ΑΕΠΠ/1008/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της Απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκανε δεκτή την οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας στον διαγωνισμό για την «Παροχή υπηρεσιών φύλαξης των χώρων του [...]», με προϋπολογισμό 174.000,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας είναι παράνομη, καθώς υπολόγισε τις ασφαλιστικές εισφορές με λάθος ποσοστό (22,54% για όλη τη διάρκεια της σύμβασης) αντί για 24,33% για τους τελευταίους μήνες (μετά τις 31/12/2021), παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης και την κοινωνικοασφαλιστική νομοθεσία. Ζητεί την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης και την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1580/2021
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αίτησε την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης που απέρριψε την προσφορά του, ισχυριζόμενος ότι υπολόγισε σωστά το εργατικό κόστος και τις ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με τη διακήρυξη και την ισχύουσα νομοθεσία. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στο κτίριο της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για 12 μήνες, με προϋπολογισμένη δαπάνη 250.000€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι η προσφορά του υπερκαλύπτει το ενδεικτικό ελάχιστο εργατικό κόστος και ότι η απόρριψη της βασίστηκε σε εσφαλμένη ερμηνεία των όρων της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/1330/2019
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της υπ' αριθμ. 25/07.10.2019 απόφασης της Επιτροπής Διοίκησης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της και ανέδειξε ως προσωρινό ανάδοχο άλλον διαγωνιζόμενο. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των εγκαταστάσεων των ********» με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 640.000,00€. Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψή της έγινε με άνισες προϋποθέσεις, καθώς υπολόγισε τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων με ποσοστό 24,81% αντί του 26,96%, επικαλούμενη ότι οι εργαζόμενοί της ήταν μερικής απασχόλησης.
ΑΕΠΠ/735/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του φορέα που ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο μια άλλη εταιρεία (παρεμβαίνουσα) στον διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό καθαριότητας για δεκατέσσερις (14) μήνες. Συγκεκριμένα, η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας ήταν μη νόμιμη, καθώς δεν υπέβαλε πιστοποιητικά καταλληλότητας για την προμηθεύτρια εταιρεία των υλικών (σακούλες απορριμμάτων), ενώ επίσης το πιστοποιητικό ISO 9001:2015 που υποβλήθηκε για την προμηθεύτρια εταιρεία είχε λήξει. Επιπλέον, η οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας θεωρείται μη νόμιμη διότι υπολόγισε εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές για πλήρη απασχόληση (26.48%) αντί για μερική απασχόληση (26.96%) που απαιτείται από τη διακήρυξη. Τέλος, η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι το δηλωθέν κόστος αναλωσίμων ήταν ασυνήθιστα χαμηλό, μη καλύπτοντας τις αντικειμενικές ανάγκες, και ότι η παρεμβαίνουσα δεν ανάλυσε επαρκώς τον τρόπο υπολογισμού των επιμέρους τιμών (διοικητικό κόστος, αναλώσιμα, εργαλεία, λοιπά έξοδα) όπως απαιτείτο από τη διακήρυξη.
ΑΕΠΠ/1150/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση του Αποσπάσματος του Πρακτικού της συνεδρίασης του ΔΣ της αναθέτουσας αρχής (21/07/2020), με το οποίο κρίθηκε αποδεκτή η οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας και αναδείχθηκε ως προσωρινή μειοδότρια. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών φύλαξης και επιτήρησης ασφάλειας κτιρίων σε 24ωρη καθημερινή βάση για 36 μήνες (συμπεριλαμβανομένης προαίρεσης 12 μηνών), καθώς και φύλαξης κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων, με συνολική εκτιμώμενη αξία 518.662,29€ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή βασίζεται στην ισχυροδότηση ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας παραβίαζε εργατική νομοθεσία (μειωμένες ασφαλιστικές εισφορές, ελλιπές διοικητικό κόστος κ.λπ.), θέτοντας σε κίνδυνο την εκτέλεση της σύμβασης.
ΑΕΠΠ/1009/2022
Η προσφεύγουσα επιχείρημα ζητά την ακύρωση της απόφασης 907/28.06.2021 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, η οποία αφορά τον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με θέμα 'Ανάθεση υπηρεσιών καθαρισμού κτιρίων στέγασης των Υπηρεσιών της Π.Ε., της Α/θμιας Εκπ/σης, της Β/θμιας Εκπ/σης και του Κ.Ε.Σ.Υ. για 20 μήνες' (CPV: Υπηρεσίες καθαρισμού, προϋπολογισμός 80.645,16€ χωρίς ΦΠΑ). Ο ισχυρισμός είναι ότι η νικητήρια προσφορά της παρεμβαίνουσας επιχείρησης υπολείπεται του νόμιμου εργατικού κόστους και των νόμιμων κρατήσεων, παραβιάζοντας τη διακήρυξη και τις εργασιακές διατάξεις. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η οικονομική προσφορά της αντιπάλου δεν περιλαμβάνει σωστά τα δώρα, τις ασφαλιστικές εισφορές και τις νόμιμες κρατήσεις, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό.
ΕΑΔΗΣΥ/1387/2022
Όπως όμως βάσιμα ισχυρίζεται η προσφεύγουσα και συνομολογεί και η παρεμβαίνουσα, αλλά και η αναθέτουσα, η παρεμβαίνουσα διαμόρφωσε την οικονομική της προσφορά υπολογίζοντας τις εργοδοτικές εισφορές (περίοδος 01η -01-2023 και έπειτα) με βάση το ποσοστό 22,54% αντί του ποσοστού 24,33%, προκύπτουσας έτσι διαφοράς και «ελλείμματος» στην οικονομική της προσφορά ύψους 1.193,33€. Υπολογίζοντας η Απαρεμβαίνουσα τις ασφαλιστικές εισφορές με βάση τα μειωμένα αυτά ποσοστά και για το πέραν της 31ης.12.2022 χρονικό διάστημα κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω προσωρινού χαρακτήρα νομοθετικής ρύθμισης, η παρεμβαίνουσα υπέβαλε προσφορά κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας και ως εκ τούτου απορριπτέα. . Εξάλλου, κρίσιμος χρόνος, από την άποψη του ισχύοντος νομοθετικού καθεστώτος, για τη διαμόρφωση της προσφοράς συμμετέχοντος σε διαγωνισμό, είναι ο χρόνος της διενέργειας του διαγωνισμού (στην προκείμενη περίπτωση η 11-05-2022) και ως εκ τούτου όφειλε η παρεμβαίνουσα να έχει υπολογίσει τις εργοδοτικές εισφορές με τη μείωση που προβλέπει ο νόμος μόνο για την περίοδο έως 31.12.2022, ενώ για την περίοδο από 01.01.2023 και έπειτα, θα έπρεπε να τις έχει υπολογίσει με βάση το αυξημένο ποσοστό που ίσχυε πριν από τη δημοσίευση της εν λόγω ρύθμισης. Με τον τρόπο όμως αυτόν η παρεμβαίνουσα δεν τήρησε τους ισχύοντες κοινωνικοασφαλιστικούς κανόνες, υπολογίζοντας ασφαλιστικές εισφορές κατώτερες των νομίμων, κατά παράβαση των όρων της Διακήρυξης, καθώς και των αντίστοιχων άρθρων 18 παρ. 2 και 95 παρ. 5 α΄ του ν. 4412/2016. (207/2022 ΑΕΠΠ). Η πλημμέλεια δε αυτή συνιστά λόγο απόρριψης της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, γενομένων δεκτών των ισχυρισμών της προσφεύγουσας και απορριπτομένων των περί αντιθέτου ισχυρισμών της παρεμβαίνουσας και της αναθέτουσας. Κατόπιν των ανωτέρω, ο προκείμενος λόγος της προσφυγής πρέπει να γίνει δεκτός.
ΝΣΚ/225/2018
Επίσχεση εργασίας – Καταχρηστική άσκηση δικαιώματος – Καταβολή μισθοδοσίας – Ασφαλιστικές εισφορές – Αρμοδιότητες ΝΣΚ.Η άσκηση επίσχεσης εργασίας από υπάλληλο ΙΔΟΧ, δύναται, υπό προϋποθέσεις, να κριθεί από την Υπηρεσία ως καταχρηστική, ώστε να μην οφείλονται αποδοχές και ασφαλιστικές εισφορές του σχετικού διαστήματος.
ΑΕΠΠ/1403/2019
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης υπ' αριθμ. 130/2019, η οποία απέρριψε την τεχνική της προσφορά και ενέκρινε αυτή της παρεμβαίνουσας στον διαγωνισμό για την «Προμήθεια & Εγκατάσταση εξοπλισμού για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού βιολογικής επεξεργασίας λυμάτων, με συνολικό προϋπολογισμό 1.249.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόφαση παραβιάζει αρχές ισότητας και διαφάνειας, καθώς η τεχνική της προσφορά πληροί τις απαιτήσεις του διαγωνισμού, ενώ η ανάθεση στη παρεμβαίνουσα έγινε με λάθος κριτήρια.
ΑΕΠΠ/1576/2020
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης που έκανε αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας, την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας στο σύνολό της και την κατακύρωση του διαγωνισμού σε αυτήν. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η συντήρηση μηχανημάτων τεχνητού νεφρού (συγκεκριμένα 4 τεμάχια) με προϋπολογισθέν ποσό 9.523,20€, όπου ο ανάδοχος υποχρεούται να διασφαλίσει την απρόσκοπτη παροχή γνήσιων ανταλλακτικών με πιστοποίηση CE καθ' όλη τη διάρκεια της σύμβασης, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
ΕΑΔΗΣΥ/188/2025
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης κατακύρωσης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες για το χρονικό διάστημα από κάποια ημερομηνία το 2025 έως κάποια ημερομηνία το 2025, με προϋπολογισμό συγκεκριμένου ποσού ευρώ συν ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η αναθέτουσα αρχή έκανε λάθος στην αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, καθώς αυτή δεν πληρούσε τα κριτήρια επιλογής όπως την καταλληλότητα για άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας, την οικονομική επάρκεια και την τεχνική ικανότητα, και δεν υπέβαλε σωστή υπεύθυνη δήλωση για τους λόγους αποκλεισμού.