ΑΕΠΠ/1124/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την προδικαστική προσφυγή του απαιτεί την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε την οικονομική προσφορά του μόνου άλλου διαγωνιζόμενου και τον ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας των κτιρίων του φορέα για 1 έτος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας με εκτιμώμενη αξία 306.451,61 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), κατά κριτήριο της πλέον συμφέρουσας προσφοράς. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι ο ανταγωνιστής παραβίασε τον όρο 2.4.4 της διακήρυξης, καθώς δεν εξειδίκευσε χωριστά τα κόστη αναλωσίμων και το εργολαβικό κέρδος, οιόντας ασαφή την οικονομική του προσφορά.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1456/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που ορίζει προσωρινούς αναδόχους για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στις κτιριακές εγκαταστάσεις της εταιρίας, ειδικότερα για το Τμήμα 1 «Κτίριο Κεντρικής Διοίκησης (ΚΔ) & Συγκρότημα Εργοστασίου». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας για διάστημα 24 μηνών (εξαιρείται ο Αύγουστος) με προϋπολογισμένη δαπάνη 293.314,56€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προσφεύγων επικαλείται παραβάσεις στην εργατική νομοθεσία, λανθασμένους υπολογισμούς ωρών απασχόλησης και δώρων, καθώς και ασυνήθιστα χαμηλά κόστη αναλωσίμων και εργολαβικού κέρδους.
ΑΕΠΠ/491/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με την οποία κρίθηκε αποκλειστέος από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για Μηχανολογικές Υπηρεσίες Υποστήριξης, εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 503.107,35 ευρώ. Ο αποκλεισμός του βασίστηκε στο ότι υποβίβασε τον φυσικό φάκελό της προσφοράς στις 10:45 π.μ. της 1ης Ιουνίου 2018, ενώ η Επιτροπή Διαγωνισμού θεώρησε ότι έπρεπε να έχει υποβληθεί μέχρι τις 10:00 π.μ. της ίδιας ημέρας. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η υποβολή έγινε εντός της τριήμερης προθεσμίας που προβλέπει η διακήρυξη και ότι ο χρόνος αποσφράγισης των ηλεκτρονικών προσφορών (11:10 π.μ.) ήταν μεταγενέστερος της υποβολής του φυσικού φακέλου, καθιστώντας τον αποκλεισμό του αθέμιτο. Παράλληλα, αναφέρει ότι η διαδικασία κατέληξε άγονος λόγω αποκλεισμού και του μόνου άλλου διαγωνιζόμενου.
ΑΕΠΠ/707/2018
Ο προσφεύγους ζητά την ακύρωση της απόφασης 8041/1-λστ’/6-8-2018, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά του για το τμήμα 3 (Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Βορείου Ελλάδος) του διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε αστυνομικές υπηρεσίες. Αιτιολογεί ότι η απόρριψη βασίστηκε σε εσφαλμένη ερμηνεία του όρου 2.4.4 της διακήρυξης, καθώς υποστήριξε ότι τα στοιχεία για τον αριθμό εργαζομένων και το ωράριο εργασίας είχαν δηλωθεί στο έντυπο της οικονομικής προσφοράς. Επίσης, επικαλείται ότι η αναθέτουσα αρχή παρέλειψε να ζητήσει διευκρινίσεις και να αξιολογήσει την οικονομική προσφορά πριν τον αποκλεισμό του.
ΑΕΠΠ/719/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που κρίνει ως αποδεκτή την οικονομική προσφορά ενός άλλου διαγωνιζόμενου για την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών στατικής φύλαξης κτιρίου για τριετές διάστημα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά 24ωρη φύλαξη με 2 φύλακες την ημέρα και 1 τη νύχτα, ελέγχους εισόδων, αναφορές ασφαλείας και παροχή βοήθειας σε έκτακτα συμβάντα για χώρους συνολικής επιφάνειας 7.600 τ.μ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η προσφορά του αντιπάλου υπολογίζει λανθασμένα το κόστος εισφορών υπέρ ΕΛΠΚ και τις προσαυξήσεις για νυκτερινή εργασία και αργίες, παραβιάζοντας το ελάχιστο νόμιμο κόστος.
ΑΕΠΠ/175/2017
Ο Προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Σαρωνικού, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό της επιτροπής διενέργειας του ηλεκτρονικού διαγωνισμού, καθώς και την απόρριψη της προσφοράς ενός άλλου διαγωνιζόμενου. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια του συνόλου των ειδών διατροφής του Δήμου Σαρωνικού και των Νομικών Προσώπων αυτού» με εκτιμώμενη αξία 220.538,41 €. Ο Προσφεύγων υποστήριζε ότι η προσφορά του άλλου διαγωνιζόμενου δεν πληρούσε τις τεχνικές προδιαγραφές της Διακήρυξης και του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών, ιδίως ως προς την περιεκτικότητα σε στερεό υπόλειμμα γάλακτος. Η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (Α.Ε.Π.Π.) απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι η προσφορά του άλλου διαγωνιζόμενου ήταν σύμφωνη με τις προδιαγραφές.
ΑΕΠΠ/964/2020
H προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία επικυρώθηκε η οικονομική αξιολόγηση και έγινε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για το νοσοκομείο και τη μονάδα εφήβων με προϋπολογισμό 2.046.000 €, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ για 12 μήνες με δυνατότητα παράτασης. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας είναι μη νόμιμη, καθώς δεν περιλαμβάνει την υποχρεωτική παρακράτηση φόρου εισοδήματος 8% σύμφωνα με τη νομοθεσία, γεγονός που καθιστά την προσφορά ασαφή και ανεπαρκή.
ΑΕΠΠ/979/2018
Ο προσφεύγων (οικονομικός φορέας) αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αφορά την αποδοχή της οικονομικής προσφοράς και την ανάδειξη του οικονομικού φορέα «Intraway» ως προσωρινού αναδόχου του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών αξιολόγησης αποτελεσμάτων του Προγράμματος «Feta PDO. Let’s get real!» στις αγορές της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, με προϋπολογισμό 70.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός ήταν Ανοιχτός Ηλεκτρονικός και το κριτήριο ανάθεσης ήταν η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά. Ο προσφεύγων αντέκρουσε την αποδοχή της χαμηλής οικονομικής προσφοράς του άλλου διαγωνιζόμενου και τη διαδικασία παροχής διευκρινίσεων που θεώρησε ότι παραβίαζε τις αρχές του ανταγωνισμού και της διαφάνειας.
ΑΕΠΠ/1129/2018
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητεί την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της διακήρυξης του διαγωνισμού για την «Παροχή Υπηρεσιών Καθαρισμού Κτιρίων» στο Νοσοκομείο, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 957.258,07€ χωρίς ΦΠΑ. Κατηγορεί την διακήρυξη για παράβαση διατάξεων του Ν.4412/2016 και της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ, ισχυριζόμενος ότι: α) τα κριτήρια επιλογής (οικονομική ικανότητα, τεχνική εμπειρία) είναι υπερβολικά και δυσανάλογα, β) τα κριτήρια αξιολόγησης (A1, A2, B1, B2) είναι ασαφή και αντικειμενικά μη μετρήσιμα, γ) ο προϋπολογισμός είναι ανεπαρκής για τις πραγματικές ανάγκες καθαρισμού. Ζητεί αντικατάσταση του κριτηρίου βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής με κριτήριο χαμηλότερης τιμής.
ΑΕΠΠ/1298/2019
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 11-2/27.09.2019, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό και κατέκρινε τον διαγωνισμό στην εταιρεία «...ΑΕ». Αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Αποκομιδή απορριμμάτων» στον Δήμο ..., με προϋπολογισμό 502.200,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι το πιστοποιητικό ISO 18001:2007 που υπέβαλε ο ανταγωνιστής ήταν σε αγγλική γλώσσα χωρίς επίσημη μετάφραση και επικύρωση, παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης και τις σχετικές νομικές διατάξεις, και ως εκ τούτου η προσφορά του ανταγωνιστή έπρεπε να απορριφθεί.
ΑΕΠΠ/155/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης αριθ. 7/18.01.2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Τροιζηνίας-Μεθάνων, η οποία απέρριψε την προσφορά του και αποδέχθηκε την προσφορά ενός άλλου διαγωνιζόμενου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΡΟΙΖΗΝΙΑΣ-ΜΕΘΑΝΩΝ» με προϋπολογισμό 275.600 ευρώ άνευ ΦΠΑ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς του έγινε λόγω της υποβολής Τυποποιημένου Εντύπου Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) αντί του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ), ενώ υποστηρίζει ότι τα έντυπα έχουν το ίδιο περιεχόμενο. Παράλληλα, επιδιώκει τον αποκλεισμό του άλλου διαγωνιζόμενου λόγω πλημμελειών στην εγγυητική επιστολή και στο ΕΕΕΣ που υπέβαλε.