ΑΕΠΠ/1324/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της Απόφασης 256/2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε τα δικαιολογητικά κατακύρωσης και ανέδειξε ως ανάδοχο τον οικονομικό φορέα «...» για το Τμήμα Δ (Κρέας Μοσχάρι) της σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Προμήθεια Τροφίμων και Ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής» με εκτιμώμενη αξία 737.818,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι ο ανάδοχος δεν πληρούσε τα κριτήρια συμμετοχής, καθώς τα πιστοποιητικά ISO 9001:2015 και ISO 22000:2005 που προσκομίστηκαν δεν κάλυπταν πλήρως τους απαιτούμενους όρους για παραγωγή, επεξεργασία και αποθήκευση νωπού βοείου κρέατος όπως όριζαν οι όροι της διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
232149/2002
Εφαρμογή επισήμανσης βοείου κρέατος και προϊόντων με βάση το βόειο κρέας από την 1.1.2002.
1458/143681/2020- ΦΕΚ: 2244/Β/11.6.2020 άρθρο 5 παρ.1:Άρθρο 5 Καταργούμενες - Μεταβατικές διατάξεις 1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, καταργούνται οι: (..) β) υπ’ αρ. 232149/14.2.2002 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας «Εφαρμογή επισήμανσης βοείου κρέατος και προϊόντων με βάση το βόειο κρέας από την 1.2.2002» (Β΄ 215)
Αριθμ.2260/155064/2014
Τροποποίηση της υπ αριθμ.412013/2000 κοινής υπουργικής απόφασης περί συμπληρωματικών μέτρων σε εκτέλεση κοινοτικών κανονισμών που αφορούν την επισήμανση του βοείου κρέατος και των προϊόντων με βάση το βόειο κρέας.
412013/2000
Συμπληρωματικά μέτρα σε εκτέλεση κοινοτικών κανονισμών που αφορούν την επισήμανση του βοείου κρέατος και των προϊόντων με βάση το βόειο κρέας.
1458/143681/2020- ΦΕΚ: 2244/Β/11.6.2020 άρθρο 5:Άρθρο 5 Καταργούμενες - Μεταβατικές διατάξεις 1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, καταργούνται οι: α) Υπ’ αρ. 412013/14.12.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης και Γεωργίας «Συμπληρωματικά μέτρα σε εκτέλεση κοινοτικών κανονισμών που αφορούν την επισήμανση του βοείου κρέατος και των προϊόντων με βάση το βόειο κρέας» (Β΄ 1594), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 2260/155064/5-12- 2014 όμοια απόφαση (Β΄ 3383),
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2000/1825
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 1825/2000 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ της 25ης Αυγούστου 2000 για τη θέσπιση λεπτοµερειών εφαρµογής του καινονισµού(ΕΚ) αριθ. 1760/2000 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συµβουλίου όσον αφορά την επισήµανση του βοείου κρέατος και των προϊόντων µε βάση το βόειο κρέας
1458/143681/2020- ΦΕΚ: 2244/Β/11.6.2020:Συμπληρωματικά μέτρα σε εφαρμογή του τμήματος Ι του τίτλου II και του τίτλου III του κανονισμού (ΕΚ) υπ’ αρ. 1760/2000 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) υπ’ αρ. 1825/2000 της Επιτροπής σχετικά με την επισήμανση του βόειου κρέατος και των προϊόντων με βάση το βόειο κρέας.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2000/1760
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 1760/2000 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Ιουλίου 2000 για τη θέσπιση συστήματος αναγνώρισης και καταγραφής των βοοειδών και την επισήμανση του βοείου κρέατος και των προϊόντων με βάση το βόειο κρέας, καθώς και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 820/97 του Συμβουλίου
1458/143681/2020- ΦΕΚ: 2244/Β/11.6.2020: Συμπληρωματικά μέτρα σε εφαρμογή του τμήματος Ι του τίτλου II και του τίτλου III του κανονισμού (ΕΚ) υπ’ αρ. 1760/2000 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) υπ’ αρ. 1825/2000 της Επιτροπής σχετικά με την επισήμανση του βόειου κρέατος και των προϊόντων με βάση το βόειο κρέας.
ΑΕΠΠ/1470/2021
Ο προσφεύγων, ως μειοδότης, ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος στην κατηγορία Α (Αρτοσκευάσματα) στο πλαίσσιμο σύναψης τετραετούς συμφωνίας-πλαισίου για προμήθεια Ειδών Κυλικείου (Αρτοσκευασμάτων, Σφολιατοειδών και Ειδών Ζαχαροπλαστικής) προς κάλυψη αναγκών εκτιμώμενης αξίας 1.400.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ειδικότερα, επιχειρηματολογεί ότι ο παρεμβαίνων δεν πληρούσε την απαιτούμενη πιστοποίηση ISO 22000 για αποθήκευση προϊόντων, ενώ η τεχνική προσφορά του περιελάμβανε λανθασμένη εκατοστιαία σύνθεση για τα σάντουιτς (εκτός των προδιαγραφών).
ΑΕΠΠ/1056/2019
Η προσφεύγουσα εταιρία ζητά την ακύρωση της Απόφασης 132/09.07.2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Δράμας, η οποία αφορά στον Δημόσιο Ανοικτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό με τίτλο 'ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΕΙΔΩΝ ΒΑΣΙΚΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ' του ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΡΟΥΣ (Τ.Ε.Β.Α.) για τις ανάγκες της Κοινωνικής Συμπράξης του Δήμου Δράμας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής με προϋπολογισμό 1.150.245,00 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψη της προσφοράς της για τα τμήματα Γ (Κοτόπουλο), Ε (Κρέας) και ΣΤ1 (Είδη Παντοπωλείου) έγινε λανθασμένα, καθώς δεν ζητήθηκε να υποβάλει πιστοποιητικά EN ISO 9001:2015 για τους παραγωγούς των αντίστοιχων ειδών, ενώ τα υποβληθέντα πιστοποιητικά EN ISO 22000:2005 θεωρεί ότι είναι επαρκή.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/52/2018
Προμήθεια νωπού κρέατος.Με αυτά τα δεδομένα, το Κλιμάκιο κρίνει ως εξής: Κατ’ αρχάς, τα νωπά κοτόπουλα και τα νωπά κρέατα (βόειο και χοιρινό), αποτελούν αγαθά που κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, είναι ομοειδή, υπό την έννοια ότι εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία τρόφιμα – κρέας...Εξάλλου, το ομοειδές των αγαθών δεν αναιρείται από τυχόν διαφορετικές προδιαγραφές των επιμέρους κατηγοριών αυτών, οι οποίες, σε κάθε περίπτωση, μπορούν να συμπεριλαμβάνονται ανά ομάδες στο ίδιο κείμενο διακήρυξης, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου προβαλλομένων από το Νοσοκομείο. Ως εκ τούτου, οι επίμαχες προμήθειες αποτελούν τμήματα ενός ενιαίου μείζονος αντικειμένου, η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη του οποίου, ...., υπερβαίνει το ποσό των 60.000 ευρώ μέχρι το οποίο επιτρέπεται η ανάθεση προμηθειών κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού, αυτονοήτως δε και το ποσό των 20.000 ευρώ μέχρι το οποίο επιτρέπεται, άνευ συνδρομής ειδικού λόγου, η απευθείας ανάθεση..Περαιτέρω, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι συνέτρεξαν λόγοι επείγοντες, οφειλόμενοι σε αυταπόδεικτα απρόβλεπτες περιστάσεις, οι οποίοι κατέστησαν αδύνατη τη διενέργεια νόμιμης διαγωνιστικής διαδικασίας...Ωστόσο, το Κλιμάκιο,...κρίνει ότι τα όργανα του νοσοκομείου δεν λειτούργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης της κείμενης νομοθεσίας για την ανάθεση δημόσιων συμβάσεων, αλλά προκειμένου να καλύψουν την επιτακτική ανάγκη για σίτιση των ασθενών (Συγγνωστή πλάνη)