×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/230/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρχή αμεροληψίας των οργάνων της διοικήσεως. Λόγος εξαιρέσεως υπαλλήλου ή αποχής αυτού από την άσκηση των καθηκόντων του ως δημοσίου υπολόγου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1-5 του Ν 2690/1999, δεν είναι επιτρεπτός ο ορισμός δημοσίου υπαλλήλου ως υπολόγου διαχειριστή έργου προμηθείας υλικών και υφίσταται λόγος αποχής από την άσκηση των καθηκόντων του υπ’ αυτήν την ιδιότητα, σε περίπτωση κατά την οποία ο υπάλληλος συμμετείχε αρμοδίως σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας για τη σύναψη της συμβάσεως της ίδιας προμήθειας, διότι με τον ορισμό του ως υπολόγου διαχειριστή του ίδιου έργου αποκτά και την ιδιότητα του ελέγχοντος την τήρηση ή μη της νόμιμης διαδικασίας και των δικαιολογητικών, με συνέπεια να συμπίπτει στο πρόσωπό του η ιδιότητα του ελέγχοντος και ελεγχομένου, κατά παράβαση της αρχής της αμεροληψίας των διοικητικών οργάνων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/414/2006

Αρχή αμεροληψίας των οργάνων της διοικήσεως. Λόγος εξαιρέσεως υπαλλήλου ή αποχής αυτού από την άσκηση των καθηκόντων του ως δημοσίου υπολόγου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ενόψει των διατάξεων του άρθρου 7 παρ.1-5 του Ν 2690/1999, στο πρόσωπο που έχει ήδη ορισθεί και εκτελεί καθήκοντα διαχειριστή-συντονιστή του όλου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αλιείας, υφίσταται λόγος ο οποίος καθιστά ανεπίτρεπτο τον ορισμό του και ως υπολόγου διαχειριστού του έργου «Ανταλλαγή Υπαλλήλων με άλλα Κράτη-Μέλη Ε.Ε.», υλοποιουμένου στο πλαίσιο του όλου Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αλιείας και, σε περίπτωση ορισμού του, λόγος αποχής ή εξαιρέσεως από την άσκηση των καθηκόντων του υπολόγου διαχειριστού.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/493/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη αίτησης του Δήμου ... για καταλογισμό υπαλλήλου (ταμία-εισπράκτορα) με το ποσό των 79.413,97 ευρώ, το οποίο φέρεται ότι ιδιοποιήθηκε παρανόμως (υπεξαίρεση) κατά την άσκηση των καθηκόντων της μεταξύ Απριλίου 2013 και Μαΐου 2017. Το Δευτερο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκρινε ότι η ζημία προκλήθηκε από την άσκηση διαχειριστικών καθηκόντων και συνιστά έλλειμμα στη χρηματική διαχείριση του Δήμου. Δεδομένου ότι η καθ' ης φέρει την ιδιότητα του de jure υπολόγου, η αποκατάσταση του ελλείμματος απαιτεί την έκδοση καταλογιστικής πράξης από τα αρμόδια όργανα, κατά της οποίας προβλέπεται άσκηση έφεσης, και όχι αίτηση καταλογισμού κατά των άρθρων 118 επ. του ν. 4700/2020. Ως εκ τούτου, η αίτηση του Δήμου απορρίφθηκε ως απαράδεκτη.


Μ07/12/2007

Ειδική άδεια και ρυθµίσεις κατά την άσκηση των καθηκόντων αιρετών οργάνων που έχουν την υπαλληλική ιδιότητα και β) την επιλογή αποδοχών οργανικής θέσης ή εξόδων παράστασης των αιρετών οργάνων Δήµων και Κοινοτήτων, στα οποία χορηγείται ειδική άδεια για όλο το διάστηµα της θητείας τους.


ΝΣΚ/83/2016

Άμισθοι υποθηκοφύλακες - Δικαιώματα εισπραττόμενα υπέρ του Δημοσίου - Έλεγχος υποθηκοφύλακα, ως δημοσίου υπολόγου και καταλογισμός εις βάρος του, για μη απόδοση δικαιωμάτων στο Δημόσιο - Αρμόδια για τον καταλογισμό διοικητική αρχή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο υποθηκοφύλακας έχει την ιδιότητα του δημοσίου υπολόγου ως προς τα εισπρακτέα, κατά την άσκηση των καθηκόντων του, δικαιώματα υπέρ του Δημοσίου, υποκείμενος, σε περίπτωση μη απόδοσης αυτών στο Δημόσιο, στον έλεγχο και την εποπτεία και του Υπουργού Οικονομικών, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 150 και 152 του Ν. 4270/2014. Η αρμοδιότητα ελέγχου και καταλογισμού του υποθηκοφύλακα, ως δημοσίου υπολόγου, ανήκει στη Διεύθυνση Εκτάκτων και Ειδικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών του άρθρου 47 του Π.Δ. 111/2014 (ομοφ.).


ΝΣΚ/123/2018

Δυνατότητα άσκησης καθηκόντων διαχείρισης κτιρίου (πολυκατοικίας), στο οποίο ο ΕΦΚΑ διαθέτει οριζόντιες ιδιοκτησίες, από εξουσιοδοτημένο υπάλληλο αυτού - Νομικό πλαίσιο εξουσιοδότησης και αρμοδιότητα υπηρεσιακού οργάνου για την παροχή της - Ζητήματα διαχείρισης επί οφειλών προς τρίτους - Ευθύνη του υπαλλήλου-διαχειριστή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο ΕΦΚΑ είναι δυνατόν να οριστεί διαχειριστής από τους συνιδιοκτήτες κτηρίου και να ασκήσει διαχείριση κτηρίου (πολυκατοικίας) στο οποίο διαθέτει οριζόντιες ιδιοκτησίες, μέσω υπαλλήλου του, εφαρμοζομένου σχετικώς (αναλογικώς) του άρθρου 25 παρ. 2 εδ. α΄ του ν. 3528/2007 (ΥΚ). Ο ορισμός του υπαλλήλου γίνεται με μέριμνα του Τμήματος Στέγασης και Συνθηκών Εργασίας της Δ/νσης Στέγασης και Τεχνικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, κατά τις διατάξεις των άρθρων 68 παρ. 8 και 9 εδ. α΄ περ. γγ΄ του ν. 4387/2016. Σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής των κοινοχρήστων δαπανών και βαρών από συνιδιοκτήτες, έκαστος εξ αυτών ευθύνεται κατά την αναλογία των επ' αυτών. Ο υπάλληλος του ΕΦΚΑ που ασκεί τη διαχείριση, δεν έχει την ιδιότητα του δημοσίου υπολόγου. (ομόφ.)


ΝΣΚ/144/2007

α) Δεν παρέχεται στον Υπουργό Ανάπτυξης δυνατότητα παρέμβασης στη σχέση που συνδέει το ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» με τον διευθυντή του, πλην της δυνατότητας που δίδεται στον Υπουργό από τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 123 του Υπαλληλικού Κώδικα. β) Ο Υπουργός Ανάπτυξης δεν έχει την ιδιότητα του προϊσταμένου της αρχής, κατά την έννοια της παρ.2 του άρθρου 104 του Υπαλληλικού Κώδικα, ούτε την ιδιότητα του πειθαρχικώς προϊσταμένου του διευθυντή του ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ». γ) Για τη διασφάλιση της αποχής του διευθυντή του ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» από την άσκηση των καθηκόντων του, πρέπει να επιληφθούν τα αρμόδια όργανα (διοικητικό συμβούλιο, υπηρεσιακό συμβούλιο και αντιπρόεδρος του Δ.Σ.) και να κινηθούν οι σχετικές διαδικασίες σύμφωνα με διάταξη του άρθρου 104 του Υπαλληλικού Κώδικα.


28948/2012

ΘΕΜΑ: «Κρατήσεις υπέρ Μ.Τ.Π.Υ. επί των αποδοχών των Αιρετών Οργάνων των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού, που έχουν την ιδιότητα του Δημοσίου Υπαλλήλου.»

ΜΤΠΥ/28946/2012

ΘΕΜΑ: «Κρατήσεις υπέρ Μ.Τ.Π.Υ. επί των αποδοχών των Αιρετών Οργάνων των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού, που έχουν την ιδιότητα του Δημοσίου Υπαλλήλου.»


ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/6η/2006

Ενόψει των άρθρων 23 παρ,3 ν.2362/1995 και 26 παρ.4 ν.3274/2004, οι υπάλληλοι των ΥΔΕ, στις ΝΑ, που κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους εκκαθαρίζουν και εντέλλονται την πληρωμή των δαπανών των ΝΑ, έχουν την ιδιότητα του δημοσίου υπολόγου, της διατάξεως της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν.3274/2004 ούσης ανίσχυρου, ως αντιθέτου στην ως άνω συνταγματική διάταξη.


ΝΣΚ/368/2005

Άσκηση εμπορίας εκ μέρους ωρομισθίου υπαλλήλου του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατ’ αρχήν, οι ωρομίσθιοι υπάλληλοι, που συνδέονται προς το Δημόσιο με σχέση ιδιωτικού δικαίου και κέκτηνται την εμπορική ιδιότητα, έχουν πρόβλημα ασυμβιβάστου, εκτός εάν οι συνθήκες, υπό τις οποίες ασκούν το επάγγελμά τους, προσδίδουν σ’ αυτούς την ιδιότητα του μικρέμπορου, οπότε δεν αποκτούν την εμπορική ιδιότητα.