×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/98/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο.Τ.Α. Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για τον τρόπο χρήσης κοινόχρηστου χώρου, υπό την ισχύ του Π.Δ/τος 20/1978. Χαρακτήρας αυτής ως κανονιστικής ή διαπιστωτικής τοιαύτης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η συγκεκριμένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενόψει του περιεχομένου της, δεν έχει το χαρακτήρα κανονιστικής, αλλά διαπιστωτικής τοιαύτης, μεταβατικής ισχύος. Υπό την ανωτέρω έννοια, της ελλείψεως, τουτέστιν, πρωτογενούς ρυθμιστικού πεδίου, αλλά, απλώς διαπιστωτικού τοιούτου, που αναφέρεται σε υφιστάμενη και διαμορφωθείσα κατάσταση, στον κρίσιμο χώρο, προ της ενάρξεως ισχύος του Π.Δ/τος 20/1978, δεν εγείρεται ζήτημα αντιθέσεως της ανωτέρω αποφάσεως προς το περιεχόμενο του ανωτέρω Π.Δ/τος και εντεύθεν νομιμότητος αυτής.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/Τμ7/82/2011

Η ανατεθείσα μελέτη συνιστά μια ειδική αρχιτεκτονική μελέτη της κατηγορίας 7 του άρθρου 4 του π.δ/τος 798/1978, με αντικείμενο τη διαμόρφωση εξωτερικών χώρων. Η ενότητά της σχετικά με το υφιστάμενο κτίριο αποθηκών δεν αντιστοιχεί σε αυτοτελή μελέτη καθώς προτείνει μόνο επιφανειακές, εξωτερικές αισθητικής φύσεως παρεμβάσεις, αναγκαίες ώστε το υφιστάμενο κτίριο να εναρμονιστεί αισθητικά με το αναδιαμορφούμενο κοινόχρηστο περιβάλλον στο οποίο είναι ενταγμένο, χωρίς να επέλθει οποιαδήποτε εξειδικευμένη ριζική κτιριακή μεταβολή. Επομένως, με δεδομένο ότι η συμβατική αμοιβή των 6.554,60 ευρώ για την εκπόνηση της μελέτης υπερβαίνει το όριο των 3.327,90 ευρώ, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 30% του ανώτατου ορίου αμοιβής πτυχίου Α΄ τάξης αυτής της κατηγορίας μελέτης, εσφαλμένως κατ’ εφαρμογή του άρθρου 209 παρ. 3 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα η εκπόνηση της μελέτης ανατέθηκε απευθείας, ως κτιριακή αρχιτεκτονική μελέτη.


ΝΣΚ/12/2010

Προσόντα απόκτησης των αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας του προσωπικού καταστρώματος. Λήψη υπόψη ή μη της θαλάσσιας υπηρεσίας του αντλιωρού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η θαλάσσια υπηρεσία, που διανύεται από τον αντλιωρό, ως μέλος προσωπικού καταστρώματος, μετά την έναρξη ισχύος του π.δ/τος 243/1998 δύναται να ληφθεί υπόψη μόνο για τη συμπλήρωση προσόντων προς απόκτηση αδειών, πτυχίων κ.λπ. προσωπικού καταστρώματος, υπό τη συνδρομή και των λοιπών προϋποθέσεων, που τάσσονται στον Κ.Δ.Ν.Δ. και το π.δ. 243/1998. Οι διατάξεις του π.δ/τος 243/1998 έχουν εφαρμογή και για όσα αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας εκδίδονται μετά την 01-02-2010, ανεξαρτήτως του χρόνου ενάρξεως και πραγματοποιήσεως της θαλάσσιας υπηρεσίας ή της ναυτικής εκπαιδεύσεως. Οι διατάξεις, που προέβλεπαν τις προϋποθέσεις για την απόκτηση αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας και τα δικαιώματα υπηρεσίας στα πλοία του προσωπικού καταστρώματος, μηχανής κ.λπ. και οι οποίες ίσχυαν πριν από τη δημοσίευση του π.δ/τος 243/1998 στην ΕτΚ και τις απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης STCW 1978, που κυρώθηκε με το Ν 1314/1983, είναι εφαρμοστέες μόνον, αν το προσωπικό αυτό είχε αρχίσει τη ναυτική του εκπαίδευση ή τη θαλάσσια υπηρεσία του πριν από τη δημοσίευση του π.δ/τος 243/1998 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αποκτούσε τα αποδεικτικά του μέχρι 31-12-2001.


ΝΣΚ/148/2010

Σφαγεία – Επέκταση ετήσιας δυναμικότητας – Έκδοση ή μη άδειας σκοπιμότητας για τη χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας σφαγείου – Έλεγχος τήρησης και εφαρμογής των ισχυουσών περιβαλλοντικών και υγειονομικών διατάξεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η άδεια σκοπιμότητας, ως διοικητική πράξη αναγκαία για την ίδρυση και την επέκταση σφαγείων καταργήθηκε με τις διατάξεις του π.δ/τος 279/1981. Η κατάργηση αυτή περιλαμβάνει μόνον τα τιθέμενα στην διάταξη του άρθρου 2 του π.δ/τος 460/1978 οικονομικά κριτήρια που σχετίζονται με την οικονομική βιωσιμότητα της επιχείρησης και όχι τα λοιπά υγειονομικά και περιβαλλοντικά κριτήρια της διάταξης, τα οποία εφόσον δεν έχουν καταργηθεί ή αντικατασταθεί με νεώτερες διατάξεις, εξακολουθούν να ισχύουν, ως αποβλέποντα στην εξυπηρέτηση σκοπών δημοσίου συμφέροντος και να ερευνώνται κατά την αδειοδότηση της επιχείρησης. (πλειοψ.)


ΣΤΕ/187/198

Δημοσίευση κανονιστικού περιεχομένου αποφάσεων κοινοτικού συμβουλίου:..Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, από τα στοιχεία του φακέλου της υποθέσεως και, ειδικότερα, από το συνοδεύον την προσβαλλόμενη υπ' αριθ. 61/1996 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου …, αποδεικτικό δημοσιεύσεως του πίνακος των θεμάτων της ημερησίας διατάξεως της συνεδριάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου … κατά την οποία και ελήφθη η ως άνω προσβαλλόμενη απόφαση με ημερομηνία 28.4.1996, δεν προκύπτει ότι δημοσιεύθηκε πλήρες το περιεχόμενο της ανωτέρω κανονιστικού χαρακτήρος αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ... Συνεπώς, για το λόγο αυτόν, αυτεπαγγέλτως εξεταζόμενο, ως αναγόμενο στη νόμιμη υπόσταση της επί ακυρώσει προσβαλλομένης κανονιστικής διοικητικής πράξεως, η πράξη αυτή πρέπει να ακυρωθεί


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/57/2018

ργασίες επιδιόρθωσης δημοτικού κτιρίου"Εντούτοις, ενόψει του ότι με το άρθρο 377 παρ. 1 περ. (67) του ν. 4412/ 2016 καταργούνται ρητά μόνο τα άρθρα 9, 10, 14, 16 και 17 του π.δ/τος 171/1987, πεπλανημένα, πλην συγγνωστά, τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής του άνω Δήμου υπέλαβαν ότι μπορούσαν νόμιμα να αναθέσουν το προαναφερόμενο μικρό έργο στον προαναφερόμενο, κατά την κρίση τους κατάλληλο, εργολήπτη, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 15 παρ. 1 του π.δ/τος 171/1987, χωρίς την προηγούμενη διενέργεια δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης. Η εν λόγω εσφαλμένη ερμηνευτική εκδοχή είχε άλλωστε αποτυπωθεί και στην εγκύκλιο ΥΠΥΜΕΔΙ ΔΝΣα/οικ. 68559/ Φ.18/19.10.2016, που ίσχυε κατά την έκδοση της απόφασης απευθείας ανάθεσης του επίμαχου έργου, ενώ η ορθή ερμηνεία των επίμαχων διατάξεων, ήτοι η εφαρμογή των παρ. 5 και 6 του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 και για την ανάθεση μικρών έργων του άρθρου 15 του π.δ/τος 171/1987 υποδείχθηκε από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων στις 23.10.2017, ήτοι μετά την υπογραφή της επίμαχης σύμβασης, δια της ανάρτησης στην ιστοσελίδα της σχετικής ανακοίνωσης. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΝΣΚ/167/2010

Επιστροφή ή μη παραβόλου της παρ.6 του άρθρου 15 του Π.Δ/τος 394/1996 προς μειοδότρια εταιρεία σε διαγωνισμό προμηθείας του Δημοσίου, λόγω παραιτήσεως από της ενστάσεώς της, που άσκησε κατ’ άρθρο 15 παρ.2 εδ.γ’ του ανωτέρω Π.Δ/τος.Η Διοίκηση δεν οφείλει, εν προκειμένω, να επιστρέψει το ανωτέρω παράβολο στην εταιρεία ……..Α.Ε., διότι, όταν αυτή παρητήθη της ανωτέρω ενστάσεώς της, είχε ήδη συντελεσθεί η εκτελεστή διοικητική πράξη της σιωπηράς απορρίψεως της ενστάσεώς της (βλ. ΣτΕ 1602/2008 επταμ.) και συνεπώς είχε πραγματοποιηθεί ο σκοπός για τον οποίο προσκομίσθηκε το επίμαχο παράβολο.  2) Κατά λογική ακολουθία, δεν συντρέχει περίπτωση, εν προκειμένω, όπως η Διοίκηση προβεί σε «πράξη μη χρησιμοποίησης» του ανωτέρω παραβόλου, κατ’ εφαρμογή της παρ.1 του άρθρου 105 του Π.Δ/τος 16/1989.

ΝΣΚ/253/2008

Στις διαδικασίες δημοσίων διαγωνισμών για σύναψη συμβάσεων προμηθειών δεν έχουν εφαρμογή οι γενικές διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999 και οι προαναφερθείσες κανονιστικές Υπουργικές αποφάσεις περί υποχρεωτικής αυτεπαγγέλτου αναζητήσεως των ανωτέρω δικαιολογητικών εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής, αλλά οι ειδικές διατάξεις των άρθρων 6 και 20 του Π.Δ/τος 118/2007 «Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου (Κ.Π.Δ.)». καθώς και οι διατάξεις της παρ 3 του άρθρου 43 του Π.Δ/τος 60/2007, περί προσκομίσεως των ανωτέρω δικαιολογητικών εκ μέρους του μειοδότη προς την αναθέτουσα Αρχή.


ΝΣΚ/364/2008

Δυνατότητα συμμετοχής προϊσταμένων οργανικών μονάδων στα συλλογικά γνωμοδοτικά όργανα του Π.Δ/τος 118/2007.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμφωνα με το άρθρο 38 του Π.Δ/τος 118/2007 και τις γενικές ρυθμίσεις, περί συλλογικών οργάνων, του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, δεν υφίσταται κώλυμα συμμετοχής του Προϊσταμένου της Γεν. Δ/νσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου, καθώς και των Προϊσταμένων της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών και του Τμήματος Τεχνικού Εξοπλισμού στα συλλογικά όργανα που προβλέπονται από την προμνημονευθείσα διάταξη (άρθρο 38 Π.Δ/τος 118/2007) εκ μόνου λόγου, ότι οι ανωτέρω προϊστάμενοι διατυπώνουν, για τα ίδια θέματα, που γνωμοδοτούν τα προειρημένα συλλογικά όργανα, σχετικές εισηγήσεις προς τον ασκούντα αποφασιστική αρμοδιότητα Υπουργό.


ΝΣΚ/455/2007

ΟΤΑ. Διαδικασία σύναψης δανείων. Υπαγωγή ή μη στο ρυθμιστικό πεδίο του Π.Δ/τος 60/2007.Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 13 περ.δ’ του Π.Δ/τος 60/2007 (αντίστοιχη η διάταξη του άρθρου 16 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ) οι πρωτοβάθμιοι και δευτεροβάθμιοι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης εξαιρούνται της διαγωνιστικής διαδικασίας, που προβλέπεται από το ανωτέρω Π.Δ/γμα, για τη συνομολόγηση δανείων με πιστωτικά ιδρύματα ή χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς. Η εξαίρεση, όμως, αυτή δεν πρέπει να παραβιάζει, κατά το στάδιο επιλογής του οικείου πιστωτικού ιδρύματος, τις αρχές της ίσης μεταχείρισης, της απαγόρευσης των διακρίσεων και της υποχρέωσης διαφάνειας.


ΝΣΚ/284/2006

Συμβατική υποχρέωση προμηθεύτριας εταιρείας για αναβάθμιση (μηχανολογική) των προσφερομένων στο Δημόσιο σκαφών της. Οφειλή του Δημοσίου προς την προμηθεύτρια του υπολοίπου του συμφωνηθέντος τιμήματος, λόγω αυτοδίκαιης παραλαβής των ανωτέρω σκαφών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Η ανωτέρω προμηθεύτρια, η οποία ανέλαβε ρητώς έναντι του Δημοσίου, την υποχρέωση να του προσφέρει σκάφη ανωτάτης κλάσεως, τόσο από απόψεως κύτους όσο και από απόψεως μηχανολογικής, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακηρύξεως, οι οποίες κατέστησαν αναπόσπαστο μέρος της συμβάσεως προμηθείας, οφείλει άμεσα να προβεί στην ανωτέρω αναβάθμιση, αναλαμβάνοντας το σχετικό κόστος. 2. Το Δημόσιο οφείλει προς την ανωτέρω προμηθεύτρια, λόγω αυτοδίκαιης παραλαβής των ανωτέρω σκαφών κατά την παρ.3 του άρθρου 28 του Π.Δ/τος 394/1996, το υπόλοιπο συμφωνηθέν τίμημα, πλην όμως δικαιούται να προβεί στους ποιοτικούς ελέγχους που προβλέπονται από την σύμβαση, κατά την προδιαγραφομένη διαδικασία της διατάξεως της παρ.4 του άρθρου 28 του ανωτέρω Π.Δ/τος.