ΝΣΚ/96/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απευθείας ανάθεση έργων του Προγράμματος «ΑΛΙΕΙΑ 2001-2003» στα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Πειραιώς με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμβαση με διαπραγμάτευση μεταξύ του ΥΕΝ και των Πανεπιστημίων Αιγαίου και Πειραιώς, για τα έργα που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα «ΑΛΙΕΙΑ 2001-2003», μπορεί να συναφθεί με τις προϋποθέσεις του άρθρου 83 παρ.2 περ.γ’ (ή και β’) του Ν 2362/1995.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/356/2005
Δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμό των Πανεπιστημίων Πειραιώς και Αιγαίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Νόμιμα μετέχουν σε διαγωνισμό για σύναψη δημόσιας σύμβασης Α.Ε.Ι. δια οργάνων τους (όπως οι Ειδικοί Λογαριασμοί Επιστημονικής Έρευνας των Α.Ε.Ι.) – Δεν απαιτείται η κατάθεση πιστοποιητικών που δεν προσιδιάζουν στη φύση τους – Δεν μπορεί να συμμετέχουν συμπράττοντας με περισσότερους από ένα διαγωνιζόμενους.
31637/2004
Εναρμόνιση της Εθνικής Νομοθεσίας προς την οδηγία 2003/63/ΕΚ για την τροποποίηση της Οδηγίας 2001/ 83/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου «περί κώδικος για τα φάρμακα που προορίζονται για ανθρώπινη χρήση ».
ΝΣΚ/265/2000
ΥΠ.ΠΟ. Σύμβαση έργου για τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Medi @ terra. Ανάθεση σε αστική μη κερδοσκοπική εταιρία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Η παραπάνω σύμβαση ως εκ του ποσοτικού ορίου (χρηματικού αντικειμένου) της, πρέπει να συναφθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 11 και 16 του π.δ.346/1998 και του άρθρου 83 παρ.1 του ν.2362/1995.
ΝΣΚ/32/2001
Σύμβαση προμήθειας. Προμήθεια βιβλίων από τη Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύναψη συμβάσεων προμήθειας προϊόντων από το Δημόσιο με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης κατ άρθρο 83 παρ.3, 4 Ν 2362/95 επιτρέπεται μόνον εφόσον συντρέχουν οι περιπτώσεις του άρθρου 83 παρ.3, πλην όμως η επιλογή εκ μέρους του αρμόδιου οργάνου του προμηθευτή πρέπει να είναι αιτιολογημένη. Η υπεύθυνη δήλωση του Ν 1599/86 του προμηθευτή ότι συντρέχει στο πρόσωπό του η περίπτωση β του άρθρου 83 παρ.3 δεν είναι δεσμευτική και ελέγχεται ως προς την αλήθεια του περιεχομένου της.
ΝΣΚ/153/2000
Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Νομιμότητα. Απευθείας ανάθεση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αναφερομένη σύμβαση νόμιμα υπογράφεται από τον Γενικό Γραμματέα Διοίκησης και Οργάνωσης, σύμφωνα με το άρθρο 81 του ν.2362/1995, διότι αφορά την ανάληψη λειτουργικών δαπανών, για τις οποίες έχει ορισθεί διατάκτης κατά την έννοια του άρθρου 20 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό με την διάταξη του άρθρου Β8 του ΠΔ 148/1999. Η σύμβαση αφορά την παροχή υπηρεσιών προς το Δημόσιο, κατεπείγοντος χαρακτήρα, αξίας κατώτερης των 200.000 Ευρωπαϊκών Νομισματικών Μονάδων, για την οποία έχει προηγηθεί διαπραγμάτευση. Ως εκ τούτου διέπεται από την διάταξη του άρθρου 83 παρ.3 εδ.δ , του Ν.2362/95, που επιτρέπει τη σύναψη συμβάσεως με απ ευθείας ανάθεση - διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκηρύξεως, στην περίπτωση έκτακτης κατεπείγουσας ανάγκης, πλήρως αιτιολογημένης από την αρμοδία υπηρεσία, η οποία καθιστά αδύνατη την τήρηση των διατάξεων που αφορούν τη διενέργεια διαγωνισμού, με την προϋπόθεση ότι το επείγον δεν απορρέει από δική της ευθύνη.
ΝΣΚ/490/2004
Στεγαστικά δάνεια. Τόκοι δανείου ως εισόδημα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι τόκοι δανείου που έχει συναφθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2003 για αποπληρωμή παλιού (δηλ. προ της ημερομηνίας αυτής συναφθέντος) στεγαστικού δανείου, που είχε ληφθεί για απόκτηση πρώτης κατοικίας, υπάγονται στη διάταξη της υποπερίπτ. αα’ της περ.γ’ της παρ.3 του άρθρου 9 του ΚωδΦορΕισ (Ν 2238/94), δηλ. αναγνωρίζεται μείωση κατά ποσοστό 15% του ποσού των δεδουλευμένων τόκων του νέου δανείου από το φόρο, και δεν εμπίπτουν στη διάταξη της υποπερίπτ. αα’ της περ.ε’ της παρ.1 του άρθρου 8 του αυτού Κώδικα, δηλ. δεν εκπίπτουν από το συνολικό εισόδημα του δανειολήπτη.
ΝΣΚ/202/2010
Σύμβαση παροχής υπηρεσιών με διαπραγμάτευση, για τη φύλαξη του κτιρίου που στεγάζεται η Διεύθυνση Κρατικών Λαχείων – Διαδοχικές παρατάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από την κείμενη νομοθεσία δεν προβλέπεται παράταση των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών με διαπραγμάτευση, όταν η τελευταία ερείδεται στη συνδρομή της έκτακτης και φανερά κατεπείγουσας ανάγκης του άρθρου 83 παρ.3 περ.δ’ του Ν 2362/1995, αλλά ούτε και δικαιολογείται, εφόσον η επιλογή της μη κανονικής, εξαιρετικής εκτός διαγωνισμού διαδικασίας, ενεργείται προκειμένου να υπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον σε ορισμένη χρονική συγκυρία και υπό την προηγούμενη παραδοχή, ότι η έκτακτη ανάγκη δημιουργείται ως συνέπεια επείγοντος, αιφνίδιου πραγματικού γεγονότος, που κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και σύμφωνα με τους κανόνες επιμελούς διαχείρισης των υποθέσεων του μέσου συνετού κοινωνού, δεν θα ήταν δυνατό να προβλεφθεί και να αντιμετωπισθεί με μέτρα πρόληψης και αποφυγής του έγκαιρα και λυσιτελώς.
ΕΣ/Τ7/192/2008
Απευθείας ανάθεση από Δήμο σε εταιρεία παροχής Υπηρεσιών συμβουλευτικής Υποστήριξης για την κατάρτιση επιχειρησιακού προγράμματος.Η δαπάνη για την παροχή των ως άνω υπηρεσιών, υπερβαίνει το όριο των 15.000 ευρώ, που τίθεται από τις διατάξεις του άρθρου 83 του ν. 2362/1995 και της Α.Υ.Ο. 2/45564/0026/2001 υπουργικής απόφασης, [στις οποίες παραπέμπει το εφαρμοζόμενο στην προκειμένη περίπτωση ως μεταγενέστερο και ειδικότερο των διατάξεων του άρθρου 268 του ν. 3463/2006, άρθρο 1 παρ. 4 του π.δ. 185/2007] και ως εκ τούτου μη νόμιμα έγινε η απευθείας ανάθεση αντί της διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού.
ΕΣ/ΤΜ.7/116/2010
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-«Χρωματισμός Θέσεων Κάδων»:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη, που αφορά σε παροχή υπηρεσιών, μη υπαγομένων στις διατάξεις του ν. 3316/2005 είναι νόμιμη, καθόσον οι ανωτέρω εργασίες ανατέθηκαν απευθείας στον ως άνω ανάδοχο, με βάση το ύψος της προϋπολογισθείσας δαπάνης, η οποία, όπως προαναφέρθηκε, ανέρχονταν στο ποσό των 11.977,39 ευρώ, ήτοι εντός του εκ του νόμου οριζομένου ορίου για τις απευθείας αναθέσεις ποσού 15.000,00 ευρώ (βλ. άρθρο 83 του ν. 2362/1995, σε συνδυασμό με την ΥΑ 2/45564/0026/2001 του Υπουργού Οικονομικών). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και, επομένως, αυτό πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν/Τμ.4/46/2012
Σύμφωνα με το άρθρο 20 του π.δ/τος 60/2007 «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2004/18/ΕK «περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών» (…)» (Α΄ 64), οι δημόσιες συμβάσεις με αντικείμενο υπηρεσίες του Παραρτήματος IIΒ του π.δ/τος αυτού υπόκεινται μόνον στις διατάξεις των άρθρων 53 και 29 παρ. 4 του ιδίου νομοθετήματος για τις υποχρεώσεις της Αναθέτουσας Αρχής όσον αφορά, αντιστοίχως, τον καθορισμό των τεχνικών προδιαγραφών των ζητούμενων υπηρεσιών και τη γνωστοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή των αποτελεσμάτων της διαδικασίας ανάθεσής τους. Κατά τα λοιπά δε, οι συμβάσεις της κατηγορίας αυτής, στις οποίες συγκαταλέγονται και εκείνες με αντικείμενο υπηρεσίες «ερευνών και ασφάλειας», ως τέτοιων νοουμένων και των υπηρεσιών φύλαξης και επιτήρησης (βλ. το Παράρτημα I του Κανονισμού (ΕΚ) 2195/2002 «περί του κοινού λεξιλογίου για τις δημόσιες συμβάσεις (CPV)», L 340), εξαιρούνται από την εφαρμογή του παράγωγου κοινοτικού δικαίου και η ανάθεσή τους διέπεται από τις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας, επομένως, και από αυτή του άρθρου 83 παρ. 3(στ) του ν. 2362/1995 «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις» (Α΄ 247), που ορίζει ότι, κατά παρέκκλιση από τον κανόνα της διενέργειας διαγωνισμού, «επιτρέπεται με έγκριση του αρμοδίου οργάνου η σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση σχετικής προκήρυξης» (απευθείας ανάθεση), μεταξύ άλλων, «στην περίπτωση νέων υπηρεσιών που συνιστούν επανάληψη παρόμοιων υπηρεσιών που είχαν ανατεθεί με τακτικό διαγωνισμό στον αρχικό ανάδοχο και αποτελούν συνέχεια ή συμπλήρωση της αρχικής σύμβασης, με την προϋπόθεση ότι δεν έχει παρέλθει 3ετία από αυτή και εξασφαλίζονται οι ίδιοι όροι και προϋποθέσεις με δυνατότητα τιμαριθμικής αναπροσαρμογής».(...)σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι, ναι μεν παράταση της διάρκειας της 5826/ΧΡΜ/3.3.2009 σύμβασης δεν προβλεπόταν από τη σύμβαση αυτή, ούτε, πολύ περισσότερο, από την οικεία διακήρυξη, η απευθείας ανάθεση, όμως, στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρία της φύλαξης των κτηρίων, για το μεταγενέστερο της λήξης της χρονικό διάστημα, εύρισκε νόμιμο έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 83 παρ. 3(στ) του ν. 2362/1995, κατ’ επίκληση της οποίας εχώρησε, αφού οι απευθείας ανατεθείσες υπηρεσίες περιλαμβάνονταν στο αντικείμενο της προαναφερόμενης σύμβασης, η οποία είχε συναφθεί κατόπιν τακτικού διαγωνισμού, η δε παροχή των υπηρεσιών αυτών από την μέχρι τότε ανάδοχο συνεχίσθηκε, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, επί χρόνο που δεν υπερέβη την τριετία από τη σύναψή της.