56885/2014
Τύπος: Αποφάσεις
Κώδικας δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες.
35935/2022- ΦΕΚ: 2640/Β/21.4.2023:Άρθρο 2 Καταργούμενες διατάξεις Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται η υπ’ αρ. 56885/10-11-2014 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Κώδικας δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες» (Β’ 3107).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
52635/2017
Τροποποίηση της υπουργικής απόφασης 56885/ 2014 (Β΄ 3107) «Κώδικας δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες».
19138/2025
Κώδικας Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες).
66877/2024
Κώδικας Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες).
ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ:
19138/2025-ΦΕΚ:1140/Β/12.03.2025:Κώδικας Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες).(...)Άρθρο 2: Καταργείται η υπ’ αρ. 66877/30.08.2024 απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης «Κώδικας Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες)» (Β’ 5002).
35935/2023
Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/ προωθητικές ενέργειες).
Αριθμ. 35043/2524/2010
Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Σεπτεμβρίου2008 σχετικά με τις εσωτερικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων
(Γ1/20655/2897/2015 - ΦΕΚ: 1495/Β/2015 άρθρο 15:Άρθρο 15 Καταργούμενες διατάξεις 1. Με την παρούσα, η κ.υ.α. 35043/2524 (ΦΕΚ 1385/Β’/2010) [εκτός της παρ.1 του άρθρου 10 όπως αναριθμήθηκε και τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 της κ.υ.α. 52280/4720 (ΦΕΚ 2640/Β’/2011], η κυ.α. 52280/4720 (ΦΕΚ 2640/Β’/2011), η κ.υ.α. 52167/4683 (ΦΕΚ 37/Β’/2012) και η κ.υ.α. 40955/4862 (ΦΕΚ 2514/Β’/2013), καταργούνται και από την έναρξη της παρούσας παύουν να ισχύουν.
ΝΣΚ/209/2009
Προστασία καταναλωτή – Σύμβαση παροχής υπηρεσιών κέντρων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων – Δικαίωμα καταναλωτή για καταγγελία της συμβάσεως – Άσκηση για σπουδαίο λόγο ή αναιτιολόγητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το προβλεπόμενο στο άρθρο 3 παρ. 2 της κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 14 παρ. 9 του Ν 2251/1994, όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση και τροποποίησή του από το άρθρο 18 του Ν 3587/2007, εκδοθείσας υπ’ αριθμ. Ζ1-1262/29-10-2007 απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης, δικαίωμα καταγγελίας της συμβάσεως παροχής υπηρεσιών που συνάπτουν οι καταναλωτές με κέντρα αδυνατίσματος και γυμναστήρια, ενόψει του ευρύτερου ειδικού θεσμικού πλαισίου στο οποίο εντάσσεται (Δίκαιο της προστασίας του καταναλωτή) και του σκοπού τον οποίο εξυπηρετεί, ο οποίος συνίσταται στην προστασία του ασθενέστερου μέρους της συναλλαγής, που είναι εν προκειμένω ο αντισυμβαλλόμενος με τις παραπάνω επιχειρήσεις καταναλωτής, ασκείται, κατά παρέκκλιση από τις κοινές διατάξεις του Α.Κ. για την καταγγελία των διαρκών συμβάσεων ορισμένου χρόνου, αναιτιολόγητα και χωρίς την επίκληση εκ μέρους του σπουδαίου λόγου για την πρόωρη λύση της συναφθείσας σύμβασης.
ΕΣ/ΤΜ.6/1325/2019
ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ...Με τα δεδομένα αυτά, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκ. ΙΙ της παρούσας), το Τμήμα συνεκτιμώντας ότι: α) το αντικείμενο της κρινόμενης σύμβασης συνίσταται σε επισκευές συντηρήσεις σχολικών κτιρίων και των αύλειων χώρων τους, όπου, όπως είναι γνωστό από προηγούμενες ενέργειες των ελεγκτικών σχηματισμών του Δικαστηρίου, είναι συνήθης η υποβολή προσφορών με υψηλές εκπτώσεις (βλ. Ελ. Συν. Ε΄ Kλ. 417/2016, 209/2018, 354, 399, 406, 418, 587/2019), β) κατά τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός, με τη συμμετοχή στο διαγωνισμό δεκαέξι (16) εργοληπτικών επιχειρήσεων, ενώ ο μέσος όρος των εκπτώσεων των παραδεκτών προσφορών των συμμετεχουσών εταιρειών στο διαγωνισμό ανήλθε σε 49,07% επί του προϋπολογισμού μελέτης με τις προσφερθείσες εκπτώσεις να κυμαίνονται από 64% έως 35% και γ) σε κανένα στάδιο του διαγωνισμού δεν διατυπώθηκαν ειδικές και συγκεκριμένες αιτιάσεις ούτε υποβλήθηκαν ενστάσεις, ώστε να δημιουργήσουν στην αναθέτουσα αρχή αμφιβολίες ως προς τη φερεγγυότητα των υποβληθεισών οικονομικών προσφορών (βλ. Ελ.Συν. VI Tμ. 1345/2018, 2028/2017, πρβλ. 525/2018, 3335, 2980/2015), κρίνει ότι δεν τεκμηριώνεται εν προκειμένω η κρίση του Κλιμακίου περί της φύσης των προσφορών ως ασυνήθιστα χαμηλών. Κατά συνέπεια ο αιτών Δήμος κρίνοντας σιωπηρά ότι στην προκειμένη περίπτωση οι επίμαχες οικονομικές προσφορές δεν παρίστανται ασυνήθιστα χαμηλές λόγω της φύσης και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου έργου και ότι, συνακόλουθα, δεν συνέτρεχε ανάγκη πρόσκλησης των συμμετεχόντων προς αιτιολόγησή τους, δεν υπερέβη τα άκρα όρια της διακριτικής του ευχέρειας, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την ένδικη αίτηση ανάκλησης.
ΝΣΚ/115/2003
Πολιτιστική κληρονομιά. Προστασία ακινήτων νεοτέρων μνημείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επιχείρηση των διαφόρων ενεργειών της παρ.3 του άρθρου 10 του Ν. 3028/2002 αναφέρεται ενιαίως τόσο σε ακίνητα αρχαία μνημεία, όσο και σε ακίνητα νεότερα μνημεία και επομένως ο Υπουργός Πολιτισμού έχει αρμοδιότητα και εντεύθεν υποχρέωση να ελέγχει τις αναφερόμενες στις διατάξεις αυτές ενέργειες και επεμβάσεις που εκτελούνται πλησίον ακινήτου νεότερου μνημείου.
ΑΕΠΠ/1663/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκανε αποδεκτές τις προσφορές των παρεμβαινουσών εταιρειών για τον διαγωνισμό προμήθειας χειρουργικών μασκών 3play με λάστιχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια 6.000.000 τεμαχίων χειρουργικών μασκών, με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές όπως υψηλή βακτηριακή προστασία 99,8% BFE και συμμόρφωση με το πρότυπο EN 14683 κατηγορία II. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι οι προσφορές των ανταγωνιστών δεν πληρούν τις προδιαγραφές και ζητά να κριθεί ως οριστική ανάδοχος η ίδια για όλο το ποσό της προμήθειας.
ΑΕΠΠ/620/2019
Η προσφεύγουσα εταιρία αίτησε την ακύρωση της Απόφασης της αναθέτουσας αρχής (ΑΔΑ: ...) που αφορούσε τον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την 'Παροχή Υπηρεσιών Μυοκτονίας και Απεντόμωσης στα [...] των Νησιών [...]' με προϋπολογισμό €152.024,73. Ανέφερε τρεις βασικούς λόγους: (1) έλλειψη ψηφιακής υπογραφής στις τεχνικές και οικονομικές προσφορές του προσωρινού αναδόχου, (2) εσφαλμένη συμπλήρωση του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ), και (3) παράλειψη αναφοράς όλων των τμημάτων του διαγωνισμού στις προσφορές. Η αρχή επικύρωσε τις ενέργειες της επιτροπής, αλλά η ΑΕΠΠ έκρινε ότι οι παραβάσεις οδηγούν σε ακυρότητα.