×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

1147/2018

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3852/2010

Αποδοχή αίτησης παραίτησης από το αξίωμα του Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου (άρθρο 64 παρ. 7 του ν.3852/2010).(AΔΑ:Ψ1ΡΔ465ΧΘ7-ΕΙ1)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/369/2011

Δυνατότητα απόσπασης ή μετάταξης υπαλλήλου του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών εκλεγέντος στο αξίωμα του προέδρου του συμβουλίου δημοτικής κοινότητας, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.7 του άρθρου 93 του Ν. 3852/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μόνιμος υπάλληλος του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών, ο οποίος εκλέχθηκε στο αξίωμα του προέδρου του συμβουλίου δημοτικής κοινότητας, μπορεί να μετατεθεί ή αποσπαστεί, μετά από αίτησή του, κατ’ εφαρμογή της παρ.7 του άρθρου 93 του Ν. 3852/2010, στα διοικητικά όρια του δήμου στον οποίο έχει εκλεγεί, χωρίς να υποχρεούται να παραμείνει στο Κ.Ε.Π. της τοποθέτησής του τουλάχιστον για μια πενταετία, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ.1 και 2 του άρθρου 16 του Ν. 3448/2006. (ομοφ.)


ΝΣΚ/256/2001

Δήμοι - Κοινότητες. Λειτουργία Τοπικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί αναδείξεως στο αξίωμα του Δημάρχου, σε κενωθείσα θέση Προέδρου Τοπικού Συμβουλίου, μέλους του Δημοτικού Συμβουλίου, την θέση του στο Δημοτικό Συμβούλιο καταλαμβάνει ο νέος Πρόεδρος του Τοπικού Διαμερίσματος. Νέος Πρόεδρος αναδεικνύεται ο επόμενος σε σταυρούς προτίμησης του ιδίου συνδυασμού στο οικείο δημοτικό διαμέρισμα. Δήμαρχος δεν μπορεί να είναι και Πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/292/2019

ΑΝΤΙΜΙΣΘΙΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, ο προβαλλόμενος με την πράξη επιστροφής και την από 30.7.2019 έκθεση διαφωνίας λόγος άρνησης θεώρησης του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής είναι αόριστος, καθόσον η Επίτροπος δεν παραθέτει εκκαθαρισμένα τα κρίσιμα πραγματικά περιστατικά που συγκροτούν το ιστορικό της υπόθεσης, καθώς και τις εφαρμοστέες, ενόψει του ως άνω αδιαμφισβήτητου και εκκαθαρισμένου πραγματικού, διατάξεις που παραβιάσθηκαν στη συγκεκριμένη περίπτωση, μη αρκούσης της γενικής και αόριστης αναφοράς ότι δεν τηρήθηκαν οι διαδικασίες εκλογής του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου …. όπως αυτές προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 64 του ν. 3852/2010


ΝΣΚ/90/2014

Κώλυμα εκλογιμότητας Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης για το αξίωμα του Δημάρχου και των λοιπών αιρετών οργάνων, που ορίζονται στην παρ.1 του άρθρου 14 του ν. 3852/2010.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Συντρέχει κώλυμα εκλογιμότητας των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης για το αξίωμα του Δημάρχου και των λοιπών αιρετών οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού.


ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)320/2014

ΕΞΟΔΑ ΚΙΝΗΣΗΣ:Δαπάνη καταβολής εξόδων κίνησης έτους 2010, από Δήμο, σε Προέδρους Τοπικών Συμβουλίων και Τοπικών Διαμερισμάτων πρώην Δήμου:Α) Μη νόμιμη, ως προς την καταβολή των ως άνω εξόδων κίνησης σε Πρόεδρο Τοπικού Συμβουλίου, καθόσον ανεξαρτήτως της συμμετοχής του η μη στις συνεδριάσεις του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, δεν συζητήθηκε σ΄ αυτό, θέμα που να αφορά σε ζητήματα του τοπικού του διαμερίσματος.Β)  Νόμιμη, ως προς την καταβολή εξόδων κίνησης ενός μηνός, άλλου Προέδρου Τοπικού Συμβουλίου, λόγω της συμμετοχής του σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ είναι εξίσου μη νόμιμη η εν λόγω καταβολή, για τους υπόλοιπους μήνες του 2010, καθόσον, ανεξαρτήτως της συμμετοχής του ή μη στις συνεδριάσεις του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, δεν συζητήθηκε σ΄ αυτό θέμα που να αφορά σε ζήτημα του τοπικού του διαμερίσματος, (άρθρο 95, παρ.7 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων).


ΝΣΚ/137/2020

Εάν η σύναψη σύμβασης μεταξύ κεφαλαιουχικής εταιρείας, της οποίας ο κύριος μέτοχος και διευθύνων σύμβουλος έχει εκλεγεί στο αξίωμα του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, και της Περιφέρειας εντός της οποίας ο ανωτέρω έχει εκλεγεί, δημιουργεί ασυμβίβαστο του αξιώματος αυτού με τη συγκεκριμένη ιδιότητα.(...) Τα κωλύματα (και τα ασυμβίβαστα) που προβλέπονται από τη διάταξη του άρθρου 117 του ν. 3852/2010 για την εκλογή των περιφερειακών αρχών, ισχύουν, κατ’ αναλογική εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 77 του ίδιου νόμου, αναλογικώς, και αναφορικά με αξίωμα του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, που θεσμοθετήθηκε από τη διάταξη του άρθρου 179. Με την, αναλογικώς εφαρμοζόμενη, διάταξη του άρθρου 77, με την οποία θεσπίσθηκε, το όμοιας αποστολής και αρμοδιοτήτων με το ανωτέρω, αξίωμα του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης, γίνεται ευθεία παραπομπή στο άρθρο 14 του ν. 3852/2010, έτσι ώστε τα σε αυτό προβλεπόμενα κωλύματα (και ασυμβίβαστα) για την εκλογή των δημοτικών αρχών, να ισχύουν και για το αξίωμα του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης. Επομένως, η σύναψη σύμβασης μεταξύ κεφαλαιουχικής εταιρείας και της Περιφέρειας, εντός της οποίας κατέχει το αξίωμα του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης πρόσωπο, με ποσοστό συμμετοχής στο συνολικό εταιρικό κεφάλαιο ανώτερο του 5%, [περίπτωση ζ) της παραγράφου 1 του άρθρου 117 του ν. 3852/2010], δημιουργεί ασυμβίβαστο με το αξίωμα αυτό (ομόφωνα).


ΝΣΚ/445/2007

Απαλλαγή Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου από τα καθήκοντά του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι νόμιμη η με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου απαλλαγή από τα καθήκοντά του, του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, γιατί από τις σχετικές διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, δεν προβλέπεται τέτοια αρμοδιότητα του Δημοτικού Συμβουλίου.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/224/2017

Νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε υπαλλήλους ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Δήμου, οι οποίοι μεταφέρθηκαν  από λυθείσα και εκκαθαρισθείσα Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 109 παρ. 7 του ν.3852/2010. (..) Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως έλαβε χώρα η μεταφορά των φερόμενων ως δικαιούχων των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων στο Δήμο …, κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 7 του άρθρου 109 του ν.3852/2010. Και τούτο, διότι εφόσον οι φερόμενοι ως δικαιούχοι, κατά το χρόνο λύσης της Αναπτυξιακής Εταιρείας Δήμου … και Δήμου …, με διακριτικό τίτλο «… Α.Ε.», υπηρετούσαν σε αυτήν με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου (σχετ. οι από 31.3.2016 βεβαιώσεις προϋπηρεσίας του Προέδρου της εταιρείας), και με την 334/28.6.2016 [επικυρωθείσα κατά τα ανωτέρω ως προς την πληρότητα της αιτιολογίας με την 84/13ης Συν/24.11.2016 απόφασή της 2η Ειδικής Επιτροπής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης …] απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου … περί λύσης της εταιρείας λαμβάνεται ειδικά μέριμνα για τη συνέχιση από τον Δήμο των δράσεων αυτής, στις οποίες απασχολούνταν οι ως άνω υπάλληλοι, ήτοι της λειτουργίας κυνοκομείου και των διαδικασιών ένταξης και εκτέλεσης προγραμμάτων, όπως το πρόγραμμα «φύλαξη ακτών» και μαζικού αθλητισμού, πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 109 παρ. 7 του ν. 3852/2010 και η προεκτεθείσα απόφαση παρίσταται, κατά τούτο, προσηκόντως αιτιολογημένη, απορριπτομένων των προβαλλόμενων λόγων διαφωνίας.


ΝΣΚ/62/2015

Δυνατότητα ή μη υπαγωγής δικαστικού επιμελητή στη ρύθμιση του άρθρου 93 παρ.7 του Ν.3852/2010, ώστε να ικανοποιηθεί αίτημά του περί μετάθεσης ή απόσπασης.(...)Ο δικαστικός επιμελητής δεν μπορεί να υπαχθεί στη ρύθμιση του άρθρου 93 παρ.7 του Ν.3852/2010, διότι δεν συντρέχει στο πρόσωπό του η ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου που αποτελεί προϋπόθεση εφαρμογής της διατάξεως αυτής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/198/2001

Νομάρχες. Παραίτηση από το αξίωμα. Ανάκληση. Κώλυμα εκλογιμότητος. Πλάνη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι, κατ αρχήν, δυνατή η ανάκληση της παραίτησης, λόγω πλάνης, που υπεβλήθη από το αξίωμα του αιρετού Νομάρχη, μετά την εκλογή του παραιτηθέντος ως βουλευτή, η οποία, εν συνεχεία, ακυρώθηκε από το ΑΕΔ. Η αποδοχή, όμως, της ανάκλησης από τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, και η υλοποίηση της ανάκλησης, αποκλείεται αν προσκρούουν στην αρχή της κανονικής και συνεχούς λειτουργίας της υπηρεσίας. (πλειοψ.)