ΝΣΚ/360/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διπλωματική προστασία – Ύπαρξη ή μη ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν νομιμοποιείται ο ιδιώτης, ο οποίος θα θεωρούσε ότι η διακρατική συμφωνία στο πλαίσιο διπλωματικής προστασίας βλάπτει τα περιουσιακά του συμφέροντα, προς άσκηση αγωγής αποζημιώσεως κατά του Ελληνικού Δημοσίου, αφού το δικαίωμα της διπλωματικής προστασίας ασκείται ως ίδιον δικαίωμα του Ελληνικού Κράτους, το οποίο και δεν αντιπροσωπεύει τον ιδιώτη. Δεν υφίσταται υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου προς υπογραφή μνημονίου με τους ενδιαφερομένους ούτε οφείλει αυτό να εξασφαλίσει την σύμφωνη γνώμη αυτών, δεδομένου ότι, ως προανεφέρθη, το Κράτος εν προκειμένω ασκεί ίδιον αυτού δικαίωμα κατά την άσκηση της διπλωματικής προστασίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/235/2015
Διακρατική Συμφωνία LOA GR-Ρ GLI με τις Η.Π.Α. – Διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης από τον Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς – Κώλυμα ή μη για την καταβολή από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου της προκαταβολής για την ενεργοποίηση της ως άνω Συμφωνίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προκαταρκτική εξέταση ενεργείται πριν ασκηθεί η ποινική δίωξη. Στην προανάκριση δεν υπάρχουν κατηγορούμενοι, αλλά ύποπτοι, οι οποίοι καλούνται να δώσουν εξηγήσεις. Σκοπός της δεν είναι η ανεύρεση στοιχείων, αλλά η συλλογή στοιχείων, με τα οποία θα συγκροτείται η έννοια των επαρκών ενδείξεων που αποτελούν την προϋπόθεση για την άσκηση ποινικής δίωξης. Επομένως, η αναζήτηση από τον Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς πληροφοριών και στοιχείων για την διακρίβωση ενδεχόμενης τέλεσης αυτεπάγγελτα διωκόμενων αξιόποινων πράξεων κατά τη σύναψη και εκτέλεση της Διακρατικής Συμφωνίας LOA GR-P GLI με τις Η.Π.Α. δεν αποτελεί κατά νόμο κώλυμα για την καταβολή από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου/ Υπ. Εθνικής Άμυνας της προκαταβολής, που αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για την ενεργοποίηση της ως άνω Διακρατικής Συμφωνίας. (ομοφ.)
416769/2001
Ανάθεση στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ως εντολοδόχο του Ελληνικού Δημοσίου του Έργου της αγοραστικής παρέμβασης και ορισμός αυτού ως αρμοδίου για την άσκηση των συναφών αρμοδιοτήτων.
49601 ΕΞ 2022
Διάθεση της διαδικτυακής υπηρεσίας «Στοιχεία εργασίας του Δημοσίου Υπαλλήλου» του Μητρώου Ανθρωπίνου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
1184/56301/2017
“Άσκηση διαχειριστικών πράξεων από τις Περιφέρειες της Χώρας επί ακινήτων κυριότητας Ελληνικού Δημοσίου των οποίων η διαχείριση ανήκει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων”.(ΑΔΑ:7Μ2Σ4653ΠΓ-9ΔΛ)
ΝΣΚ/110/2018
Εκχώρηση απαίτησης από εγγύηση και μεταβίβαση υποθήκης υπέρ Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η πιστώτρια τράπεζα μπορεί να υπεισέλθει στην υποθηκική τάξη του Ελληνικού Δημοσίου, με ταυτόχρονη ρητή και ανεπιφύλακτη δήλωσή της περί ελευθερώσεως του Δημοσίου από την χορηγηθείσα υπέρ αυτής εγγύηση. (πλειοψ.) β) Για την υπεισέλευση της τράπεζας στην υποθηκική τάξη του Ελληνικού Δημοσίου, εκδίδεται απόφαση του Υπουργού Οικονομικών με την οποία εκχωρείται στην τράπεζα η υπό αίρεση απαίτηση του Ελληνικού Δημοσίου κατά του δανειολήπτη. Λόγω της εκχώρησης συμμεταβιβάζεται και η εμπράγματη ασφάλεια της υποθήκης, ως παρεπόμενο δικαίωμα που ακολουθεί την (υπό αίρεση) απαίτηση. (πλειοψ.) γ) Η εκχώρηση της υπό αίρεση απαίτησης και του παρεπόμενου δικαιώματος της υποθήκης επί των ακινήτων της δανειολήπτριας εταιρείας, η συναίνεση του δανειολήπτη καθώς και η παραίτηση της πιστώτριας από το δικαίωμα διεκδίκησης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου και λήψης οποιωνδήποτε μέτρων είσπραξης του εγγυημένου ποσού από το Δημόσιο, δεν απαιτείται να γίνουν με συμβολαιογραφική πράξη, αλλά αρκεί να γίνουν εγγράφως, στην περίπτωση δε του Ελληνικού Δημοσίου με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ενώ, κατά το άρθρο 1312 ΑΚ, απαιτείται να γίνει σημείωση της μεταβολής (εκχωρήσεως) στο οικείο Κτηματολογικό Γραφείο, στο οποίο είναι μεταγεγραμμένη η συμβολαιογραφική πράξη εγγραφής της υποθήκης υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. (πλειοψ.) δ) Η, μετά την εκχώρηση από το Δημόσιο της υπό αίρεση απαίτησής του κατά της δανειολήπτριας εταιρείας, υπεισέλευση της εκδοχέως τράπεζας, στην υποθηκική τάξη του Δημοσίου, δεν επηρεάζει τα δικαιώματα τρίτου δανειστή της δανειολήπτριας, για την εξασφάλιση του οποίου έχει εγγραφεί επί του ίδιου ακινήτου προσημείωση υποθήκης επόμενης τάξης. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/130/2010
Άσκηση πολιτικής αγωγής του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η άσκηση πολιτικής αγωγής του Ελληνικού Δημοσίου σε ποινική δίκη με κατηγορούμενο δημόσιο υπάλληλο δύναται να ζητηθεί από την αρμόδια υπηρεσία για την αποκατάσταση κάθε αποζημιωτικής του αξίωσης από το ποινικό αδίκημα. Το αποδεικτικό υλικό της ποινικής δίκης, το οποίο περιέρχεται στο Ελληνικό Δημόσιο υπό την ιδιότητα του πολιτικώς ενάγοντος, δεν δύναται να χορηγείται υπ’ αυτού στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο προκειμένου να συνεκτιμηθεί σε εκκρεμούσα ενώπιόν του πειθαρχική υπόθεση του ιδίου υπαλλήλου, πλην όμως τούτο δύναται να ζητήσει τα στοιχεία αυτά, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 147 Κ.Π.Δ. από το αρμόδιο Δικαστήριο.
ΝΣΚ/385/2007
Απαλλαγή από Φ.Μ.Α.Π. ακινήτου που ανήκει σε αλλοδαπό Δημόσιο και το οποίο χρησιμοποιείτο ως πρεσβευτική κατοικία.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Από τον σκοπό θέσπισης των διατάξεων της διεθνούς συμβάσεως της Βιέννης για τις διπλωματικές σχέσεις, η οποία μετά την κύρωσή της με το ΝΔ 503/1970 αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του εσωτερικού Ελληνικού Δικαίου και υπερισχύει κάθε αντιθέτου διατάξεως νόμου και των διατάξεων του Ν 2459/1997 για την επιβολή Φ.Μ.Α.Π. με τις οποίες πάντως στην προκειμένη περίπτωση συμπορεύονται, συνάγεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την απαλλαγή από το Φ.Μ.Α.Π. ακινήτου που ανήκει σε αλλοδαπό Δημόσιο είναι η χρησιμοποίηση αυτού για τους σκοπούς της διπλωματικής αποστολής του ξένου κράτους. Σε περίπτωση δε που το εν λόγω ακίνητο παύσει οριστικώς να χρησιμοποιείται για τους σκοπούς της διπλωματικής αποστολής για οποιοδήποτε λόγο, αίρεται και η φορολογική απαλλαγή του αλλοδαπού Δημοσίου, το οποίο οφείλει πλέον να καταβάλλει τον προβλεπόμενο από τις διατάξεις του Ν 2459/1997 φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
ΔΕφΑθ/2497/2007
Προστασία οικογένειας - Αρχή ισότητας - Αρχή αναλογικότητας - Αρχή δικονομικής ισότητας διαδίκων - Δικαίωμα παροχής έννομης προστασίας - Διπλή καταβολή οικογενειακού επιδόματος - Αντισυνταγματικότητα διατάξεων παρ. 6 άρθρου 11 ν. 1505/1984 - Αντισυνταγματικότητα ρύθμισης - Παραγραφή πενταετής - Τόκος υπερημερίας - Τόκος ιδιωτών - Αντισυνταγματικότητα διατάξεων άρθρου 21 Κώδικα Νόμων περί δικών Δημοσίου -.
Ν.5244/2025
Κύρωση της από 30 Οκτωβρίου 2024 Σύμβασης Υποπαραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «Lamda Corfu Marina Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Μαρίνας Κέρκυρας» και της εταιρείας «Lamda Marinas Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων» αναφορικά με το δικαίωμα κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Τουριστικού Λιμένα Μεγάλων Σκαφών Κέρκυρας (Megayacht Marina).
ΝΣΚ/206/2004
Εγγραφή στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ). Έννοια ημεδαπής επιχείρησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Θεωρείται ως ημεδαπή επιχείρηση, έχουσα δικαίωμα εγγραφής στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων, επιχείρηση που συστήνει αλλοδαπό φυσικό πρόσωπο, με τήρηση των φορολογικών διατάξεων του ελληνικού κράτους. Απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή αυτή είναι να έχει εξασφαλιστεί από τον αλλοδαπό – ιδιοκτήτη της αιτούσας επιχείρησης η κατά το Ν 2910/01 νόμιμη άδεια παραμονής στην Ελλάδα, για άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας.