ΑΕΠΠ/1310/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ». Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια μαρμάρου αξίας 194.167,74 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο αποκλεισμός του βασίστηκε στην υποβολή συμβολαίου μίσθωσης λατομείου αντί άδειας εκμετάλλευσης, η οποία όμως δεν απαιτούνταν ρητά από τη διακήρυξη. Η ΑΕΠΠ κρίνει νόμιμη την προσφυγή, ακυρώνοντας τη ματαίωση της διαδικασίας λόγω παράνομης εισαγωγής εκ των υστέρων απαιτήσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/204/2018
Αναδρομική βεβαίωση μισθωμάτων σε βάρος μισθωτή δημόσιου λατομείου αδρανών υλικών:Η μη ορθή αναγραφή του ποσοστού του αναλογικού μισθώματος, κατά τη σύνταξη αρχικού μισθωτηρίου, για τη μίσθωση δημόσιου λατομείου αδρανών υλικών, και στις πράξεις παράτασης που επακολούθησαν, ακόμη και εάν εγείρει ζήτημα ακυρότητας του συμβολαίου ή του αντίστοιχου όρου αυτού, μετά την πάροδο τριάντα και πλέον ετών από τότε που για πρώτη φορά συμφωνήθηκε από τα συμβαλλόμενα μέρη, δεν μπορεί να θεμελιώσει βάσιμη δυνατότητα διεκδίκησης αναδρομικών μισθωμάτων. Δεν είναι, επίσης, δυνατός ο καθορισμός ελάχιστου ετήσιου αναλογικού μισθώματος, εκ των υστέρων, με βάση την ελάχιστη ετήσια παραγωγή, η οποία δεν έχει συμφωνηθεί. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/476/2002
Ακύρωση πιστοποιητικού εξαγωγής για λόγους ανωτέρας βίας – συνήθης εμπορικός κίνδυνος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η ακύρωση συμβολαίου αγοράς προϊόντων λόγω μη αποδεικνυομένης διατάραξης της ροής του κανονικού εμπορίου μεταξύ Ελλάδας και χώρας εισαγωγής συνιστά συνήθη εμπορικό κίνδυνο και όχι περιστατικό ανωτέρας βίας.
ΑΕΠΠ/1276/2020
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για τη γενική επισκευή (Overhaul) 15 αεροσκαφών τύπου T-6A με αριθμούς NSN 2840-20-000-9077, Ρ/Ν ΡΤ6Α-68, Α/Φ Τ6-Α. Η σύμβαση είχε εκτιμώμενη αξία 16.470.158,13 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο αποκλεισμός του επικαλέστηκε έλλειψη υποβολής συγκεκριμένων δικαιολογητικών, όπως επικυρωμένου αντιγράφου συμβολαίου συνεργασίας με επισκευαστικό κέντρο και εξουσιοδότησης κατάθεσης προσφοράς, καθώς και υποτιθέμενα υπολογιστικά σφάλματα στην οικονομική προσφορά.
ΑΕΠΠ/813/2020
Οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της Απόφασης 893/2020 της Οικονομικής Επιτροπής που τους απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης δημοσίου έργου εκτιμώμενης αξίας 27.016.129 ευρώ (έξω ΦΠΑ), σχετικού με τη «ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΡΓΟΥ», η οποία προκηρύχθηκε στις 6/11/2018. Υποστηρίζουν ότι οι προσφορές τους χαρακτηρίστηκαν αδικαιολόγητα χαμηλές και ότι παραβιάστηκαν οι διαδικασίες του άρθρου 88 του Ν.4412/2016, ιδιαίτερα όσον αφορά την αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών και τη μη κλήση διευκρινίσεων. Επιπλέον, επικεντρώνονται σε θέματα κοστολόγησης, εργατικών δαπανών, ασφαλιστικών εισφορών και γενικών εξόδων που επηρέασαν την αξιολόγηση.
ΑΕΠΠ/1041/2020
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζήτησε μέσω της προδικαστικής προσφυγής την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης έργου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορού την εκτέλεση έργου με εκτιμώμενη αξία 524.193,55 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), το οποίο δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ και ΕΣΗΔΗΣ ΕΡΓΩΝ. Οι λόγοι αποκλεισμού ήταν δύο: 1) η εγγυητική συμμετοχή του προσφεύγοντα δεν απευθυνόταν στον σωστό φορέα και 2) δεν συμπλήρωσε στο ΤΕΥΔ ή σε υπεύθυνη δήλωση τους λόγους μη επιβολής προστίμου από το ΣΕΠΕ. Η ΕΑΔΗΣΥ έκρινε ότι ο αποκλεισμός ήταν παράνομος, δεχόμενη την προσφυγή, ακυρώνοντας την απόφαση της αναθέτουσας και διατάσσοντας την επιστροφή του παραβόλου των 2.620,97 ευρώ.
ΑΕΠΠ/180/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με τη Προδικαστική Προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό πρωτοκόλλου 4273/26.01.2018, με την οποία η αναθέτουσα αρχή απέρριψε την προσφορά της και κήρυξε τη διαδικασία σύναψης της σύμβασης άγονη, λόγω απόρριψης όλων των προσφορών σύμφωνα με το άρθρο 106 του Ν. 4412/2016. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε τη "... στις αγορές των Η.Π.Α. και του Καναδά" με προϋπολογισμό 117.800,00 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%). Η προσφεύγουσα υποστήριζε ότι η αναθέτουσ αρχή εσφαλμένα απέκλεισε την προσφορά της, καθώς ο προτεινόμενος Αναπληρωτής Υπεύθυνος Έργου (ΑΥΕ) πληρούσε κατά την γνώμη της τα κριτήρια της διακήρυξης, ιδίως ως προς την πενταετή εμπειρία σε συναφή έργα, αν και δεν είχε αναλάβει ποτέ τον ρόλο του συντονιστή έργου, κάτι που απαιτούνταν ρητά από τη διακήρυξη.
ΝΣΚ/467/2001
Λατομεία. Χαρακτηρισμός λατομείου. Αρμοδιότητα διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ορθώς το Υπουργείο Ανάπτυξης θεώρησε ως κοινοτικό και όχι ως δημόσιο το αναφερόμενο στο έγγραφο του ερωτήματος λατομείο αδρανών υλικών, για την ένταξη του λατομείου αυτού στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και για τον καθορισμό της αρμοδιότητας διαχειρίσεώς του, δεδομένου ότι κατά την έννοια των οικείων διατάξεων του Ν 1428/1984 ο χαρακτήρας ενός λατομείου αδρανών υλικών ως δημόσιου ή κοινοτικού εξαρτάται από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εκτάσεως στην οποία λειτουργεί το λατομείο, στην προκειμένη δε περίπτωση με τελεσίδικη απόφαση είχε κριθεί με δύναμη δεδικασμένου, που δέσμευε τη Διοίκηση, ότι η έκταση του λατομείου ανήκε κατά κυριότητα σε κοινότητα και όχι στο Δημόσιο.
ΝΣΚ/93/2020
Αν είναι επιβεβλημένη για τη Διοίκηση η επιστροφή σε ανώνυμη εταιρεία της κατατεθείσας, στο πλαίσιο παρατάσεως συμβάσεως μισθώσεως λατομείου, εγγυητικής επιστολής για την τήρηση των όρων της συμβάσεως μισθώσεως, δεδομένου ότι η παράταση της μισθώσεως θεωρείται άκυρη σύμφωνα με γνωμοδότηση του ΝΣΚ που έχει γίνει αποδεκτή.(...)Θα πρέπει να επιστραφεί η εγγυητική επιστολή καλής εκτελέσεως της συμβάσεως, που είχε κατατεθεί από την ως άνω εταιρεία στο πλαίσιο της διαδικασίας παρατάσεως της μισθώσεως δημοσίου λατομείου αδρανών υλικών, η οποία δεν ολοκληρώθηκε λόγω της μη υπογραφής της σχετικής συμβολαιογραφικής πράξεως, που είχε ως συνέπεια τη λήξη της μισθώσεως σε χρόνο πριν από την έκδοση της εγγυητικής αυτής επιστολής (ομόφωνα).
ΑΕΠΠ/1219/2021
Ο προσφεύγων, με την προδικαστική προσφυγή του, ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που τον απέκλεισε από τη διαδικασία για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για το ακτινολογικό εργαστήριο του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου, συγκεκριμένα ενός ψηφιακού ακτινολογικού συγκροτήματος και άλλου σχετικού εξοπλισμού, με συνολική εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 475.806,45 ευρώ. Ο προσφεύγων επικεντρώνεται στο τμήμα που αφορά το ψηφιακό ακτινολογικό συγκρότημα, επιμέρους εκτιμώμενης αξίας (χωρίς ΦΠΑ) 185.483,87 ευρώ, υποστηρίζοντας ότι η απόρριψη της προσφοράς του δεν ήταν δικαιολογημένη. Η απόφαση της αναθέτουσας αρχής βασίστηκε στο γεγονός ότι η προσφορά του προσφεύγοντα περιελάμβανε λειτουργικό σύστημα Windows 7, το οποίο δεν υποστηριζόταν πλέον από τον κατασκευαστή και δεν έπλητε τις προδιαγραφές ασφαλείας και σύγχρονης τεχνολογίας που απαιτούνταν για την προστασία ιατρικών δεδομένων.
ΝΣΚ/408/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Ανωτέρα βία. Απαγόρευση εξαγωγών από χώρα προέλευσης. Ακύρωση πιστοποιητικού εισαγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η απαγόρευση εξαγωγών από τη χώρα προέλευσης, συνεπεία της οποίας ήταν αδύνατη η εκπλήρωση υποχρέωσης εισαγωγής προϊόντων στην Ελλάδα εντός του χρόνου ισχύος του σχετικού πιστοποιητικού εισαγωγής, συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για τον οποίο είναι δυνατή η ακύρωση του πιστοποιητικού.