ΝΣΚ/453/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δημόσια έργα. Νομιμότητα συμμετοχής εργοληπτικών επιχειρήσεων σε διαγωνισμό για την κατασκευή δημοσίου έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, α) Είναι δυνατή η συμμετοχή εργοληπτικής επιχείρησης εγγεγραμμένης στην κατηγορία των Ηλεκτρομηχανολογικών έργων στη Στ τάξη, όταν ο προϋπολογισμός του έργου στην πιο πάνω κατηγορία, υπερβαίνει το γενικώς ισχύον όριο του 1.600.000.000 δραχμών, εφόσον τούτο επιτρέπεται από την καθαρή θέση της Εταιρείας. β) Για τη νομιμότητα της συμμετοχής των εργοληπτικών επιχειρήσεων σε διαγωνισμούς για την κατασκευή δημόσιων έργων είναι υποχρεωτικό στα κατατεθέντα στοιχεία της προσφοράς να περιλαμβάνονται και τα πιστοποιητικά ποινικού μητρώου των διοικούντων αυτήν, εφόσον εκδίδονται στη Χώρα που έχει την έδρα της.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/203/2002
Επανάκριση εργοληπτικών επιχειρήσεων κατά το Ν 2940/2001. Λήψη υπόψη της τεχνικής εμπειρίας που αποκτήθηκε από την κατασκευή ιδιωτικών έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την επανάκριση των εργοληπτικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν 2940/2001, λαμβάνεται υπόψη (μεταξύ των άλλων και) η εμπειρία από την κατασκευή ιδιωτικών έργων, ανεξάρτητα αν κατά την κατασκευή αυτών των έργων η επιχείρηση ήταν ή όχι εγγεγραμμένη στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων.
ΝΣΚ/329/2002
Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ). Εγγραφή επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η εγγραφή εργοληπτικών επιχειρήσεων στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) με βασική κατηγορία ως προς τον υπολογισμό της στελέχωσης εξειδικευμένες εργασίες ή υποκατηγορίες και κάλυψη της κατάταξής τους σε πρόσθετες κατηγορίες, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τις βασικές κατηγορίες έργων.
ΑΕΠΠ/1596/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης 32/2021 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία κρίθηκε αποδεκτός ο παρεμβαίνων και ένας άλλος οικονομικός φορέας σε διαδικασία δημόσιας σύμβασης για έργα πρασίνου αξίας 201.612,90 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες πρασίνου, με πάνω από 80% των εργασιών να ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο παρεμβαίνων δεν πληρούσε τα απαραίτητα κριτήρια συμμετοχής, συγκεκριμένα την εγγραφή στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) για την κατηγορία έργων πρασίνου, και ότι η στήριξη σε τρίτο δεν είναι επαρκής για την κάλυψη αυτής της απαίτησης.
ΝΣΚ/419/2002
Δημόσια έργα. Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Εμπειρία εργοληπτικών επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τον υπολογισμό της εμπειρίας των εργοληπτικών επιχειρήσεων οι οποίες υπήχθησαν στην προβλεπόμενη από τα εδάφια 9, 10 και 11 της παρ.17 του άρθρου 4 του Ν 2940/2001, ειδική ρύθμιση, προκειμένου να συγχωνευθούν με άλλες εργοληπτικές επιχειρήσεις, θα ληφθεί υπόψη αυτή που απέκτησαν από την κατασκευή δημόσιων και ιδιωτικών έργων κατά το παρελθόν γενικώς και όχι μόνο κατά τα έτη 1998, 1999 και 2000.
ΝΣΚ/226/2010
Εγγειοβελτιωτικά έργα. Συμμετοχή εργοληπτών κατόχων πτυχίων δασοτεχνικών έργων στον διαγωνισμό του έργου «Κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων και έργων ορεινής υδρονομίας στη λεκάνη της λίμνης Κάρλας».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Από τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν 998/1979, προκύπτει ότι στην κατηγορία των δασοτεχνικών έργων, κατατάσσονται τα πάσης φύσεως έργα, που αφορούν στον προγραμματισμό, μελέτη και εκτέλεση των έργων δασικής οδοποιίας, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 15, των δασικών μεταφορικών εγκαταστάσεων και δασικών κτιρίων, της δασοτεχνικής διευθετήσεως χειμάρρων και των προστατευτικών αναδασώσεων, βελτιώσεων ορεινών βοσκοτόπων, τοποθετήσεως πινακίδων, κατασκευής υδατοδεξαμενών και υδραγωγών, ως και συντηρήσεως ή επισκευής των εν γένει τεχνικών έργων και εγκαταστάσεων. Η αρίθμηση αυτή, αν και ενδεικτική, αναφέρεται σε έργα τα οποία έχουν σχέση με τεχνικές κατασκευές (οδοποιία, εγκαταστάσεις, διευθέτηση χειμάρρων κ.λπ.) και όχι μόνον σε αναδασώσεις, ενώ δεν γίνεται μνεία για έργα ορεινής υδρονομίας και κατά συνέπεια για τον καθορισμό των τάξεων των καλούμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων πρέπει να αθροισθούν οι προϋπολογισμοί των έργων ορεινής υδρονομίας και αναδασώσεων. (ομοφ.) β) Στις δημοπρασίες για έργα «πρασίνου» μετέχουν και οι εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.ΕΠ. εργοληπτικές επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τις ειδικότητες των στελεχών τους. (πλειοψ.) γ) Δεν υπάρχει περιορισμός στις δραστηριότητες των εργοληπτικών επιχειρήσεων που είναι εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.ΕΠ. για έργα πρασίνου και στελεχώνονται από γεωπόνους. (πλειοψ.) δ) Εφόσον κατά την κρίση της υπηρεσίας το υπόψη έργο είναι πολύπλοκο, μπορεί να προστεθούν στη διακήρυξη πρόσθετοι όροι, με τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 16 παρ.5 του Ν 3669/2008. (ομοφ.)
ΝΣΚ/452/2001
Δημόσια έργα. Δημοπρασία με προεπιλογή. Συμμετοχή Κοινοπραξιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Είναι δυνατή η συμμετοχή προεπιλεγείσας Κοινοπραξίας στο Β΄στάδιο διαγωνισμού κατασκευής δημοσίων έργων μετά την αποχώρηση μέλους της, εφόσον με τη νέα σύνθεσή της πληροί τους βασικούς όρους της προκήρυξης και είναι ικανή να αναλάβει την κατασκευή του έργου.
ΣτΕ/329/2007
Διάκριση σύμβασης έργου από τη σύμβαση παροχής Υπηρεσιών. Η παροχή υπηρεσιών, οι οποίες δεν έχουν ως αντικείμενο την κατασκευή, επέκταση κλπ. έργου, συνδεομένου προς το έδαφος, το υπέδαφος ή τον υποθαλάσσιο χώρο, δεν συνιστά δημόσιο έργο. Η ανάληψη υποχρέωσης παροχής τέτοιων υπηρεσιών στους ΟΤΑ δεν διέπεται από τις διατάξεις περί δημοσίων έργων. Μη νόμιμη διάταξη της οικείας διακήρυξης περί συμμετοχής στο διαγωνισμό μόνον εργοληπτικών επιχειρήσεων Γ΄ τάξεως της κατηγορίας οδοποιίας. Με έννομο συμφέρον η αιτούσα που δεν είναι εργοληπτική επιχείρηση ασκεί την αίτηση ακύρωσης. Δεκτή η αίτηση ακύρωσης.
ΝΣΚ/478/2001
Δημόσια έργα. Προϋποθέσεις συμμετοχής εργοληπτικών επιχειρήσεων σε διαγωνισμούς κατασκευής δημόσιων έργων σύμφωνα με την καθαρή τους θέση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προβλεπόμενη από το άρθρο 16 παρ.7 εδ.9 του Ν 1418/84 (όπως ισχύει) δυνατότητα συμμετοχής μιας εργοληπτικής επιχείρησης Η τάξης σε δημοπρασία για την κατασκευή ενός δημόσιου έργου με βάση την καθαρή της θέση και η προβλεπόμενη από το επόμενο εδάφιο της ίδιας παραγράφου επίκληση της καθαρής της θέσης μπορεί να λάβει χώρα όχι μόνο στις περιπτώσεις που η εταιρεία συμμετέχει μόνη της (αυτοτελώς) στη δημοπρασία αλλά και όταν συμμετέχει σε κοινοπραξία με άλλες εργοληπτικές επιχειρήσεις της ίδιας τάξης.
ΝΣΚ/127/2002
Παραδεκτό των προσφορών εργοληπτικών επιχειρήσεων οι οποίες συμμετέχουν σε διαγωνισμό για την κατασκευή δημοσίων έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προσφορές εργοληπτικών επιχειρήσεων οι οποίες λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμό για την κατασκευή δημοσίου έργου με το σύστημα της συμπλήρωσης ανοικτού τιμολογίου και ελέγχου ομαλότητας τιμών, είναι παραδεκτές μεν, αν στο συμπληρούμενο από τις διαγωνιζόμενες εταιρείες Τιμολόγιο Προσφοράς, οι ολόγραφες τιμές -λόγω κακής διατύπωσής τους- δεν δημιουργούν ασάφεια ως προς τις δηλούμενες τιμές, απαράδεκτες δε, όταν στο συμπληρούμενο από τις διαγωνιζόμενες εταιρείες Τιμολόγιο Προσφοράς, υπάρχει διάσταση μεταξύ ολόγραφων και αριθμητικών τιμών που συνεπάγεται αδυναμία κατανοήσεως του αληθούς ύψους των, η οποία δεν μπορεί να αρθεί ούτε σε συσχετισμό με τα λοιπά στοιχεία της προσφοράς ή εμφανίζουν διαφορές τιμών ή λάθη σε μεγάλη κλίμακα.
ΝΣΚ/486/2005
Ασυμβίβαστο μεταξύ εργοληπτών δημόσιων έργων και λοιπών επαγγελματιών ή Δημάρχων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι εργολάβοι δημοσίων έργων ή τα στελέχη των εργοληπτικών επιχειρήσεων μπορούν να εργάζονται ταυτόχρονα σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και οργανισμούς (ΤΕΙ, ΙΕΚ, ΟΑΕΔ κλπ) και β) Οι Δήμαρχοι μπορούν να είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) με τις ατομικές τους επιχειρήσεις ή να είναι στελέχη άλλων εργοληπτικών επιχειρήσεων και να λαμβάνουν μέρος σε δημοπρασίες δημοσίων έργων. Σε όλες όμως τις περιπτώσεις επιβάλλεται και ελέγχεται από την αρμόδια για την τήρηση του ΜΕΕΠ υπηρεσία, η ενεργός συμμετοχή και ενασχόλησή τους με τη διεύθυνση της ατομικής τους επιχείρησης ή της εταιρείας την οποία στελεχώνουν.