×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/149/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Προδικαστική Προσφυγή αίτηται την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής που απέρριψε την προσφορά της προσφεύγουσας κατά το στάδιο αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών δικτυακών διασυνδέσεων και τηλεφωνίας για τη λειτουργία των δικτυακών και τηλεφωνικών υποδομών του Ελληνικού Κτηματολογίου, με εκτιμώμενη αξία 7.320.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν δικτύωση ηλεκτρονικών υπολογιστών, τηλεφωνία πρωτοκόλλου IP, διαχείριση δικτύων και εξοπλισμό δικτύων. Κριτήριο ανάθεσης ήταν η οικονομικά πλέον συμφέρουσα προσφορά. Η διάρκεια της σύμβασης ορίστηκε σε 4 έτη και 4,5 μήνες, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου μετάπτωσης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/148/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της προσβαλλομένης προκήρυξης διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών δικτυακών διασυνδέσεων και τηλεφωνίας για τη λειτουργία των δικτυακών και τηλεφωνικών υποδομών της Αναθέτουσας Αρχής. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 7.320.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή στηρίζεται σε δύο κυρίως λόγους: α) την παράνομη επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού χωρίς να έχει προηγηθεί νόμιμη ματαίωση της προηγούμενης διαδικασίας σύμφωνα με το άρθρο 106 του Ν.4412/2016, και β) τον παράνομο καθορισμό συντετμημένης προθεσμίας 18 ημερών για υποβολή προσφορών, χωρίς την απαιτούμενη ειδικά αιτιολογημένη απόφαση που να δικαιολογεί την επείγουσα ανάγκη σύμφωνα με το άρθρο 27 παρ.3 του ίδιου νόμου. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η συντομία της προθεσμίας δυσχεραίνει σημαντικά την προετοιμασία ανταγωνιστικών προσφορών.


ΑΕΠΠ/110/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητάει την ολική ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό .../2019, η οποία αφορά τη δημόσια προμήθεια δικτυακού εξοπλισμού για το Πανεπιστήμιο ... για το έτος 2019. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την προμήθεια εξοπλισμού για την επέκταση και λειτουργία του ενσύρματου και ασύρματου δικτύου του Πανεπιστημίου στο νέο κτίριο του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και σε άλλα κτίρια της πανεπιστημιούπολης, καθώς και την αντικατάσταση δικτυακών και τηλεφωνικών συσκευών. Η προσφεύγουσα επικαλείται ότι η διακήρυξη περιλαμβάνει προδιαγραφές που ευνοούν συγκεκριμένο κατασκευαστή και αποκλείουν τον αντικειμενικό ανταγωνισμό, καθώς και ότι οι τεχνικές προδιαγραφές είναι λανθασμένες ή ιδιόκτητες, δημιουργώντας αδικαιολόγητες δυσκολίες για τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους.


ΑΕΠΠ/509/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της πράξης της αναθέτουσας αρχής που κάλεσε την προσωρινή ανάδοχο να υποβάλει δικαιολογητικά κατακύρωσης, καθώς και την έκδοση διαπιστωτικής πράξης ματαίωσης του διαγωνισμού λόγω συμπλήρωσης του ανώτατου ορίου χρόνου παράτασης ισχύος των προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την 'Ασύρματη Δικτύωση Φοιτητικών Εστιών και Διασύνδεσής τους με το Ακαδημαϊκό Δίκτυο', συμπεριλαμβανομένης της εκπόνησης μελέτης, προμήθειας και εγκατάστασης δικτύων WiFi, τηλεπικοινωνιακών ζεύξεων, κεντρικού εξοπλισμού διαχείρισης, παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης και συντήρησης για πέντε έτη, με προϋπολογισμό 1.000.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/1038/2020

Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η μερική ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου καθώς και κάθε σχετικής πράξης, που αφορά την έγκριση πρακτικών ελέγχου και αξιολόγησης προσφορών για τον διαγωνισμό του έργου ΥΕ1 «Υπηρεσίες αναβάθμισης των εσωτερικών δικτύων των ιδρυμάτων». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια δικτυακού εξοπλισμού και παθητικών υποδομών, κατασκευή δικτύου οπτικών ινών, συνοδευτικές υπηρεσίες όπως εκπαιδεύσεις και τεχνική υποστήριξη, με σκοπό την αναβάθμιση των δικτυακών υποδομών των φορέων της ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας της χώρας.


ΠΔ 183/2008

Καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων των Τμημάτων α) Πληροφορικής, β) Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων, γ) Τηλεπληροφορικής και Διοίκησης, δ) Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων, ε) Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, στ) Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ζ) Πληροφορικής και Επικοινωνιών, η) Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων, θ) Βιομηχανικής Πληροφορικής των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ι).


EΣ/ΤΜ.1(ΚΠΕ)215/2014

Kαταβολή ποσού 395,30 ευρώ, σε υπαλλήλους , ως ημερήσιας αποζημίωσης λόγω μετακίνησης στο εσωτερικό(...) Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι τόσο για την πρόσληψη υπαλλήλου στο Αυτοτελές Τμήμα Οργάνωσης και Πληροφορικής όσο και για την τοποθέτηση προϊσταμένου, δεν απαιτείται η κατοχή πτυχίου μηχανικού πληροφορικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ή άλλης Πολυτεχνικής Σχολής. Αντιθέτως, στο ως άνω Τμήμα σύμφωνα με τον Οργανισμό του προΐστανται υπάλληλοι πτυχιούχοι κατηγορίας ΠΕ πληροφορικής, ήτοι υπάλληλοι που κατέχουν οποιαδήποτε από τα αναφερόμενα στο άρθρο μόνο του ν. 347/2003 πτυχία ανώτατης σχολής  (Πληροφορικής, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Ηλεκτρολόγου Μηχανικού & Μηχανικού Υπολογιστών,  Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγου Μηχανικού & Τεχνολογίας Υπολογιστών Μηχανικού Η/Υ και Πληροφορικής Επιστήμης Υπολογιστών, Ηλεκτρονικού και Μηχανικού Υπολογιστών, Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων, Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων,  Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών, Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών, Πληροφορικής ‘Ε.Α.Π.’, Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων επιστημών και Πολιτισμού Κατεύθυνση Η/Υ ‘Π.Σ.Ε.’ ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο) και εάν δεν υπάρχουν υπάλληλοι του κλάδου Τ.Ε. πληροφορικής ή ακόμη και Δ.Ε. του κλάδου προσωπικού Η.Υ. Αλλά, ούτε τα υπηρεσιακά καθήκοντα των υπαλλήλων του ως άνω Τμήματος συνδέονται με την ιδιότητα του μηχανικού, αφού για την άσκησή τους δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις μηχανικού. Ακολούθως, υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Πληροφορικής που υπηρετεί στο Τμήμα Οργάνωσης και Πληροφορικής του Γενικού Νοσοκομείου …., ως προϊστάμενος, ακόμη και εάν κατέχει πτυχίο πληροφορικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δεν δικαιούται τις αυξημένες δαπάνες μετακίνησης(....)Αποφαίνεται  ότι  το 300, οικονομικού  έτους 2014, χρηματικό ένταλμα του Γενικού Νοσοκομείου ….., ποσού 112,00 ευρώ, δεν πρέπει να θεωρηθεί


ΕλΣυν/Κλ.Τμ.1/261/2013

Κινητή τηλεφωνία (....) Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στις προηγούμενες νομικές σκέψεις, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι βάσει του άρθρου 17 παρ. 8 του ν. 3491/2006 ήταν κατ’ αρχήν δυνατή η παραχώρηση χρήσεως συσκευών και η χρήση υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας από τους φερομένους ως δικαιούχους, οι οποίοι ασκούν χρέη Προϊσταμένου κατ’ αναπλήρωση, ….και δοθέντος ότι ο Επίτροπος δεν προβάλλει συγκεκριμένη αιτίαση ως προς την νομιμότητα της αναπληρώσεως. Τούτο δε, διότι του νόμου μη διακρίνοντος η αναγνώριση της δυνατότητος χρήσεως υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας δεν προϋποθέτει Προϊστάμενο αναδειχθέντα κατόπιν επιλογής βάσει των οικείων διατάξεων, όπως εσφαλμένως υπολαμβάνει ο αναπληρωτής Επίτροπος με τον λόγο διαφωνίας του, αλλά η σχετική δυνατότητα παρέχεται και σε οποιονδήποτε έχει ορισθεί κατά την οικεία διαδικασία ως αναπληρωτής Προϊσταμένου, ασκώντας τα σχετικά επιτελικά, αποφασιστικά και εποπτικά καθήκοντα για τα οποία δικαιολογείται η χρήση της τηλεφωνικής συνδέσεως και η περαιτέρω παραχώρηση της συσκευής και σε υφισταμένους υπαλλήλους του, για την εύρυθμη άσκηση των καθηκόντων τους και την λειτουργία της Υπηρεσίας. Περαιτέρω όμως, η καταβολή της επίμαχης δαπάνης στον βαθμό που γίνεται στο όνομα των φερομένων ως δικαιούχων Προϊσταμένων των οικείων Τμημάτων για την κάλυψη δαπανών κινητής τηλεφωνίας μέσω της προσωπικής τηλεφωνικής τους συνδέσεως με συγκεκριμένα δίκτυα παρίσταται μη νόμιμη. Και τούτο, διότι κατά τα προεκτεθέντα, οι διατάξεις του άρθρου 17 παρ. 8 του ν. 3491/2006 χορηγούν την δυνατότητα στους ΟΤΑ να συμβάλλονται οι ίδιοι με εταιρίες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και να παραχωρούν τηλεφωνικές συσκευές στους Προϊσταμένους των οικείων οργανικών μονάδων, υπό την ευθύνη των οποίων γίνεται και η χρήση των τηλεφωνικών συνδέσεων και όχι να καλύπτουν τα σχετικά τέλη των Προϊσταμένων από την χρήση των προσωπικών τηλεφωνικών τους συνδέσεων. Τέλος, οι επίμαχες δαπάνες δεν δύνανται να θεωρηθούν ούτε ως λειτουργικές καθόσον υφίσταται ειδικό πλαίσιο αντιμετωπίσεως των σχετικών λειτουργικών αναγκών των υπηρεσιών των ΟΤΑ. Κατόπιν αυτών και κατ’ επιτρεπτή υποκατάσταση του λόγου διαφωνίας του αναπληρωτή Επιτρόπου, ως εκ του προκριματικού και δημοσίας τάξεως χαρακτήρος της διαπιστωθείσης πλημμέλειας, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, οι οικείοι τίτλοι πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν


ΝΣΚ/166/2010

Πρόσληψη αστυνομικών ειδικών καθηκόντων, πτυχιούχων Οικονομικών Τμημάτων και Πληροφορικής – Προσόντα – Προσδιορισμός αποδεκτών μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών – Απόδειξη γνώσης ξένων γλωσσών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α. Για την πρόσληψη αξιωματικού ειδικών καθηκόντων κατηγορίας Οικονομικών και με δεδομένο ότι τα Πανεπιστήμια της ημεδαπής δεν χορηγούν μεταπτυχιακό τίτλο αντίστοιχο των ειδικοτήτων Φοροτεχνικών Εφαρμογών, Τραπεζικών Εφαρμογών και Οικονομικών Υγείας, δεν δύναται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 1 περιπτ. Δ στοιχ. 7 του Π.Δ. 373/2002, να γίνουν αποδεκτοί μεταπτυχιακοί τίτλοι: i) «Λογιστική και Χρηματοοικονομική» με κατεύθυνση τη Λογιστική για την ειδικότητα «Χρηματοοικονομικής», διότι στον τίτλο προσδιορίζεται ως ειδικότερη κατεύθυνση του τίτλου διάφορη και όχι αντίστοιχη (ομώνυμη) της απαιτούμενης ειδικότητας. ii) «Λογιστική και Χρηματοοικονομική» με κατεύθυνση τη Λογιστική, «Φορολογίας και Ελεγκτικής» για την ειδικότητα «Φοροτεχνικών Εφαρμογών», διότι δεν προκύπτει ομώνυμος προς την ειδικότητα μεταπτυχιακός τίτλος. iii) «Τραπεζική», «Χρηματοοικονομική και Τραπεζική Διοικητική», «Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής για στελέχη», «Master of Science in International Finance Banking and Investment» και «Master of Science in Business Economics, Finance and Banking» για την ειδικότητα «Τραπεζικών Εφαρμογών», διότι δεν προκύπτει ομώνυμος προς την ειδικότητα μεταπτυχιακός τίτλος. iv) «Διοίκηση Υγείας», «Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας και «Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» για την ειδικότητα «Οικονομικοί Υγείας», διότι δεν προκύπτει ομώνυμος προς την ειδικότητα μεταπτυχιακός τίτλος. β. Για την πρόσληψη αξιωματικού ειδικών καθηκόντων κατηγορίας Πληροφορικής ειδικότητας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών – Μηχανικών Υπολογιστών, Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής και Μηχανικών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων και με δεδομένο ότι τα Πανεπιστήμια της ημεδαπής δεν χορηγούν μεταπτυχιακό τίτλο αντίστοιχο των ως άνω ειδικοτήτων, δεν δύναται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 1 περίπτ. δ στοιχ. 7 του Π.Δ. 373/2002, να γίνουν αποδεκτοί (ομοφ.).


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/52/2017

Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής.(...)Οι προαναφερόμενες υπηρεσίες και παρακολουθηματικές αυτών προμήθειες είναι, κατά τη φύση τους, αλλά και σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας και την αντίληψη των συναλλαγών, ομοειδείς. Τούτο διότι αναφορικά με: α) την ανατεθείσα με την 3015/2015 σύμβαση για τη συντήρηση μηχανογραφικού εξοπλισμού του Νοσοκομείου, ποσού 18.900 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), β) την ανατεθείσα με την 3016/2015 σύμβαση για τη συντήρηση και τεχνική υποστήριξη εξοπλισμού του πληροφοριακού δικτύου, ποσού 7.950 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), γ) τη δαπάνη ποσού 1.120,00 ευρώ για την παροχή υπηρεσιών εγκατάστασης τεσσάρων θέσεων εργασίας και επισκευής σε 3 κατανεμητές για την κάλυψη των αναγκών του Τμήματος Πληροφορικής, (ΤΠΥ981/2.3.2015 τιμολόγιο) και δ) τη δαπάνη ποσού 690,00 ευρώ για την παροχή υπηρεσιών εγκατάστασης τριών θέσεων εργασίας και επισκευή τριών κατανεμητών, (ΤΠΥ987/26.3.2015 τιμολόγιο), όλες οι προαναφερόμενες υπηρεσίες εμπίπτουν στην ίδια κατηγορία της παροχής υπηρεσιών δικτύων ηλεκτρονικών υπολογιστών.(...)Κατόπιν των ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙ, μη νομίμως συνήφθησαν οι σχετικές συμβάσεις (3015/2015 και 3016/2016) και ανατέθηκαν εξωσυμβατικώς οι αναφερόμενες στη σκέψη ΙΙΙ υπό στοιχείο iii υπηρεσίες και προμήθειες, στην ίδια φερόμενη ως δικαιούχο των χρηματικών ενταλμάτων εταιρεία, μεμονωμένα και κατά παράκαμψη των διατυπώσεων του πρόχειρου διαγωνισμού, αφού η συνολική ετήσια δαπάνη του Νοσοκομείου για την κάλυψη των αναγκών του σε παροχή υπηρεσιών δικτύου ηλεκτρονικών υπολογιστών και προμήθεια παρακολουθηματικών και συναφών προϊόντων, υπερέβη το όριο των 20.000 ευρώ, πέραν του οποίου επιβάλλεται η διενέργεια τουλάχιστον πρόχειρου διαγωνισμού. Ως πρόχειρος διαγωνισμός δεν νοείται δε η εν προκειμένω τηρηθείσα πρακτική της συλλογής προσφορών, χωρίς να έχει προηγηθεί για τη διενέργεια του πρόχειρου διαγωνισμού έκδοση διακήρυξης, στην οποία να προσδιορίζεται επακριβώς το αντικείμενο των υπό ανάθεση υπηρεσιών και προμηθειών και η προϋπολογιζόμενη δαπάνη αυτών. Συνεπώς, μη νομίμως διενεργήθηκαν οι εν λόγω αναθέσεις, συνολικού ποσού 32.938,50 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), με επιμερισμό των αναγκών του Νοσοκομείου και κατά παράκαμψη των διατυπώσεων τουλάχιστον του πρόχειρου διαγωνισμού.


ΕΣ/Τ4/216/2009

Καταβολή του συμφωνηθέντος ανταλλάγματος στο φερόμενο ως δικαιούχο αυτού, Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ), για την εκ μέρους εκτέλεση του ερευνητικού έργου με τίτλο «Παρακολούθηση και υποστήριξη της εφαρμογής του ψηφιακού ταχογράφου στην Ελλάδα». Από τις ως άνω διατάξεις καθώς και την εισηγητική έκθεση του Ν. 3316/2005, σύμφωνα με την οποία η έκδοσή του είχε ως σκοπό «τη συμπερίληψη ολόκληρου του θεσμικού πλαισίου ανάθεσης των μελετών και συναφών υπηρεσιών σε ένα νομοθέτημα, το οποίο δεν χρειάζεται οτιδήποτε άλλο για την εφαρμογή του, αφού είναι αυτάρκες …», συνάγεται, μεταξύ άλλων, ότι οι περί διαδικασιών αναθέσεως των δημοσίων συμβάσεων μελετών διατάξεις αυτού εφαρμόζονται σε κάθε περίπτωση επιλογής αναδόχου για την κατάρτιση δημόσιας σύμβασης μελέτης. Από τον κανόνα αυτόν δεν εξαιρούνται οι διαδικασίες αναθέσεως συμβάσεων μελετών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (πρώην Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών) διότι η διάταξη του άρθρου 8 παρ.4α του Ν. 2366/1995, η οποία προστέθηκε με το άρθρο 13 του Ν. 2578/1998 και προέβλεπε την άνευ συνδρομής ειδικότερων προϋποθέσεων δυνατότητα αναθέσεως μελετών, αξίας μέχρι 200.000 ECU, με τη διαδικασία της διαπραγματεύσεως (απευθείας αναθέσεως), καταργήθηκε από την ημερομηνία ισχύος του Ν. 3316/2005, δηλαδή από τις 22.2.2005, αφενός διότι ως ειδική διάταξη, με την οποία ο ως άνω φορέας κεντρικής διοίκησης είχε εξαιρεθεί από τις κοινές περί δημοσίων συμβάσεων μελετών διατάξεις, εμπίπτει στην κατάργηση των ειδικών εξαιρέσεων που προβλέπονταν για ορισμένα νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα (άρθρο 46 παρ.2 περ.δ), αφετέρου διότι αποτελεί ειδική διάταξη αντίθετη στις περί διαδικασιών αναθέσεως δημοσίων συμβάσεων διατάξεις του νέου Νόμου (άρθρο 46 παρ.2 περ.ε), ενώ περαιτέρω δεν συγκαταλέγεται σε εκείνες οι οποίες ρητώς διατηρήθηκαν σε ισχύ μετά την έναρξη των αποτελεσμάτων του.