ΝΣΚ/465/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Στιγμιαίο Κρατικό Λαχείο. Κατασκευή (παραγωγή) λαχνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν υπάρχει δυνατότητα παραγωγής (κατασκευής), και προμήθειας λαχνών του Στιγμιαίου Κρατικού Λαχείου από άλλη κατασκευάστρια εταιρεία, εκτός της συμμετέχουσας στην ανάδοχο Κοινοπραξία.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/242/2001
Δημόσια έργα. Συνέπειες από την πτώχευση μιας εργοληπτικής επιχείρησης η οποία μετέχει σε Κοινοπραξία η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή ενός δημοσίου έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σε περίπτωση πτώχευσης μιας εργοληπτικής επιχείρησης που συμμετέχει σε Κοινοπραξία η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή ενός δημοσίου έργου, η σύμβαση θεωρείται διαλυμένη ως προς αυτή και συνεχίζεται από τα λοιπά ή το μοναδικό απομείναν μέλος της Αναδόχου Κοινοπραξίας. β) Η θέση μιας εργοληπτικής επιχείρησης υπό αναγκαστική διαχείριση, η οποία συμμετέχει σε Κοινοπραξία κατασκευής ενός δημοσίου έργου δεν εξομοιούται με πτώχευση. γ) Πρέπει να γίνει αντικατάσταση των υπό του άρθρου 27 του ΠΔ 609/85 προβλεπομένων κάθε είδους εγγυητικών επιστολών, με διαγραφή της πτωχεύσασας εργοληπτικής επιχείρησης.
ΝΣΚ/242/2007
Συμβάσεις «εν συνεχεία υποστηρίξεως» οπλικών συστημάτων – αντισυμβαλλόμενοι του Ελλ. Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η υπηρεσία έχει την δυνατότητα να συνάπτει συμβάσεις για την εν συνεχεία υποστήριξη των οπλικών συστημάτων με εταιρείες, οι οποίες ενεργούν κατ’ εντολή και για λογαριασμό των αντιπροσωπευομένων από αυτές στην Ελλάδα προμηθευτικών οίκων του εξωτερικού, ενώ δεν υφίσταται η δυνατότητα αυτή στην περίπτωση του αντιπροσώπου – αποκλειστικού διανομέα, που ενεργεί ιδίω ονόματι, β) δεν υπάρχει η ανωτέρω δυνατότητα προκειμένου περί εταιρειών στην Ελλάδα, οι οποίες λειτουργούν ως μέλη (θυγατρικές) ενός ομίλου εταιρειών, καθόσον πρόκειται περί διαφορετικών νομικών προσώπων, και γ) ομοίως, δεν υπάρχει η ανωτέρω δυνατότητα προκειμένου περί εταιρείας – θυγατρικής ομίλου, μέλος του οποίου είναι η κατασκευάστρια – προμηθεύτρια εταιρεία, όταν η τελευταία επιθυμεί στις συμβάσεις για την εν συνεχεία υποστήριξη να συμβληθεί άλλη (η προαναφερθείσα θυγατρική) εταιρεία του ομίλου.
ΝΣΚ/243/2000
Διοίκηση. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.Υπάρχει υποχρέωση της Διοίκησης για χορήγηση στον αιτούντα, μέλος Κοινοπραξίας αντιγράφου της υποβληθείσας υπ αυτής (Κοινοπραξίας) μελέτης εφαρμογής του έργου, διότι η μελέτη εφαρμογής, που εκπονείται από ανάδοχο Κοινοπραξία, μετά από την εκ μέρους του Δημοσίου δημοπράτηση έργου με το σύστημα μελέτη-κατασκευή, πρέπει να θεωρηθεί ότι έχει τον χαρακτήρα του διοικητικού εγγράφου, αν και δεν συντάσσεται από δημόσια υπηρεσία, δεδομένου ότι υποβάλλεται στην Διοίκηση (αρμόδιο φορέα) προς έγκριση και σφράγιση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της διοικητικής σύμβασης. Για την χορήγηση αντιγράφου απαιτείται μόνον εύλογο ενδιαφέρον, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση αναμφισβήτητα υπάρχει, εφόσον ο αιτών είναι μέλος της Κοινοπραξίας, στην οποία ανατέθηκε το ως άνω έργο με το σύστημα μελέτη-κατασκευή.
ΑΕΠΠ/452/2018
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης για τη σύμβαση κατασκευής και λειτουργίας Μονάδας Επεξεργασίας Αστικών Αποβλήτων στην Αλεξανδρούπολη, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 28.214.384,16€, επικαλούμενη λόγους όπως: 1) εσφαλμένο καθεστώς (έργο αντί υπηρεσιών), 2) υπερβολική διάρκεια προαίρεσης (19,5 έτη), 3) ελλιπής οριστική μελέτη, 4) παραβίαση περιβαλλοντικών όρων, 5) ασάφειες/αντιφάσεις στα τεχνικά τεύχη, 6) έλλειψη γεωτεχνικής μελέτης και 7) ακανόνιστες διαδικασίες κλήρωσης. Το αντικείμενο περιλαμβάνει κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ), Μονάδας Παραγωγής Ενέργειας (ΜΠΕ) και 5ετή λειτουργία.
ΑΕΠΠ/23/2019
Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε από την Κοινοπραξία φυσικών προσώπων με την επωνυμία «……………………………………..» κατά της Αναθέτουσας Αρχής που προκήρυξε τον διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου και τη σύναψη σύμβασης κατασκευής του έργου «…………………………….» με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 306.451,61 € χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων ενίσχυε την αίτησή του με το επιχείρημα ότι η Αναθέτουσα Αρχή απόρριψε τη δική του προσφορά, ενώ έπρεπε να ληφθεί υπόψη, καθώς και ότι υπήρξαν τυπικά ή ουσιαστικά ελλείμματα στη διαδικασία του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την κατασκευή του εν λόγω έργου, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της χαμηλότερης τιμής.
ΕλΣυν/Κλ.Ε/366/2016
Δημόσια έργα (...) Υπό τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, η ανάθεση, με την 1575/19.7.2016 πράξη της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας …, της κατασκευής του έργου "Ανακατασκευή χλοοτάπητα γηπέδου ποδοσφαίρου …" στην εργοληπτική επιχείρηση "…." δεν είναι νόμιμη, καθόσον, κατά παράβαση του άρθρου 26 παρ. 1 του ... που ορίζει ότι «η ανάθεση της κατασκευής των δημοσίων έργων γίνεται υποχρεωτικά στην εργοληπτική επιχείρηση ή κοινοπραξία η οποία προσέφερε τη χαμηλότερη τιμή (…)», η ανάθεση δεν έγινε στην ατομική εργοληπτική επιχείρηση ...η οποία κάλυπτε όλες τις προϋποθέσεις συμμετοχής στη δημοπρασία και είχε προσφέρει τη χαμηλότερη τιμή. Ως εκ τούτου, για τον ως άνω λόγο κωλύεται η υπογραφή του υπό κρίση σχεδίου σύμβασης, με το οποίο η κατασκευή του έργου ανατίθεται στην εργοληπτική επιχείρηση "….".
ΝΣΚ/380/2001
Κρατικά Λαχεία. Οφειλή ΦΠΑ κατά την εισαγωγή των εντύπων λαχείων ΞΥΣΤΟ. Υποχρεώσεις τελωνειακών αρχών μετά την έκδοση αμετακλήτων αποφάσεων από το ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Μετά την έκδοση σειράς αποφάσεων του ΣτΕ που απέρριψαν αιτήσεις αναιρέσεως του Ελληνικού Δημοσίου, σχετικά με τη νομιμότητα πράξεων της τελωνειακής αρχής χρέωσης και είσπραξης ΦΠΑ κατά την εισαγωγή γραμματίων του Στιγμιαίου Λαχείου (ΞΥΣΤΟ), πρέπει να παύσει εφεξής η εν λόγω χρέωση επί των νέων διασαφήσεων εισαγωγής ομοίων γραμματίων της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία Ανώνυμη Εταιρεία Παραγωγής, Διαχείρισης και Λειτουργίας Στιγμιαίου Λαχείου και η είσπραξη από αυτήν του σχετικού ΦΠΑ. Β) Δεν μπορεί να επιστραφεί, ως αχρεωστήτως καταβληθέν, το ποσό που αντιστοιχεί στο ΦΠΑ των 106 υποθέσεων που δεν έχουν εκδικαστεί ακόμη από τα Διοικητικά Δικαστήρια. Δυνατή η δια του ΝΣΚ παραίτηση του Δημοσίου από τις ασκηθείσες εφέσεις και αιτήσεις αναιρέσεως κατά αποφάσεων Διοικητικών Δικαστηρίων που έχουν κρίνει νόμιμες και βάσιμες όμοιες απαιτήσεις της εταιρείας. Γ) Η διατύπωση ερωτήματος προς την ΑΕΤΑ για την εκ νέου γνωμοδότησή της επί του θέματος που αφορά στη δασμολογική κατάταξη στην αρμοδιότητα της αρχής, πάντως δεν έχει ουσιαστική σημασία στην από πλευράς ΦΠΑ μεταχείριση των ειδών αυτών. Δ) Δεν είναι επιτρεπτή στο ΝΣΚ η διατύπωση γνώμης για τη σκοπιμότητα της συμπλήρωσης των σχετικών με το ΦΠΑ διατάξεων προκειμένου να προσδιορίζεται σαφώς ο όρος κρατικό λαχείο.
ΝΣΚ/478/2001
Δημόσια έργα. Προϋποθέσεις συμμετοχής εργοληπτικών επιχειρήσεων σε διαγωνισμούς κατασκευής δημόσιων έργων σύμφωνα με την καθαρή τους θέση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προβλεπόμενη από το άρθρο 16 παρ.7 εδ.9 του Ν 1418/84 (όπως ισχύει) δυνατότητα συμμετοχής μιας εργοληπτικής επιχείρησης Η τάξης σε δημοπρασία για την κατασκευή ενός δημόσιου έργου με βάση την καθαρή της θέση και η προβλεπόμενη από το επόμενο εδάφιο της ίδιας παραγράφου επίκληση της καθαρής της θέσης μπορεί να λάβει χώρα όχι μόνο στις περιπτώσεις που η εταιρεία συμμετέχει μόνη της (αυτοτελώς) στη δημοπρασία αλλά και όταν συμμετέχει σε κοινοπραξία με άλλες εργοληπτικές επιχειρήσεις της ίδιας τάξης.
ΝΣΚ/185/2008
Τροποποίηση μονομερώς ατομικής διοικητικής πράξης της άδειας παραχώρησης Καζίνο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης δικαιούται να τροποποιήσει μονομερώς την απόφαση παραχώρησης της άδειας λειτουργίας του Καζίνο Λουτρακίου και το σχετικό συμβατικό όρο που αφορά στην κατασκευή τουριστικού λιμένα στην περιοχή «Ποσειδωνία» του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας, λόγω αντικειμενικής αδυναμίας της κατασκευής του και να αντικαταστήσει αυτή την υποχρέωση της παραχωρησιούχου Κοινοπραξίας με άλλη επένδυση, ουσιαστικά ισοδύναμη, λαμβανομένων υπόψη των αρχών της χρηστής διοίκησης, της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών και της συναίνεσης της Κοινοπραξίας.
ΝΣΚ/270/2008
Χορήγηση άδειας για αντιγραφή και χρήση του σχεδίου του ελληνικού κέρματος των 500 δραχμών με σκοπό την έκδοση αναμνηστικών κερμάτων, σε ιδιωτική εταιρεία παραγωγής και εμπορίας επιχειρησιακών δώρων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η από ασήμι και χρυσό κατασκευή υπό ιδιώτου κερμάτων, κατ’ αντιγραφήν κερμάτων δραχμής αποσυρθείσης προσφάτως και παλαιότερον εκ της κυκλοφορίας, δεν προσβάλλει, άνευ ετέρου, το προνόμιο του Δημοσίου να εκδίδη αναμνηστικά κατά την έννοια του νόμου νομίσματα, εκτός αν προσδιορισθή, ένεκεν της κατασκευής των, συγκεκριμένη και δικονομικώς ορισμένη αξίωσις του Δημοσίου σωζομένη εκ της καταργήσεως της δραχμής, ως νομίμως κυκλοφορούντος χρήματος.