ΑΕΠΠ/1415/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής η οποία επέλεξε τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση για την ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης στις φοιτητικές εστίες, με προϋπολογιζόμενη αξία 104.650,00€ (χωρίς ΦΠΑ) για την περίοδο από 02/11/2019 έως 31/01/2020. Επιπλέον, ζητείται η ακύρωση της κατακυρωτικής απόφασης που ανέδειξε ως οριστική ανάδοχο την εταιρεία «.....», με τιμή 34.500,00€ ανά μήνα (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται στον ισχυρισμό ότι η διαδικασία αυτή δεν συνάδει με τις αυστηρές προϋποθέσεις του άρθρου 32 παρ. 2γ του Ν.4412/2016, καθώς δεν υπήρχε έκτακτη ανάγκη που να δικαιολογεί την παρέκκλιση από τις τακτικές διαδικασίες, ενώ ο αποκλεισμός της προσφεύγουσας από τη συμμετοχή θεωρείται παράνομος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1653/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία επιδίωξε με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση της διακήρυξης διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης 'συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών και οικοδομικών εγκαταστάσεων' σε φοιτητικές εστίες. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλάμβανε την καλή λειτουργία, τον έλεγχο, τη συνήθη συντήρηση και τις επιδιορθώσεις των εγκαταστάσεων στο συγκεκριμένο συγκρότημα, όπως εγκαταστάσεις ψύξης, θέρμανσης, ηλεκτρολογικούς πίνακες, φωτισμού, πυρασφάλειας, καθώς και μικροεπισκευές σε κατασκευές ξύλου, αλουμινίου κ.λπ. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε παράνομους όρους της διακήρυξης που περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό, όπως η απαίτηση για προηγούμενη εμπειρία αποκλειστικά σε φοιτητικές εστίες, απαίτηση για ενεργειακό ελεγκτή χωρίς να εμπίπτει στο αντικείμενο της σύμβασης, και ασύνδετες προδιαγραφές πρότυπων ποιότητας για συντήρηση ανελκυστήρων που δεν αφορούσαν τη σύμβαση.
ΑΕΠΠ/482/2019
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 6078/360/4.03.2019 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), η οποία την κατέταξε στην τρίτη θέση κατά την τεχνική αξιολόγηση των προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες σίτισης δικαιούχων φοιτητών σε φοιτητικές εστίες, με προϋπολογισμένη δαπάνη 813.780€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή επικαλείται παράβαση αρχής διαφάνειας, αντικειμενικότητας και αμεροληψίας λόγω ελλιπούς αιτιολόγησης της βαθμολόγησης, ισχυριζόμενη ότι το πρακτικό αξιολόγησης δεν παρέχει συγκριτική ανάλυση των κριτηρίων ούτε αποδεικνύει τη συγκριτική διαβάθμιση μεταξύ των προσφορών.
ΑΕΠΠ/1681/2021
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της διακήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για υπηρεσίες τεχνικού προσωπικού σε φοιτητική εστία (αξίας 499.100€), επικαλούμενη παράνομους όρους όπως η απαίτηση εμπειρίας αποκλειστικά σε φοιτητικές εστίες (όρος 2.2.6), η ασύνδετη απαίτηση για ενεργειακό ελεγκτή (όρος 2.2.6γ), και μη αναλογικά κριτήρια αξιολόγησης (όρος 2.3.1), τα οποία περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Το αντικείμενο αφορά συντήρηση ηλεκτρομηχανολογικών και οικοδομικών εγκαταστάσεων για πέντε έτη.
ΑΕΠΠ/929/2021
Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε κατά της διακήρυξης διεθνούς δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ενίσχυση τεχνικού προσωπικού των κτιριακών εγκαταστάσεων δύο φοιτητικών εστιών για δύο έτη. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευών ηλεκτρομηχανολογικών και οικοδομικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων εγκαταστάσεων ψύξης, θέρμανσης, νερού, πυρανίχνευσης, μαγειρείων κ.λπ. Η προσφυγή ζητούσε την ακύρωση της διακήρυξης στο σύνολό της ή την ακύρωση επιμέρους όρων της, επικαλούμενη παράνομη κατάτμηση του αντικειμένου, μη νόμιμη απαίτηση εμπειρίας αποκλειστικά σε φοιτητικές εστίες, μη νόμιμη απαίτηση για πιστοποιητικά ISO σε άσχετο θεματικό πεδίο και μη νόμιμα κριτήρια βαθμολόγησης.
ΑΕΠΠ/25/2017
Η αιτούσα εταιρία ζητεί την ακύρωση τριών Διακηρύξεων Δημόσιου Ανοικτού ηλεκτρονικού Διαγωνισμού που εκδόθηκαν από το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. με αντικείμενο την επιλογή αναδόχου για την παροχή τεχνικών υπηρεσιών (περιλαμβανομένης της επίβλεψης λειτουργίας, συντήρησης και επισκευής κτιριακών εγκαταστάσεων) για διάφορες φοιτητικές εστίες και υπηρεσίες. Η προσφεύγουσα εγκαλεί δύο κύριες παρανομίες: (α) την απαίτηση εγγραφής στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ), η οποία δεν απαιτείται για τεχνικές υπηρεσίες σύμφωνα με τον νόμο, και (β) τον ασαφή τρόπο αξιολόγησης της 'Μεθοδολογίας Υλοποίησης' που εμποδίζει τη σύγκριση των προσφορών. Το αντικείμενο των συμβάσεων αφορά κυρίως την παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων (τεχνικών υπηρεσιών) και όχι την εκτέλεση έργων.
ΑΕΠΠ/836/2019
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του στον διαγωνισμό για υπηρεσίες σίτισης φοιτητών σε φοιτητικές εστίες. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών σίτισης με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας/τιμής, με εκτιμώμενη αξία 530.190,00 ευρώ. Ο προσφεύγων προσβάλλει τρεις βασικούς λόγους αποκλεισμού της προσφοράς του, συμπεριλαμβανομένων θεμάτων σχετικά με την τεχνική προδιαγραφή της μονάδας παραγωγής γευμάτων, την αδειοδότηση οχημάτων μεταφοράς και τον χαρακτηρισμό εγγράφων ως εμπιστευτικών.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/161/2025
Η Πράξη 161/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας τριών σχεδίων σύμβασης για την προμήθεια και τοποθέτηση εξοπλισμού για τις φοιτητικές εστίες και εστιατόρια του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) σε Ξάνθη και Κομοτηνή. Η συνολική συμβατική δαπάνη ανέρχεται στα 2.041.836 ευρώ (εκτός ΦΠΑ). Η διαδικασία ανάθεσης, η οποία υποδιαιρέθηκε σε δέκα ομάδες με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή, έφερε ως προσωρινούς αναδόχους δύο οικονομικούς φορείς. Αν και υπήρξαν προσφυγές ενώπιον της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ., μία εκ των οποίων έγινε δεκτή (Ομάδα 7) και οδήγησε σε επαναξιολόγηση, το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν εμφιλοχώρησαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Κατά συνέπεια, δεν κωλύεται η υπογραφή των συμβάσεων, υπό την προϋπόθεση συγκεκριμένων διορθωτικών αλλαγών στα σχέδια, όπως η συμπλήρωση των εγγυήσεων, η διόρθωση των συμβατικών τιμημάτων, και η επανακαθορισμός του χρόνου παράδοσης σε 300 ημερολογιακές ημέρες για ορισμένες ομάδες.
ΕΑΔΗΣΥ/385/2023
Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που απέρριψε την προσφορά της για την Ομάδα Δ και κήρυξε άγονο τον διαγωνισμό σε αυτή την ομάδα, ενώ ταυτόχρονα επέλεξε ως οριστική ανάδοχο την παρεμβαίνουσα εταιρεία για τις Ομάδες Α και Γ. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια ειδών ασφαλείας (όπως στολές προστασίας, γάντια κ.ά.) για συγκεκριμένα έτη, με συνολική εκτιμώμενη αξία 574.310,00€ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα επικαλείται λάθη στην αξιολόγηση των τεχνικών προδιαγραφών και παραβιάσεις του ενιαίου μέτρου κρίσης.
ΑΕΠΠ/469/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 102/2018, η οποία επέλεξε ως προσωρινή ανάδοχο την εταιρεία «...» στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για το έργο «Συντήρηση και Επισκευή σχολικών κτιρίων...». Η προσφυγή επικαλείται ότι η αναθέτουσα αρχή απέρριψε εσφαλμένα την προσφορά της, παραβιάζοντας τη νομοθεσία για δημόσιες συμβάσεις και το Ν. 4412/2016. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες συντήρησης και επισκευής σχολικών κτιρίων, συμπεριλαμβανομένων οικοδομικών εργασιών (Ομάδα Α), ηλεκτρομηχανικών εργασιών (Ομάδα Β) και εργασιών σε χώρους αθλοπαιδιών (Ομάδα Γ), με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 246.545,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι έπρεπε να αναδειχθεί ως ανάδοχος ή ο διαγωνισμός να επαναπροκηρυχθεί λόγω λανθασμένης αξιολόγησης των προσφορών.
ΑΕΠΠ/37/2020
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού που αναδείκνυε ως οριστικό ανάδοχο για το τμήμα «Λιπαντικά» της σύμβασης την παρεμβαίνουσα εταιρεία, ισχυριζόμενη ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε το άρθρο 103 παρ. 5 του Ν. 4412/2016. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια καυσίμων κίνησης, θέρμανσης και λιπαντικών για οργανικές μονάδες της δημόσιας υπηρεσίας για το έτος 2019, με συνολική εκτιμώμενη αξία 949.317,60€ άνευ ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η παρεμβαίνουσα δεν προσκόμισε νόμιμα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά κατακύρωσης, ιδίως για την μη ύπαρξη λόγων αποκλεισμού σύμφωνα με το άρθρο 73 παρ. 2γ του Ν. 4412/2016.