ΑΕΠΠ/1302/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης 5638/23.09.2019 της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τη σύμβαση 'Παροχή Υπηρεσιών Φύλαξης του κτιρίου της ... στον Πειραιά'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά φύλαξη κτιρίου με προϋπολογισμό 178.560€ (συμπ. ΦΠΑ), διάρκεια 1 έτους με δυνατότητα παράτασης 6 μηνών. Η προσφυγή θεμελιώνεται στον ισχυρισμό ότι η απόρριψη της προσφοράς (λόγω έλλειψης συγκεκριμένης ρήτρας στην εγγυητική επιστολή) ήταν αβάσιμη, καθώς η εγγύηση ήταν αορίστου χρόνου και άρα δεν απαιτούνταν η ρήτρα παράτασης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/43/2025
Η Πράξη 43/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) για τη σύναψη συμφωνίας-πλαίσιο σχετικά με την προμήθεια «ενδοφθάλμιων φακών», ύψους 31.272.523,05 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.. Το Κλιμάκιο αποφάσισε να αναβάλει την έκδοση οριστικής Πράξης, κρίνοντας ότι ο φάκελος δεν ήταν πλήρης και απαιτούνταν επιπλέον στοιχεία για τη διαμόρφωση ασφαλούς κρίσης. Ζητούνται συγκεκριμένα η τεκμηρίωση των ποσοτήτων και των προϋπολογιζόμενων τιμών μονάδας, διευκρινίσεις για τα δικαιώματα προαίρεσης/παράτασης, αναλυτική κρίση της Επιτροπής Διαγωνισμού σχετικά με την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια των αναδόχων βάσει του μέσου κύκλου εργασιών της τριετίας 2020-2022, καθώς και η εξειδίκευση της ρήτρας αναπροσαρμογής στο σχέδιο σύμβασης. Η Ε.Κ.Α.Π.Υ. διατάσσεται να συμπληρώσει τον φάκελο εντός δεκαπέντε (15) ημερών.
ΑΕΠΠ/927/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της απόφασης που απορρίπτει την προσφορά της στον διαγωνισμό για υπηρεσίες φύλαξης του αμαξοστασίου και του ξενώνα φιλοξενίας κακοποιημένων γυναικών του Δήμου Κοζάνης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών φύλαξης σε δύο διακριτές εγκαταστάσεις: α) Φύλαξη του Αμαξοστασίου και παρακείμενου χώρου με 24ωρη παρουσία φυλάκων, περιπολίες, άμεση επέμβαση και τεχνική υποστήριξη συστημάτων ασφαλείας (Risco, Dahua), β) Φύλαξη του Ξενώνα με παρόμοιες απαιτήσεις και συστήματα ROISCOK. Η προσφυγή θεμελιώνεται στον ισχυρισμό ότι οι απορριπτικοί όροι για βεβαιώσεις εκπαίδευσης από εξουσιοδοτημένους προμηθευτές ήταν 'φωτογραφικοί' και εκπρόθεσμα θεσπίστηκαν, παραβιάζοντας τις αρχές διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/143/2024
Η Πράξη 143/2024 του Ζ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο της ανάθεσης υπηρεσιών «Γενικής Επισκευής Μονάδων του Συστήματος Υδραυλικής Πέδης Οχημάτων Τραμ της ΣΤΑΣΥ», προϋπολογισμού 2.330.037 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ουσιώδεις πλημμέλειες που κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης. Οι πλημμέλειες περιλαμβάνουν: Πρώτον, μη προσήκουσα δημοσίευση της παράτασης της προθεσμίας υποβολής προσφορών στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Δεύτερον, ουσιώδη τροποποίηση της ρήτρας αναπροσαρμογής τιμής μέσω τεύχους διευκρινίσεων. Η τροποποιημένη ρήτρα, που βασίστηκε σε πρόταση του μοναδικού συμμετέχοντος, εισήγαγε τη χρήση δεικτών τιμών αποκλειστικά της Γερμανίας (M0/M1 και LG0/LG1), παραβιάζοντας την αρχή της ίσης μεταχείρισης, καθώς ευνοούσε γερμανικούς οικονομικούς φορείς. Λόγω αυτών των πλημμελειών, κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης.
ΕΑΔΗΣΥ/1801/2023
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση των αποφάσεων της αναθέτουσας αρχής που αφορούν την προσωρινή και οριστική κατακύρωση της σύμβασης στον παρεμβαίνοντα, επειδή υποστήριξε ότι η οικονομική προσφορά του υπολείπεται του ελάχιστου νόμιμου εργατικού κόστους. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε συγκεκριμένες εγκαταστάσεις για το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2024, με δυνατότητα παράτασης για ένα ακόμη έτος. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι ο παρεμβαίνων υπολόγισε λιγότερες ημέρες καθαριότητας από όσες απαιτούνταν και ότι το εργατικό κόστος της προσφοράς του ήταν κατώτερο από το νόμιμο ελάχιστο.
ΝΣΚ/290/2003
Δημόσια έργα. Ρήτρα πρόσθετης καταβολής «πριμ». Δυνατότητα του κυρίου του έργου να μην διατηρήσει σε ισχύ τη σχετική ρήτρα της διακήρυξης, σε περίπτωση παράτασης προθεσμίας. Πιθανές επιπτώσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια του κυρίου του δημοσίου έργου να διατηρήσει ή να καταργήσει, με απόφαση πλήρως και ειδικώς αιτιολογημένη, την ρήτρα της Διακήρυξης του έργου περί πρόσθετης καταβολής αμοιβής (πριμ), σε περίπτωση που αποφασίζει την παράταση των προθεσμιών του έργου και κατά την κρίση του, έχουν ανατραπεί οι συνθήκες υπό τις οποίες δόθηκε η σχετική υπόσχεση. 2. Στην περίπτωση άρνησης διατήρησης της ρήτρας η ανάδοχος έχει την νομική δυνατότητα να επιδιώξει δια της δικαστικής οδού είτε την ακύρωση της άρνησης του κυρίου του έργου, είτε την πλασματική πλήρωση της αίρεσης κατά τη διάταξη του άρθρου 207 του Αστικού Κώδικα. 3. Αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρ.2 του άρθρου 7 του Ν 1418/84, δηλαδή αντισυμβατική συμπεριφορά του κυρίου του έργου, που προκάλεσε θετικές ζημίες στον ανάδοχο, οφειλόμενες σε δαπάνες στις οποίες προέβη για την επιτάχυνση των εργασιών εκτέλεσης και οι οποίες αποσκοπούσαν στην έγκαιρη εκτέλεση και στην εντεύθεν καταβολή του πριμ, επιπλέον δε είχε έγκαιρα υποβληθεί η προβλεπόμενη όχληση, είναι δυνατόν να υποχρεωθεί ο κύριος του έργου στην καταβολή σχετικής αποζημιώσεως.
ΔΕΦ 2412/2000
Διοικητική σύμβαση - Δημόσια έργα -. Προθεσμία εκτέλεσης του έργου. Τμηματικές και συνολική προθεσμίες. Περιστατικά. Επειδή, η υπέρβαση της συμβατικής προθεσμίας περάτωσης του έργου έχει μεν ως συνέπεια την κατάπτωση σε βάρος του αναδόχου και υπέρ του κυρίου του έργου της προβλεπόμενης, από τις παραπάνω διατάξεις ποινικής ρήτρας, υπό την τασσόμενη όμως από τις διατάξεις αυτές αναγκαία προϋπόθεση της συνδρομής αποκλειστικής για την υπέρβαση υπαιτιότητας του αναδόχου του έργου. Επομένως, εφόσον με την προαναφερόμενη πράξη του εγκρίθηκε η παράταση της προθεσμίας περάτωσης του έργου .., για την έγκριση της οποίας απαιτείται από τις εφαρμοστέες στην κρινόμενη περίπτωση διατάξεις η έλλειψη αποκλειστικής υπαιτιότητας του αναδόχου, έπεται, ότι δεν θεμελιώνεται υπαιτιότητα αυτού (αναδόχου) για το ανεκτέλεστο κατά τη λήξη της συμβατικής προθεσμίας τμήμα των συμβατικών υποχρεώσεών του σχετικά με το επίμαχο έργο, ..και, κατά συνέπεια, μη νόμιμα επιβλήθηκε σε βάρος του η αμφισβητούμενη ποινική ρήτρα. Για το λόγο δε αυτό, βάσιμα προβαλλόμενο, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη προσφυγή..
ΑΕΠΠ/987/2018
Με την Προδικαστική Προσφυγή, η προσφεύγουσα Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία με την επωνυμία «…………………» και τον διακριτικό τίτλο «………» αιτείται την ακύρωση της υπ' αριθμ. 508/14.09.2018 Απόφασης της Εκτελεστικής Επιτροπής του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.). Συγκεκριμένα, η προσφυγή στοχεύει στην ακύρωση των Πρακτικών Αποσφράγισης-Διενέργειας & Αξιολόγησης Προσφορών (υπ’ αριθμ. 15915/27.08.2018) και Αποσφράγισης Οικονομικών Προσφορών (υπ’ αριθμ. 16584/10.09.2018) του Ηλεκτρονικού Ανοιχτού Διαγωνισμού. Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η «Φύλαξη Χώρων του Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.», και η προσφεύγουσα ζητάει την ακύρωση των αποφάσεων που απέρριψαν τη δική της προσφορά και έκαναν δεκτή την οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας, αναδεικνύοντάς την προσωρινή ανάδοχο.
ΑΕΠΠ/1397/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση: (α) της απόφασης με αρ. πρωτ. 7144/05-11-2019 της Γενικής Διεύθυνσης, η οποία αφορά τον αποκλεισμό της από τον διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών ασφάλειας του κτιρίου στην Αθήνα, καθώς και (β) της αρνητικής σύμφωνης γνώμης της Γνωμοδοτικής Επιτροπής με αρ. πρωτ. 7097/01-11-2019. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών ασφάλειας των γραφείων της αναθέτουσας αρχής για ένα έτος (01-01-2020 έως 31-12-2020), με προϋπολογιζόμενη αξία 67.900,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή θεμελιώνεται στην άρνηση της αναθέτουσας αρχής να δεχθεί τα επανορθωτικά μέτρα που είχε λάβει η εταιρεία για τις παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας, οι οποίες δεν είχαν αποκτήσει τελεσίδικη ισχύ. Η εταιρεία υποστήριξε ότι τα μέτρα αυτά ήταν επαρκή για να αποδειχθεί η αξιοπιστία της.
ΑΕΠΠ/1709/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία άσκησε Προδικαστική Προσφυγή ώστε να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. 571/2020 απόφαση συμμόρφωσης της αναθέτουσας αρχής, η οποία με αυτήν πραγματοποίησε εκ νέου την απόρριψη της προσφοράς της εταιρείας στον διαγωνισμό για τη φύλαξη κτιρίου του νυχτερινού καταφυγίου αστέγων και του κτιρίου του ξενώνα φιλοξενίας του δήμου με προϋπολογισμό 76.301,64€. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε την υποχρέωση συμμόρφωσης με την υπ’ αρ. 1237/2020 απόφαση της ΑΕΠΠ, η οποία είχε ήδη ακυρώσει προηγούμενη απόφαση απόρριψης λόγω εσφαλμένων υπολογισμών. Κατηγόρησε ακόμη ότι η νέα απόφαση επανέλαβε τους ίδιους εσφαλμένους υπολογισμούς για τις αποδοχές των εργαζομένων και τις ασφαλιστικές εισφορές χωρίς νέα στοιχεία.
ΑΕΠΠ/1108/2019
Η προσφεύγουσα εταιρία ζητεί την ακύρωση της Απόφασης 6416/12.07.2019 της Συγκλήτου, η οποία ενέκρινε τα Πρακτικά του Διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου/ων για τη φύλαξη χωρικών εγκαταστάσεων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες φύλαξης για διάστημα 18 μηνών (από 01/05/2019 έως 31/10/2020) σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, με προϋπολογισμό 270.000€ (χωρίς ΦΠΑ 24%). Η προσφυγή θεμελιώνεται στον ισχυρισμό ότι η αναθεσθείσα (παρεμβαίνουσα) υπέβαλε μη νόμιμη οικονομική προσφορά, ενώ η δέσμευση των χώρων αποτελεί επείγουσα ανάγκη, καθιστώντας τη βλάβη δυσχερώς επανορθώσιμη.