×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/60/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την προμήθεια από το Δημόσιο ειδών τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ως απόρρητα. Κατόπιν τούτου διέπεται μόνο από τις διατάξεις του άρθρου 83 του Ν.2362/95, που προβλέπουν σύναψη συμβάσεως κατόπιν διενεργείας μειοδοτικού διαγωνισμού. Καίτοι οι όροι που διαλαμβάνονται στη σύμβαση δεν αποτελούν αντικείμενο ελέγχου νομιμότητος, επισημαίνεται ότι πρέπει να συμπληρωθεί ο όρος για την κατάθεση εγγυήσεως για την καλή εκτέλεση της συμβάσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/61/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την προμήθεια από το Δημόσιο ειδών τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ως απόρρητα. Κατόπιν τούτου διέπεται μόνο από τις διατάξεις του άρθρου 83 του Ν.2362/95, που προβλέπουν σύναψη συμβάσεως κατόπιν διενεργείας μειοδοτικού διαγωνισμού.


ΝΣΚ/54/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την προμήθεια ειδών από το Δημόσιο αξίας κατώτερης των 200.000 Ευρωπαϊκών Νομισματικών Μονάδων και ως εκ τούτου διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.13 εδ.V του Ν.2286/95 και του άρθρου 83 του Ν.2362/95, που προβλέπουν σύναψη συμβάσεως με απ ευθείας ανάθεση παρά το γεγονός ότι η δαπάνη υπερβαίνει το ποσό των δρχ.4.000.000, εφ όσον υπάρχει περίπτωση επείγουσας ανάγκης που οφείλεται σε αυταπόδεικτα απρόβλεπτες καταστάσεις. Καίτοι οι όροι που διαλαμβάνονται στη σύμβαση δεν αποτελούν αντικείμενο ελέγχου νομιμότητος, επισημαίνονται τα ακόλουθα σημεία τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν α) Προσδιορισμός χρόνου παραδόσεως των ειδών, β) Κατάθεση εγγυήσεως για την καλή εκτέλεση της συμβάσεως.


ΝΣΚ/62/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την προμήθεια υλικού που έχει χαρακτηρισθεί απόρρητο. Ως εκ τούτου δεν υπάγεται στις διατάξεις του Π.Δ.370/95 αλλά διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 83 του Ν.2362/95, που προβλέπουν την σύναψη συμβάσεως κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού εφ όσον η δαπάνη υπερβαίνει το ποσό των δρχ. 4.000.000.


ΝΣΚ/55/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Συμβάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την παροχή υπηρεσιών προς το Δημόσιο αξίας κατώτερης των δρχ. 1.500.000 ετησίως και ως εκ τούτου διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 83 παρ.1 του Ν.2362/95, που προβλέπουν την σύναψη συμβάσεως με απ ευθείας ανάθεση.


ΝΣΚ/63/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την συμπληρωματική προμήθεια αγαθών και ως εκ τούτου διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 83 παρ.3 εδ.ε και 4 του Ν.2362/95 και 2 παρ.13 εδ.VI του Ν.2286/95, που προβλέπουν την σύναψη συμβάσεως με απ ευθείας ανάθεση παρά το γεγονός ότι η δαπάνη υπερβαίνει το ποσό των δρχ. 4.000.000. Εφ όσον δε η προμήθεια αυτή έχει χαρακτηρισθεί ως απόρρητη δεν υπάγεται στις διατάξεις του Π.Δ.370/95.


ΝΣΚ/153/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Νομιμότητα. Απευθείας ανάθεση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αναφερομένη σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον Γενικό Γραμματέα Διοίκησης και Οργάνωσης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη του άρθρου Β8 του ΠΔ 148/1999. Η σύμβαση αφορά την παροχή υπηρεσιών προς το Δημόσιο, κατεπείγοντος χαρακτήρα, αξίας κατώτερης των 200.000 Ευρωπαϊκών Νομισματικών Μονάδων, για την οποία έχει προηγηθεί διαπραγμάτευση. Ως εκ τούτου διέπεται από την διάταξη του άρθρου 83 παρ.3 εδ.δ , του Ν.2362/95, που επιτρέπει τη σύναψη συμβάσεως με απ ευθείας ανάθεση - διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκηρύξεως, στην περίπτωση έκτακτης κατεπείγουσας ανάγκης, πλήρως αιτιολογημένης από την αρμοδία υπηρεσία, η οποία καθιστά αδύνατη την τήρηση των διατάξεων που αφορούν τη διενέργεια διαγωνισμού, με την προϋπόθεση ότι το επείγον δεν απορρέει από δική της ευθύνη.


ΝΣΚ/98/2007

Τροποποίηση διοικητικής συμβάσεως παροχής υπηρεσιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν επιτρέπεται η τροποποίηση διοικητικής συμβάσεως παροχής υπηρεσιών, όταν ανατρέπεται η οικονομική ισορροπία της αρχικής συμβάσεως. Η τροποποιητική σύμβαση πριν την κατάρτισή της πρέπει να υποβάλλεται για προληπτικό έλεγχο νομιμότητος στο Ελεγκτικό Συνέδριο, επί ποινή ακυρότητος.


ΝΣΚ/480/2005

Παράταση συμβάσεως προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η σύμβαση συντήρησης εξοπλισμού μεταξύ της A.G.G. και του ΥΠΕΠΘ (παράρτημα Β΄ της από 17-7-96 συμβάσεως προμηθείας) ισχύει για μία οκταετία πέραν του χρόνου εγγυήσεως (δύο έτη) και δεν είναι δυνατή η παράταση της ισχύος αυτής μετά τη λήξη της, δηλαδή μετά την πάροδο 10 ετών, συνολικά, από την οριστική παραλαβή.


ΝΣΚ/220/2005

Προϋποθέσεις νομίμου απευθείας αναθέσεως συμβάσεως παροχής υπηρεσιών. Συνέπειες παραβιάσεως άρθρου 83 παρ.1 και 3 Ν 2362/1995.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την εφαρμογή της εξαιρετικής περιπτώσεως δ) της παρ.3 του άρθρου 83 του Ν 2362/1995 απαιτείται να συντρέχουν σωρευτικά: αα) έκτακτη ανάγκη, ββ) φανερά κατεπείγουσα και γγ) να μην οφείλεται σε υπαιτιότητα της υπηρεσίας, η δε ύπαρξη των προϋποθέσεων πρέπει να αποδεικνύεται από συγκεκριμένα στοιχεία τα οποία πρέπει να παρατίθενται στην απόφαση αναθέσεως της συμβάσεως. Συνέπεια της παραβιάσεως των παρ.1 και 3 του άρθρου 83 του Ν 2362/1995, είναι η απόλυτη ακυρότητα της συμβάσεως.


ΝΣΚ/63/2005

Πρόσληψη από το Δ.Σ. του ΤΑΧΔΙΚ ειδικού επιστήμονα, με σύμβαση έργου ιδιωτικού δικαίου, για τη σύνταξη τεχνικής εκθέσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η «πρόσληψη» από το ΤΑΧΔΙΚ ειδικού επιστήμονα, προκειμένου να συντάξει τεχνική έκθεση, δύναται να έχει, κατά νόμον, είτε τη μορφή συμβάσεως έργου είτε τη μορφή συμβάσεως παροχής υπηρεσιών. Στην τελευταία περίπτωση, για τη σύναψη της συμβάσεως θα πρέπει να τηρηθεί, κατ’ ανάλογη εφαρμογή, η διαδικασία των άρθρων 82 και 83 του Ν 2362/1995. Το ζήτημα, όμως, ποιά από τις δύο συμβάσεις είναι ταχύτερη όσον αφορά τη διαδικασία συνάψεως, δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο γνωμοδοτήσεως.