ΑΕΠΠ/1269/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για τον ανοιχτό διαγωνισμό σχετικά με τη συντήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη του Καθολικού Μετοχίου. Ειδικά, ζητά την ακύρωση λόγω όρων που αποκλείουν τη συμμετοχή συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης είτε αυτόνομα είτε ως μέλη ενώσεων. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει κατασκευαστικές εργασίες (οικοδομικές, στατική ενίσχυση) και υπηρεσίες συντήρησης τοιχογραφιών, με προϋπολογισμό 340.920,80€. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι οι όροι της διακήρυξης παραβιάζουν αρχές ισότητας και διαφάνειας, καθώς ευνοούν τους εργολήπτες έργων έναντι των επαγγελματιών συντηρητών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠΠΟΤ/ΣΥΝΤ/Φ43α/4591/112055/2011
Θέμα: Σχετικά με την συμμετοχή συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων αμειγών ή μικτών που αφορούν την ειδικότητα τους.
ΝΣΚ/433/2000
Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Χορήγηση στοιχείων μητρώου συντηρητών ΥΠ.ΠΟ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το μητρώο συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, που θεσπίσθηκε (ν.2557/1997) για την προστασία του επαγγέλματος τούτου αλλά και του κοινού, είναι δημόσιο έγγραφο και οι εγγραφές που γίνονται σ αυτό δεν αφορούν την ιδιωτική και οικογενειακή ζωή των συντηρητών, αλλά την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Ως εκ τούτου πρέπει να χορηγηθούν στο ενδιαφερόμενο νομικό πρόσωπο τα αιτούμενα στοιχεία από το μητρώο αυτό.
ΝΣΚ/370/2002
Αρχαιότητες. Μητρώο συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το μητρώο συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, που τηρείται στη Δνση Συντηρήσεως Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, είναι δημόσιο έγγραφο, περιέχει όμως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, που προστατεύονται από το Ν 2472/1997. Η Δ/νση Συντηρήσεως Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, που είναι υπεύθυνη επεξεργασίας, κατά ρητή νομοθετική επιταγή, δύναται να χορηγήσει αντίγραφο του εν λόγω μητρώου στα συνδικαλιστικά όργανα των προσώπων, που αφορά η επεξεργασία, για την άσκηση συνδικαλιστικών και μόνο δικαιωμάτων, εκτός από τα αναγραφόμενα στοιχεία ΑΦΜ και ΔΟΥ. Επίσης, μπορεί να χορηγήσει τα ίδια στοιχεία (εκτός ΑΦΜ και ΔΟΥ) και στον ιδιώτη, στην περίπτωση και μόνο που αυτός θα αποδείξει ότι η χορήγηση αυτών σχετίζεται άμεσα με σχέση απασχολήσεως. Η ανακοίνωση των πιο πάνω στοιχείων είναι επιτρεπτή, μετά προηγούμενη ενημέρωση του υποκειμένου των δεδομένων τούτων.
ΝΣΚ/58/2010
Άδεια άσκησης επαγγέλματος συντηρητή αρχαιοτήτων και έργων τέχνης. Προσόν ή μη διορισμού σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πλήρωση σχετικών θέσεων στο Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του άρθρου 9 παρ. 6 του Ν 2557/1997 δεν αποτελεί προσόν διορισμού για την πλήρωση θέσεων μόνιμου προσωπικού των κλάδων ΠΕ και ΤΕ Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, μπορεί όμως να τεθεί στην προκήρυξη του διαγωνισμού ως πρόσθετο προσόν, ύστερα από αίτημα του Υπουργείου και σύμφωνη γνώμη του Α.Σ.Ε.Π.
ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)121/2015
ΔΑΠΑΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΗ:Νόμιμη η καταβολή συμβατικού τιμήματος από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) σε ιδιωτική εταιρεία για την εκτύπωση των πρακτικών ημερίδων της Πανελλήνιας Ένωσης Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης,, καθόσον νομίμως το Τ.Α.Π.Α., στους σκοπούς του οποίου περιλαμβάνεται - μεταξύ άλλων - η έκδοση και διάθεση αρχαιολογικών περιοδικών και παντός είδους αρχαιολογικών δημοσιευμάτων (άρθρο 2 παρ. 1 περ. στ΄ ν. 736/1977), ανέλαβε την έκδοση των πρακτικών ημερίδων της ανωτέρω Ένωσης, συνδράμοντας με τον τρόπο αυτό στη δημοσιοποίησή τους, καθώς το αντικείμενο των εν λόγω ημερίδων, συνίστατο στην παρουσίαση τεχνικών εκθέσεων και μελετών, επεμβάσεων συντήρησης και αποκατάστασης αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, καθώς και ερευνητικών εργασιών, συμβάλλοντας κατά τούτο στον επιστημονικό διάλογο και στην ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης και των άλλων επιστημονικών κλάδων που ασχολούνται με τη διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Μη κανονική η δαπάνη, καθόσον, σύμφωνα με τα άρθρα 27 και 38 του π.δ/τος 118/2007, για την παραλαβή των αντιτύπων των πρακτικών ουδέποτε συντάχθηκε σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής της αρμόδιας προς τούτο Επιτροπής, με το οποίο να πιστοποιείται η ποσοτική και ποιοτική παραλαβή των υπηρεσιών που εκτελέστηκαν.
ΑΕΠΠ/1732/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της από 13-10-2021 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία είχε κρίνει αποδεκτό τον παρεμβαίνοντα στη διαδικασία ανάθεσης της δημόσιας σύμβασης για την «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΛΑΙΑΣ ΑΠΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ … ΣΤ …» με εκτιμώμενη αξία 1.696.114,30 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αποτελεί εργασία που απαιτεί τη συμμετοχή εγγεγραμμένου συντηρητή αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, κάτι που ο παρεμβαίνων δεν πληρούσε κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς του, όπως αποδεικνύεται από τη δήλωσή του ότι θα προσλάμβανε τον απαιτούμενο ειδικό μόνο εφόσον αναδεικνυόταν ανάδοχος.
ΑΕΠΠ/772/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (Δήμος …), η οποία ενέκρινε την προσφορά του παρεμβαίνοντος στη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για τη δημιουργία χώρου ημερήσιας φροντίδας και στέγασης προσφύγων στην περιοχή … του Δήμου …, με εκτιμώμενη αξία 1.869.000,00 ευρώ άνευ ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά κατασκευαστικές εργασίες με προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος, σύμφωνα με την πρόσκληση που δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ.
ΕλΣυν.Τμ.6/29/2013
Αποκατάσταση διατηρητέου κτιρίου:..επιδιώκεται η ανάκληση της 442/2012 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με βάση τα ανωτέρω και λαμβανομένου υπόψη ότι στη σχετική από 10.1.2011 εισήγηση της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Νεώτερων και Σύγχρονων Μνημείων προς το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων ως προς την ανάγκη προσθήκης του επίμαχου όρου αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι: «3.4. Σε συγκεκριμένες κατασκευαστικές φάσεις του έργου, π.χ. δάπεδα, διάκοσμος τοίχων, ορόφων κ.λπ., παράλληλα με τις εργασίες της εργολαβίας, προβλέπεται η εκτέλεση εργασιών αποκατάστασης του διακόσμου από ειδικευμένους Συντηρητές Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης σύμφωνα με την μελέτη», το Τμήμα κρίνει ότι στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται μη συνήθεις επί οικοδομικών έργων κατηγορίες εργασιών, όπως η συντήρηση γύψινων και μεταλλικών διακοσμητικών στοιχείων που σχετίζονται με τον χαρακτηρισμό του κτηρίου ως νεότερου μνημείου. Ως εκ τούτου, και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (βλ. άρθρο 43 παρ. 1 του ν. 3028/2002), η εκτέλεση των εργασιών αυτών απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία και για το λόγο αυτό μπορεί να ανατεθεί μόνο σε πιστοποιημένους από το Υπουργείο Πολιτισμού συντηρητές έργων τέχνης. Κατά συνέπεια, η αναθέτουσα αρχή δικαιολογημένα λαμβάνει ειδική μέριμνα, ώστε να διασφαλίσει την έντεχνη και προσήκουσα εκτέλεση των εργασιών αυτών.Πλην όμως, λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι οι σχετικές εργασίες ανέρχονται σε 741.255,95 ευρώ (βλ. τον προϋπολογισμό μελέτης για τις οικοδομικές εργασίες, όπου περιλαμβάνονται οι ομάδες εργασιών 1.11 Διακοσμήσεις (Εσωτερικές) και 1.12 Διακοσμήσεις (Εξωτερικές – Στηθαία), ο επίμαχος όρος τεχνικής ικανότητας, με τον οποίο εισάγεται περιορισμός στην ελεύθερη πρόσβαση των εργοληπτικών επιχειρήσεων στη διαγωνιστική διαδικασία, αντιβαίνει στην αρχή της αναλογικότητας.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η προσβαλλόμενη πράξη δεν πρέπει να ανακληθεί, οι κρινόμενες αιτήσεις πρέπει να απορριφθούν και να διαταχθεί η κατάπτωση του καταθέντος από τη πρώτη εξ αυτών παραβόλου.
ΕΑΔΗΣΥ/1280/2023
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκανε δεκτές τις προσφορές των οικονομικών φορέων «…», «…», και «…» ΕΠΕ σε ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την «ΠΑΡΟΧΗ … ΤΗΣ …». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών εκτιμώμενης αξίας …€ (χωρίς ΦΠΑ) για διάρκεια 24 μηνών. Οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντα αφορούν παραβάσεις των όρων της διακήρυξης, όπως ελλιπή δικαιολογητικά τεχνικής ικανότητας, ανακριβείς οικονομικές προσφορές, και μη τήρηση των προϋποθέσεων κατακύρωσης. Επιπλέον, επικαλείται ζημία από την παράνομη αποδοχή των εν λόγω προσφορών και ζητά είτε την ανάδειξή του ως αναδόχου είτε τη βελτίωση της σειράς κατάταξής του.
ΑΕΠΠ/137/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της υπ’ αρ. 347/09-12-2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, με την οποία απορρίφθηκε η τεχνική του προσφορά και αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος η εταιρεία «... ... ... Α.Ε.». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Στατική φύλαξη Δημαρχείου – Πολιτιστικού, Νέου Αμαξοστασίου και παρακολούθηση των κτιρίων του Δήμου μέσω καμερών για διάστημα από 15.11.2019 έως 14.11.2021», διαχωρισμένο σε δύο ομάδες (Α και Β) με συνολικό προϋπολογισμό 237.886,98 €. Ο προσφεύγων επιχειρηματολογεί ότι η απόρριψη της προσφοράς του βασίστηκε σε λανθασμένη εκτίμηση της ισοδυναμίας μεταξύ των προτύπων SA8000:2014 και ISO 26000:2010, ενώ αποτελεί διαγωνισμό κάτω των ορίων με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά.