×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/452/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Α.Ε.Ι. – Πειθαρχικώς Προϊστάμενος μελών ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Η πειθαρχική εξουσία γενικά για τα μέλη ΔΕΠ ασκείται από τον Πρύτανη ή τον επέχοντα θέση Πρύτανη ή τους νόμιμους αναπληρωτές αυτών ή από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και ήδη τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού. 2. Ειδικά για τις παραβάσεις των άρθρων 1, 2 και 3 του Ν. 2530/1997 η πειθαρχική εξουσία ασκείται από τον Πρόεδρο του Τμήματος ή από τον Πρύτανη του οικείου Α.Ε.Ι. ή κατά διακριτική ευχέρεια μετά από προηγούμενη γνώμη της Συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι., από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. 3. Ειδικά για το πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης του ασυμβίβαστου από τα μέλη ΔΕΠ (παρ.1 άρθρου 6 Ν. 2530/1997), η πειθαρχική εξουσία ασκείται αποκλειστικά στη Σύγκλητο του οικείου Α.Ε.Ι. 4. Ειδικά για το πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης του ασυμβίβαστου από τον Πρύτανη, Αντιπρύτανη, Κοσμήτορα, Προέδρου και Αντιπροέδρου της Διοικούσας Επιτροπής για τα μέλη ΔΕΠ (παρ.3α άρθρου 6 Ν.2530/1997), η πειθαρχική εξουσία ασκείται από τον Πρύτανη του οικείου Α.Ε.Ι. ή τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/333/2012

Ακύρωση διορισμού μελών Δ.Ε.Π. μετά τον έλεγχο νομιμότητας από τον Υπουργό Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. – Δυνατότητα επανόδου στις προηγουμένως κατεχόμενες θέσεις τους με διαπιστωτική πράξη του Πρύτανη – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την κατ’ ενάσκηση του ελέγχου νομιμότητας υπό του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ακύρωση του διορισμού των αιτούντων ως μελών Δ.Ε.Π. α) ο Πρύτανης έχει διακριτική ευχέρεια – κατ’ αποδοχή της σχετικής αίτησης – να εκδώσει διαπιστωτική πράξη επανόδου στην προηγουμένως κατεχόμενη κενή θέση, η οποία πρέπει να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού προηγουμένως εξασφαλισθούν οι νόμιμες διαδικαστικές προϋποθέσεις (κενή θέση, ύπαρξη πίστωσης κ.λπ.) Επί αντιστοίχων αιτήσεων μελών Δ.Ε.Π. για ανάκληση των παραιτήσεών τους, οι οποίες κατά το παρελθόν είχαν γίνει μεν αποδεκτές από τον Πρύτανη αλλά δεν είχε εγκριθεί η δημοσίευσή τους από τον Υπουργό Παιδείας, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος επανεξέτασής τους από τον Πρύτανη. (ομοφ.)


ΝΣΚ/134/2012

Α.Ε.Ι. – Μέλη ΔΕΠ – Εκλογή μελών ΔΕΠ – Έλεγχος νομιμότητας Πρύτανη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά τον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας, ο οποίος οριοθετείται αυστηρά στη διακρίβωση της τήρησης της τυπικής και μόνο διαδικασίας και δεν επεκτείνεται σε θέματα ουσίας, ο πρύτανης, στα πλαίσια της ελεγκτικής εξουσίας και αρμοδιότητας, η οποία άλλωστε ασκείται και αυτεπάγγελτα, κατ’ αρχήν δεσμεύεται να απαντήσει στους ισχυρισμούς που προβάλλονται με τα τυχόν κατατεθέντα υπομνήματα και περαιτέρω, του νόμου μη ορίζοντος διαφορετικά, έχει την ευχέρεια να λάβει υπόψη του κάθε στοιχείο που καθοιονδήποτε τρόπο υποπίπτει στην αντίληψή του, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι το στοιχείο αυτό είναι πρόσφορο και υποβοηθεί τον πρύτανη στο σχηματισμό κρίσης για την νομιμότητα ή όχι της τήρησης της τυπικής διαδικασίας της εξεταζόμενης κάθε φορά εκλογικής διαδικασίας.


ΝΣΚ/109/2010

Έλεγχος νομιμότητας εκλογής μέλους ΔΕΠ από τον Πρύτανη του Α.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η συνάφεια τόσο της διδακτορικής διατριβής όσο και του ερευνητικού και εν γένει επιστημονικού έργου κάθε κρινόμενου υποψηφίου με το γνωστικό αντικείμενο της προκηρυχθείσας θέσης είναι αναγκαίος όρος για την εκλογή σε θέση ΔΕΠ. Η παραβίαση της διάταξης αυτής αποτελεί αντικείμενο του ελέγχου νομιμότητας του Πρύτανη.


ΝΣΚ/338/2010

ΑΕΙ ΔΕΠ – Διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ – Έλεγχος νομιμότητας Πρύτανη – Αναπομπή φακέλου – Προθεσμία αποκλειστική – Διακοπή προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την πάροδο της προθεσμίας των εξήντα (60) ημερών για τον Πρύτανη, δεν δύναται αυτός να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας, αλλά υποχρεούται να εκδώσει και να δημοσιεύσει στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την πράξη διορισμού ή μονιμοποίησης και να κοινοποιήσει την πράξη αυτή στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την εκ μέρους του άσκηση του ελέγχου νομιμότητας μέσα στην αποκλειστική προθεσμία του ενός (1) έτους που ορίζει ο νόμος. Η τυχόν εκδιδόμενη πράξη του Πρύτανη, σχετική με τον έλεγχο νομιμότητας μετά την πάροδο της ανωτέρω αποκλειστικής προθεσμίας των εξήντα (60) ημερών είναι παράνομη, ως εκδοθείσα καθ’ υπέρβαση των σχετικών ορίων ασκήσεως της αρμοδιότητάς του. Το αυτό ισχύει και για απόφαση του ΥΠΕΠΘ εκδοθείσα μετά την πάροδο της κατά τα άνω ετήσιας προθεσμίας για την άσκηση του σχετικού ελέγχου νομιμότητας. Περαιτέρω, και με δεδομένο ότι κατ’ επιταγή των διατάξεων του άρθρου 2 της με αριθ. Φ.122.1/171/89650/Β2/2007 απόφασης της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στη διαδικασία ελέγχου νομιμότητας από τον Πρύτανη, ο τελευταίος συνεπικουρείται και από τη Νομική Υπηρεσία του Πανεπιστημίου, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η ως άνω 60νθήμερη προθεσμία διακόπτεται σε περίπτωση που ο Πρύτανης σωρευτικά: α) ζητήσει την παροχή γνωμοδότησης, β) η γνωμοδότηση αυτή αφορά νομικά ζητήματα που προκύπτουν από το συγκεκριμένο έλεγχο και είναι αναγκαία για την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας και γ) η εν λόγω γνωμοδότηση να ζητηθεί πριν από την εκπνοή της πιο πάνω 60νθήμερης προθεσμίας. Υπό τα δεδομένα πραγματικά περιστατικά, νόμιμα αναπέμφθηκε, με την υπ’ αριθμ.πρωτ. 3681/12-07-2010, πράξη του Πρύτανη, ο φάκελος στο Τμήμα Γεωπονικής Βιοτεχνολογίας για επανάληψη της διαδικασίας εκλογής του αιτούντος κ. Ι.Χ. από το στάδιο της συγκρότησης του εκλεκτορικού σώματος.


Π.Δ. 45/1993

Καθορισμός αρμοδιοτήτων που διατηρούνται από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων


ΝΣΚ/280/2011

Αρμόδιο όργανο για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά των μελών της Συγκλήτου της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, τα οποία καταδικάσθηκαν πρωτοδίκως σε φυλάκιση με αναστολή για παράβαση καθήκοντος κατ εξακολούθηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα αρμόδια για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης όργανα οφείλουν να γνωστοποιήσουν στον Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων το κώλυμά τους για την άσκηση της πειθαρχικής δίωξης. Ο Υπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μπορεί να ασκήσει απευθείας (χωρίς την παρεμβολή άλλου οργάνου) την πειθαρχική δίωξη κατά των μελών της Συγκλήτου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/44/2005

Πανεπιστήμιο. Έλεγχος νομιμότητας από τον Υπουργό Παιδείας σε εκλογή μέλους ΔΕΠ. Αποκλειστική προθεσμία τεσσάρων μηνών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Υπουργός Παιδείας πρέπει να ασκήσει τον έλεγχο νομιμότητας στην πράξη εκλογής μέλους ΔΕΠ μέσα στην αποκλειστική προθεσμία των τεσσάρων μηνών. Υπέρβαση της προθεσμίας αυτής δεν επιτρέπεται. Μετά την λήξη της προθεσμίας αυτής ο Πρύτανης υποχρεούται σε δημοσίευση της εκλογής.


ΝΣΚ/351/2011

ΑΕΙ-ΔΕΠ – Πειθαρχική δίωξη μελών ΔΕΠ – Σχέση πειθαρχικής και ποινικής δίκης – Παραγραφή – Αναστολή παραγραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1.α) Μετά την έκδοση της 7612/2009 απόφασης, δεν έχει τη νομική δυνατότητα η Διοίκηση του Ιδρύματος (Πρύτανης ή επέχων θέση Πρύτανη) να παραπέμψει τον κ. Ι.Β. στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μελών ΔΕΠ, αφού κρίθηκε αμετάκλητα ότι δεν έχει διαπράξει τις πράξεις που του αποδόθηκαν. β) Μετά την έκδοση της 7078/2010 αθωωτικής για αυτόν τελεσίδικης απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων Αθηνών, παρέχεται μεν η νομική δυνατότητα στο Πρύτανη να ασκήσει πειθαρχική δίωξη κατά του κ. Ι.Β., πλην η άσκηση αυτή προϋποθέτει και τη συνδρομή των ουσιαστικών προϋποθέσεων, ήτοι την ύπαρξη σοβαρών υπονοιών ή σαφών ενδείξεων και επαρκών στοιχείων για τη, σε βάρος του κ. Ι.Β., στοιχειοθέτηση πειθαρχικού παραπτώματος και κυρίως ότι δεν συντρέχει περίπτωση παραγραφής. Σε αντίθετη περίπτωση πρέπει ο Πρύτανης να απόσχει από κάθε σχετική ενέργεια και να θέσει την υπόθεση στο αρχείο. ια) Υπό την εκδοχή της αιτιολογημένης κρίσης του Πρύτανη για άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά του κ. Ι.Β., στοιχειοθετείται το πειθαρχικό παράπτωμα του άρθρου 326 του Ν 5343/1932, ότι «επιδεικνύει διαγωγή που απάδει στην αξιοπρέπεια του πανεπιστημιακού λειτουργού». ιβ) Η παραπομπή θα γίνει απ’ ευθείας από τον Πρύτανη, εφόσον τα στοιχεία είναι επαρκή για τη στοιχειοθέτηση πειθαρχικού παραπτώματος. Εναπόκειται στην κυρίαρχη κρίση του Πρύτανη να διατάξει ή όχι τη διενέργεια νομότυπης διοικητικής έρευνας (προκαταρκτικής εξέτασης ή ΕΔΕ), κατά τα άρθρα 125 και 126 του νέου Υ.Κ., που έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τα μέλη ΔΕΠ. (ομοφ.) 2. Μετά την 49523/2008 απόφαση δεν έχει τη νομική δυνατότητα η Διοίκηση του Ιδρύματος να παραπέμψει τον κ. Ι.Ε. στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μελών ΔΕΠ, αφού κρίθηκε αμετάκλητα ότι δεν έχει διαπράξει τις πράξεις που του αποδόθηκαν. Η πενταετής παραγραφή συμπληρώθηκε στις 27-5-2009. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/210/2005

Ανάκληση ή μη από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της αναπομπής της πράξεως διορισμού μέλους Ε.Π. Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η ανάκληση της αναπομπής από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της πράξεως διορισμού της Α. Κ. σε θέση βαθμίδας Επίκουρου Καθηγητή του Τμήματος Βρεφονηπιοκομίας στο Τ.Ε.Ι. Αθήνας, λόγω ελλείψεως χρονικής αρμοδιότητος αυτού και δεν υφίσταται νόμιμος λόγος ανακλήσεως της επαναπροκηρύξεως της θέσεως αυτής. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/251/2008

Δυνατότητα και χρόνος άσκησης ελέγχου νομιμότητος επί πράξεως του Πρύτανη εκ μέρους του Υπουργού Παιδείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο του άρθρου 16 παρ. 5 του Συντάγματος, είναι αρμόδιος να ελέγχει, είτε αυτεπαγγέλτως είτε κατόπιν σχετικής προσφυγής του ενδιαφερομένου, ακόμη και τη νομιμότητα της πρυτανικής πράξης αναπομπής στο οικείο εκλεκτορικό σώμα των πρακτικών εκλογής ή μονιμοποίησης μέλους ΔΕΠ και να εκφέρει και επί του ζητήματος αυτού την οριστική κρίση, μολονότι τούτο δεν αναφέρεται ρητώς στο νόμο. (πλειοψ.)