×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/153/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Νομιμότητα. Απευθείας ανάθεση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αναφερομένη σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον Γενικό Γραμματέα Διοίκησης και Οργάνωσης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη του άρθρου Β8 του ΠΔ 148/1999. Η σύμβαση αφορά την παροχή υπηρεσιών προς το Δημόσιο, κατεπείγοντος χαρακτήρα, αξίας κατώτερης των 200.000 Ευρωπαϊκών Νομισματικών Μονάδων, για την οποία έχει προηγηθεί διαπραγμάτευση. Ως εκ τούτου διέπεται από την διάταξη του άρθρου 83 παρ.3 εδ.δ , του Ν.2362/95, που επιτρέπει τη σύναψη συμβάσεως με απ ευθείας ανάθεση - διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκηρύξεως, στην περίπτωση έκτακτης κατεπείγουσας ανάγκης, πλήρως αιτιολογημένης από την αρμοδία υπηρεσία, η οποία καθιστά αδύνατη την τήρηση των διατάξεων που αφορούν τη διενέργεια διαγωνισμού, με την προϋπόθεση ότι το επείγον δεν απορρέει από δική της ευθύνη.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/54/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την προμήθεια ειδών από το Δημόσιο αξίας κατώτερης των 200.000 Ευρωπαϊκών Νομισματικών Μονάδων και ως εκ τούτου διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.13 εδ.V του Ν.2286/95 και του άρθρου 83 του Ν.2362/95, που προβλέπουν σύναψη συμβάσεως με απ ευθείας ανάθεση παρά το γεγονός ότι η δαπάνη υπερβαίνει το ποσό των δρχ.4.000.000, εφ όσον υπάρχει περίπτωση επείγουσας ανάγκης που οφείλεται σε αυταπόδεικτα απρόβλεπτες καταστάσεις. Καίτοι οι όροι που διαλαμβάνονται στη σύμβαση δεν αποτελούν αντικείμενο ελέγχου νομιμότητος, επισημαίνονται τα ακόλουθα σημεία τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν α) Προσδιορισμός χρόνου παραδόσεως των ειδών, β) Κατάθεση εγγυήσεως για την καλή εκτέλεση της συμβάσεως.


ΝΣΚ/61/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την προμήθεια από το Δημόσιο ειδών τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ως απόρρητα. Κατόπιν τούτου διέπεται μόνο από τις διατάξεις του άρθρου 83 του Ν.2362/95, που προβλέπουν σύναψη συμβάσεως κατόπιν διενεργείας μειοδοτικού διαγωνισμού.


ΝΣΚ/62/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την προμήθεια υλικού που έχει χαρακτηρισθεί απόρρητο. Ως εκ τούτου δεν υπάγεται στις διατάξεις του Π.Δ.370/95 αλλά διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 83 του Ν.2362/95, που προβλέπουν την σύναψη συμβάσεως κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού εφ όσον η δαπάνη υπερβαίνει το ποσό των δρχ. 4.000.000.


ΝΣΚ/55/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Συμβάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την παροχή υπηρεσιών προς το Δημόσιο αξίας κατώτερης των δρχ. 1.500.000 ετησίως και ως εκ τούτου διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 83 παρ.1 του Ν.2362/95, που προβλέπουν την σύναψη συμβάσεως με απ ευθείας ανάθεση.


ΝΣΚ/60/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την προμήθεια από το Δημόσιο ειδών τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ως απόρρητα. Κατόπιν τούτου διέπεται μόνο από τις διατάξεις του άρθρου 83 του Ν.2362/95, που προβλέπουν σύναψη συμβάσεως κατόπιν διενεργείας μειοδοτικού διαγωνισμού. Καίτοι οι όροι που διαλαμβάνονται στη σύμβαση δεν αποτελούν αντικείμενο ελέγχου νομιμότητος, επισημαίνεται ότι πρέπει να συμπληρωθεί ο όρος για την κατάθεση εγγυήσεως για την καλή εκτέλεση της συμβάσεως.


ΝΣΚ/63/2000

Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανωτέρω σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον ΣΤ Γενικό Διευθυντή Προσωπικού Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη υπό στοιχ.Γ του Π.Δ.148/1999 (ΦΕΚ 147 Α ). Η σύμβαση αφορά την συμπληρωματική προμήθεια αγαθών και ως εκ τούτου διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 83 παρ.3 εδ.ε και 4 του Ν.2362/95 και 2 παρ.13 εδ.VI του Ν.2286/95, που προβλέπουν την σύναψη συμβάσεως με απ ευθείας ανάθεση παρά το γεγονός ότι η δαπάνη υπερβαίνει το ποσό των δρχ. 4.000.000. Εφ όσον δε η προμήθεια αυτή έχει χαρακτηρισθεί ως απόρρητη δεν υπάγεται στις διατάξεις του Π.Δ.370/95.


ΝΣΚ/96/2004

Απευθείας ανάθεση έργων του Προγράμματος «ΑΛΙΕΙΑ 2001-2003» στα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Πειραιώς με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σύμβαση με διαπραγμάτευση μεταξύ του ΥΕΝ και των Πανεπιστημίων Αιγαίου και Πειραιώς, για τα έργα που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα «ΑΛΙΕΙΑ 2001-2003», μπορεί να συναφθεί με τις προϋποθέσεις του άρθρου 83 παρ.2 περ.γ’ (ή και β’) του Ν 2362/1995.


ΝΣΚ/202/2010

Σύμβαση παροχής υπηρεσιών με διαπραγμάτευση, για τη φύλαξη του κτιρίου που στεγάζεται η Διεύθυνση Κρατικών Λαχείων – Διαδοχικές παρατάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από την κείμενη νομοθεσία δεν προβλέπεται παράταση των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με διαπραγμάτευση, όταν η τελευταία ερείδεται στη συνδρομή της έκτακτης και φανερά κατεπείγουσας ανάγκης του άρθρου 83 παρ.3 περ.δ’ του Ν 2362/1995, αλλά ούτε και δικαιολογείται, εφόσον η επιλογή της μη κανονικής, εξαιρετικής εκτός διαγωνισμού διαδικασίας, ενεργείται προκειμένου να υπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον σε ορισμένη χρονική συγκυρία και υπό την προηγούμενη παραδοχή, ότι η έκτακτη ανάγκη δημιουργείται ως συνέπεια επείγοντος, αιφνίδιου πραγματικού γεγονότος, που κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και σύμφωνα με τους κανόνες επιμελούς διαχείρισης των υποθέσεων του μέσου συνετού κοινωνού, δεν θα ήταν δυνατό να προβλεφθεί και να αντιμετωπισθεί με μέτρα πρόληψης και αποφυγής του έγκαιρα και λυσιτελώς.


Ελ.Συν/Ζ Κλ/178/2015

Υπηρεσίες σίτισης:Κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων σύμβασης και η νομιμότητα της υποκείμενης διαδικασίας διαπραγμάτευσης για την ανάθεση των υπηρεσιών σίτισης των ασθενών και του εφημερεύοντος προσωπικού Νοσοκομείου, καθόσον η δηλούμενη σε σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου «σπουδαιότητα» παροχής των επίμαχων υπηρεσιών που επικαλείται η αναθέτουσα αρχή για την επιλογή της εξαιρετικής διαδικασίας της σύναψης των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, με διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, δεν είναι δυνατό να στοιχειοθετήσει την έννοια της έκτατης και φανερά κατεπείγουσας ανάγκης και των αυταπόδεικτα απρόβλεπτων καταστάσεων κατά την έννοια των διατάξεων της περ. δ της παρ.3 του άρθρου 83 Ν. 2362/1995. και της περ. V του άρθρου 2 παρ.13 του ν. 2286/1995. Πλην της σπουδαιότητας παροχής των σχετικών υπηρεσιών, δεν πληρούνται και οι λοιπές σωρευτικά προβλεπόμενες ως αναγκαίες προϋποθέσεις για την προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία, ήτοι η ύπαρξη στο σώμα της ανωτέρω απόφασης πλήρους και εμπεριστατωμένης αιτιολογίας, από την οποία να προκύπτει σαφώς, ότι καθίσταται αντικειμενικά αδύνατη η τήρηση των διατάξεων που αφορούν τη διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού, καθώς και το γεγονός ότι το επείγον δεν απορρέει από ευθύνη του ιδίου φορέα


ΝΣΚ/32/2001

Σύμβαση προμήθειας. Προμήθεια βιβλίων από τη Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η σύναψη συμβάσεων προμήθειας προϊόντων από το Δημόσιο με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης κατ άρθρο 83 παρ.3, 4 Ν 2362/95 επιτρέπεται μόνον εφόσον συντρέχουν οι περιπτώσεις του άρθρου 83 παρ.3, πλην όμως η επιλογή εκ μέρους του αρμόδιου οργάνου του προμηθευτή πρέπει να είναι αιτιολογημένη. Η υπεύθυνη δήλωση του Ν 1599/86 του προμηθευτή ότι συντρέχει στο πρόσωπό του η περίπτωση β του άρθρου 83 παρ.3 δεν είναι δεσμευτική και ελέγχεται ως προς την αλήθεια του περιεχομένου της.