ΝΣΚ/475/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κατασκευή του έργου του κλάδου Μέσης Πίεσης προς Χαλκίδα του κυρίου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κατασκευή του κλάδου προς Χαλκίδα (καθώς και του κλάδου προς Θράκη βλ. Γνωμ. ΝΣΚ 405/2005) περιλαμβάνεται στη δέσμευση της ελληνικής πλευράς που απορρέει από το πρωτόκολλο της 12ης Δεκεμβρίου 1994 ν’ ανατεθεί απευθείας στις οριζόμενες σ’ αυτό κοινοπραξίες, υπό την προϋπόθεση ότι η ΔΕΠΑ θα λάβει απόφαση να κατασκευαστεί. Είναι σαφές ότι με τις διατάξεις του πρωτοκόλλου, οι οποίες δεν έχουν καταργηθεί ή τροποποιηθεί με μεταγενέστερη διακρατική συμφωνία, η κατασκευή του εν λόγω κλάδου επαφίεται σε απόφαση της ΔΕΠΑ, κατά συνέπεια, όπως δέχεται και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην παραπάνω υπό στοιχ. Α5 επιστολή της, η δίμηνη προθεσμία που τάσσει το πρωτόκολλο κατά τα ως άνω για τη σύναψη των συμβάσεων ισχύει για τους κλάδους που ρητά αναφέρονται σ’ αυτό και για την κατασκευή των οποίων, δεσμεύτηκε η ελληνική πλευρά και όχι για τους κλάδους, όπως ο κλάδος προς Χαλκίδα, για τους οποίους δεν είχε τότε ληφθεί απόφαση να κατασκευαστούν. Η Ε.Ε. θεωρεί ότι η εν λόγω Διακρατική Συμφωνία υπερισχύει της 93/38/ΕΟΚ Οδηγίας, καθόσον έχει συναφθεί πριν τη θέση σε ισχύ αυτής και κατά συνέπεια δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της, η σύμβαση κατασκευής του επίμαχου Κλάδου. Οι προπαρατεθείσες μεταγενέστερες της Διακρατικής Συμφωνίας, διατάξεις του άρθρου 3 του Ν 2364/1995, δεν θίγουν την εκτέλεση υποχρεώσεων του Δημοσίου που προκύπτουν από τις διακρατικές συμφωνίες που έχει συνάψει κατά τη δημοσίευση (6-12-2005) του νόμου αυτού, ούτε τροποποιούν την έχουσα κατά τα ως άνω υπερνομοθετική ισχύ διακρατική συμφωνία. Ως εκ τούτου η σύμβαση του εν λόγω έργου πρέπει να ανατεθεί δι’ απευθείας αναθέσεως από τη ΔΕΠΑ στις κοινοπραξίες που θα συστήσουν και θα συμμετάσχουν για το σκοπό αυτό οι ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ GAS Α.Ε. και STROYTRANSGAS Α.Ε., κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Προσαρτήματος της 1ης Ιουλίου 1993 και του Πρωτοκόλλου της 19ης Δεκεμβρίου 1994 που κυρώθηκαν με το Ν 2299/1995 και προσαρτήθηκαν στην έχουσα υπερνομοθετική ισχύ Διακρατική Συμφωνία της 7ης Οκτωβρίου 1987 που κυρώθηκε με το Ν 1748/1988.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/405/2005
Τρόπος καθορισμού του τιμήματος της κατασκευής του κλάδου του κυρίου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου προς Θράκη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις του επίμαχου πρωτοκόλλου της 4ης Συνόδου της Μικτής Ελληνορωσικής Επιτροπής το οποίο έχει εγκριθεί με την υπ’ αριθ. Φ.0544/ΑΣ94/Μ.5354/16-8-2002 κ.υ.α., δεν μπορούν να τροποποιήσουν ή να καταργήσουν τις σχετικές διατάξεις του πρωτοκόλλου της έχουσας υπερνομοθετική ισχύ, ως κυρωθείσας με το Ν 2299/1995, διακρατικής συμφωνίας. Από την ειδικότερη, όμως, μεταγενέστερη ρητή συμφωνία που περιέχεται στις διατάξεις αυτές, έχει δημιουργηθεί εγκύρως νομική δέσμευση μεταξύ των συμβαλλομένων μερών ως προς την ερμηνεία και εφαρμογή της ως άνω διατάξεως του κυρωθέντος πρωτοκόλλου της 19ης Δεκ. 1994, ότι η κατασκευή του επίμαχου κλάδου του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου προς τη Θράκη, από την Κομοτηνή έως την Αλεξανδρούπολη, με απ’ ευθείας ανάθεση στην αναφερόμενη Κοινοπραξία θα γίνει υπό ανταγωνιστικούς όρους και κατά συνέπεια το τίμημα του έργου στην μέλλουσα να συναφθεί σύμβαση θα πρέπει να καθορισθεί βάσει ανταγωνιστικών όρων τιμών της σχετικής αγοράς.
ΝΣΚ/326/2013
Ευρωπαϊκή Σύμβαση «για την προστασία των ζώων συντροφιάς» – Χειρουργικές επεμβάσεις – Εξαιρέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Ευρωπαϊκή Σύμβαση «για την προστασία των ζώων συντροφιάς» προβλέπει ότι απαγορεύονται χειρουργικές επεμβάσεις που προορίζονται να τροποποιήσουν την εξωτερική εμφάνιση ενός ζώου συντροφιάς ή που προορίζονται για άλλους μη θεραπευτικούς σκοπούς και κυρίως το κόψιμο της ουράς, το κόψιμο των αυτιών, την τομή των φωνητικών χορδών, την αφαίρεση νυχιών και δοντιών. Κατ' εξαίρεση χειρουργικές επεμβάσεις που προορίζονται να τροποποιήσουν την εξωτερική εμφάνιση ενός ζώου συντροφιάς επιτρέπονται μόνο για θεραπευτικούς λόγους υπό τις αυστηρές προϋποθέσεις της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας, η μη τήρηση των οποίων συνιστά κακοποίηση του ζώου και διώκεται ποινικά. Η Σύμβαση αυτή, που κυρώθηκε με το ν.2017/1992 χωρίς καμία επιφύλαξη, ως έχουσα υπερνομοθετική ισχύ κατ' άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος δεν μπορεί να τροποποιηθεί με κοινό νόμο.
ΝΣΚ/64/2018
Απαλλαγή των δανείων που συνάπτουν τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, οι κοινοπραξίες και οι κοινωνίες του αστικού δικαίου, που κατοικούν μόνιμα ή δραστηριοποιούνται σε νησιά με πληθυσμό κάτω από τρεις χιλιάδες εκατό (3100) κατοίκους, από την εισφορά του άρθρου 1 του ν. 128/1975. Εξακολουθεί αδιαλείπτως να ισχύει, δυνάμει ειδικών νομοθετικών προβλέψεων που διατήρησαν την ισχύ τους και μετά την έναρξη ισχύος του ν.4172/2013, η απαλλαγή των δανείων που συνάπτουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα, κοινοπραξίες και κοινωνίες του αστικού δικαίου, που κατοικούν μόνιμα ή δραστηριοποιούνται σε νησιά με πληθυσμό κάτω από τρεις χιλιάδες εκατό (3100) κατοίκους από την εισφορά του άρθρου 1 του ν. 128/1975. (πλειοψ.)
22928/2019
Διαδικασία πληρωμής συνεχιζόμενων πράξεων του Μέτρου 421 «Διατοπική και διακρατική συνεργασία» του Άξονα 4 του ΠΑΑ 2007-2013 που αντιστοιχούν στο Υπομέτρο 19.3 «Στήριξη για την προπαρασκευή και την υλοποίηση της συνεργασίας (διακρατική και διατοπική)» του Μέτρου 19 του ΠΑΑ 2014-2020.(ΑΔΑ:651646ΨΧΞΧ-7ΦΕ)
ΝΣΚ/223/2017
Εγγραφή κοινοπραξιών στο Γ.Ε.ΜΗ. 1. Μετά την ισχύ του ν. 4072/2012 οι κοινοπραξίες που ασκούν εμπορική δραστηριότητα, οι κοινοπραξίες με μορφή αστικής εταιρίας με νομική προσωπικότητα και οι ενώσεις προσώπων που ασκούν ή προτίθενται να ασκήσουν οικονομική δραστηριότητα, χωρίς να έχουν καταστεί έμποροι από την άσκηση της δραστηριότητας, εγγράφονται υποχρεωτικώς στο Γ.Ε.ΜΗ. (πλειοψ.). 2. Η κοινοπραξία του ερωτήματος, ως ένωση προσώπων, που δραστηριοποιείται στις συναλλαγές, αποτελεί αστική εταιρία με νομική προσωπικότητα και εγγράφεται υποχρεωτικά στο Γ.Ε.ΜΗ. κατ' εφαρμογή των διατάξεων περί ομορρύθμου εμπορικής εταιρίας (πλειοψ.). 3. Εφόσον υπάρχει υποχρέωση εγγραφής της κοινοπραξίας και παραλείπεται η εκ μέρους του υποχρέου ή τρίτου, έχοντος ειδικό έννομο συμφέρον , υποβολή αίτησης καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ., η αρμόδια υπηρεσία καταχώρισης προβαίνει αυτεπαγγέλτως σ' αυτήν και επιβάλλει στον υπόχρεο και στους νόμιμους εκπρόσωπους το πρόστιμο του άρθρου 17 του ν. 3419/2005 (ομοφ). 4. Οι υπηρεσίες τήρησης του Γ.Ε.ΜΗ. δεν είναι αρμόδιες να αποφανθούν, κατ΄ εφαρμογή των κριτηρίων εμπορικότητας, εάν μια κοινοπραξία ασκεί ή όχι εμπορική δραστηριότητα (πλειοψ).
ΝΣΚ/393/2003
Δυνατότητα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) να προβεί νομίμως σε τροποποίηση συμβάσεων που συνήψε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν 2446/96 με κοινοπραξίες κατασκευαστών για την προμήθεια τροχαίου και άλλου υλικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συμβάσεις που συνήψε ο ΟΣΕ το έτος 1997 με Κοινοπραξίες κατασκευαστών για την προμήθεια τροχαίου και άλλου υλικού κατ’ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν 2446/96 εξακολουθούν να διέπονται από τις διατάξεις του εν λόγω άρθρου και μπορούν να τροποποιηθούν και μετά την θέση σε ισχύ του Κανονισμού Προμηθειών του ΟΣΕ που εγκρίθηκε με τη 4203/300/7.2.2000 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθώς και των ΠΔ 57/2000 και ΠΔ 22/2002, με τα οποία εναρμονίσθηκε η ελληνική νομοθεσία προς την κοινοτική ως προς τις προμήθειες, έργα και υπηρεσίες του δημόσιου τομέα στους τομείς ύδατος, ενέργειας, μεταφορών και τηλεπικοινωνιών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/145/2010
Λειτουργία του Πενταμελούς Κεντρικού Συμβουλίου Επιλογής για την πλήρωση των κενών θέσεων του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β., μετά την ισχύ του άρθρου 4 του Ν 3754/2009.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το συσταθέν με την διάταξη της παραγράφου 24 του άρθρου 11 του Ν 2889/2001 (ΦΕΚ Α΄ 37), όπως προστέθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 15 του Ν 2920/2001 (ΦΕΚ Α΄ 131), Πενταμελές Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής για την πλήρωση των κενών θέσεων του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β., στις αρμοδιότητες του οποίου υπάγεται και η αξιολόγηση του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β., διατηρεί τις αρμοδιότητές του και εξακολουθεί να λειτουργεί και μετά την ισχύ του άρθρου 4 του Ν 3754/2009, καθόσον η ως άνω ειδική δεν καταργήθηκε από τη διάταξη του Ν 3754/2009, τα δε εκλεκτορικά σώματα που θεσπίζονται με την περίπτωση Θ του άρθρου 4 του Ν 3754/2009 δεν εφαρμόζονται για την επιλογή και αξιολόγηση των ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β.
ΝΣΚ/297/2007
Εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.1 και 2 του Ν 3429/2005 κατά την πρόσληψη προσωπικού στις ανώνυμες εταιρείες με την επωνυμία: α) Εταιρεία Διανομής Αερίου (ΕΔΑ ΑΕ), β) Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ανώνυμες εταιρείες: α) Εταιρεία Διανομής Αερίου (ΕΔΑ ΑΕ), β) Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ) προσλαμβάνουν το προσωπικό τους κατά τη προβλεπόμενη διαδικασία στις παρ.1 και 2 του άρθρου 17 του Ν 3429/2005 καθόσον α) υπάγονται στο κεφάλαιο Β’ του Ν 3429/2005 ως θυγατρικές της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Δημόσια Επιχείρηση Παροχής Αερίου» (ΔΕΠΑ ΑΕ), που υπάγεται στην περίπτωση γ’ της παρ.5 του άρθρου 1 του Ν 3429/2005 (ήτοι στο κείμενο Β του ίδιου νόμου), β) το μετοχικό τους κεφάλαιο κατέχει σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) η μητρική τους εταιρεία ΔΕΠΑ ΑΕ και όχι το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο συμμετέχει σε ποσοστό εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) μόνο στο μετοχικό κεφάλαιο της μητρικής εταιρείας ΔΕΠΑ ΑΕ.
ΝΣΚ/360/2006
Διπλωματική προστασία – Ύπαρξη ή μη ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν νομιμοποιείται ο ιδιώτης, ο οποίος θα θεωρούσε ότι η διακρατική συμφωνία στο πλαίσιο διπλωματικής προστασίας βλάπτει τα περιουσιακά του συμφέροντα, προς άσκηση αγωγής αποζημιώσεως κατά του Ελληνικού Δημοσίου, αφού το δικαίωμα της διπλωματικής προστασίας ασκείται ως ίδιον δικαίωμα του Ελληνικού Κράτους, το οποίο και δεν αντιπροσωπεύει τον ιδιώτη. Δεν υφίσταται υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου προς υπογραφή μνημονίου με τους ενδιαφερομένους ούτε οφείλει αυτό να εξασφαλίσει την σύμφωνη γνώμη αυτών, δεδομένου ότι, ως προανεφέρθη, το Κράτος εν προκειμένω ασκεί ίδιον αυτού δικαίωμα κατά την άσκηση της διπλωματικής προστασίας.
ΝΣΚ/237/2003
Κατασκευή εξωτερικών διακλαδώσεων για την αποχέτευση των όμβριων υδάτων των ακινήτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κατασκευή των εξωτερικών διακλαδώσεων των ακινήτων για την αποχέτευση των όμβριων υδάτων και μετά την ισχύ του Ν 2744/1999, εξακολουθεί να υπάγεται στην αρμοδιότητα της ΕΥΔΑΠ.