ΑΕΠΠ/1414/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης αρ. 310/2021 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία απέρριψε την προσφορά της και ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο της σύμβασης την εταιρεία «…………». Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάδειξη συνεργείου καθαρισμού των γραφείων του Δημοτικού Καταστήματος (Κεντρικού και των Δημοτικών Ενοτήτων), των Δημοτικών Ιατρείων, των Κ.Ε.Π. και άλλων κτιρίων του φορέα, με προϊόντα και εξοπλισμό καθαρισμού για χρονικό διάστημα τριών ετών. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η απόρριψη της προσφοράς της βασίστηκε σε γραμματικά και τυπικά σφάλματα που δεν επηρεάζουν την ουσία της προσφοράς και ότι παραβιάστηκαν οι αρχές της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/152/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία προσβάλλει την απόφαση υπ' αριθμ. ****** με την οποία η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών ενέκρινε παμψηφεί το Πρακτικό Νο1 της 16/10/2020, καθώς με αυτή κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας και αναδείχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού για την εκτέλεση της σύμβασης «******», της οποίας το αντικείμενο αφορά υπηρεσίες καθαρισμού δημοτικών κτιρίων και ιατρείων για 12 μήνες, με εκτιμώμενη αξία 313.237,62 € χωρίς ΦΠΑ. Οι αιτιάσεις αφορούν εσφαλμένο υπολογισμό του εργατικού κόστους και των ασφαλιστικών εισφορών από την παρεμβαίνουσα, κατά παράβαση των όρων της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/943/2020
Η πρώτη προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί ο όρος 2.2.9 και το τμήμα Β6 του όρου 2.2.10.2 της Διακήρυξης, ή επικουρικά, η πρόσληψη των απαιτούμενων υπαλλήλων να γίνει κατά την υπογραφή της σύμβασης και όχι κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού. Η δεύτερη προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η διακήρυξη, άλλως να μεταρρυθμιστεί με την απάλειψη των όρων 2.2.9 και Β.6 (σελ. 33) και την αντικατάστασή τους με όρους που θα επιτρέπουν τη συμμετοχή σε υποψηφίους αναδόχους που δεν απασχολούν ήδη στον Νομό ... τουλάχιστον 15 άτομα στον τομέα υπηρεσιών καθαριότητας κτιρίων (εργατών-εργατριών) κατοίκων του νομού ..., καθώς και να μεταρρυθμιστεί ο όρος 2.2.7 ώστε τα τρία αιτούμενα ISO να περιορίζονται στις υπηρεσίες καθαρισμού βάσει του CPV της Διακήρυξης - Υπηρεσίες καθαρισμού κτιρίων. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι «Εργασίες Καθαριότητας Δημοτικών Κτιρίων και Ιατρείων για ένα έτος».
ΑΕΠΠ/410/2018
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά του από τη συνέχεια του ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάδειξη συνεργείου παροχής υπηρεσιών καθαρισμού κτιριακών εγκαταστάσεων και χώρων του ΚΑΑΥ Αγ. Ανδρέα, καθώς και κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της αναθέτουσας αρχής. Επιπλέον, αιτείται την απόρριψη της προσφοράς της εταιρείας με την επωνυμία «…….». Περαιτέρω, ζητεί να εξεταστούν και να ληφθούν υπ' όψη από την Αναθέτουσα Αρχή τα καταγγελλόμενα που αναφέρει σε βάρος της «……..» η εταιρεία «…………». Η συγκεκριμένη σύμβαση αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού για οχτώ (8) μήνες με δυνατότητα μονομερούς παράτασης για δύο (2) επιπλέον μήνες και η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 144.768,55 ευρώ.
ΑΕΠΠ/942/2020
Η πρώτη προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση του όρου 2.2.9 και του τμήματος Β6 του όρου 2.2.10.2 της Διακήρυξης, ο οποίος απαιτεί την απασχόληση τουλάχιστον 15 ατόμων, κατοίκων του Νομού ..., στον τομέα καθαριότητας κτιρίων κατά την περίοδο του διαγωνισμού, καθώς και την προσκόμιση πίνακα προσωπικού Ε4 από το σύστημα «Εργάνη». Επικουρικά, ζητά η πρόσληψη να γίνει κατά την υπογραφή της σύμβασης. Η δεύτερη προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης Διακήρυξης ή τη μεταρρύθμισή της με την απαλειφή των όρων 2.2.9 και Β.6, αντικαθιστώντας τους με όρους που θα επιτρέπουν τη συμμετοχή σε υποψηφίους αναδόχους που δεν απασχολούν ήδη στον Νομό ... τουλάχιστον 15 άτομα. Επίσης, ζητά τη μεταρρύθμιση του όρου 2.2.7 ώστε τα τρία αιτούμενα ISO να περιορίζονται στις υπηρεσίες καθαρισμού βάσει του CPV της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι «Εργασίες Καθαριότητας Δημοτικών Κτιρίων και Ιατρείων για ένα έτος».
ΕΣ/Τμ(ΚΠΕ)288/2014
Υπηρεσίες – εργασίες καθαρισμού: Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε ιδιώτες για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού πρανών, ερεισμάτων δημοτικών οδών και παραλιών του Δήμου, καθόσον δεν προηγήθηκε της ανάθεσης των σχετικών εργασιών καθαρισμού αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με το άρθρο 61 του ν. 3979/2011(ΦΕΚ Α΄ 138/2011), με την οποία να τεκμηριώνεται η αδυναμία εκτέλεσης των ως άνω υπηρεσιών με ίδια μέσα του Δήμου και να καθορίζονται οι όροι παροχής των υπηρεσιών αυτών.
ΑΕΠΠ/1094/2021
Η Προδικαστική Προσφυγή της εταιρείας επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου, η οποία απορρίπτει την προσφορά της και αποδέχεται την προσφορά της εταίρου εταιρείας. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάθεση της υπηρεσίας καθαρισμού κτιρίων (CPV 90910000-7) για ένα έτος με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 1.588.341,69 € χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς της έγινε με μη νόμιμη αιτιολογία (μη κατάθεση δειγμάτων υλικών), ενώ η αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας παραβιάζει όρους της διακήρυξης, ειδικότερα ως προς τη μίσθωση εξοπλισμού και την κατάθεση υλικών καθαρισμού.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/250/2024
Επείγουσες εργασίες καθαρισμού ρεμάτων (....) Ως εκ τούτου, ο Δήμος Αχαρνών, ναι μεν, δεν επλήγη άμεσα από τις πυρκαγιές σε τέτοιο βαθμό ώστε να απαιτηθεί η κήρυξή του σε κατάστασης έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, ωστόσο επειδή βρίσκεται κατάντη της πληγείσας περιοχής κηρύχθηκε σε κατάσταση ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας που καταδεικνύει την επιτακτική ανάγκη καθαρισμού των ρεμάτων του. Τέλος, οι γενικές παραδοχές που διαλαμβάνονται στην σκέψη 22 της προσβαλλομένης, σε σχέση με την συμπεριφορά της προσφεύγουσας Περιφέρειας και στην συστηματική προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση υπηρεσιών καθαρισμού ρεμάτων, δεν επηρεάζουν τη νομιμότητα της επίμαχης ανάθεσης, η οποία κρίνεται σε σχέση με τις συγκεκριμένες περιστάσεις που διέπουν την επίδικη υπόθεση. Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση.Ανακαλεί την 624/2023 Πράξη του Ζ’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΑΕΠΠ/958/2021
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την απόρριψη της τεχνικής προσφοράς του για την προμήθεια 7 ασθενοφόρων οχημάτων τύπου Β 4χ4 για τις ανάγκες της Περιφέρειας, στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2014-2020. Η απόρριψη βασίστηκε στην μη συμμόρφωση ως προς την ύπαρξη εξουσιοδοτημένου συνεργείου γενικών επισκευών με αποθήκη ανταλλακτικών στην έδρα της Περιφέρειας, έναντι του οποίου ο προσφεύγων διαφωνεί, θεωρώντας ότι το κινητό συνεργείο του ικανοποιεί τις απαιτήσεις της διακήρυξης. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του έγινε αυθαίρετα και χωρίς νόμιμο έρεισμα, ζητώντας την αναγνώριση της τεχνικής του προσφοράς.
ΑΕΠΠ/770/2021
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα (κατόχος προσφοράς στον διαγωνισμό) αιτείται: (α) την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης στο σκέλος της που αφορά την μη αποδοχή της τεχνικής της προσφοράς και κατ’ επέκταση (β) την κήρυξη του διαγωνισμού ως άγονου, καθώς και (γ) τη συνέχιση της διαδικασίας του διαγωνισμού με το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη δημιουργία ηλεκτρονικών υποδομών και υπηρεσιών για την ενημέρωση των πολιτών σε πραγματικό χρόνο, σχετικά με ιατρικές παραμέτρους που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής τους, καθώς και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ πολιτών και ιατρών προς όφελος της δημόσιας υγείας. Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε έξι (6) μήνες και η ανάθεση θα γίνει με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά (χαμηλότερη τιμή).
ΑΕΠΠ/822/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά της και ανέδειξε άλλη εταιρεία ως προσωρινή ανάδοχο για την σύμβαση παροχής υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και κτιρίων του λιμένα. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και κτιρίων του λιμένα με προϋπολογισμένη δαπάνη 389.283,78€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφούσα υποστήριζε ότι η απόρριψη της προσφοράς βασίστηκε σε λανθασμένα κριτήρια, όπως η έλλειψη αναλυτικού υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών, των τετραγωνικών μέτρων καθαρισμού ανά άτομο και του διοικητικού κόστους, παρά το γεγονός ότι η προσφορά της ήταν σύμφωνη με τις απαιτήσεις της διακήρυξης.