×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/83/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Οικονομικοί Επιθεωρηταί Υπ.Οικονομικών. Προϋποθέσεις επιλογής υποψηφίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ι. 1) Δια των διατάξεων της 1034921/397/0006Α/30.3.2001 (ΦΕΚ 377/Β/5.4.2001) απόφασης Υπ.Οικ. εκδοθείσης κατ εξουσιοδότησιν εκ της παρ.9 άρθρου 16 Ν 2873/2000, νομίμως, καθορίζονται οι προϋποθέσεις επιλογής υποψηφίων ως Οικονομικών Επιθεωρητών (Γνωμ. ΣτΕ 275/2001) και, μεταξύ άλλων ορίζεται ούτοι, να είναι κατηγορίας ΠΕ και βαθμού Α , ως προσδιορίζεται στις οικείες διατάξεις του Ν 2683/99 περί κυρώσεως του ΥΚ. Η διάταξις είναι σαφής και δεν τίθεται ζήτημα να θεωρηθή ότι, εις την βούλησιν του κανονιστικού νομοθέτου περιλαμβάνεται και ο βαθμός του Δ/ντού, ελλείψει, άλλωστε, οιασδήποτε σχετικής αναφοράς. 2) Εξ άλλου, καθ ερμηνείαν των διατάξεων των άρθρων 69,70,74 του ΥΚ εν συνδυασμώ προς τις των άρθρων 79 παρ.2,82,87 αυτού εκρίθη ότι, ο ΥΚ δεν προβλέπει δυνατότητα απαλλαγής, κατόπιν αιτήσεως από τα καθήκοντα της θέσεως του προϊσταμένου Διευθύνσεως, Υποδιευθύνσεως κλπ. 3) Κατ ακολουθίαν, και με βάσι τις ανωτέρω απόψεις, εις το πρώτον ερώτημα προσήκει απάντησις αρνητική, συνεπεία δε αυτής, παρέλκει απάντησις εις το σκέλος περί της διαδικασίας απαλλαγής του Δ/ντού από τα καθήκοντά του. ΙΙ. Περαιτέρω, εν όψει των διατάξεων 95 παρ.5 του Συντάγματος και της παρ.4 του άρθρου 50 του Π. Δ/τος 18/1989, ως ισχύει, δεν τίθεται ζήτημα μη συνυπολογισμού του εξ αναδρομικού διορισμού προκύπτοντος, χρόνου υπηρεσίας του υπαλλήλου στην υπ όψιν περίπτωσιν. Και, εις το δεύτερον ερώτημα προσήκει επίσης, απάντησις αρνητική, με την επιφύλαξι της εξαιρέσεως την οποίαν καθιερώνει η δεύτερη περίοδος της παρ.1 β της ΚΥΑ κατά την πρώτην εφαρμογήν του νόμου δια τους ήδη ασκούντας καθήκοντα Οικονομικού Επιθεωρητού του Υπ. Οικονομικών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/82/2002

Εργολαβικό αντάλλαγμα νέων, απαραιτήτων συμπληρωματικών εργασιών μετά μελέτη, χωρίς οικονομική προέγκρισι μετ έκδοσι πληρωμής του λογαριασμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ι. Από τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 5 παρ.7,8 Ν 1418/1984 και 40 παρ.1,7 ΠΔ 609/1985 συνάγεται ότι, αν εγκριθεί από την Διευθύνουσα Υπηρεσία ο Λογαριασμός τον οποίον υποβάλλει εις αυτήν ο ανάδοχος για την πληρωμή των εργασιών που έχουν εκτελεσθεί και εκδοθεί από την υπηρεσία σχετική εντολή πληρωμής, ο κύριος του έργου υποχρεούται να εξοφλήσει την εντολή πληρωμής εκδίδοντας σχετικό χρηματικό ένταλμα. Η δε διευθύνουσα υπηρεσία δεν δύναται πλέον να τροποποιήσει την, ήδη, αυτοδικαίως, εγκριθείσαν πιστοποίησι. (πρβλ. ΣτΕ 1674/1997, 1434/1999). ΙΙ. Εν όψει των ανωτέρω, εις την υπ όψιν περίπτωσι ανάγκης νέων, απαραίτητων συμπληρωματικών εργασιών, μετά μελέτη, χωρίς οικονομική προέγκρισι, εφόσον, ο εις το ιστορικόν 1ος Λογαριασμός του έργου ενεκρίθη από την Διευθύνουσα Υπηρεσία και η σχετική επ αυτού 1η Εντολή Πληρωμής της ιδίας Διευθυνούσης Υπηρεσίας δεν ανεκλήθη ούτε ηκυρώθη δικαστικώς, συντρέχει νόμιμος περίπτωσις εξοφλήσεως της σχετικής εντολής πληρωμής, κατά τα προεκτεθέντα (ιδία ΣτΕ 4609/97 ΔΔ 98.747) και εις το τιθέμενον ερώτημα προσήκει απάντησις καταφατική.


ΝΣΚ/490/2002

Δημόσιος τομέας. Διορισμός υπαλλήλων. Νομιμότητα ατομικών διοικητικών πράξεων. Διενέργεια δημοσιονομικού ελέγχου.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή 
Ι. Δια της ρυθμίσεως της διατάξεως του άρθρου 14 παρ.20 του Ν 2266/94 (ως αντικατεστάθη δια του άρθρου 5 παρ.1 του Ν 2839/2000), ευεργετικής και, προδήλως, κοινωνικού χαρακτήρος, ο νομοθέτης απέβλεψε στην προστασία της οικογενείας των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα, γενικώς, όχι μόνον των επί σχέσει δημοσίου, αλλά και των με σχέση ιδιωτικού δικαίου (Γν. ΝΣΚ 141/2002 ΙΙ. Α1). ΙΙ. 1) Δια των δ/ξεων των άρθρων 8,62,66,67,69 του ΠΔ 30/96 ρητώς ορίζεται ότι, οι ατομικές διοικητικές πράξεις του Νομάρχου είναι εκτελεστές αφότου εκδοθούν, υποκείμενες σε προσφυγή ενώπιον του Γεν.Γραμ. Περιφερείας εντός αποκλειστικής προθεσμίας –από δημοσιεύσεώς των, μεθ ο καθίστανται αμετάκλητες. 2) Κατά γενικήν δε αρχήν του διοικητικού δικαίου, οι διοικητικές αρχές, μεταξύ δε αυτών και οι πάρεδροι και οι επίτροποι του Ελεγ.Συνεδρίου κατά την διενέργειαν του προληπτικού ελέγχου των δαπανών του Κράτους, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ (άρθρα 17 παρ.1 εδ.β’, 14 παρ.2, 21 του Ορ. Του Ελ.Σ. (ΠΔ 774/1980) δεν μπορούν να ελέγξουν παρεμπιπτόντως, την νομιμότητα των ατομικών διοικητικών πράξεων, (ιδία που στηρίζουν το χρηματικό ένταλμα ή άλλον τίτλον πληρωμής) οι οποίες και αν ακόμη δεν είναι σύννομες, παράγουν όλες τις έννομες συνέπειές τους και θεωρούνται ως έγκυρες, εφ όσον δεν ανεκλήθησαν από την Διοίκησι ή δεν ηκυρώθησαν με δικαστικήν απόφασι. 3) Συνεπώς, εις το τιθέμενον ερώτημα προσήκει κατά πλειοψηφίαν απάντησις ότι: 1) Ο εις το ιστορικόν διορισμός, παρά του Νομάρχου Τρικάλων, δημοσιευθείς εις ΦΕΚ και, μετά την πάροδον της αποκλειστικής προθεσμίας του νόμου μη αμφισβητηθείς, ουδέ ανακληθείς ή ακυρωθείς έχει το τεκμήριον της νομιμότητος και παράγει όλα τα έννομα αποτελέσματα νομίμου πράξεως. 2) Εν όψει δε τούτου οι διοικητικές αρχές, εν αις και ΥΔΕ, δεν μπορούν να ελέγξουν παρεμπιπτόντως, την νομιμότητά του. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ ως προς το 1ο ερώτημα - ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ως προς το 2ο ερώτημα.


ΝΣΚ/478/2002

Εξαγορά δημοσίου κτήματος σε δόσεις κατ' άρθρο 4 ΑΝ 263/1968.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ι. 1) Δια των διατάξεων του άρθρου 93 του Δ/τος 11/12.11.1929 ωρίσθη, επί εκποιήσεως δημοσίων κτημάτων, κατά τις αυτές δ/ξεις, η εις αυτήν έκπτωσις (6%) επί προκαταβολής του τιμήματος ή δόσεων κατά τα εις αυτήν ειδικώτερα. Όμως τούτο δεν ισχύει, όταν, αιτήσει του αγοραστού παρεσχέθη η εις δόσεις καταβολή, κατ ευχέρειαν, εκ του νόμου (άρθρο 95 παρ.2 του ανωτέρω Δ/τος). 2) Ο νεώτερος νόμος, -ΑΝ 263/1968 άρθρο 4 ως ισχύει-, ερρύθμισεν τις περιπτώσεις, απ ευθείας, άνευ δημοπρασίας, εξαγοράς αυθαιρέτως κατεχομένων δημοσίων κτημάτων με τίμημα ευνοϊκόν –μέρος της αξίας- καταβλητέον εις 6 το πολύ εξαμηνιαίες δόσεις, εντόκως. Παρέχεται, όμως, δυνατότης εκπτώσεως 10% επί ολοσχερούς καταβολής του τιμήματος εντός της προθεσμίας καταβολής της β’ δόσεως. Μετά ταύτα, ουδέν λέγεται περί εκπτώσεως. 3) Περίπτωσις εφαρμογής της ρυθμίσεως του άρθρου 93 του ανωτέρω Δ/τος δεν προκύπτει, ελλείψει οιασδήποτε αναφοράς ή προβλέψεως αλλά και διότι, δια των διατάξεων του νεωτέρου νόμου 263/68 (άρθρο 4) ως ισχύει μετά τον Ν 1473/84 ερρυθμίσθησαν ιδιαίτερες περιπτώσεις εξαγοράς αυθαιρέτως κατεχομένων ΔΚ με όλως ευνοϊκόν τίμημα. 4) Συνεπώς, μετά την πάροδον της άνω προθεσμίας δεν δύναται να γίνη λόγος περί εκπτώσεως των τόκων, ελλείψει σχετικής προβλέψεως αλλά και εν όψει της φύσεως της δ/ξεως ως δημοσιονομικής και του συναφώς προκύπτοντος οφέλους του Δημοσίου ή τοι της ωφελείας εκ των τόκων 7%. ΙΙ. Κατ ακολουθίαν εις το τιθέμενον ερώτημα προσήκουσα απάντησις είναι ότι, επί εξαγοράς δημοσίου κτήματος, κατ άρθρον 4 ΑΝ 263/68, ως ισχύει, με τίμημα καταβλητέον εις δόσεις, η εξόφλησις του υπολοίπου μετά την προθεσμίαν της β’ δόσης, δεν συνεπάγεται έκπτωση-απαλλαγήν από των τόκων.


ΝΣΚ/106/2010

Επαναφορά μη επιλεγέντος Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης σε θέση που κατείχε προ του διορισμού του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο αποχωρήσας Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος πριν τον διορισμό του κατείχε θέση Δ/ντού Εκπαίδευσης, θα τοποθετηθεί σε κενή θέση Δ/ντού Εκπαίδευσης, για το διάστημα δε, που δεν υπάρχει κενή θέση, αυτός θα πρέπει να τοποθετηθεί σε θέση στελέχους της Εκπαίδευσης με βάση την προτίμησή του.


ΝΣΚ/490/2008

Κατάσχεση εις χείρας τρίτου για χρέη του οφειλέτη του Δημοσίου. Εκπρόθεσμη αρνητική δήλωση τρίτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η εκπρόθεσμη αρνητική δήλωση τρίτου εις χείρας του οποίου το Δημόσιο επέβαλε κατάσχεση για χρέη του οφειλέτη του Δημοσίου, επάγεται την συνέπεια του λογισμού του ως οφειλέτη της όλης ποσότητος, για την οποία έγινε η κατάσχεση, κατ’ άρθρο 33 του ΚΕΔΕ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/85/2002

Συλλογικό όργανο. Αποχή από την έκδοση αποφάσεως όταν το μέλος προσδοκά ικανοποίηση προσωπικού συμφέροντος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν δύναται μέλος του συλλογικού οργάνου να λάβει μέρος στην έκδοση της αποφάσεως για την εκλογή του Δ/ντού Εργαστηρίου, όταν συγχρόνως θα είναι και υποψήφιος Δ/ντής του Εργαστηρίου.


ΝΣΚ/194/2002

Δημόσιοι υπάλληλοι. Ανάθεση καθηκόντων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 79 παρ.3 και 82 παρ.4 και 6 του Ν 2683/1999 προκύπτει ότι δεν είναι σύννομη η ανάθεση καθηκόντων Δ/ντού ΝΠΔΔ σε υπάλληλο ΔΕ, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν υπάλληλοι με τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, για να προαχθούν στον βαθμό αυτό, εάν τούτο δεν προβλέπεται από τον Οργανισμό του ΝΠΔΔ.


ΝΣΚ/150/2015

Ασφαλιστική ικανότητα ανηλίκων σε ανάδοχες οικογένειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. υποχρεούται να μην εφαρμόζη την -στερουμένην νομικού εξουσιοδοτικού ερείσματος και, ως εκ τούτου, ανίσχυρον- διάταξιν του άρθρου 4 παρ.2 εδαφίου πρώτου του π.δ. 86/2009 με την οποίαν δεν ετροποποιήθησαν αι διατάξεις του άρθρου 33 παρ.1 του αν.ν. 1846/1951. β) Εις τας άνωθι διατάξεις του άρθρου 33 του αν.ν. 1846/1951 αναγράφονται περιοριστικώς τα προς εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 31 του αν.ν. 1846/1951 θεωρούμενα ως μέλη οικογενείας πρόσωπα και επομένως το θέμα αυτό ρυθμίζεται ειδικώς. γ) Παρέλκει η επί του τρίτου υποερωτήματος απάντησις. (ομοφ.)


ΥΠΕΣ/6652/2014

ΟΕΜΑ: Συνέχιση απασχόληση ΑΜΕΑ σε επιχειρήσεις των ΟΤΑ, μετά τη λήξη προγράμματος του ΟΑΕΔ.  ΝΣΚ/413/2010  "Ενόψει των προεκτεθέντων στο ερώτημα προσήκει, κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος, η απάντηση ότι είναι νόμιμη η συνέχιση της απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ) σε επιχειρήσεις των ΟΤΑ του ευρύτερου δημόσιου τομέα μετά την ολοκήρωση του επιχορηγούμενου από τον ΟΑΕΔ προγράμματος ορισμένου χρόνου, βάσει του οποίου απασχολούνται, όταν οι επιχειρήσεις αυτές επιθυμούν την περαιτέρω συνέχιση της απασχόλησής τους, κατά τα προβλεπόμενα στην διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν. 3227/2004."

ΝΣΚ/147/2002

Άδεια άνευ αποδοχών για αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ενωση- Μη επιστροφή μετά τη λήξη της άδειας- Άτυπη παραίτηση από τη θέση στο Δημόσιο- Θέση υπαλλήλου σε όργανο της ΕΕ ανεξάρτητη από τυχόν θέση στο Ελλ. Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Έλληνας υπήκοος, που διορίζεται σε θέση οργάνου της ΕΕ, κατ εφαρμογήν των διατάξεων του Κανονισμού Υπηρεσιακής Καταστάσεως Υπαλλήλων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, θεωρείται πλέον υπάλληλος της ΕΕ και η θέση του είναι ανεξάρτητη θέσης, που τυχόν κατείχε στο Ελλ. Δημόσιο. Υπάλληλος στον οποίο είχε χορηγηθεί, υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος ΥΚ, άδεια άνευ αποδοχών, προκειμένου να αποδεχθεί θέση σε όργανο των ΕΚ και δεν επιστρέφει στην υπηρεσία του μετά τη λήξη της άδειας, θεωρείται ως αυτοδικαίως παραιτηθείς από τη θέση, που κατείχε στο Δημόσιο, εκτός αν κατά τον χρόνο αυτό εκκρεμούσε εις βάρος του ποινική ή πειθαρχική δίωξη των άρθρων 253 παρ.4 του προϊσχύσαντος και 149 παρ.2 του ισχύοντος ΥΚ. Δίωξη που άρχισε σε μεταγενέστερο χρόνο δεν επηρεάζει την αυτοδίκαιη παραίτηση.