ΝΣΚ/48/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Φορολογία μεγάλης ακίνητης περιουσίας (Φ.Μ.Α.Π.). Ανακλητικές δηλώσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι διατάξεις των άρθρων 24 παρ.9 του ν.1828/89 και 61 παρ.4 του ν.2238/94 εφαρμόζονται και για τον Φ.Μ.Α.Π., οι ίδιες δε διατάξεις συνισχύουν και η ισχύς της πρώτης δεν αποκλείει την εφαρμογή της δεύτερης, καθόσον, η μεν πρώτη ρυθμίζει το ζήτημα της διορθώσεως λογιστικών κλπ λαθών, η δε δεύτερη έχει ευρύτερη έννοια και αφορά την ανάκληση της φορολογικής δηλώσεως κατά τις εις τον νόμον διαλαμβανόμενες ειδικότερες προϋποθέσεις. β) Εφόσον η πρόσκληση του Προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. προς τα φυσικά πρόσωπα γίνεται σε μεταγενέστερο χρόνο του έτους 1997, έπεται ότι ως "οικείο έτος", υποβολής της δηλώσεως θα ληφθεί υπόψη το έτος της υποβολής της δηλώσεως η οποία εχώρησε κατόπιν προσκλήσεως του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/124/2000
Φορολογία. Τέλος χαρτοσήμου. Συμβάσεις εκχώρησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Β.Σουλιώτης, Πάρεδρος 1) Οι καταρτισθείσες ανακλητικές συμβάσεις, με τις οποίες ανακλήθηκαν οι αρχικές συμβάσεις εκχώρησης δεν δύνανται να επιφέρουν ανακλητικά αποτελέσματα των αρχικών συμβάσεων εκχώρησης αλλά αποτελούν νέες συμβάσεις εκχώρησης με τις οποίες επανεκχωρούνται οι απαιτήσεις από τους αρχικούς εκδοχείς στους αρχικούς εκχωρητές. 2) Τόσο οι αρχικές συμβάσεις εκχώρησης όσο και οι "ανακλητικές" υπόκεινται σε τέλος χαρτοσήμου. 3) Το Τ.Π. και Δ. οφείλει να διαβιβάσει τις συμβάσεις αυτές (αρχικές και "ανακλητικές") στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. της περιφέρειάς του, ειδοποιώντας σχετικά τους ενδιαφερομένους, για την επιβολή κατά των παραβατών του προβλεπόμενου τέλους χαρτοσήμου και του προσθέτου φόρου ή προστίμου, μέχρι δε την καταβολή ή τον κατά περίπτωση καταλογισμό του τέλους χαρτοσήμου και του προσθέτου φόρου ή προστίμου που θα καθορισθεί από τη Δ.Ο.Υ. το Τ.Π. και Δ. οφείλει να μη κάνει οποιαδήποτε χρήση των συμβάσεων εκχώρησης (και των ανακλητικών). 4) Εάν το Τ.Π. και Δ. καταβάλει την αποζημίωση στους νέους εκδοχείς (αρχικούς εκχωρητές) εκτελώντας τις συμβάσεις εκχώρησης και τις "ανακλητικές", χωρίς προηγούμενη καταβολή του τέλους χαρτοσήμου και του προσθέτου φόρου ή προστίμου, όπως θα προσδιορισθούν από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., τότε ο μεν υπάλληλος του Τ.Π. και Δ., που θα εκτελέσει τις συμβάσεις αυτές υπέχει πειθαρχική ευθύνη και ευθύνη για την καταβολή προστίμου, το δε Τ.Π. και Δ. καθίσταται αλληλέγγυο για την καταβολή του αναλογούντος τέλους με τους υποχρέους και υπεύθυνο για την καταβολή προστίμου.
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/788/2024
Με την ένδικη ανακοπή, όπως αυτή αναπτύσσεται με το από 13.1.2017 παραδεκτώς κατατεθέν υπόμνημα και αντικρούεται με την από 19.1.2022 έκθεση απόψεων του Προϊσταμένου της Ζ΄ Δ.Ο.Υ. Θεσσαλονίκης (βλ. το 3529/21.1.2022 διαβιβαστικό έγγραφο του Δικαστικού Τμήματος της ως άνω Δ.Ο.Υ.), ζητείται η ακύρωση της 287/27.1.2014 πράξης του Προϊσταμένου της Η΄ (νυν Ζ΄) Δ.Ο.Υ. Θεσσαλονίκης, με την οποία βεβαιώθηκε ταμειακώς εις βάρος του ανακόπτοντος, πρώην Προϊσταμένου του Τμήματος Φ.Π.Α. της Β΄ Δ.Ο.Υ. Θεσσαλονίκης, το ποσό του 1.034.790,00 ευρώ (κεφάλαιο 355.136,00 ευρώ και προσαυξήσεις 679.654,00 ευρώ), το οποίο καταλογίσθηκε εις βάρος του με την 629/2013 απόφαση των Οικονομικών Επιθεωρητών της Οικονομικής Επιθεώρησης Υπολοίπου Κεντρικής Μακεδονίας του Υπουργείου Οικονομικών, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με τον Επόπτη ελέγχου της Β΄ Δ.Ο.Υ. Θεσσαλονίκης…, και αφορά σε έλλειμμα που προκλήθηκε στη διαχείριση της ως άνω Δ.Ο.Υ. λόγω παράνομων επιστροφών Φ.Π.Α. στις ιδιωτικές επιχειρήσεις «…», «..» και «…».
24542/2018
Εκχώρηση της εξουσιοδότησης της υπογραφής του Προϊσταμένου της Δ΄ Δ.Ο.Υ. Αθηνών στην Υποδιευθύντρια και στους Προϊσταμένους Τμημάτων .
29466/2018
Εκχώρηση της εξουσιοδότησης της υπογραφής του Προϊσταμένου της Α΄ Δ.Ο.Υ. Πειραιά στον Υποδιευθυντή και στους Προϊσταμένους Τμημάτων.
ΝΣΚ/385/2007
Απαλλαγή από Φ.Μ.Α.Π. ακινήτου που ανήκει σε αλλοδαπό Δημόσιο και το οποίο χρησιμοποιείτο ως πρεσβευτική κατοικία.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Από τον σκοπό θέσπισης των διατάξεων της διεθνούς συμβάσεως της Βιέννης για τις διπλωματικές σχέσεις, η οποία μετά την κύρωσή της με το ΝΔ 503/1970 αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του εσωτερικού Ελληνικού Δικαίου και υπερισχύει κάθε αντιθέτου διατάξεως νόμου και των διατάξεων του Ν 2459/1997 για την επιβολή Φ.Μ.Α.Π. με τις οποίες πάντως στην προκειμένη περίπτωση συμπορεύονται, συνάγεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την απαλλαγή από το Φ.Μ.Α.Π. ακινήτου που ανήκει σε αλλοδαπό Δημόσιο είναι η χρησιμοποίηση αυτού για τους σκοπούς της διπλωματικής αποστολής του ξένου κράτους. Σε περίπτωση δε που το εν λόγω ακίνητο παύσει οριστικώς να χρησιμοποιείται για τους σκοπούς της διπλωματικής αποστολής για οποιοδήποτε λόγο, αίρεται και η φορολογική απαλλαγή του αλλοδαπού Δημοσίου, το οποίο οφείλει πλέον να καταβάλλει τον προβλεπόμενο από τις διατάξεις του Ν 2459/1997 φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
ΔιοικΠρωτΑθ/5185/2022
Φορολογία Εισοδήματος:Ζητείται, καθ’ ερμηνεία του δικογράφου, η ακύρωση, άλλως η τροποποίηση, της 1480/16-2-2017 απόφασης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ, με την οποία απορρίφθηκε η .../19-10-2016 ενδικοφανής προσφυγή (του άρθρου 63 του ν. 4174/2013), που άσκησε ο προσφεύγων κατά των κάτωθι πράξεων του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ....: 1) της .../14-9-2016 οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος(....)Ως εκ τούτων, το Δικαστήριο κρίνει ότι οι ..., ..., .... και .../14-9-2016 οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος της Δ.Ο.Υ. ..., οικονομικών ετών 2006, 2009, 2003 και 2004 αντίστοιχα, οι οποίες εκδόθηκαν στις 14-9-2016 και κοινοποιήθηκαν στον προσφεύγοντα στις 22-9-2016, ήτοι μετά τη συμπλήρωση της προθεσμίας παραγραφής του άρθρου 84 παρ. 1 του ΚΦΕ, η οποία έληξε στις 31.12.2011, 31.12.2014, 31.12.2008 και 31.12.2009 αντίστοιχα, είναι, για τον λόγο αυτό, ακυρωτέες, όπως βάσιμα προβάλλεται με την προσφυγή. Επομένως, μη νομίμως απορρίφθηκε η ενδικοφανής προσφυγή του προσφεύγοντος με την 1480/16-2-2017 προσβαλλόμενη απόφαση του Προϊσταμένου της ΔΕΔ της ΑΑΔΕ, η οποία πρέπει να ακυρωθεί, ενώ παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση των λοιπών λόγων της προσφυγής. Δέχεται την προσφυγή.Ακυρώνει την 1480/16-2-2017 απόφαση του Προϊσταμένου της ΔΕΔ της ΑΑΔΕ, με την οποία απορρίφθηκε η ..../19-10-2016 ενδικοφανής προσφυγή, που άσκησε ο προσφεύγων κατά των ..., ..., .... και .../14-9-2016 οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ..., οικονομικών ετών 2006, 2009, 2003 και 2004 αντίστοιχα.
ΝΣΚ/74/2004
Ένσταση συμμετέχουσας εταιρείας σε κλειστό διαγωνισμό προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων κατά ανταγωνίστριας. Ερμηνεία όρων προσκλήσεως συμμετοχής σε κλειστή διαδικασία αναδείξεως προμηθευτή. Αρμοδιότητα των επιτροπών αξιολογήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απόφαση της αρμόδιας επιτροπής τεχνικοοικονομικής αξιολογήσεως επί ενστάσεως εταιρείας που συμμετέχει σε κλειστό διαγωνισμό πρέπει να είναι νομίμως και επαρκώς αιτιολογημένη, ήτοι να αντιμετωπίζονται σ’ αυτή όλοι οι πραγματικοί και νομικοί ισχυρισμοί της. Ερμηνεία των όρων της προσκλήσεως συμμετοχής σε κλειστή διαδικασία αναδείξεως προμηθευτή Συλλογών Γεφυρώσεως Ξηρών Κωλυμάτων για τις ανάγκες του ΓΕΣ. Μη νόμιμα αιτιολογημένη, η απόφαση της επιτροπής τεχνικοοικονομικής αξιολογήσεως που δέχθηκε ότι δεν απαιτείτο από τους όρους προσκλήσεως συμμετοχής η επίτευξη των χρόνων καθελκύσεως και αποκαθελκύσεως των γεφυρών κατά τη νύκτα.
34373/2017
Τροποποίηση της υπ' αριθμ. πρωτ. 33795/ 14-8-2017 (ΦΕΚ Β' 2910/23-08-2017) απόφασης του Προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. Τρίπολης.
ΔΕΔ/Θεσ/1470/2025
Η απόφαση (1470/2025) του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών έκανε δεκτή την ενδικοφανή προσφυγή μιας ατομικής επιχείρησης και ακύρωσε την αρνητική απάντηση του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Γρεβενών. Η διαφορά αφορούσε την άρνηση χορήγησης αναστολής καταβολής ΦΠΑ ύψους 11.419,35€ για την αγορά ενός Φ.Ι.Χ. τύπου VAN. Η Δ.Ο.Υ. είχε κρίνει ότι το όχημα πιθανόν θα χρησιμοποιηθεί για εμπορικές και όχι παραγωγικές δραστηριότητες. Η ΔΕΔ έκρινε ότι η επιχείρηση είναι βιοτεχνική (παραγωγή ενδυμάτων), όπως τεκμηριώνεται από τα στοιχεία του φακέλου (αγορές πρώτων υλών, ΚΑΔ και προηγούμενες εγκρίσεις αναστολής ΦΠΑ για μηχανολογικό εξοπλισμό). Καθώς το όχημα προορίζεται για τη διακίνηση υλικών και προϊόντων, εμπίπτει στις διατάξεις της ΚΥΑ Π.2869/1987 και ο ισχυρισμός περί μη νόμιμης απόρριψης έγινε αποδεκτός.
ΔΕΔ/Θεσ/461/2025
Η απόφαση 461/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή κατά της Ατομικής Ειδοποίησης Καταβολής – Υπερημερίας του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Πολυγύρου, η οποία αφορούσε ληξιπρόθεσμες οφειλές κληρονομίας ύψους 13.635,42 €. Η προσφυγή κρίθηκε εκπρόθεσμη, καθώς ασκήθηκε μετά το πέρας της 30ήμερης προθεσμίας από την κοινοποίηση της ειδοποίησης. Επιπρόσθετα, η προσφυγή κατά της αρνητικής απάντησης της Δ.Ο.Υ. για τη διαγραφή των οφειλών κρίθηκε απαράδεκτη, καθώς η διαφορά ανάγεται στο στάδιο της διοικητικής εκτέλεσης. Ωστόσο, σημειώνεται ότι η Δ.Ο.Υ. Πολυγύρου, με μεταγενέστερο έγγραφο (18.12.2024), έκανε αποδεκτή την αποποίηση της κληρονομίας ως εμπρόθεσμη, καθιστώντας το αίτημα κατά της αρνητικής απάντησης άνευ αντικειμένου.