×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/380/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κρατικά Λαχεία. Οφειλή ΦΠΑ κατά την εισαγωγή των εντύπων λαχείων ΞΥΣΤΟ. Υποχρεώσεις τελωνειακών αρχών μετά την έκδοση αμετακλήτων αποφάσεων από το ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Μετά την έκδοση σειράς αποφάσεων του ΣτΕ που απέρριψαν αιτήσεις αναιρέσεως του Ελληνικού Δημοσίου, σχετικά με τη νομιμότητα πράξεων της τελωνειακής αρχής χρέωσης και είσπραξης ΦΠΑ κατά την εισαγωγή γραμματίων του Στιγμιαίου Λαχείου (ΞΥΣΤΟ), πρέπει να παύσει εφεξής η εν λόγω χρέωση επί των νέων διασαφήσεων εισαγωγής ομοίων γραμματίων της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία Ανώνυμη Εταιρεία Παραγωγής, Διαχείρισης και Λειτουργίας Στιγμιαίου Λαχείου και η είσπραξη από αυτήν του σχετικού ΦΠΑ. Β) Δεν μπορεί να επιστραφεί, ως αχρεωστήτως καταβληθέν, το ποσό που αντιστοιχεί στο ΦΠΑ των 106 υποθέσεων που δεν έχουν εκδικαστεί ακόμη από τα Διοικητικά Δικαστήρια. Δυνατή η δια του ΝΣΚ παραίτηση του Δημοσίου από τις ασκηθείσες εφέσεις και αιτήσεις αναιρέσεως κατά αποφάσεων Διοικητικών Δικαστηρίων που έχουν κρίνει νόμιμες και βάσιμες όμοιες απαιτήσεις της εταιρείας. Γ) Η διατύπωση ερωτήματος προς την ΑΕΤΑ για την εκ νέου γνωμοδότησή της επί του θέματος που αφορά στη δασμολογική κατάταξη στην αρμοδιότητα της αρχής, πάντως δεν έχει ουσιαστική σημασία στην από πλευράς ΦΠΑ μεταχείριση των ειδών αυτών. Δ) Δεν είναι επιτρεπτή στο ΝΣΚ η διατύπωση γνώμης για τη σκοπιμότητα της συμπλήρωσης των σχετικών με το ΦΠΑ διατάξεων προκειμένου να προσδιορίζεται σαφώς ο όρος κρατικό λαχείο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/118/2004

Δημόσια έργα. Εκτελεστότητα δικαστικών αποφάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αιτήσεις αναιρέσεως που ασκήθηκαν από το Δημόσιο κατά τελεσιδίκων αποφάσεων σχετικών με εκτέλεση έργων και μελετών, πριν να τεθεί σε ισχύ ο Ν 2940/2001, διατηρούν ως αυτοδίκαιη συνέπεια την αναστολή της εκτελέσεως των αποφάσεων αυτών.


ΝΣΚ/486/2000

Δημόσια έργα. "Αποπεράτωση της Νέας Κεντρικής Λαχαναγοράς Πατρών". Εκτελεστότητα Εφετειακών αποφάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η άσκηση εκ μέρους του Δημοσίου αιτήσεων αναιρέσεως κατά των με αριθ.416-418/1998 δικαστικών αποφάσεων δεν συνεπάγεται την αναστολή της εκτελέσεως των αποφάσεων αυτών και υπέρ της Κεντρικής Λαχαναγοράς Πατρών (ΝΠΔΔ). Βλ. και την 633/2000 Γνωμ. Ε΄Τμήματος ΝΣΚ.


ΝΣΚ/220/2001

Ενέργειες της Διοικήσεως, που έχει εκτελέσει ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου, μετά τις κατ έφεση αποφάσεις του ΣτΕ, με τις οποίες απερρίφθησαν οι αιτήσεις ακυρώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση έχει τη δυνατότητα και δεν κωλύεται προς τούτο από το δεδικασμένο των αποφάσεων (183, 184/1997) του ΣτΕ, να μην ανακαλέσει την πράξη της περί εθελουσίας εξόδου από την υπηρεσία των ανωτέρω βοηθών εργαστηρίων ΑΕΙ και να μην επαναφέρει αυτούς στην υπηρεσία.


28355/Δ6/2025

Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με τις ηλεκτρονικές αιτήσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία


ΣτΕ/ΤΜ.Β/1815/2024

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ 1815/2024) αφορά αίτηση αναιρέσεως αστικής εταιρείας κατά της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), η οποία ζητούσε την ακύρωση πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και την επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου 301.092,89 ευρώ για τη χρήση 2012. Το Διοικητικό Εφετείο είχε απορρίψει την προσφυγή, κρίνοντας ότι οι πράξεις της εταιρείας, οι οποίες χρηματοδοτούνταν κυρίως μέσω εθνικών και κοινοτικών επιχορηγήσεων για την προώθηση οίνων, ήταν εκτός πεδίου εφαρμογής του ΦΠΑ και, συνεπώς, η εταιρεία δεν δικαιούνταν έκπτωση φόρου εισροών. Το ΣτΕ έκρινε εσφαλμένη την ερμηνεία αυτή, τονίζοντας ότι η λήψη επιδότησης δεν συνεπάγεται αυτομάτως ότι οι πράξεις εξαιρούνται από τον ΦΠΑ. Το δικαστήριο υπογράμμισε ότι έπρεπε να διερευνηθεί αν η εταιρεία ασκούσε οικονομική δραστηριότητα εξ επαχθούς αιτίας. Κατόπιν αυτού, έκανε δεκτή την αίτηση, ανήρεσε την προσβαλλόμενη απόφαση και παρέπεμψε την υπόθεση στο ίδιο δικαστήριο για νέα κρίση.


ΝΣΚ/332/2010

Υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να συμμορφώνεται με το περιεχόμενο των προσωρινών διαταγών και των αποφάσεων που διατάσσουν ασφαλιστικά μέτρα.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Μετατροπή συμβάσεων έργου σε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου. Η προσωρινή διαταγή διατηρεί την ισχύ της από την ημερομηνία εκδόσεώς της, μέχρι την άπρακτη παρέλευση της 30θήμερης προθεσμίας για την άσκηση αιτήσεως αναιρέσεως εκ μέρους του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κατά της αποφάσεως που διέταξε ασφαλιστικά μέτρα κατά του Ελληνικού Δημοσίου (άρθρο 699 ΚΠολΔ). Κατά το διάστημα αυτό, τηρούνται χωρίς καμία μεταβολή τα προβλεπόμενα από τις συμβάσεις έργου και διατηρείται η υπαγωγή των εργαζομένων στον ίδιο ασφαλιστικό φορέα. Μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας για την άσκηση της αιτήσεως αναιρέσεως, το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να συμμορφωθεί προς το περιεχόμενο της αποφάσεως ασφαλιστικών μέτρων. (ομοφ.) Η ΩΣ ΑΝΩ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 180/2012 ΓΝΩΜ. Β' ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΝΣΚ.


ΝΣΚ/66/2005

Εκτέλεση αποφάσεων του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Απαιτείται να τροποποιηθεί η υπ αριθ. 22602/14-1-1991 (όπως αυτή τροποποιήθηκε με την με αριθ. 33255/18-7-1991) κανονιστική απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας ώστε να συμπληρωθούν τα ελλείποντα κριτήρια και επανεξεταστούν οι αιτήσεις της εταιρείας «ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΣΒΟΥ ΑΕ» για την υπαγωγή των επενδύσεών της σχετικώς με την μετασκευή των πλοίων «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» και «ΣΑΠΦΩ», στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 1892/1990 με βάση το νέο κανονιστικό καθεστώς.


ΝΣΚ/147/2018

Εάν ενόψει της έκδοσης των υπ’ αριθ. 1738 (Ολομ), 2934 και 2935/2017 αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), εξακολουθεί να βρίσκει έδαφος εφαρμογής η υπ’αριθ. 173/2006 γνωμοδότηση του ΝΣΚ, σύμφωνα με την οποία η υποβολή εκπρόθεσμης δήλωσης ισοδυναμεί με τη μη υποβολή δήλωσης, με αποτέλεσμα το δικαίωμα του Δημοσίου για επιβολή φόρου να παραγράφεται μετά την πάροδο δεκαπέντε ετών.(...)Οι υπ’ αριθ. 1738/2017 (Ολομ.) και 2934, 2935/2017 (7μ.) αποφάσεις του ΣτΕ δεν παρέχουν πρόσφορη βάση για την αμφισβήτηση της συνταγματικότητας της διάταξης της παραγράφου 5 του άρθρου 84 του ΚΦΕ (ομόφ.). Η εξαιρετική δεκαπενταετής προθεσμία παραγραφής για τον καταλογισμό φόρου τυγχάνει εφαρμογής μόνο στην περίπτωση της μη υποβολής δήλωσης φόρου εισοδήματος ή απόδοσης παρακρατούμενων φόρων, ενώ επί εκπροθέσμου υποβολής ισχύει ο κανόνας της πενταετούς παραγραφής της παραγράφου 1 του άρθρου 84 του ΚΦΕ, με την παρέκτασή της κατά τρία (3) έτη στην περίπτωση που η εκπρόθεσμη δήλωση υποβληθεί κατά το τελευταίο έτος της προθεσμίας αυτής (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την υπ’ αριθ. 111/2018 γνωμοδότηση του Β’ Τμήματος του ΝΣΚ.


ΕΦΚΑ/Σ60/14/704781

Αιτήσεις συνταξιούχων σχετικά με την έκδοση αποφάσεων για τον επανυπολογισμό των συντάξεων που διενεργήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4387/2016.


ΝΣΚ/235/2016

Αν το δεδικασμένο που προκύπτει από τις υπ’ αριθ. 200/2007, 201/2007, 2043/2010 και 2044/2010 αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, κατόπιν εκδόσεως των αποφάσεων με αριθμούς 2300, 2301, 2302 και 2303/2013 του ΣτΕ, που απέρριψαν αιτήσεις αναίρεσης, υποχωρεί έναντι της υποχρέωσης προς συμμόρφωση προς την απόφαση C-601/2010/27.10.2011 του ΔΕΕ, ενόψει και της εκδόσεως της με αριθμό 2552/2014 αποφάσεως του ΣτΕ και συνεπώς η υποχρέωση προς συμμόρφωση του Δήμου «Κ», στον οποίο αφορούν οι ανωτέρω αποφάσεις, νοείται ως υποχρέωση ανάκλησης όλων των παρανόμων πράξεων(..)Συνεισηγήτρια: Ελένη Λευθεριώτου, Πάρεδρος ΝΣΚ Στο πλαίσιο και προς τον σκοπό συμμορφώσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας προς την απόφαση C- 601/2010/27.10.2011 του ΔΕΕ, το δεδικασμένο που προκύπτει από τις με αριθμούς 200/2007, 201/2007, 2043/2010 και 2044/2010 αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, κατόπιν εκδόσεως των με αριθμούς 2300, 2301, 2302 και 2303/2013 αποφάσεων του ΣτΕ, δεν εκτείνεται στο ζήτημα είτε της νομιμότητας της διαδικασίας αναθέσεως από πλευράς ενωσιακού δικαίου, είτε της νομιμότητας των διοικητικών πράξεων, στις οποίες θεμελιώθηκαν άμεσα ή έμμεσα οι επιδικασθείσες αξιώσεις της αναδόχου, ώστε να αντιπαρατίθεται στην ευθεία και αυτοτελή υποχρέωση προς συμμόρφωση, που πηγάζει από την ανωτέρω απόφαση του ΔΕΕ. Η ύπαρξη δεδικασμένου από τις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις, που εκδόθηκαν στο πλαίσιο δικών, οι οποίες ανοίχτηκαν με αγωγές ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων, μεταξύ του Δήμου «Κ» και της αναδόχου εταιρείας «Γ.ΑΕ-Δ.Μ. & ΣίΑ-ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ» και αφορούν σε επιδικασθέν τμήμα αμοιβής για μέρος συμβάσεων, δεν αποτελεί κώλυμα για την εκ μέρους του Δήμου και άλλου τρίτου φορέα ή υπηρεσίας, που λειτουργεί για λογαριασμό του, ως φορέων της Ελληνικής Δημοκρατίας, συμμορφώσεώς τους, στην απόφαση αυτή όπως έχουν υποχρέωση.