×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣΤΕ/1454/2008

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ-ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά, το δικάσαν Διοικητικό Πρωτοδικείο, εφαρμόζοντας την διάταξη του άρθρου 5 παράγραφος 9 του Ν. 2539/1997 που θεώρησε ότι εξακολουθεί να ισχύει μετά τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων που κυρώθηκε με τον Ν. 3463/2006, έκρινε ότι δεν απεκαλύπτετο με το ψηφοδέλτιο αυτό η ταυτότητα του εκλογέα και ως εκ τούτου δεν παρεβιάζετο η μυστικότητα της ψηφοφορίας και ότι το ψηφοδέλτιο αυτό ήταν έγκυρο και έπρεπε να προσμετρηθεί υπέρ του συνδυασμού του ήδη αναιρεσίβλητου και των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων για τους οποίους είχε τεθεί σταυρός προτιμήσεως, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψιν ο σταυρός για υποψήφιο μέλος του τοπικού συμβουλίου, δεδομένου ότι δεν προεβάλλετο άλλος λόγος ακυρότητας του ψηφοδελτίου αυτού. Με την κρινομένη αίτηση αναιρέσεως προβάλλεται ότι η πιο πάνω κρίση του Διοικητικού Πρωτοδικείου είναι εσφαλμένη, διότι η μεταβατικού χαρακτήρα διάταξη του άρθρου 5 παράγραφος 9 του Ν. 2539/1997, δεν εξακολουθεί να ισχύει μετά τον Ν. 3463/2006 και το άρθρο δεύτερο του τελευταίου νόμου, και συνεπώς το ψηφοδέλτιο αυτό νομίμως κρίθηκε άκυρο από την εφορευτική επιτροπή, αφού αφορούσε διαφορετικό τοπικό συμβούλιο. Σύμφωνα όμως με τα προεκτεθέντα ορθώς κρίθηκε από την αναιρεσιβαλλομένη απόφαση ότι το προαναφερθέν ψηφοδέλτιο είναι έγκυρο, εν όψει της διατάξεως της παραγράφου παραγράφου 9 του άρθρου 5 του Ν. 2539/1997, δεδομένου ότι δεν συνέτρεχε άλλος λόγος ακυρότητάς του που προβλέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 44-46 του νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.(...)Δέχεται εν μέρει την κρινομένη αίτηση αναιρέσεως. Αναιρεί, εν μέρει, την 239/2006 απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Καλαμάτας, κατά το σκεπτικό. Παραπέμπει την υπόθεση στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Καλαμάτας κατά τα αναιρούμενα τμήματα για νέα νόμιμη κρίση, κατά το σκεπτικό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ/2037/2007

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ-ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΩΝ:Περαιτέρω, η αναιρεσείουσα είχε προβάλει τον επικουρικό ισχυρισμό ότι, σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω ψηφοδέλτιο θα έπρεπε να κριθεί άκυρο από το διοικητικό πρωτοδικείο, διότι έφερε «εμφανή ένδειξη πατημασιάς», στοιχείο που απεδείκνυε, κατά την αναιρεσείουσα, την πρόθεση του εκλογέα να αποδοκιμάσει το συνδυασμό. Το διοικητικό πρωτοδικείο δέχθηκε τα εξής : «Ο ισχυρισμός της ενισταμένης ότι το με αριθμό 263 ψηφοδέλτιο του συνδυασμού του καθ ου η ένσταση του . . . [386ου] εκλογικού τμήματος πρέπει να κριθεί ως άκυρο διότι, κατά τους ισχυρισμούς της, φέρει εμφανή ένδειξη πατημασιάς που αποδεικνύει την πρόθεση του εκλογέως να αποδοκιμάσει το συνδυασμό, απορριπτέος κρίνεται ως αβάσιμος ενόψει του ότι ο ρύπος που αχνά και όχι εμφανώς εμφαίνεται στο εν λόγω ψηφοδέλτιο προφανώς οφείλεται σε αδεξιότητα του ψηφοφόρου, από τα χέρια του οποίου τυχόν κατέπεσε». Η κρίση όμως αυτή του δικάσαντος δικαστηρίου είναι πλημμελώς αιτιολογημένη, αφού τούτο παρέλειψε να εξετάσει τον ως άνω κύριο ισχυρισμό της αναιρεσείουσας, ο οποίος ήταν ουσιώδης, αφού, σε περίπτωση που ήταν αληθής, το ανωτέρω ψηφοδέλτιο δεν θα συνυπολογιζόταν στα έγκυρα, λόγω της ακυρώσεώς του από την εφορευτική επιτροπή, δεν θα ηδύνατο δε το δικαστήριο της ουσίας να ελέγξει αυτεπαγγέλτως την ορθότητα της κρίσεως της εφορευτικής επιτροπής περί ακυρότητας του ψηφοδελτίου.(...)Δέχεται εν μέρει την κρινόμενη αίτηση. Αναιρεί εν μέρει την 363/2006 απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου …, στο οποίο και παραπέμπει την υπόθεση, κατά τα αναιρούμενα μέρη, για νέα, νόμιμη, κρίση, σύμφωνα με το σκεπτικό. 


ΝΣΚ/39/2004

Παραχώρηση Νοσοκομείου Πύλου, ιδιοκτησίας Ε.Ε.Σ., στο Δήμο Πύλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν δύναται να παραχωρηθεί η χρήση του αποτελούντος αποκεντρωμένη νοσηλευτική μονάδα του Γενικού Νοσοκομείου Καλαμάτας και ανήκοντος κατά κυριότητα στο σωματείο με την επωνυμία «Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός» Νοσοκομείου Πύλου στον Δήμο Πύλου, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία Πανεπιστημιακής Σχολής Ενάλιας Αρχαιολογίας.


ΝΣΚ/126/2003

Αντιδήμαρχοι. Έκταση εφαρμογής άρθρου 15 παρ.19 Ν 2539/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 15 παρ.19 του Ν 2539/1997, αναφορικά με τη σύσταση επιπλέον θέσεως Αντιδημάρχου, δεν εφαρμόζεται για τους ΟΤΑ που είχαν καταργηθεί και συνενωθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν 1416/1984 και 1622/1986.


ΣΤΕ/679/2008

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ-ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΩΝ:Ειδικότερα, η αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση, ερμηνεύοντας τη διάταξη του άρθρου 45 παρ. 1 περ. δ΄ του ΚΔΚ δέχθηκε ότι όταν ένα ψηφοδέλτιο βρίσκεται στον ίδιο φάκελο με ένα ακόμη ψηφοδέλτιο του ίδιου συνδυασμού τότε το ψηφοδέλτιο είναι άκυρο για τον λόγο ότι δεν είναι σαφές και αναμφίβολο ποια είναι η εκλογική βούληση του συγκεκριμένου ψηφοφόρου χωρίς να καταλείπεται στην οικεία Εφορευτική Επιτροπή ή το αρμόδιο δικαστήριο περιθώριο διαφορετικής κρίσεως σε σχέση με την ακυρότητά του, η οποία επιβάλλεται εκ του νόμου. Περαιτέρω, το δικάσαν δικαστήριο δέχθηκε ότι στο 71ο εκλογικό τμήμα του Δήμου .... βρέθηκαν σε δύο φακέλους δύο διπλά ψηφοδέλτια τα υπ’ αριθμ. 280 και 281 του συνδυασμού «....», θεωρήθηκαν από την Εφορευτική Επιτροπή έγκυρα και προσμετρήθηκαν υπέρ του συνδυασμού αυτού. Το δικάσαν δικαστήριο, με βάση τις προαναφερόμενες σκέψεις ως προς την ερμηνεία της διατάξεως του άρθρου 45 παρ. 1 περ. δ΄ του ΚΔΚ, έκρινε ότι τα υπ’ αριθμ. 280 και 281 ψηφοδέλτια του 71ου εκλογικού τμήματος, τα οποία βρέθηκαν εντός εκλογικού φακέλου με δύο όμοια ψηφοδέλτια του ιδίου συνδυασμού «....» είναι άκυρα, τροποποίησε τον πίνακα αποτελεσμάτων και όρισε ότι ο συνδυασμός αυτός έλαβε, στο σύνολο των εκλογικών τμημάτων του Δήμου 1.359 ψήφους, όσους δηλαδή και ο συνδυασμός «....» του αναιρεσιβλήτου. Περαιτέρω δε, απέρριψε ως αλυσιτελές το αίτημα των διαδίκων περί εξετάσεως μαρτύρων για τη διαπίστωση των ιδιαίτερων συνθηκών χορήγησης των δύο επίμαχων ψηφοδελτίων. Κρίνοντας όμως η αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση ότι όταν ένα ψηφοδέλτιο βρίσκεται στον ίδιο φάκελο με ένα ακόμη ψηφοδέλτιο του ίδιου ή άλλου συνδυασμού είναι κατά νόμο, σε κάθε περίπτωση, άκυρο και δεν καταλείπεται στην Εφορευτική Επιτροπή ή το αρμόδιο δικαστήριο κανένα περιθώριο διαφορετικής κρίσεως έσφαλε και πρέπει για τον λόγο αυτό, που προβάλλεται βάσιμα με την κρινόμενη αίτηση, αυτή να γίνει δεκτή, να αναιρεθεί η προσβαλλόμενη απόφαση, η δε υπόθεση, που χρειάζεται διευκρίνιση κατά το πραγματικό, να παραπεμφθεί στο ίδιο διοικητικό πρωτοδικείο προς περαιτέρω κρίση. Δέχεται την κρινόμενη αίτηση.


ΝΣΚ/148/2002

Ενταξη υπαλλήλου που ασκεί καθήκοντα ληξιάρχου, κατ άρθρο 2 παρ.2 του Ν 344/1976, στη διαπιστωτική πράξη, που εκδίδεται σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 18 παρ.1 Ν 2539/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε συμμόρφωση προς το δεδικασμένο, που απορρέει από την υπ αριθμ. 266/2001 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων, ο οικείος δήμαρχος υποχρεούται, να περιλάβει, αναδρομικώς, στην διαπιστωτική πράξη, που προβλέπεται από το άρθρο 18 παρ.1 του Ν 2539/1997, υπάλληλο η οποία ασκεί καθήκοντα ληξιάρχου, κατ εφαρμογή του άρθρου 2 παρ.2 του Ν 344/1976.


ΝΣΚ/497/2004

Απαγόρευση συμμετοχής των Ο.Τ.Α. και των επιχειρήσεών τους στο μετοχικό κεφάλαιο των Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιριών (Π.Α.Ε.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την ισχύ του Ν 2539/1997 (4-12-1997), δεν επιτρέπεται η συμμετοχή των Ο.Τ.Α. και των επιχειρήσεών τους στο μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε.


ΝΣΚ/134/2001

Δήμοι - Κοινότητες. Ορια οικισμού, που έχει ορισθεί ως έδρα ΟΤΑ, κατ εφαρμογή του άρθρου 1 του Ν 2539/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σύμφωνα με την υπ αριθμ. 3362/2000 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ως όρια του οικισμού, που έχει καθορισθεί, ως έδρα ΟΤΑ, κατ εφαρμογή του Ν 2539/1997, νοούνται εκείνα που έχουν διαμορφωθεί, σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία. (Αντίθετη η υπ αριθμ. 613/2000 γνωμοδότηση ΝΣΚ, η οποία δέχεται την οριοθέτηση της έδρας, με βάση τα διοικητικά όρια της καταργηθείσης κοινότητος).


ΝΣΚ/329/2003

Παροχή καρτών ελεύθερης διέλευσης από τους Σταθμούς Διοδίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εταιρεία με το διακριτικό τίτλο «Τ.Ε.Ο. Α.Ε.» πρέπει να χορηγήσει κάρτες ελεύθερης διέλευσης από Σταθμούς Διοδίων, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι σχετικές αιτήσεις υποβλήθηκαν μετά την προθεσμία που ορίζεται στο άρθρο 21 (παρ.6) του Ν 2539/1997, από μόνιμους – κατόχους Ι.Χ. αυτοκινήτων Δήμων ή Κοινοτήτων στην περιφέρεια των οποίων λειτουργούν Σταθμοί Διοδίων. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/370/2000

Έδρα Δ.Ο.Υ. Ακράτας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά το ν.2539/1997 περί Συγκροτήσεως της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, η έδρα της Δ.Ο.Υ. Ακράτας εξακολουθεί να περιορίζεται στην εδαφική περιφέρεια της πρώην Κοινότητας Ακράτας, όπως είχε ορισθεί με το π.δ.645/1976 και ακολούθως με το π.δ.551/1988.


Ελσυν/Τμ 7/238/2009

Εξόφληση του 1ου Λογαριασμού του έργου «Εξόρυξη ορυκτού». Δαπάνη μη νόμιμη, για το λόγο ότι αυτή αφορά σε εκτέλεση εργασιών και όχι δημοσίου έργου, που ανατέθηκαν απευθείας και όχι κατόπιν διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού, παρά το γεγονός ότι το ποσό της προϋπολογισθείσας δαπάνης για την εκτέλεσή του υπερέβαινε το επιτρεπόμενο όριο για την απευθείας ανάθεση εργασιών των 8.804,11 ευρώ, που τίθεται από τις διατάξεις των άρθρων 17 παρ. 2 του ν. 2539/1997 (ΦΕΚ Α΄ 244).