΕΚΠΑ Ιατρικής Σχολής - Υποχρεωτική αποχή από την άσκηση των καθηκόντων του λόγω καταδίκης του – Εφαρμογή άρθρου 29 του Ν. 4368/2016.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 29 του Ν. 4368/2016 δεν επηρεάζει την υπηρεσιακή κατάσταση της υποχρεωτικής αποχής από τα καθήκοντα, στην οποία συνεχίζει να τελεί ο Καθηγητής (του ερωτήματος) του ΕΚΠΑ, λόγω πρότερης καταδίκης του για αδικήματα που συνεπάγονταν υποχρεωτική παύση. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/492/2008

Αρμοδιότητα για την έκδοση διαπιστωτικής πράξης περί αυτοδίκαιης αποχής Καθηγητή Α.Ε.Ι. από την άσκηση των καθηκόντων του, ο οποίος καταδικάστηκε πρωτοδίκως, για παράβαση καθήκοντος σε ποινή φυλάκισης 12 μηνών με τριετή αναστολή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμοδιότητα για την έκδοση της πράξης με την οποία διαπιστώνεται η αυτοδίκαιη αποχή Καθηγητή Α.Ε.Ι., ο οποίος καταδικάστηκε από πρωτόδικο δικαστήριο για παράβαση του άρθρου 259 Π.Κ. (παράβαση καθήκοντος) σε ποινή φυλάκισης 12 μηνών με τριετή αναστολή, ανήκει στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.


2/46765/ΔΛΔ/Δ2/2017

Σύσταση στην Τράπεζα της Ελλάδος λογαριασμού για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020 του Ευρωπαϊκού Ταμείου Θάλασσας και Αλιείας 2014-2020.


ΝΣΚ/179/2014

Πειθαρχική ευθύνη των αποσπασμένων και διατεθέντων στο ΤΑΥΤΕΚΩ υπαλλήλων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Α) Στην έννοια «ευθύνη δημοσίου υπαλλήλου» του άρθρου 133 παρ. 2 Ν. 3655/2008, εφόσον ο νόμος δεν εξειδικεύει, περιλαμβάνεται – εκτός από την αστική, την ποινική και του δημοσίου υπολόγου – και η πειθαρχική ευθύνη. Β) Λόγω του σκοπού της διάθεσης του προσωπικού από τις υπηρεσίες, στις οποίες ανήκουν, στο Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω., της μακρόχρονης σύμφωνα με το νόμο υπηρεσίας του προσωπικού τούτου στο Ταμείο, της φύσης των καθηκόντων που ασκεί στο Ταμείο και των μέσων που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη αυτού του σκοπού, καθώς και από το γεγονός ότι από οποιαδήποτε παράνομη συμπεριφορά του εν λόγω προσωπικού θα ζημιωθεί το Ταμείο, συνάγεται το συμπέρασμα ότι οι αποσπασμένοι και διατεθέντες, με βάση ειδικές διατάξεις νόμου στο Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω. υπάλληλοι, κατά το χρόνο της υπηρεσίας και κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στο Ταμείο εμπίπτουν στις διατάξεις του πειθαρχικού δικαίου του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (πλειοψ).


44254/2024

Ειδικοί ναύλοι και διευκολύνσεις από την AEGEAN, Olympic Air και SKY express για τις μετακινήσεις των αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής που θα μεταβούν αεροπορικώς για την άσκηση των καθηκόντων τους κατά τις εκλογές για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 9ης Ιουνίου 2024.


ΥΠ.ΕΣ/39756/2016

Θαλάσσιες Διαδρομές για την Ευρώπη: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Θάλασσας & Αλιείας


ΕλΣυν/Τμ7/64/2009

Μη νόμιμος ο επιμερισμός συνολικής ποσότητας άνω των 15.000 ευρώ και η συνακόλουθη απευθείας ανάθεση αυτών, σύμφωνα με την αρ. 27319/18.7.2002 Κ.Υ.Α. Έπρεπε να διενεργηθεί ένας διαγωνισμός, για κάθε κατηγορία ομοειδών αγαθών. Παραβίαση της αρχής της αμεροληψίας, αφού ο Δήμαρχος εισηγούνταν ενώπιον της Δ.Ε. υπέρ της ανάθεσης στους αναδόχους και μετά δήλωνε, ότι απείχε λόγω κωλύματος (άρθρο 7 παρ.3 του Κ.Δ.Δ/σίας). Νομίμως υπογράφουν τα συμφωνητικά οι αντιδήμαρχοι, καθόσον με σχετική απόφασή του ο Δήμαρχος έχει ορίσει ως αναπληρωτές του σε περίπτωση κωλύματος κατά την άσκηση των καθηκόντων του, στα οποία περιλαμβάνεται και η υπογραφή συμβάσεων που συνάπτει ο Δήμος (άρθρο 117 του Δ.Κ.Κ.)