×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1339/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Στην προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του στον ηλεκτρονικό, ανοικτό, δημόσιο διαγωνισμό για την ανάδειξη μειοδότη-αναδόχου υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του Στρατοπέδου «...» (...). Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για τετραετές χρονικό διάστημα, με προϋπολογισμένη αξία 283.200 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο αποκλεισμός του βασίστηκε στην μη συμπερίληψη της παρακράτησης φόρου εισοδήματος 8% στην οικονομική προσφορά του, τον οποίο η ΑΕΠΠ θεώρησε ότι δεν αποτελούσε νόμιμο λόγο απόρριψης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/365/2021

Η προσφεύγουσα ζητάει την ακύρωση του απόσπασματος Πρακτικού της Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής με το οποίο αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας κτιριακών εγκαταστάσεων και περιβάλλοντος χώρου των Παραρτημάτων του... για τα έτη 2020-2021. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για πέντε τμήματα (παραρτήματα) με συνολική εκτιμώμενη αξία 299.750,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψή της βασίστηκε σε λάθος ερμηνεία των όρων της διακήρυξης και του νομικού πλαισίου σχετικά με τη συμπερίληψη της παρακράτησης φόρου εισοδήματος 8% στην οικονομική προσφορά. Επίσης, αμφισβητεί τις αποδεκτές προσφορές άλλων συμμετεχόντων.


ΕΑΔΗΣΥ/94/2025

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας Αρχής, η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές των τριών παρεμβαινουσών και ανέδειξε τη δεύτερη παρεμβαίνουσα ως οριστική ανάδοχο της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας. Επιπλέον, ζητεί την επανεξέταση των προσφορών με βάση την τήρηση των όρων της διακήρυξης, ιδίως ως προς: (α) τη μη συμπερίληψη της παρακράτησης φόρου 8% στην τιμή προσφοράς της δεύτερης παρεμβαίνουσας, (β) τον εσφαλμένο υπολογισμό του εργατικού κόστους (εργατοωρών/ημερών αργίας) από την πρώτη παρεμβαίνουσα, και (γ) τη μη συμπερίληψη του κόστους ειδικής εισφοράς ΕΛΠΚ στην προσφορά της τρίτης παρεμβαίνουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για 12 μήνες, με προϋπολογιζόμενη αξία 530.000 € (χωρίς ΦΠΑ) και δυνατότητα επέκτασης έως 1.590.000 €.


ΑΕΠΠ/864/2018

Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών του 401 ΓΣΝΑ, η οποία αποδέχθηκε το (ζ) Πρακτικό της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας. Η προσφεύγουσα επικαλείται ότι η απόφαση απορρίπτει άδικα την προσφορά της και αποδέχεται παράνομα την προσφορά της παρεμβαίνουσας, παραβιάζοντας τους όρους της πρόσκλησης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για τις κτιριακές εγκαταστάσεις του Στρατοπέδου «ΥΠΓΟΥ ΜΠΕΛΛΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ» και του Στρατοπέδου «ΙΛΧΟΥ ΒΑΡΥΤΗ» με προϋπολογισμό 105.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, για διάστημα 30 ημερών.


ΑΕΠΠ/709/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία αιτήθηκε την ακύρωση της Απόφασης αριθμού 04/09.04.2020 της έκτακτης συνεδρίαςσης του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής (νοσοκομείου), η οποία αφορούσε τον δημόσιο διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων του νοσοκομείου για ένα έτος, με προϋπολογισμό 2.258.064,52 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίστηκε στον ισχυρισμό ότι η αναθέτουσα αρχή δεν συμμορφώθηκε με την προηγούμενη απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) αριθμού 267/2020, η οποία είχε ακυρώσει τη μειοδότηση της εταιρείας «……………» λόγω παρανόμων στοιχείων στην προσφορά της (ιδίως για μη συμπερίληψη της υποχρεωτικής παρακράτησης φόρου 8%). Η προσφεύγουσα ζητούσε ουσιαστικά τον επαναπροσδιορισμό της ως προσωρινού μειοδότη, σύμφωνα με τα κρίσιμα της ΑΕΠΠ.


ΑΕΠΠ/721/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αποφάσισε τη ματαίωση του διαγωνισμού για την ανάδειξη μειοδότη-ανάδοχου υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του φορέα και των συνακόλουθων κτιρίων (Παιδικός Σταθμός, ΟΦΘ, ΦΦΘ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για 4 έτη με προϋπολογισμένη αξία 2.084.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα θεωρεί τη ματαίωση παράνομη, ανακίνητοντας έλλειψη ειδικής αιτιολογίας και καταχρηστική ενάσκηση διακριτικής ευχέρειας, καθώς η μεταβολή του εργατικού κόστους (λόγω υπ.απόφασης για αύξηση κατώτατων μισθών) δεν δικαιολογεί την ακύρωση του διαγωνισμού, επιδιώκοντας τη διατήρηση της ισχύος της αρχικής απόφασης ανάδειξης της ως προσωρινής αναδόχου.


ΑΕΠΠ/567/2021

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά του κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής και την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στην «Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του [νοσοκομείου]» με προϋπολογισμένη συνολική δαπάνη 351.168,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς του έγινε παράβαση των αρχών της τυπικότητας, της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης, καθώς υποβλήθηκε Έντυπο Συμμόρφωσης σύμφωνα με τα πρότυπα της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/1467/2021

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτ. 22969/07-07-2021, η οποία απορρίπτει την οικονομική της προσφορά στον διεθνή, επαναληπτικό, ηλεκτρονικό, ανοικτό διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης σε κτηριακές εγκαταστάσεις Β1 και Β2. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή των υπηρεσιών φύλαξης για διάστημα δύο (2) ετών με δικαίωμα προαίρεσης και συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 634.645,16 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην αιτιολογία απόρριψης της προσφοράς της, η οποία αφορά την μη συμπερίληψη της παρακράτησης φόρου εισοδήματος 8% στην οικονομική προσφορά.


ΑΕΠΠ/565/2021

Οι προσφεύγοντες οικονομικοί φορείς αιτούνται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που απέρριψε τις προσφορές τους για τη σύμβαση «ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ». Ειδικότερα, υποστηρίζουν ότι η απόρριψη βασίστηκε εσφαλμένα στην μη συμπερίληψη της προκαταβολής φόρου εισοδήματος 8% στις προσφορές τους, παρότι η διακήρυξη δεν όριζε ρητά αυτή την υποχρέωση. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για δημοτικά κτίρια με διάρκεια 12 μήνες και εκτιμώμενη αξία 108.870,96€. Η ΑΕΠΠ κρίνει ότι η παρακράτηση φόρου δεν αποτελούσε νόμιμη κράτηση υπέρ τρίτων και η απόφαση ακυρώνεται.


ΕΑΑΔΗΣΥ/1589/2022

Επειδή σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις του Ν.4172/2013, η αναθέτουσα αρχή υποχρεούται, κατά την καταβολή ή την έκδοση της σχετικής εντολής πληρωμής της αξίας των προσφερόμενων υπηρεσιών να παρακρατεί φόρο εισοδήματος 8%. Περαιτέρω, η επίμαχη Διακήρυξη ουδόλως αναφέρεται ρητώς στην συμπερίληψη του εν λόγω ποσοστού στην οικονομική προσφορά των διαγωνιζομένων ενώ το άρθρο 5.1.2 που επικαλείται η δεύτερη προσφεύγουσα όπου αναφέρονται όλες οι υπέρ τρίτων κρατήσεις δεν αρκεί για να συναχθεί η υποχρέωση των συμμετεχόντων να συμπεριλάβουν την εν λόγω παρακράτηση στην οικονομική της προσφορά, καθώς το εν λόγω άρθρο δεν ρυθμίζει τον τρόπο σύνταξης των οικονομικών προσφορών (βλ. ad hoc ΔΕφΑθ 360/2020, σκ. 8). Ωστόσο, η συμπερίληψη ή μη της παρακράτησης φόρου στην οικονομική προσφορά κρίνεται από τη ρητή και σαφή πρόβλεψη στους όρους της Διακήρυξης που αφορούν στο περιεχόμενο της οικονομικής προσφοράς, ως τέτοιας δυνάμενης να θεωρηθεί και η αναφορά σε κάθε άλλη επιβάρυνση κατά την κείμενη νομοθεσία, χωρίς ωστόσο να αρκεί για να θεμελιώσει υποχρέωση προσδιορισμού της προσφερόμενης τιμής κατόπιν Αριθμός απόφασης: 1588,1589/2022 39 συνυπολογισμού της σχετικής παρακράτησης φόρου εισοδήματος η ως άνω αναφορά σε όρους της Διακήρυξης σχετικά με τον τρόπο πληρωμής του αναδόχου (βλ. ΔΕφΑθ 360/2020, σκ. 8 επί της απόφασης του 6ου Κλιμακίου ΑΕΠΠ 1221/2020, μειοψ. Ε. Αψοκάρδου και απόφαση 6ου Κλιμακίου ΑΕΠΠ 365/2021 μειοψ. Ε. Αψοκάρδου). Επομένως, βασίμως υποστηρίζει η δεύτερη παρεμβαίνουσα ότι έγινε ορθώς αποδεκτή η προσφορά της καθώς δεν απαιτούνταν ρητώς από τη Διακήρυξη η συμπερίληψη της παρακράτησης φόρου 8% στην οικονομική της προσφορά με αποτέλεσμα να μην καθίσταται σαφές στον μέσο επιμελή διαγωνιζόμενο εάν έχει υποχρέωση να τη συμπεριλάβει στην προσφορά του, παρά τα περί αντιθέτου προβαλλόμενα. Συνακόλουθα, ο οικείος λόγος της προσφυγής πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος


ΑΕΠΠ/949/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης που αφορά την έγκριση των πρακτικών της Επιτροπής Διαγωνισμού και την αποδοχή των προσφορών των παρεμβαινόντων. Η σύμβαση έχει ως αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας χώρων στρατοπέδου και λεσχών για τρία έτη, με συνολική προϋπολογισμένη αξία 720.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων θεωρεί ότι οι προσφορές των παρεμβαινόντων είναι εσφαλμένες και αόριστες, καθώς δεν τηρούν τους όρους της διακήρυξης και τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας, ιδιαίτερα ως προς τον υπολογισμό του εργατικού κόστους και των ασφαλιστικών εισφορών.