ΑΕΠΠ/1232/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία, μέσω της προδικαστικής προσφυγής της, ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 130/2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αφορούσε την ανάκληση της προγενέστερης απόφασης 331/2020 και τη ματαίωση του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Δημιουργία Θαλάσσιων Υποδομών Προσβασιμότητας στον Δήμο», με συνολική εκτιμώμενη αξία 205.648 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόφαση παραβιάζει τους όρους της διακήρυξης και το άρθρο 106 του Ν.4412/2016, καθώς δεν προηγήθηκε γνώμη της Επιτροπής Διαγωνισμού και η αιτιολόγηση για τη ματαίωση ήταν ανεπαρκής. Η σύμβαση περιελάμβανε τη δημιουργία υποδομών για διάφορα τμήματα, όπως μη μόνιμους διαδρόμους, αποδυτήρια και χώρους σκίασης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/903/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγουσες εταιρίες επιδιώκουν την ακύρωση της υπ' αριθμ. 903/2021 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αγίου Νικολάου. Η απόφαση αυτή απορρίφθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με τίτλο «Δημιουργία Ολοκληρωμένων Τουριστικών Προσβάσιμων Θαλάσσιων Προορισμών Δήμου Αγίου Νικολάου» προϋπολογισμού 208.293,60€. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μη μόνιμες βοηθητικές διατάξεις για αυτόνομη πρόσβαση ΑμεΑ στη θάλασσα, μη μόνιμα ξύλινα αποδυτήρια, συστήματα αντικλεπτικής προστασίας, συστήματα τηλεμετρίας και δημιουργία ψηφιακού ιστότοπου προσβασιμότητας. Επίσης, περιλαμβάνει φορητούς χώρους υγιεινής (χημικές ή βιολογικές τουαλέτες), λυόμενους ξύλινους διαδρόμους παραλίας, χώρους σκίασης/προστασίας και επιγραφές σήμανσης για ΑμεΑ. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι οι προσφορές τους απορρίφθηκαν μη νομίμως ή/και ανεπαρκώς αιτιολογημένα.
ΑΕΠΠ/1292/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων Οικονομικός Φορέας αιτείται την ακύρωση της Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής υπ’ αριθμ. 276/28-9-2018, η οποία τον απέκλεισε από τα τμήματα 4 και 5 του διαγωνισμού για τη «Δημιουργία προσβάσιμων, ολοκληρωμένων, θαλάσσιων, τουριστικών προορισμών». Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η δημιουργία θαλάσσιων τουριστικών προορισμών με συνολική εκτιμώμενη αξία 176.175,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Τα τμήματα 4 και 5, για τα οποία αφορά η προσφυγή, αξίζουν 85.675,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και περιλαμβάνουν εγκαταστάσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες (αποδυτήρια-ντους, ξύλινους διαδρόμους, χώρους σκίασης και στάθμευσης). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η προϋπόθεση της επαγγελματικής εμπειρίας, που ορίστηκε για το τμήμα 1, δεν αφορούσε τα τμήματα 4 και 5 και ότι ο αποκλεισμός του ήταν άδικος.
ΑΕΠΠ/945/2020
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά: α) την ακύρωση της απόφασης 124/2020 της αναθέτουσας αρχής, με την οποία ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος η κ. [...], β) την απόρριψη της προσφοράς της προσωρινής αναδόχου, και γ) τον ορισμό της ίδιας ως προσωρινής αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη δημιουργία προσιτών, ολοκληρωμένων, θαλάσσιων, τουριστικών προορισμών για άτομα με ειδικές ανάγωγες (ΑΜΕΑ) και άτομα με κινητικά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένων ελαφρών, μη μόνιμων υποδομών όπως χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ, ξύλινοι διάδρομοι, αποδυτήρια, ντουζ και χώροι σκίασης σε τέσσερις συγκεκριμένες παραθαλάσσιες θέσεις.
ΑΕΠΠ/904/2021
Με την προδικαστική προσφυγή της, η πρώτη προσφεύγουσα («...») επιδιώκει την ακύρωση της υπ' αριθμ. ... Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ..., η οποία έκρινε ότι δεν πληροί τον όρο 2.2.6 της Διακήρυξης για την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα. Ισχυρίζεται ότι η προσφορά της απορρίφθηκε παράνομα και αναίτια, καθώς οι δύο συμβάσεις που υπέβαλε (με Δήμο ... και Δήμο ...) ανέρχονται αθροιστικά σε 196.856€ προ ΦΠΑ, ποσό μεγαλύτερο του απαιτούμενου 176.140€ προ ΦΠΑ. Επιπλέον, ζητά την ακύρωση της απόφασης στο μέρος που αποδέχθηκε την προσφορά της «...», καθώς, κατά τους ισχυρισμούς της, αυτή δεν πληροί τον όρο 2.2.6 (δήλωση ανακριβούς ποσού σύμβασης, μη συνάφεια τμημάτων, μη υποβολή συμβάσεων, καθώς και απόκλιση από τον όρο 6.4 της Διακήρυξης περί εγγυημένης λειτουργίας, εξαιρώντας φθορές από κακόβουλη χρήση). Τo αντικείμενο της σύμβασης είναι η «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ ΔΗΜΟΥ ...» προϋπολογισμού 208.293,60€ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 13% και 24%), με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης τιμής. Ειδικότερα, η σύμβαση χωρίζεται σε δύο ομάδες, Α και Β, με συγκεκριμένα αντικείμενα για κάθε ομάδα, όπως μη μόνιμη βοηθητική διάταξη πρόσβασης ΑμεΑ, ξύλινα αποδυτήρια, σύστημα αντικλεπτικής προστασίας, σύστημα τηλεμετρίας, ψηφιακό ιστότοπο προσβασιμότητας (Ομάδα Α) και φορητούς χώρους υγιεινής (χημική/βιολογική τουαλέτα), ξύλινους διαδρόμους, χώρους σκίασης, επιγραφές σήμανσης (Ομάδα Β).
ΑΕΠΠ/960/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της υπάρχουσας διακήρυξης διενέργειας ηλεκτρονικού δημοσίου διαγωνισμού, επειδή οι τεχνικές προδιαγραφές φωτογραφίζουν συγκεκριμένο προϊόν που κατασκευάζεται μόνο από έναν οικονομικό φορέα, καθιστώντας αδύνατη την υποβολή ανταγωνιστικής προσφοράς. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια εξοπλισμού για τη δημιουργία προσβάσιμων τουριστικών θαλασσίων προορισμών σε τρεις παραλίες, συμπεριλαμβανομένων συσκευών αυτόνομης πρόσβασης ΑμεΑ στη θάλασσα, διαδρόμων, χημικών τουαλέτας, αποδυτηρίων, πινακίδων, χώρων σκίασης και συστημάτων τηλεμετρίας, με συνολικό προϋπολογισμό 146.551,11€.
ΑΕΠΠ/1330/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα με αριθμό 331/2021, η οποία ματαίωσε τη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για τη διανομή λογαριασμών κατανάλωσης νερού. Η σύμβαση είχε εκτιμώμενη αξία 597.000 ευρώ άνευ ΦΠΑ και προαιρέσεων, και είχε δημοσιευθεί στην ΕΕΕΕ και στο ΚΗΜΔΗΣ στις 2-12-2019 και 5-12-2019 αντίστοιχα. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι η ματαίωση ήταν άδικη και ότι η προσφορά του ήταν νόμιμη και αποδεκτή, ενώ η αναθέτουσα υπέδειξε ότι οι υπηρεσίες της σύμβασης δεν ήταν πλέον απαραίτητες λόγω της προκήρυξης νέας διαδικασίας με αριθμό 46/2020 και της υπερδιπλάσιας τιμής της προσφοράς του προσφεύγοντος σε σχέση με τον προσωρινό ανάδοχο της νέας διαδικασίας.
ΕΑΔΗΣΥ/13/2022
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της υπ΄ αριθμ. 405/25.10.2021 Απόφασης ματαίωσης και επαναπροκήρυξης του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τίτλο «Αναβάθμιση της προσβασιμότητας για άτομα με κινητικά προβλήματα σε παραλίες του Δήμου». Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η εξασφάλιση προσβασιμότητας για άτομα με αναπηρίες σε τέσσερις παραλίες του Δήμου, συνολικού προϋπολογισμού 282.464,81€. Η προσφεύγουσα επιχείρηση, η οποία είναι δραστηριοποιημένη στον χώρο της προμήθειας και εγκατάστασης εξοπλισμού για ΑμεΑ, συμμετείχε στον διαγωνισμό υποβάλλοντας προσφορά. Η ματαίωση του διαγωνισμού θεωρείται παράνομη καθώς δεν προηγήθηκε γνωμοδότηση της αρμόδιας Επιτροπής Διαγωνισμού και η αιτιολογία της είναι ελλιπής, μη αναφέροντας συγκεκριμένους από τους περιοριστικά αναφερόμενους στο νόμο λόγους ματαίωσης.
ΑΕΠΠ/1007/2020
Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση των αποφάσεων της αναθέτουσας αρχής που αφορούν την αποδοχή των τεχνικών και οικονομικών προσφορών στον δημόσιο διαγωνισμό με τίτλο 'Προμήθεια Εξοπλισμού παραλιών για την δημιουργία προσβάσιμων θαλάσσιων προορισμών'. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει εξοπλισμό για πρόσβαση ΑΜΕΑ στη θάλασσα, όπως πτυσσόμενους διαδρόμους, καθίσματα και συστήματα τηλεμετρίας, με προϋπολογισμό 120.000€. Ισχυρίζονται παραβάσεις στην διαδικασία, μη τήρηση τεχνικών προδιαγραφών και μη νόμιμη συμμετοχή της ανταγωνίστριας.
ΕΑΔΗΣΥ/1749/2023
Με την προδικαστική προσφυγή (ΓΑΚ ΕΑΔΗΣΥ 1498/02.10.2023), η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση των αποφάσεων 612/11.09.2023 και 504/17.07.2023 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, οι οποίες απέρριψαν την οικονομική της προσφορά για τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών «Σχέδιο Δράσης Προσβασιμότητας (ΣΑΠ)». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την ανάδειξη αναδόχου για την εκπόνηση σχεδίου προσβασιμότητας με εκτιμώμενη αξία 100.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η χαρακτηρισμός της προσφοράς της (35% έκπτωση) ως «ασυνήθιστα χαμηλής» ήταν άδικος, ενώ επέκρινε την ασαφή αιτιολόγηση της απόρριψης και τη μη διαβεβαίωση της σύμβασης στην εταιρεία της, παρά τις αναλυτικές εξηγήσεις που παρέσχε.
ΕΑΔΗΣΥ/1793/2023
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που κήρυξε την παρεμβαίνουσα οριστική ανάδοχο για τη σύμβαση προμήθειας και εγκατάστασης εξοπλισμού για άτομα με ειδικές ανάγκες σε τέσσερις παραλίες. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει μη μόνιμες διατάξεις με ράγες για αυτόνομη πρόσβαση στη θάλασσα, αποδυτήρια, σκίαστρα, ντουζιέρες, σήμανση και τηλεμετρία, με στόχο την ολοκλήρωση υποδομών για εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα. Η προσφυγή επικεντρώνεται σε δύο κύριους ισχυρισμούς: α) παράβαση ουσιωδών όρων της διακήρυξης ως προς τεχνικές προδιαγραφές (πινακίδες, σύστημα συναγερμού κ.λπ.)· β) ανάρμοστη αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς της ανάδοχου. Η ΕΑΔΗΣΥ απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας πληρούσε τα κριτήρια.