×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/93/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κρατικές Προμήθειες - Δέσμευση υπηρεσίας ή μη από απόφαση διοικητικού δικαστηρίου περί επιβολής διοικητικών κυρώσεων σε βάρος προμηθευτή - Δυνατότητα ή μη μονομερούς επιβολής προστίμων παρά τη συμφωνηθείσα προσφυγή σε διεθνή διαιτησία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου, δεν έχει κριθεί στα πλαίσια αναιρετικού ελέγχου από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ούτε υπάρχει, επί του παρόντος, σχετική νομολογία του ως άνω ανωτάτου δικαστηρίου και, ως εκ τούτου, η απόφαση αυτή του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών δεν μπορεί να λειτουργεί δεσμευτικά για την υπηρεσία στην ερευνώμενη σύμβαση. 2) Το Ελληνικό Δημόσιο - αγοραστής νομίμως, σύμφωνα με το εφαρμοστέο νομικό πλαίσιο που διέπει τις σχετικές συμβάσεις και αφού ακολουθήσει της συμβατική προβλεπόμενη διαδικασία για το ειδικότερο θέμα της επιβολής των ποινικών ρητρών, μπορεί να προχωρήσει μονομερώς στην έκδοση πράξης επιβολής προστίμων σε βάρος του προμηθευτού, χωρίς να απαιτείται να έχει προηγουμένως επιχειρήσει επίλυση των διαφορών με συμφωνία, και, μόνο σε περίπτωση αποτυχίας, υποχρεωτική προσφυγή στη διαιτησία. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/321/2016

Υποχρέωση καταβολής αγροτικών ενισχύσεων που επιδικάσθηκαν με απόφαση διοικητικού εφετείου, η οποία κατέστη αμετάκλητη, όταν έχει εκδοθεί μεταγενέστερη απόφαση του Δ.Ε.Ε. αντιθέτου περιεχομένου(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, σε συμμόρφωση προς ήδη αμετάκλητες αποφάσεις Διοικητικού Εφετείου, υποχρεούται να προβεί στην καταβολή των επιδικαζόμενων με αυτές αγροτικών ενισχύσεων πολυετούς προγράμματος, ακόμη και αν μετά την έκδοση των αποφάσεων αυτών εκδόθηκε απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επί προδικαστικού ερωτήματος, η οποία ερμηνεύει τους επίμαχους κανόνες του ενωσιακού δικαίου κατά τρόπο αντίθετο προς την ερμηνεία του Διοικητικού Εφετείου (ομόφ).


ΝΣΚ/378/2008

Ταμείο Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων – Εκτέλεση αναγνωριστικής απόφασης διοικητικού δικαστηρίου.Το Ταμείο Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων οφείλει να εκτελέσει την υπ’ αριθμ. 3909/2007 αναγνωριστική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία εξεδόθη σε βάρος του, ανεξαρτήτως εάν κατ’ αυτής ασκήθηκε αίτηση αναιρέσεως, δεδομένου ότι με το άρθρο 37 του Ν 3659/2008 ρητά καταργήθηκαν και δεν εφαρμόζονται στην διοικητική δίκη ειδικότερες διατάξεις που ίσχυαν για το Δημόσιο και ορισμένα ν.π.δ.δ. και προέβλεπαν την αναστολή εκτελέσεως των δικαστικών αποφάσεων μέχρις ότου αυτές καταστούν αμετάκλητες.


ΝΣΚ/98/2015

Αξιώσεις κατά του Ελλ. Δημοσίου – Εκτέλεση ή όχι της υπ' αριθμ.1788/2006 τελεσίδικης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης – Παραγραφή.
Οι αξιώσεις σε βάρος του Δημοσίου που βεβαιώθηκαν με την υπ' αριθμ.1788/2006 τελεσίδικη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης υπέκυψαν, ως εκ του χρόνου βεβαιώσεώς τους, στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 90 παρ.6 του Ν. 2362/1995 και η Υπηρεσία δεν μπορεί να εξοφλήσει τις αξιώσεις αυτές.


ΔΕΔ/Αθ/718/2025

Η απόφαση 718 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε κατά της σιωπηρής άρνησης του ΚΕ.Β.ΕΙΣ. Αττικής να επιστρέψει αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό προστίμων ΚΒΣ, ύψους 99.089,59 €, και μέρους παραβόλου. Ο προσφεύγων ζήτησε την επιστροφή εντόκως βάσει διατακτικού δικαστικής απόφασης του Διοικητικού Εφετείου, η οποία ακύρωσε τις αρχικές πράξεις επιβολής προστίμων ΚΒΣ λόγω παραβίασης του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης. Η ΔΕΔ έκρινε ότι η τεκμαιρόμενη σιωπηρή απόρριψη της αίτησης επιστροφής, η οποία γίνεται σε εκτέλεση οριστικής δικαστικής απόφασης, δεν αποτελεί εκτελεστή διοικητική πράξη υποκείμενη σε ενδικοφανή προσφυγή (άρθρο 72 ν.5104/2024). Η αμφισβήτηση της εκκαθάρισης σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης ανήκει στο στάδιο της είσπραξης και προσβάλλεται με ανακοπή κατά του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.


ΝΣΚ/64/2015

α) Τρόπος συμμορφώσεως της Διοικήσεως σε ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, εν όψει των μεταγενεστέρων περιστατικών που διαλαμβάνονται στο ερώτημα. β) Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 70 του Ν. 4257/2014.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Διοίκηση, προκειμένου να συμμορφωθεί προς την ακυρωτική απόφαση με αριθμό 1444/2011 του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, θα πρέπει να παραπέμψει προς κατ’ ουσίαν επανεξέταση την αίτηση της Ν.Κ. στο Εκπαιδευτικό Συμβούλιο (άρθρο 2 της 70765/2008 απόφασης Υπ.Εσωτερικών), αρμόδιο συλλογικό όργανο της Διοικήσεως, κατά τον χρόνο ισχύος της ακυρωτικής κρίσεως του Δικαστηρίου, δηλαδή κατά την 10-3-2009, οπότε εκδόθηκε η ακυρωθείσα πράξη, ως αναρμοδίως εκδοθείσα, προς επανεξέταση της υποθέσεως, συγκροτώντας εκ νέου τούτο, με μόνη αρμοδιότητα την κατά τα ανωτέρω επανεξέταση της αιτήσεως. Εξ άλλου, εν αμφιβολία της, η Διοίκηση έχει την δυνατότητα, να ζητήσει την συνδρομή του Δικαστηρίου, κατ’ άρθρο 3 παρ.2 του Ν. 3068/2002. β) Το δεύτερο υποερώτημα, όπως υποβάλλεται, δεν μπορεί να απαντηθεί με την γνωμοδότηση. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΠΟΛ 1219/2011

Κοινοποίηση γνωμοδότησης περί της επιβολής ή μη προστίμων του Κ.Β.Σ. σε βάρος των κληρονόμων αποβιώσαντα υποχρέου (ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΑΡΙΘΜ.291/2011 Ν.Σ.Κ)


ΝΣΚ/202/2005

Προαγωγές υπαλλήλων Υ.Π.Α. Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική απόφαση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση οφείλει να συμμορφωθεί σε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου, με την οποία έγινε δεκτή αίτηση ακυρώσεως υπαλλήλου μη προαχθέντος κατά τις κρίσεις του 1999 (κατά την πρώτη εφαρμογή του Υ.Κ.) στο βαθμό του διευθυντή και ακυρώθηκε η προσβληθείσα με αυτήν απόφαση του Υ.Σ. ως μη νόμιμη, αφού κρίθηκε ότι ο προαχθείς δεν είχε νομίμως επιλεγεί κατά τις κρίσεις του 1998 σύμφωνα με προηγούμενη απόφαση του ίδιου Δικαστηρίου και να προβεί στη νέα κρίση με βάση τα γενόμενα δεκτά με την ακυρωτική απόφαση, καίτοι με νεότερη απόφαση του αυτού Δικαστηρίου κρίθηκε νόμιμη η επιλογή του εκείνη. (πλειοψ.)


Υπόθεση C-451/2008

Απόφαση του Δικαστηρίου (τρίτο τμήμα) της 25ης Μαρτίου 2010.Helmut Müller GmbH κατά Bundesanstalt für Immobilienaufgaben. Αίτηση για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως: Oberlandesgericht Düsseldorf - Γερμανία.Διαδικασίες συνάψεως συμβάσεων δημοσίων έργων - Συμβάσεις δημοσίων έργων - Έννοια - Πώληση από δημόσιο φορέα ακινήτου στο οποίο ο αγοραστής πρόκειται να εκτελέσει εργασίες - Έργο ανταποκρινόμενο σε σκοπούς πολεοδομικής ανάπτυξης που έχει θέσει οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης. Υπόθεση C-451/08.


ΝΣΚ/206/2000

Φ.Π.Α. Πρόστιμα. Δυνατότητα επιβολής προστίμων σε βάρος δημόσιας υπηρεσίας ή σε Ν.Π.Δ.Δ. για παράβαση της περί Φ.Π.Α. νομοθεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν μπορούν να επιβληθούν πρόστιμα σε βάρος δημόσιας υπηρεσίας για παράβαση από αυτή της περί Φ.Π.Α. νομοθεσίας γιατί αυτή δεν έχει ίδια νομική προσωπικότητα. Τα πρόστιμα που προβλέπει η περί Φ.Π.Α. νομοθεσία μπορούν να επιβληθούν σε Ν.Π.Δ.Δ. (πλειοψ.)


ΕλΣυν.Κλ.4/78/2016

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας ότι η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου ... ως προς το αναγνωριστικό της μέρος δεν είναι εξοπλισμένη με δύναμη εκτελεστότητας και επομένως το Νοσοκομείο δεν ήταν υποχρεωμένο να συμμορφωθεί ως προς το αναγνωριστικό αυτό μέρος, διότι κατά τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας ή από άλλη ειδική διάταξη δεν προβλέπεται υποχρέωση συμμόρφωσης προς αναγνωριστική απόφαση διοικητικού δικαστηρίου πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος. Τούτο διότι κατά τις ρητές διατάξεις του άρθρου 95 παρ. 5 του Συντάγματος και του σε εκτέλεση της διάταξης αυτής εκδοθέντος ν. 3068/2002, υποχρέωση της Διοίκησης προς συμμόρφωση γεννάται όχι μόνο σε περίπτωση δικαστικών αποφάσεων που συνιστούν εκτελεστούς τίτλους αλλά και στην περίπτωση τελεσίδικων αναγνωριστικών αποφάσεων. Συνεπώς, το Νοσοκομείο είναι υποχρεωμένο να συμμορφωθεί προς την τελεσίδικη  απόφαση του Διοικητικού Εφετείου και ως προς το αναγνωριστικό της μέρος