ΝΣΚ/44/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Παραγραφή ή αποδυνάμωση δικαιώματος πρόσληψης στο Δημόσιο διοικητικού υπαλλήλου ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το κατά την ειδική διάταξη του άρθρου 21 του Ν 1824/1988 δικαίωμα (ιδιωτικού δικαίου) πρόσληψης στο Δημόσιο διοικητικού υπαλλήλου ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου, του οποίου ανεστάλη η λειτουργία το 1986 δεν μπορεί να ικανοποιηθεί σήμερα, λόγω παραγραφής, ενόψει του συγκεκριμένου πραγματικού της σχετικής αξίωσης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/232/2006
Συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτική δικαστική απόφαση. Χρόνος πρόσληψης του δικαιωθέντα υπαλλήλου. Διοικητικές και οικονομικές συνέπειες της πρόσληψης αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση, συμμορφούμενη προς το διατακτικό ακυρωτικής απόφασης Διοικητικού Δικαστηρίου για την πρόσληψη υπαλλήλου της, υποχρεούται να τον προσλάβει αναδρομικά από το χρόνο έκδοσης των ακυρωθεισών πράξεων, με τις εντεύθεν διοικητικές και οικονομικές συνέπειες της αναδρομικής πρόσληψης του υπαλλήλου (υπηρεσιακή εξέλιξη, καταβολή αποδοχών κλπ).
ΝΣΚ/304/2017
Ανάκληση κ.υ.α. περί μετάταξης και απόφασης πρόσληψης υπαλλήλου ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μετά το θάνατο αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί στην ανάκληση της κοινής υπουργικής απόφασης μετάταξης και απόφασης πρόσληψης υπαλλήλου ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, χωρίς να αποτελεί κώλυμα το γεγονός ότι η υπαλληλική σχέση του υπαλλήλου έχει λυθεί λόγω θανάτου του, προ της έκδοσης πράξης ανάκλησης της απόφασης πρόσληψης (και μετάταξής) του, ύστερα από προηγούμενο έλεγχο περί του εάν αποτέλεσε καθοριστικό στοιχείο για την επιλογή και τον διορισμό του υπαλλήλου στη θέση ο γενικός βαθμός του πτυχίου του, όπως αυτός προέκυπτε από τον καθ’ ομολογία του παραποιημένο από τον ίδιο τίτλο σπουδών, που κατέθεσε ως δικαιολογητικό στη διαγωνιστική διαδικασία (ομόφ.).
ΝΣΚ/43/2016
ΕΟΤ – Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης να ανακαλέσει πράξεις πρόσληψης, μονιμοποίησης και μετάταξης υπαλλήλου, οι οποίες εκδόθηκαν κατόπιν υποβολής μη έγκυρου πιστοποιητικού σπουδών στον ατομικό φάκελο του υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που έληξε την 31-1-1986 με το διορισμό του προσώπου που αφορούσε σε οργανική θέση μονίμου υπαλλήλου του Ε.Ο.Τ. κατ’ εφαρμογή του ν. 1476/1984, δεν δύναται να λυθεί με καταγγελία σήμερα (ομοφ.). Η διοίκηση υποχρεούται να ανακαλέσει τον παραπάνω διορισμό του στον Ε.Ο.Τ. καθώς και την απόφαση μεταφοράς του σε οργανική θέση κατηγορίας ΔΕ του Δημοσίου, διότι, κατά τον χρόνο διορισμού του στον Ε.Ο.Τ., υπέβαλε αναληθές κατά περιεχόμενο πιστοποιητικό σπουδών, παρότι εν τέλει απέκτησε τον προβλεπόμενο τίτλο σπουδών για τη θέση του κλάδου που διορίσθηκε, πριν την ημερομηνία του διορισμού του (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/307/2011
Δημόσιοι Υπάλληλοι – Προϋπηρεσία – Αναγνώριση ή μη προϋπηρεσίας στην Εκτελεστική Επιτροπή Προετοιμασίας Ολυμπιακών Αγώνων 1996, υπαλλήλου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη προϋπηρεσία υπαλλήλου, ο οποίος προσελήφθη από την Εκτελεστική Επιτροπή Προετοιμασίας Ολυμπιακών Αγώνων 1996 (Ε.Ε.Π.Ο.Α.) το 1996 με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, δεν επελέγη ως εργαζόμενος στον «Οργανισμό Αθήνα 96», σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 1 του Ν 1862/1989, ούτε προσελήφθη από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.) ή από νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενα από αυτή, σύμφωνα με το άρθρο 25 παρ. 18 του Ν 2190/1994, αλλά μετατάγη στη Γ.Γ.Α. από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 7 του Ν 1824/1988. (ομοφ.)
ΝΣΚ/119/2018
Υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε απόφαση Διοικητικού Εφετείου, η οποία εκδόθηκε επί τη βάσει εσφαλμένου πραγματικού.Η Διοίκηση δεσμεύεται από την 123/2018 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, με την οποία γίνεται δεκτή η αίτηση ακυρώσεως κατά της 73102/9-10-2017 αποφάσεως Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καίτοι αυτή εξεδόθη επί τη βάσει εσφαλμένου πραγματικού. Επιπλέον, η Διοίκηση θα πρέπει να προβεί, εκ νέου, σε έκδοση σχετικής απόφασης, με τήρηση της νόμιμης διαδικασίας (εισαγωγή ερωτήματος στο υπηρεσιακό συμβούλιο, προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά, εντός της κατά νόμον προθεσμίας), εφόσον εξακολουθούν να συντρέχουν οι εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες που οδήγησαν στην απόσπαση του εν λόγω υπαλλήλου (ομόφ
ΝΣΚ/115/2010
Ασυμβίβαστο ή μη μεταξύ της ιδιότητας του υπαλλήλου ΔΟΥ και αυτής α) του Προέδρου Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, β) του μέλους Διοικητικού Συμβουλίου ανώνυμης εταιρείας.
α) Ασυμβίβαστο της ιδιότητας υπαλλήλου της ΔΟΥ Θήρας με τα καθήκοντα του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, το οποίο αποτελεί δημοτικό Ν.Π.Δ.Δ., βάσει των άρθρων 56 παρ. 1 και 57 παρ. 3 του Συντάγματος και του άρθρου 33 του Ν 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας). Δεν υπάρχει πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 του Ν 3528/2007, με το οποίο επιτρέπεται σε δημόσιο υπάλληλο η άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή κατόπιν χορήγησης αδείας. β) Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο της ιδιότητας υπαλλήλου της ΔΟΥ Σκάλας Λακωνίας με αυτή του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου ανώνυμης εταιρείας με έδρα τον Κοσμά Ν. Αρκαδίας καθώς επιτρέπεται, κατόπιν χορήγησης αδείας, μετά από σύμφωνη αιτιολογημένη γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η συμμετοχή δημοσίου υπαλλήλου ως μέλους του Δ.Σ. ανώνυμης εταιρείας, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 32 παρ. 2 του Υπαλληλικού Κώδικα.
ΝΣΚ/432/2012
Υπάλληλος Δημοσίου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου – Αυτοδίκαιη απόλυση λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας – Παραγραφή ή μη της αξίωσης αποζημίωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία δεν μπορεί να προβεί στην έκδοση απόφασης καθορισμού αποζημίωσης του άρθρου 55 του Π.Δ/τος 410/1988 υπαλλήλου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που απολύθηκε αυτοδικαίως λόγω της συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας, δεδομένου ότι η αξίωση αυτή, που γεννήθηκε από το χρόνο της αυτοδίκαιης απόλυσης, έχει υποκύψει στη διετή παραγραφή της παρ. 3 του άρθρου 90 του Ν. 2362/1995 (ομόφ.).
ΝΣΚ/242/2002
Όρια ηλικίας διορισμού στο Δημόσιο των αναφερομένων στο άρθρο 7 παρ.4 Ν 1339/83, όπως τροποποιηθέν ισχύει, προσώπων, μετά την έναρξη ισχύος του Ν 2683/99.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 7 παρ.4 του Ν 1339/83, όπως σήμερα ισχύει, ως εισάγουσα ειδικά όρια ηλικίας διορισμού στο Δημόσιο για συγκεκριμένες κατηγορίες προσώπων, εξακολουθεί ισχύουσα και μετά την έναρξη ισχύος του Ν 2683/99 και συνεπώς τα αναφερόμενα στο άρθρο 7 παρ.4 του Ν 1339/83 πρόσωπα επιτρέπεται κατά νόμον να διορισθούν ως διοικητικοί υπάλληλοι ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως, έστω και αν έχουν υπερβεί το οριζόμενο στις διατάξεις του Ν 2683/99 ανώτατο προς διορισμό όριο ηλικίας, όχι όμως και το ανώτατο για συνταξιοδότηση δημοσίου υπαλλήλου όριο ηλικίας, όπως τούτο ορίζεται στις διατάξεις του Ν 2683/99.
ΝΣΚ/462/2008
Υπάλληλος Δημοσίου με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου – Χορήγηση της διευκόλυνσης μειωμένου ωραρίου λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων – Διαπίστωση της συνδρομής του πραγματικού γεγονότος της άσκησης ελευθερίου επαγγέλματος της συζύγου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά το άρθρο 53 παρ.3 εδάφιο δεύτερο του Ν 3528/2007, απαιτείται η διαπίστωση της συνδρομής του πραγματικού γεγονότος της άσκησης ελευθερίου επαγγέλματος, από την σύζυγο υπαλλήλου ο οποίος αιτείται τη χορήγηση της προβλεπόμενης στη διάταξη του άρθρου 53 παρ.3 του Ν 3528/2007 διευκόλυνσης του μειωμένου ωραρίου λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, ανεξαρτήτως της τυχόν παράλληλης άσκησης από αυτήν δραστηριότητας που δεν εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο της προαναφερόμενης διάταξης. Η συνδρομή των προβλεπομένων στην ίδια διάταξη προϋποθέσεων, ειδικότερα δε του πραγματικού γεγονότος της άσκησης συγκεκριμένου ελευθερίου επαγγέλματος, διαπιστώνεται, κατ’ ενάσκηση ουσιαστικής διοικητικής δράσης από την αρμόδια υπηρεσία, με βάση αποδεικτικά στοιχεία και δικαιολογητικά, τα οποία είναι κατά νόμον ικανά και πρόσφορα να παράσχουν πλήρη απόδειξη ως προς τούτο.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/222/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ:. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, όπως βασίμως προβάλλεται από την Αναπληρώτρια Επίτροπο, η διαδικασία πρόσληψης της ανωτέρω υπαλλήλου ως συμβασιούχου, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, από το Δήμο ... είναι μη νόμιμη, καθώς, κατά παράβαση των διατάξεων που προαναφέρθηκαν, δεν προηγήθηκε της από 1.1.2018 ανανέωσης της σύμβασής της με το Δήμο αυτό άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου.Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.