ΑΕΠΠ/1015/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών καθαριότητας στο ………… με προϋπολογιζόμενη δαπάνη €1.180.474,20 (συμπ. ΦΠΑ) για 12 μήνες και δυνατότητα προαίρεσης για 2 έτη (συνολικό προϋπολογισμό €3.541.422,60). Επισημαίνει ότι ο προϋπολογισμός υπολείπεται του νόμιμου εργατικού κόστους (συμπ. ασφαλιστικές εισφορές, κρατήσεις κλπ), καταγράφοντας έλλειμμα €266.254,44 για 12 μήνες, γεγονός που εμποδίζει νόμιμες προσφορές. Το αντικείμενο αφορά καθαρισμό με απαιτούμενη ημερήσια εργασία 496 ώρες (καθημερ.) και 352 ώρες (Σ/Κ-αργίες), απαιτώντας 74 εργαζομένους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/51/2021
Η προσφεύγουσα με την Προδικαστική Προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης που έγινε αποδεκτή η προσφορά της αντιπάλου επιχείρησης «*******» στο πλαίσιο της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς για Διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση (άρθρο 32 Ν. 4412/2016), με τίτλο «*****» και προϋπολογισμό 230.000,00€ (συμπ. ΦΠΑ 24%). Υποστηρίζει ότι η ανταγωνίστρια προσέφερε ελαττωματικά δικαιολογητικά, μεταξύ των οποίων φωτογραφικό στιγμιότυπο χωρίς ημερομηνία λήψης για την μη αναστολή δραστηριότητας και υπεύθυνη δήλωση με εσφαλμένο περιεχόμενο ως προς τις πράξεις επιβολής προστίμων. Επισημαίνει παραβίαση αρχών διαφάνειας, ίσης μεταχείρισης και τυπικότητας, απαιτώντας να ανατεθεί η σύμβαση σε αυτήν ως μοναδικό νόμιμο διαγωνιζόμενο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων».
ΑΕΠΠ/1016/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στον …………, προϋπολογιζόμενης δαπάνης €1.180.474,20 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης για 2 έτη (συνολική δαπάνη €3.541.422,60). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο προϋπολογισμός είναι κατώτερος του νόμιμου κόστους απασχόλησης και ασφάλισης προσωπικού, καθώς δεν καλύπτει το ελάχιστο νόμιμο εργατικό κόστος (€101.520,81 μηνιαίως έναντι €79.332,94 του προϋπολογισμού), οδηγώντας σε ελλειμματική χρηματοδότηση που εμποδίζει την υποβολή νόμιμης προσφοράς.
ΑΕΠΠ/1713/2021
Οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της απόφασης που έκρινε δεκτές τις προσφορές διαγωνιζομένων για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια υπηρεσιών του δημοσίου για διάστημα έως 21 μηνών με προαίρεση για 12 μήνες. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει καθαρισμό σε συγκεκριμένα κτίρια και οργανικές μονάδες, με δυνατότητα πρόσθετων ωρών εργασίας και προδιαγραφές για τον εξοπλισμό καθώς και απαιτήσεις για το προσωπικό.
ΑΕΠΠ/1530/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση ή ανάκληση της απόφασης υπ' αριθμ. 287394/27-07-2021, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά της Επιτροπής Αξιολόγησης και ανέδειξε προσωρινούς αναδόχους για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια του Υπουργείου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για διάστημα έως 22 μήνες με δυνατότητα παράτασης έως 12 μήνες, με συνολικό προϋπολογισμό 274.967,52€ (συμπ. ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην έκβαση του διαγωνισμού, ιδίως ως προς την ανάδειξη των προσφερόντων και την αποδοχή/απόρριψη οικονομικών προσφορών.
ΑΕΠΠ/1020/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Διαχειριστικής Επιτροπής, η οποία κατακύρωσε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών φύλαξης εσωτερικών και εξωτερικών χώρων δικαστηρίων Αθηνών στην παρεμβαίνουσα εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες φύλαξης για 12 μήνες με προϋπολογισμό 188.480,00€ (συμπ. ΦΠΑ), ενώ η προσφυγή εικάζει ότι η προσφορά της αναδόχου παραβιάζει εργατική νομοθεσία, τεχνικές προδιαγραφές και χαρακτηρίζεται ασυνήθιστα χαμηλή.
ΑΕΠΠ/801/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει να γίνει δεκτή η προσφυγή της και να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. 18/11.05.2020 απόφαση της αναθέτουσας αρχής, κατά το μέρος που αποφασίστηκε η απόρριψη της προσφοράς της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια χημικών υλικών για τον καθαρισμό και την απολύμανση του νερού των κολυμβητικών δεξαμενών για δώδεκα (12) μήνες, με προϋπολογισμό 100.801,00 € (χωρίς ΦΠΑ και δικαίωμα προαίρεσης). Η διαδικασία ήταν ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός κάτω των ορίων με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής.
ΑΕΠΠ/1028/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της Απόφασης 320/2018, με την οποία εγκρίθηκε το αποτέλεσμα του ηλεκτρονικού δημοσίου μειοδοτικού διαγωνισμού για τον καθαρισμό κτιρίων του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ Δήμου ... και κατακυρώθηκε στην ανταγωνίστρια εταιρεία «... Ε.Ε.» με τιμή 103.935,98€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 128.880,61€). Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των κτιριακών εγκαταστάσεων του Δημοτικού Οργανισμού για 12 μήνες ή μέχρι εξάντλησης του συμβατικού ποσού, με προϋπολογισμένη δαπάνη 116.775,00€ άνευ ΦΠΑ. Η προσφυγή επικαλείται παραβάσεις στην υποβολή οικονομικών προσφορών (ιδίως για κρατήσεις και εργατικές εισφορές) και καταλογίζει ασυμβατότητα με το νόμο 3863/2010 και τη Διακήρυξη του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/806/2018
Η αιτούσα εταιρεία μέσω της Προδικαστικής Προσφυγής ζητεί την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 619/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χαλανδρίου, η οποία εγκρίνει το Πρακτικό 2 της 1ης Επιτροπής Διαγωνισμού και αποφασίζει την κατακύρωση της σύμβασης για την κατασκευή του έργου «Συντήρησης και Επισκευών Αθλητικών Χώρων Δήμου Χαλανδρίου» σε ανταγωνίστρια εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες συντήρησης και επισκευών αθλητικών χώρων με συνολική προθεσμία εκτέλεσης 12 μήνες και εκτιμώμενη αξία 600.000 ευρώ (συμπ. ΦΠΑ). Η προσφυγή επικαλείται παρατυπίες στη διαδικασία κατακύρωσης, ιδίως ως προς την προσκόμιση και εγκυρότητα δικαιολογητικών της ανταγωνίστριας εταιρείας κατά παράβαση των όρων της Διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/566/2021
Στην πρώτη προδικαστική προσφυγή (ΓΑΚ ΑΕΠΠ 231/2021), η εταιρία «...» ζητούσε την ακύρωση της απόφασης που απέρριπτε την προσφορά της για τη σύμβαση «ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ», υποστηρίζοντας ότι η μη συμπερίληψη της προκαταβολής φόρου 8% δεν συνιστά αντίκτυπο στην αξιολόγηση της προσφοράς, καθώς δεν προβλεπόταν κάτι τέτοιο στη διακήρυξη και η παρακράτηση δεν αποτελεί κόστος της σύμβασης. Στη δεύτερη προσφυγή (ΓΑΚ ΑΕΠΠ 252/2021), η ίδια εταιρία ζητούσε την ακύρωση της ίδιας απόφασης τόσο για την απόρριψη της δικής της προσφοράς όσο και για την ανάδειξη της εταιρίας «...» ως προσωρινής αναδόχου, επικαλούμενη ελλείψεις στον υπολογισμό του κόστους της εργατοώρας από την τελευταία, ιδίως για την παράλειψη προσαύξησης 75% για Κυριακά και αργίες, σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε δημοτικά κτίρια για 12 μήνες με εκτιμώμενη αξία 108.870,96€ (πλέον ΦΠΑ).
ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)22/2014
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ: Νόμιμη. (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες, δεν είναι νόμιμες. Και τούτο, διότι η 1651/37151/7.3.2013 απόφαση της Γενικής Γραμματέως Αποκεντρωμένης ….. με την οποία καθιερώθηκε η 24ωρη εργασία καθώς και η εργασία κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες και αργίες των υπαλλήλων των Υπηρεσιών Καθαριότητας του Δήμου … και η 562/2.4.2013 απόφαση του Δημάρχου …, με την οποία καθιερώθηκε η νυχτερινή απασχόληση και η απασχόληση αργιών Κυριακών και εξαιρεσίμων ημερών (προς συμπλήρωση εβδομαδιαίας εργασίας) 242 υπαλλήλων της Διεύθυνσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου … ισχύουν από τη δημοσίευσή τους, δεν μπορούν να αναπτύξουν αναδρομικά αποτελέσματα και ως εκ τούτου δεν μπορούν να παράσχουν νόμιμο έρεισμα για την καταβολή αμοιβής στους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους του Τμήματος Καθαριότητας του Δήμου για υπερωριακή εργασία, που αυτοί φέρεται ότι παρείχαν κατά τις Κυριακές ή κατά τις νυχτερινές ώρες προς συμπλήρωση εβδομαδιαίας εργασίας σε υπηρεσία που λειτουργούσε σε εικοσιτετράωρη βάση, πριν από τη δημοσίευσή τους. Εξάλλου, ο ισχυρισμός του Δήμου ότι σε κάθε περίπτωση οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων παρείχαν υπερωριακή απασχόληση κατά τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο 2013 δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα των εντελλόμενων δαπανών.