×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/472/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: νσκ/472/2001

Η ΥΔΕ στο Δήμο Αθηναίων δεν θα πρέπει να εκδόσει ένταλμα καταβολής οποιουδήποτε χρηματικού ποσού υπέρ της εργολήπτριας εταιρείας ΕΛΤΕΚ ΑΕ ως επιστροφή των παρακρατηθεισών κατά το άρθρο 27 παρ . 34 του Ν . 2166/93 κρατήσεων 6% ο υπέρ ΤΣΜΕΔΕ μέχρι να εκδοθεί απόφαση από το ΣτΕ επί της αιτήσεως αναιρέσεως του Δημοσίου κατά της 4696/98 αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών , οπότε και σε περίπτωση απορρίψεως της αιτήσεως αναιρέσεως του Δημοσίου η πιο πάνω ΥΔΕ θα πρέπει να επανέλθει επί της υποθέσεως .


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/214/2003

Έργα κοινής υποδομής του ΝΑΤΟ. Κρατήσεις και εισφορές Ν 2166/93 και ΑΝ 2326/40. Φορέας επιβαρύνσεων. Διαδικασία εισπράξεως των κρατήσεων υπέρ ΤΣΜΕΔΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η από το άρθρο 27 παρ.34 του Ν 2166/1993 επιβληθείσα εξ 6%ο υπέρ του ΤΣΜΕΔΕ κράτηση βαρύνει τους εργολάβους και επιβάλλεται σε κάθε λογαριασμό πληρωμής εργολάβου δημοσίου έργου που συντάσσεται και πληρώνεται μετά την 24-8-1993, ανεξάρτητα από τον χρόνο δημοπρατήσεως, προσφοράς, υπογραφής της συμβάσεως ή ενάρξεως εκτελέσεως του έργου. Τα αυτά ισχύουν και για την κράτηση 1% της περιπτώσεως β’ και την εισφορά 2% της περιπτώσεως ιη’ της παρ.1 του άρθρου 7 του ΑΝ 2326/1940. β) Στις ανωτέρω κρατήσεις και εισφορά δεν υπόκεινται τα εκτελούμενα στην Ελλάδα έργα κοινής υποδομής του ΝΑΤΟ. γ) Η πληρωμή κάθε λογαριασμού από την Υπηρεσία θα γίνεται, εφόσον προσκομίζεται από τον εργολάβο σχετικό αποδεικτικό του ΤΣΜΕΔΕ περί καταβολής των εν θέματι κρατήσεων και εισφοράς υπέρ του Ταμείου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/259/2006

Ασφαλιστικό καθεστώς και ασφαλιστικές εισφορές και κρατήσεις των Αξιωματικών (Τ) και (Ι) του Λ.Σ. μετά τον Ν 2084/1992.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γνωμοδότηση, τελούσα σε ενότητα προς την υπ’ αριθμ. 189/1998 γνωμοδότηση της Ολομελείας του ΝΣΚ, αναφέρεται στα αναφυόμενα ζητήματα της συνδρομής ή μη υποχρεώσεως: α) αποδόσεως του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδότη – ασφαλισμένου) στους επιμέρους κλάδους ασφαλίσεως του ΤΣΜΕΔΕ και του ΤΣΑΥ για τους εν ενεργεία και εν αποστρατεία αξιωματικούς ΛΣ και β) επιστροφής στους εν λόγω αξιωματικούς των μέχρι τούδε παρακρατηθεισών εισφορών υπέρ του Δημοσίου για τους κλάδους κυρίας συντάξεως και υγειονομικής περιθάλψεως.


ΝΣΚ/59/2012

Υπαγωγή ή μη σε κρατήσεις υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, ΕΜΠ και ΤΕΕ, καθώς και σε τέλος χαρτοσήμου, των αμοιβών των δικηγόρων που μετέχουν σε συμπράξεις αναθέσεως κτηματογραφικών μελετών του Ν.2308/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αμοιβές των δικηγόρων που μετέχουν ως μέλη των συμπράξεων, στις οποίες ανατίθεται η εκπόνηση μελετών κτηματογραφήσεως του Ν.2308/1995, δεν υπόκεινται σε κρατήσεις υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, ΕΜΠ και ΤΕΕ, ούτε σε τέλος χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ επί του τέλους χαρτοσήμου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/88/2003

Έκπτωση κρατήσεων υπέρ ΤΣΜΕΔΕ από το συνολικό εισόδημα των ιδιωτών μηχανικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η κράτηση 2% υπέρ του ΤΣΜΕΔΕ που γίνεται επί της αμοιβής του ιδιώτη μηχανικού για την εκπόνηση μελέτης ή την επίβλεψη τεχνικών έργων σύμφωνα με την περ.ε’ της παρ.1 του άρθρου 7 ΑΝ 2326/1940 καθώς και η κράτηση 1% υπέρ του ΕΜΠ επί της αυτής ως άνω αμοιβής δυνάμει του άρθρου μόνου του Ν 546/1943 δεν μπορεί να συμπεριληφθούν στις ασφαλιστικές εισφορές της περ.β’ της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν 2238/1994 που εκπίπτουν από το συνολικό τους εισόδημα. Οι κρατήσεις αυτές αποτελούν δαπάνη του επαγγέλματός τους. (ομοφ.)


ΝΣΚ/441/2000

Βούλευμα Συμβουλίου Εφετών, εκδοθέν κατά τη διαδικασία του άρθρου 308 παρ.1 εδ.τελ.Κ.Π.Δ. Διάκριση μεταξύ παραπεμπτικών και απαλλακτικών.Αίτηση αναιρέσεως από τον πολιτικώς ενάγοντα (Ελλ.Δημόσιο). Δήλωση παραστάσεως προ της εκδόσεώς του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, το οποίο έχει εκδοθεί κατόπιν ασκήσεως ποινικής διώξεως κατά μελών του Δ.Σ. της ΚΥΔΕΠ, υπαλλήλων αυτής και πρώην Διοικητών της Α.Τ.Ε., μεταξύ άλλων, και για αδικήματα του Ν.1608/1950 και το οποίο παύει οριστικά την ποινική δίωξη κατά ορισμένων κατηγορουμένων και αποφαίνεται να μη γίνει κατηγορία κατ άλλων, δεν είναι δυνατό να προσβληθεί από το Ελλ.Δημόσιο, (ως πολιτικώς ενάγοντα) με αίτηση αναιρέσεως, εφ όσον δεν έχει δηλωθεί προ της εκδόσεώς του παράσταση πολιτικής αγωγής. Δεν παρακωλύεται όμως εξ αυτού η άσκηση αιτήσεως αναιρέσεως εκ μέρους του Εισαγγελέα Εφετών ή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, αν και εφ όσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις και υπάρχει προς τούτο προθεσμία, ή ακόμη και αιτήσεως αναιρέσεως από τον Εισαγγελέα του Α.Π. υπέρ του νόμου.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/20/2001

O υπέρ του ΕΜΠ πόρος, δηλαδή η κράτηση 1%, εξακολουθεί να επιβάλλεται επί των πόρων του ΤΣΜΕΔΕ, όπως αυτοί καθορίζονται κάθε φορά με βάσης τις κείμενες διατάξεις και συνεπώς και επί του ως άνω πόρου, της αμοιβής δηλαδή για την εκπόνηση οποιασδήποτε μελέτης τεχνικής φύσεως και για την εκτέλεση ή επίβλεψη του σχετικού έργου.


ΝΣΚ/453/2002

Μεταλλεία. Μεταλλευτική περιοχή του Δημοσίου. Μη χορήγηση αδείας μεταλλευτικών ερευνών επί αιτήσεως για χώρο συμπίπτοντα με μεταλλευτική περιοχή του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί των ήδη ερευνηθεισών υπό του Δημοσίου και εξαιρεθεισών υπέρ αυτού ως ιδίων μεταλλευτικών περιοχών με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 3 του ΝΔ 4433/1964, ρητά διαφυλάσσονται μόνο τα υφιστάμενα δικαιώματα ιδιωτών εξ αδείας μεταλλευτικών ερευνών ή εξ οριστικής παραχωρήσεως και όχι και το εξ αιτήσεως δικαίωμα προσδοκίας χορηγήσεως αδείας μεταλλευτικών ερευνών, καθόσον πρόκειται για ερευνηθείσες πλέον υπό του Δημοσίου περιοχές και εξαιρεθείσες υπέρ αυτού ως ίδιες μεταλλευτικές περιοχές, τις οποίες σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 144 και 146 β του ΜΚ εκμεταλλεύεται αυτό, και των οποίων ο χώρος δεν μπορεί να παραχωρηθεί για μεταλλευτικές έρευνες. Κατά συνέπεια ο χώρος που συμπίπτει με την κατά τα ως άνω μεταλλευτική περιοχή του Δημοσίου δεν δύναται να παραχωρηθεί στην ανώνυμη εταιρία «Ανώνυμη Ελληνική Μεταλλευτική & Μεταλλουργική Εταιρεία Λαρύμνης ΛΑΡΚΟ ΑΕ» για μεταλλευτικές έρευνες και ως εκ τούτου δεν δύναται να χορηγηθεί για το χώρο αυτό άδεια μεταλλευτικών ερευνών, ως αιτείται με την από 3-12-1985 (ΑΒΜ 897/4-12-1985) αίτησή της.


ΝΣΚ/332/2010

Υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να συμμορφώνεται με το περιεχόμενο των προσωρινών διαταγών και των αποφάσεων που διατάσσουν ασφαλιστικά μέτρα.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Μετατροπή συμβάσεων έργου σε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου. Η προσωρινή διαταγή διατηρεί την ισχύ της από την ημερομηνία εκδόσεώς της, μέχρι την άπρακτη παρέλευση της 30θήμερης προθεσμίας για την άσκηση αιτήσεως αναιρέσεως εκ μέρους του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κατά της αποφάσεως που διέταξε ασφαλιστικά μέτρα κατά του Ελληνικού Δημοσίου (άρθρο 699 ΚΠολΔ). Κατά το διάστημα αυτό, τηρούνται χωρίς καμία μεταβολή τα προβλεπόμενα από τις συμβάσεις έργου και διατηρείται η υπαγωγή των εργαζομένων στον ίδιο ασφαλιστικό φορέα. Μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας για την άσκηση της αιτήσεως αναιρέσεως, το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να συμμορφωθεί προς το περιεχόμενο της αποφάσεως ασφαλιστικών μέτρων. (ομοφ.) Η ΩΣ ΑΝΩ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 180/2012 ΓΝΩΜ. Β' ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΝΣΚ.


ΝΣΚ/383/2006

Ιδιωτικές επενδύσεις. Διεκδίκηση επένδυσης ακινήτου. Επιστροφή ή μη εγγυητικών επιστολών για εξασφάλιση Δημοσίου σε περίπτωση εκνίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την άσκηση αιτήσεως αναιρέσεως κατά της εφετειακής αποφάσεως που απέρριψε την διεκδικητική αγωγή και μέχρι αμετακλήτου εκδικάσεως της υποθέσεως, πρέπει να διατηρηθούν οι εγγυητικές επιστολές, διότι εξακολουθεί να μην είναι βέβαιη η έκβαση της δίκης.


ΝΣΚ/54/2002

Κρατήσεις επί των αμοιβών μελετών δημοσίων έργων.α) Κατά τις διατάξεις της συμβάσεως παραχώρησης για σύνταξη μελετών στο πλαίσιο των παράλληλων έργων οι επιβαλλόμενες κρατήσεις θα είναι αυτές που επιβάλλονται στο πλαίσιο κατασκευής δημοσίου έργου, ενώ γι αυτές που εκπονούνται στο πλαίσιο των επιπρόσθετων εργασιών επιβάλλονται οι κρατήσεις που προβλέπονται επί των αμοιβών μελετών δημοσίων έργων. β) Το Δημόσιο δεν υποχρεούται στην καταβολή ΦΠΑ, καταβάλλει όμως τις λοιπές (υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, ΤΕΕ, ΕΜΠ) κρατήσεις που αναλογούν στο 40% της συμβολής του στην αμοιβή του ανεξάρτητου μηχανικού. γ) Το Δημόσιο δεν υποχρεούται στην καταβολή στον οικείο Οργανισμό Κοινής Ωφέλειας της δαπάνης μετατόπισης του δικτύου που κρίνεται αναγκαία για την καλή εκτέλεση του έργου.