×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΣτΕ/ΕΑ/147/2002

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2831/2000

Τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου Δήμου (...) Εν συνεχεία, με την διάταξη της παραγρ. 3 του κεφαλαίου Δ του άρθρου 29 του ν. 2831/2000 κατηργήθησαν όλες οι διατάξεις, με τις οποίες είχαν μεταβιβασθή αρμοδιότητες πολεοδομικών ρυθμίσεων στους νομάρχες και σε δημοτικά ή κοινοτικά συμβούλια. (...) Επειδή, ανεξαρτήτως του γεγονότος, ότι η προσβαλλομένη υπ' αριθμ. 197/3.5.2001 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου … έχει αντικατασταθή με την εκδοθείσα μετά την άσκηση της αιτήσεως ακυρώσεως υπ' αριθμ. 433/25.10.2001 απόφαση του ιδίου Συμβουλίου, η απόφαση αυτή στερείται εκτελεστότητος, διότι αποτελεί γνωμοδότηση, εκδοθείσα κατά την διαδικασία του άρθρου 3 του ν.δ. της 17.7/16.8.1923. Απορρίπτει την αίτηση.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

12065/2013

Σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 26 του ν.2831/2000 στις άδειες δόμησης"


ΠΔ.2/3-13/3/1981

Περί των ληπτέων υπ όψιν στοιχείων και του τρόπου καθορισμού των όρων των προ της 16.8.1923 υφισταμένων οικισμών των στερουμένων εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, ως και καθορισμού των όρων και περιορισμών δομήσεως των οικοπέδων αυτών.


ΝΣΚ/346/2005

Δόμηση εκτός σχεδίου - Κατάτμηση γηπέδων - Δουλεία διόδου - Κοινόχρηστοι χώροι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατάτμηση γηπέδου σε μικρότερα γήπεδα άνω των 4.000 τ.μ. εκάστου, προ της ισχύος του Ν 3212/2003 και μεταγενέστερη σύσταση πραγματικής δουλείας μεταξύ του πωλητού που παρακράτησε στην κυριότητά του εδαφική λωρίδα άνω των 4.000 τ.μ. και των αγοραστών των επί μέρους κατατμηθέντων γηπέδων, από μόνη της δεν παραβιάζει το άρθρο 20 ΝΔ 17.7/16.8.1923, πλην εναπόκειται στον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., μετά γνώμη του ΚΣΧΟΠ, να κρίνει αν, με βάση τα πραγματικά περιστατικά, υποκρύπτεται ή όχι απαγορευμένη έμμεση δημιουργία κοινόχρηστων χώρων.


ΝΣΚ/367/2004

Σχέδια πόλεων, ρυμοτομική απαλλοτρίωση – άρση, εισφορά σε γη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το άρθρο 11 παρ.5 του Ν 3212/03 που προσέθεσε στην παρ.2 του άρθρου 20 του Ν 2508/97 περ.ε’, σύμφωνα με το οποίο ιδιοκτησίες που είχαν ενταχθεί στα σχέδια πόλεως κατά το ΝΔ 17.7/16.8.1923, και στις οποίες αίρεται η ρυμοτομική απαλλοτρίωση που επιβλήθηκε με την ένταξη στο σχέδιο, σε συμμόρφωση δικαστικών αποφάσεων, υποχρεούνται σε εισφορά σε γη, σύμφωνα με τα ποσοστά που ορίζονται στο άρθρο αυτό, δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις των ακινήτων που: α) η αρθείσα απαλλοτρίωση είχε επιβληθεί με τροποποίηση του σχεδίου πόλεως, β) είχαν δεσμευθεί για ανέγερση κτιρίων κοινωφελούς σκοπού, γ) η απαλλοτρίωση αίρεται από τη Διοίκηση, κατά τη διαδικασία του άρθρου 11 παρ.3 εδ.β’ του Ν 2882/01.


ΝΣΚ/412/2011

Όρια εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στα περιφερειακά ανοικτά οικοδομικά τετράγωνα της Δημοτικής Ενότητας Θρακομακεδόνων Δήμου Αχαρνών – Περιοχή εκτός σχεδίου ή μη – Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα περιφερειακά Ο.Τ. της Δημοτικής Ενότητας Θρακομακεδόνων αποτελούν «ανοικτά» Ο.Τ. δεδομένου ότι δεν περικλείονται από ρυμοτομικές ή οικοδομικές γραμμές, η δε ύπαρξη της οριακής εστιγμένης γραμμής του ρυμοτομικού σχεδίου Θρακομακεδόνων, η οποία δεν αποτελεί ρυμοτομική ή οικοδομική γραμμή του εγκεκριμένου σχεδίου, δεν τα καθιστά «κλειστά», κατά την έννοια της διάταξης της παραγράφου 1 του άρθρου 29 του Γ.Ο.Κ., όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 24 του Ν 2831/2000. Συνεπώς η καταλαμβανόμενη από τα ως άνω Ο.Τ. έκταση θεωρείται ως περιοχή εκτός σχεδίου, για την οποία εφαρμόζονται οι περί προστασίας δασών και δασικών εκτάσεων διατάξεις του Συντάγματος, του Ν 998/1979 και της λοιπής δασικής νομοθεσίας (ΣτΕ 2476/2003,ΟλΣτΕ 975/2000, ΟλΝΣΚ 173/2000, ΣτΕ(συμβ) 5/2005 κ.α.). (ομοφ.)


ΝΣΚ/246/2011

Συμμόρφωση Διοικήσεως σε ακυρωτική απόφαση ΣτΕ – Άρση απαλλοτρίωσης – Τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου – Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση συμμορφούμενη προς την υπ’ αριθμ. 2177/1994 ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ, οφείλει να προβεί σε άρση της απαλλοτρίωσης, με τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου και ταυτόχρονα να ρυθμίσει εκ νέου το πολεοδομικό καθεστώς του ακινήτου, τηρώντας την διαδικασία που προβλέπουν οι οικείες διατάξεις για την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, εφαρμόζοντας, λόγω της θέσης του ακινήτου και τις διατάξεις περί προστασίας ιαματικών πηγών και ρεμάτων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/173/2003

Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός. Δόμηση γηπέδων σε εκτός σχεδίου περιοχές. Όροι και προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Όταν πρόκειται να εκδοθεί οικοδομική άδεια για ακίνητα που υπάγονται στην περίπτωση του άρθρου 29 παρ.2 του Ν 1577/1985, όπως η διάταξη αυτή τροποποιήθηκε με το άρθρο 24 του Ν 2831/2000, το προνόμιο που δίδεται, με τις ανωτέρω διατάξεις, στα ακίνητα αυτά, που κείνται απέναντι από οικοδομικά τετράγωνα με πρόσωπο σε ενδιάμεσο δρόμο, που οριοθετεί το ακραίο σημείο του οικείου ρυμοτομικού σχεδίου, έχει αμιγώς πολεοδομικό χαρακτήρα, χωρίς να αντιστρατεύεται σε καμία εκ του Συντάγματος και των σε εκτέλεση αυτού απορρεόντων νόμων προστατευτική διάταξη, η οποία θα εφαρμοστεί παράλληλα, προκειμένου να εξακριβωθούν τυχόν κωλύματα που αναιρούν την εφαρμογή του προνομίου αυτού στα γήπεδα αυτά. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/499/2003

Προϋποθέσεις τις οποίες πρέπει να ερευνά ο Νομάρχης, προκειμένου να αποφασίσει για αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών, ενόψει προτάσεως Ο.Τ.Α. για τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Ο Νομάρχης κατά τη διαδικασία λήψης απόφασης για αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών, ενόψει ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης, μπορεί να διερευνά τη συνδρομή των ελαχίστων νομίμων προϋποθέσεων που απαιτούνται για την νόμιμη και έγκυρη λήψη απόφασης από τον οικείο Ο.Τ.Α. περί τροποποιήσεως εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου για δημιουργία πρασίνου. 2. Η πρόταση-απόφαση του Ο.Τ.Α. περί τροποποιήσεως ρυμοτομικού σχεδίου πρέπει να είναι σαφής και ορισμένη. 3. Ο Νομάρχης μπορεί να διερευνά αν εκ των υποβληθέντων σ’ αυτόν στοιχείων η πρόταση του οικείου Ο.Τ.Α. συνιστά επανεπιβολή απαλλοτρίωσης στο ίδιο ακίνητο.


ΝΣΚ/249/2010

Αναγκαστική απαλλοτρίωση - Mη συντέλεση - Αυτοδίκαιη άρση κατόπιν δικαστικής απόφασης - Δυνατότητα τροποποίησης ρυμοτομικού σχεδίου - Υποχρέωση ή μη για αντιστάθμισμα κοινοχρήστων χώρων - Εισφορά γης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1α) Μετά την παρέλευση 18μήνου από τη δημοσίευση δικαστικής απόφασης καθορισμού αποζημίωσης σε ρυμοτομική απαλλοτρίωση χωρίς συντέλεσή της, είναι επιτρεπτή η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου όχι μόνο μετά δικαστική απόφαση, αλλά και μετά χορήγηση βεβαίωσης της υπηρεσίας για αυτοδίκαιη άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης. 1β) Διαφορετική όμως είναι η περίπτωση των ρυμοτομικών απαλλοτριώσεων που κηρύχθηκαν υπό την ισχύ του ΝΔ 797/1971 και πριν την κατάργησή του με το Ν 1337/1983, για τις οποίες έχει παρέλθει «εύλογος» χρόνος από την κήρυξή τους χωρίς να κινηθούν οι διαδικασίες συντέλεσης της απαλλοτρίωσης. Μόνο μετά από δικαστική απόφαση που θα διαπιστώνει την παρέλευση εύλογου χρόνου από την κήρυξη της απαλλοτρίωσης χωρίς συντέλεσή της είναι δυνατή η εξέταση τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου. 2α) Στην περίπτωση τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου μετά τη χορήγηση βεβαίωσης αυτοδίκαιης άρσης λόγω παρόδου απράκτου του 18μήνου από τη δημοσίευση της δικαστικής απόφασης καθορισμού αποζημίωσης, δεν απαιτείται αντιστάθμισμα του αποδεσμευόμενου κοινόχρηστου χώρου με άλλον ίσου εμβαδού. 2β) Περαιτέρω έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της παρ. 2ε του άρθρου 20 του Ν 2508/1997 για την εισφορά γης (όπως προστέθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 11 του Ν 3212/2003).


ΝΣΚ/101/2016

Δίκη με διάδικο το Εκκλησιαστικό Ταμείο. Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 10 παρ.1 του Ν. 3208/2003 στις εκδοθείσες μετά το έτος 1955 άδειες από τους Νομάρχες, στους οποίους μεταβιβάστηκε η σχετική αρμοδιότητα με το Ν. 3200/1955.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υπ’ αρ. 424/1866 απόφαση του Αρείου Πάγου που εκδόθηκε με διάδικο το Εκκλησιαστικό Ταμείο δεν αποτελεί τίτλο έναντι του Ελληνικού Δημοσίου σύμφωνα με την περ.γ της παρ.1 του τμ. I του άρθρου 10 Ν. 3208/2003. Η διάταξη της παρ.1 του άρθρου 10 του Ν. 3208/2003, που προστέθηκε με το άρθρο 43 παρ. 5 Ν. 4280/2014, καταλαμβάνει και τις εκδοθείσες μετά το έτος 1955 άδειες μεταβίβασης ακινήτων στους κατά την αγροτική νομοθεσία δικαιούμενους αποκατάστασης από τους οικείους Νομάρχες, στους οποίους η σχετική αρμοδιότητα μεταφέρθηκε με το Ν. 3200/1955 (ομοφ.).