ΑΕΠΠ/1290/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που έκανε αποδεκτές τις τεχνικές προσφορές των εταιρειών '******', '******' και '******' για τις υποομάδες Α1, Α2 και Α3 της Ομάδας Α (Γάλα) του διαγωνισμού, καθώς και την ανάδειξη της εταιρείας '******' ως προσωρινού αναδόχου. Θεωρεί ότι οι εν λόγω προσφορές αποτελούν εναλλακτικές προσφορές που απαγορεύονται από τη διακήρυξη και δεν πληρούν τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές, ιδίως ως προς τα χαρακτηριστικά του προσφερόμενου γάλακτος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια τροφίμων και γάλακτος για τα έτη 2020 και 2021, με συνολικό προϋπολογισμό 834.812,17 ευρώ (με ΦΠΑ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1531/2020
Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση ζητεί την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 390/18.12.2018 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, ως προς το τμήμα που έγιναν αποδεκτές οι τεχνικές προσφορές ορισμένων διαγωνιζόμενων για ομάδες και υποομάδες του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, για την Ομάδα 1 και την Ομάδα 2 (υποομάδες Ζ και ΣΤ) του διαγωνισμού, ο οποίος αφορά την προμήθεια τροφίμων για τις ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου, με προϋπολογισμό 707.330,61€ (χωρίς ΦΠΑ). Κατηγορεί ότι οι αποδεκτές προσφορές δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές του Παραρτήματος Γ΄ της Διακήρυξης, όπως τη ζητούμενη συσκευασία των προϊόντων, με αποτέλεσμα η διαδικασία να είναι άκυρη.
ΑΕΠΠ/1166/2019
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αιτείται: α) την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, ως προς το μέρος που κατακυρώθηκαν οι υποομάδες Α1, Α2 και οι ομάδες Β και Ε σε συγκεκριμένους οικονομικούς φορείς, β) τον αποκλεισμό των προσφορών των εταιρειών που κατακυρώθηκαν και γ) τον ορισμό της ίδιας ως προσωρινής μειοδότη για τις εν λόγω υποομάδες και ομάδες. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων για τις ανάγκες του Δήμου για διάρκεια δύο ετών, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1.504.842,54 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, χωρισμένο σε οκτώ (8) ομάδες-υποομάδες, όπου κάθε συμμετέχων μπορεί να υποβάλει προσφορά για μία ή περισσότερες ομάδες-υποομάδες.
ΑΕΠΠ/1271/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητεί την ακύρωση ή τροποποίηση του Αποσπάσματος Πρακτικού με αριθμό 22/17-07-2020 του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο ενέκρινε: α) το σημείωμα του γραφείου Προμηθειών, β) το πρακτικό ελέγχου δικαιολογητικών και αξιολόγησης τεχνικών προσφορών του ηλεκτρονικού διαγωνισμού και γ) το πρακτικό ελέγχου οικονομικών προσφορών της επιτροπής διαγωνισμού, συγκεκριμένα για την Ομάδα 1 γαλακτοκομικών προϊόντων (γάλα πλήρες 3.5% και ελαφρύ 2% σε συσκευασία 1 λίτρου). Κατηγορεί ότι οι τεχνικές προδιαγραφές του γάλακτος (θερμική επεξεργασία, διάρκεια ζωής 45 ημερών κλπ.) δεν τηρήθηκαν στις προσφορές των ανταγωνιστών, ζητώντας παράλληλα την επιστροφή του κατατεθέντος παραβόλου.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/185/2018
Προμήθεια γάλακτος:. Με δεδομένα αυτά, νομίμως ο Δήμος προέβη στην προμήθεια γάλακτος, τύπου εβαπορέ, λόγω αποδεδειγμένης αντικειμενικής αδυναμίας να χορηγήσει φρέσκο γάλα. Συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
ΑΕΠΠ/77/2020
Η αιτούσα εταιρεία, με την προδικαστική προσφυγή της, επιδιώκει την ακύρωση της Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (Δήμου) με αριθμό .../18.12.2019, συγκεκριμένα στο μέρος που εγκρίνει τη συνέχιση στο επόμενο στάδιο των προσφορών των εταιρειών «………» και «………» για την «Προμήθεια ειδών εστίασης, τροφίμων και γάλακτος» για τον Δήμο, το Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας και τις Σχολικές Επιτροπές. Αιτιολογεί ότι οι προσφορές των ανταγωνιστών της παραβιάζουν απαράβατους όρους της Διακήρυξης, όπως οι τεχνικές προδιαγραφές για το pH του γάλακτος (6,0-6,8) και τις ημέρες παράδοσης (εργάσιμες ημέρες), καθώς και τη διάρκεια ζωής του γάλακτος (7 ημέρες).
ΑΕΠΠ/1361/2019
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης 204/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία έκανε δεκτές τις τεχνικές προσφορές των συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένης της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια μηχανημάτων έργου, συγκεκριμένα φορτωτών-εκσκαφέων, με προϋπολογισμό 80.645,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται σε δύο τεχνικές προδιαγραφές: α) η μη συμμόρφωση του κιβωτίου ταχυτήτων του προσφερόμενου μηχανήματος με την απαίτηση για απόλυτα αυτόματο σύστημα και β) η έλλειψη αναφοράς σε σύστημα απόσβεσης κραδασμών στο σύστημα φόρτωσης στην προσφορά της παρεμβαίνουσας. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι αποκλίσεις αυτές παραβιάζουν τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης και επηρεάζουν τη διαφάνεια και τον ανταγωνισμό.
ΑΕΠΠ/209/2019
Η προσφεύγουσα ατόμική επιχείρηση ζητεί την ακύρωση της Απόφασης 390/18.12.2018 του Δήμου, η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές διαγωνιζομένων εταιρειών για την Ομάδα 1 και την Ομάδα 2 (υποομάδες Ζ και ΣΤ) του διαγωνισμού. Αντικείμενό της σύμβασης ήταν η 'προμήθεια τροφίμων για τις ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου', με προϋπολογισμό €707.330,61 (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικεντρώνεται σε ασάφειες και παραβάσεις των όρων της Διακήρυξης, όπως λανθασμένες δηλώσεις συσκευασιών, μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. έλλειψη ΠΟΠ σε γραβιέρα) και υπέρβαση τιμών προϋπολογισμού.
ΑΕΠΠ/1109/2020
Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης 163/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Μαραθώνος, η οποία έκανε αποδεκτές τις προσφορές των εταιρειών «…», «…», «…», «…» και «…» για τα Τμήματα Α-1.1, Α-2.1, Γ-1.1, Γ-1.2, Γ.2.1, Γ-2.5, Δ-1.1 και Ε-1.1 της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια τροφίμων και λοιπών ειδών παντοπωλείου για τον Δήμο Μαραθώνος, με συνολικό προϋπολογισμό 364.066,76€ (συμπ. ΦΠΑ). Η προσφυγή υποστήριζε ότι οι αποδεκτές προσφορές έλειπαν από κρίσιμα δικαιολογητικά (π.χ. καταλόγους προσωπικού, εξοπλισμού, άδειες κυκλοφορίας) και ότι παραβίαζαν τις υποχρεωτικές τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. για γάλα και βούτυρο), κατά παράβαση των αρχών ίσης μεταχείρισης, διαφάνειας και τυπικότητας.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/226/2019
Προμήθεια γάλακτος...Με δεδομένα τα ανωτέρω νομίμως ο Δήμος προέβη στην προμήθεια γάλακτος τύπου εβαπορέ, ενόψει της αντικειμενικής αδυναμίας του να χορηγήσει φρέσκο γάλα (βλ. Πρ. ΚΠΕΔ στο VII Tμ. 185/2018). Αντίθετα, όμως, και ενόψει του ότι το γάλα χορηγείται με σκοπό την άμεση κατανάλωσή του σε καθημερινή βάση προς προστασία της υγείας των εργαζομένων, δεν είναι δυνατή η αναδρομική χορήγησή του, καθόσον δεν μπορεί πλέον να εκπληρωθεί ο σκοπός της, η άμεση δηλαδή και καθημερινή κατανάλωσή του. Τούτο δοθέντος, αφενός μη νομίμως ο Δήμος προκήρυξε στις 26.6.2018 την προμήθεια γάλακτος και για το διαδραμόν χρονικό διάστημα του έτους 2018 και αφετέρου μη νομίμως προέβη στην κατακύρωση των αποτελεσμάτων αυτού μετά τη λήξη του έτους 2018, στο οποίο η προμήθεια αυτή αφορούσε. Συνεπώς η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη για την ως άνω αιτία και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΑΕΠΠ/809/2021
Η προσφεύγουσα επιχείρηση με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της διακήρυξης υπ' αριθμ. «…» για την ανάδειξη αναδόχου προμήθειας γάλακτος και ειδών αρτοπωλείου για τις ανάγκες συγκεκριμένων φορέων. Ειδικότερα, αμφισβητεί τους όρους της διακήρυξης που αφορούν την Ομάδα Α΄ - Τμήματα 1, 2 και 3, όπου καθορίζεται ότι το παστεριωμένο γάλα πρέπει να έχει διάρκεια ζωής 5 ημερών, ενώ ο νόμος 4254/2014 επιτρέπει μέχρι 7 ημέρες. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι αυτός ο περιορισμός δυσχεραίνει ουσιωδώς την κατάρτιση προσφοράς και περιορίζει τον ανταγωνισμό, αφού πολλές εταιρείες παράγουν γάλα με διάρκεια ζωής 7 ημερών. Ζητά ως εκ τούτου την ανάκληση ή τροποποίηση των όρων αυτών από την αναθέτουσα αρχή.