ΑΕΠΠ/151/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 14/Συν.2η/16.1.2018 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, καθώς η προσβαλλόμενη πράξη έκρινε ως τύπικα αποδεκτή την προσφορά της εταιρείας «…………………» για τον Δημόσιο Ανοιχτό Διεθνή Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την προμήθεια εξοπλισμού (Τμήμα 6: ………………), με προϋπολογισμό δαπάνης 130.000,00€ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι τα δικαιολογητικά της αντιπάλου προσφέροντος είτε είναι ανυπόγραφα, είτε μη έγκυρα, παράβαση των όρων της διακήρυξης. Η απόφαση ακυρώνει την προσβαλλομένη πράξη και διατάσσει την επιστροφή του παραβόλου 600€ στον προσφεύγοντα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1269/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για τον ανοιχτό διαγωνισμό σχετικά με τη συντήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη του Καθολικού Μετοχίου. Ειδικά, ζητά την ακύρωση λόγω όρων που αποκλείουν τη συμμετοχή συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης είτε αυτόνομα είτε ως μέλη ενώσεων. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει κατασκευαστικές εργασίες (οικοδομικές, στατική ενίσχυση) και υπηρεσίες συντήρησης τοιχογραφιών, με προϋπολογισμό 340.920,80€. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι οι όροι της διακήρυξης παραβιάζουν αρχές ισότητας και διαφάνειας, καθώς ευνοούν τους εργολήπτες έργων έναντι των επαγγελματιών συντηρητών.
ΑΕΠΠ/185/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αιγάλεω υπ’ αριθμ. 14/Συν.2η/16.1.2018, με την οποία κρίθηκε ως τυπικά αποδεκτή η προσφορά της εταιρείας «…………» στον Δημόσιο Ανοιχτό Διεθνή Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την προμήθεια ενός καλαθοφόρου οχήματος (τηλεσκοπικού και αρθρωτού) με προϋπολογισμό 130.000,00€ (συμπλ. ΦΠΑ 24%). Ο προσφεύγων επικαλείται πέντε λόγους ακύρωσης, συμπεριλαμβανομένων της μη νόμιμης υπογραφής του Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ), της εσφαλμένης πιστοποίησης ISO 9001:2008, της ελλιπούς συμπλήρωσης του Φύλλου Συμμόρφωσης, της μη συμμόρφωσης με το πρότυπο ΕΝ280:2013+Α1:2015 και της μη υποβολής ΕΕΕΣ για συνεργαζόμενη εταιρεία. Η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) αποδέχθηκε την προσφυγή για τον τρίτο λόγο, ακυρώνοντας την προσβαλλόμενη απόφαση καθ’ ό μέρος αφορά την αποδοχή της προσφοράς της εταιρείας «…………».
ΔΕΔ/Θεσ/1063/2025
Η απόφαση (1063/05.06.2023) της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αποδέχεται την ενδικοφανή προσφυγή ατομικής επιχείρησης (καλλιέργεια αραβοσίτου) και ακυρώνει πράξη επιβολής προστίμου ύψους 100,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Κοζάνης. Το πρόστιμο είχε επιβληθεί λόγω εκπρόθεσμης υποβολής τροποποιητικής δήλωσης ΦΠΑ για τη φορολογική περίοδο 01.04.2024-30.06.2024, η οποία υποβλήθηκε μετά από κοινοποίηση εντολής ελέγχου. Η Δ.Ε.Δ. κρίνει ότι, βάσει του άρθρου 53 παρ. 7 του ν.5104/2024, το πρόστιμο δεν επιβάλλεται, καθώς η αρχική δήλωση ΦΠΑ υποβλήθηκε εμπρόθεσμα και η τροποποιητική δεν προκάλεσε φόρο για καταβολή. Επίσης, διατάσσει την έντοκη επιστροφή του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού προστίμου.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1174/2023
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, μεταξύ της «…» (….) και του οικονομικού φορέα «… Ι.Κ.Ε», με αντικείμενο την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΘΕΣΗ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΞΥΠΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΥΔΡΟΜΕΤΡΗΤΩΝ ΠΟΛΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΙΟΤ (ΙΝΤΕΡΝΕΤ 0F THINGS) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ» προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.565.765,00 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.)(....)Με δεδομένα αυτά, η κατά τα ανωτέρω πρόβλεψη της δυνατότητας στήριξης σε ικανότητες τρίτων στο σχετικό άρθρο της διακήρυξης δεν καθιστά τον όρο αυτό μη νόμιμο ούτε η νόμιμη ενεργοποίηση της δυνατότητας αυτής στη συγκεκριμένη σύμβαση προμήθειας γεννά ζητήματα είτε ως προς την ικανότητα του προσφέροντος είτε ως προς το σύννομο της προσφοράς του.Ανακαλεί τη 17/2023 πράξη του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Περιφερειακή Ενότητα Κέρκυρας.
ΑΕΠΠ/1288/2021
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση τριών αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου, οι οποίες αφορούσαν την ανάθεση δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια καθετήρων με εκτιμώμενη αξία 117.869,52 € χωρίς ΦΠΑ. Συγκεκριμένα, ζητήθηκε η ακύρωση της απόφασης που έκανε δεκτή την τεχνική προσφορά της αντιπάλου εταιρείας, της απόφασης που άλλαξε την οικονομική αξιολόγηση και ανακήρυξε νέο μειοδότη, καθώς και της απόφασης που εγκρίνει το πρακτικό αξιολόγησης και οριστικοποιεί την ανάθεση στον ανταγωνιστή. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι η αρχική αποδοχή της αντιπάλου προσφοράς ήταν παράνομη, επηρεάζοντας έτσι ολόκληρη τη διαδικασία.
ΔΕΔ/Αθ/518/2025
Η υπ’ αριθμόν 518/2025 απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αποδέχεται την ενδικοφανή προσφυγή και ακυρώνει την Πράξη Επιβολής Προστίμου ύψους 250,00€, που είχε επιβληθεί στον προσφεύγοντα για το φορολογικό έτος 2018. Η πράξη επιβολής προστίμου αφορούσε την εκπρόθεσμη υποβολή τρίτης (3ης) τροποποιητικής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, η οποία υποβλήθηκε ώστε ο προσφεύγων να δηλώσει την ευρωβουλευτική του αποζημίωση, κατόπιν οδηγιών της ΑΑΔΕ. Ωστόσο, η ΔΕΔ είχε ήδη ακυρώσει την Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού φόρου (που προέκυψε από αυτή τη δήλωση) με προγενέστερη απόφασή της (10.04.2023), καθώς έκρινε ότι η αποζημίωση που έλαβε ο προσφεύγων από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για το 2018 δεν φορολογείται. Ως εκ τούτου, δεδομένου ότι δεν υπήρχε τελική φορολογική υποχρέωση, ακυρώνεται και το πρόστιμο για την εκπρόθεσμη υποβολή.
ΔΕΔ/Αθ/706/2025
Η απόφαση 706/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αποδέχεται την ενδικοφανή προσφυγή κατά της απάντησης του Κέντρου Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) Αττικής. Το ΚΕΦΟΚ είχε απορρίψει την αίτηση του προσφεύγοντος για επιστροφή Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτου (ΦΜΑ) και δημοτικού φόρου, συνολικού ύψους 2.472,00 €, ο οποίος είχε καταβληθεί αχρεώστητα λόγω μη σύνταξης του μεταβιβαστικού συμβολαίου. Η απόρριψη βασίστηκε στην παρέλευση της ετήσιας προθεσμίας (άρθρο 16 α.ν. 1521/1950). Η ΔΕΔ έκρινε ότι ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος είναι βάσιμος, καθώς η προθεσμία για επιστροφή ΦΜΑ λόγω μη σύνταξης συμβολαίου είναι πενταετής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 42 παρ. 5 ν. 5104/2024. Κατά συνέπεια, η ΔΕΔ ακυρώνει την πράξη απόρριψης του ΚΕΦΟΚ και διατάσσει την επιστροφή του αχρεώστητα καταβληθέντος ποσού.
ΑΕΠΠ/1618/2021
Οι προσφεύγοντες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητή της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 1588/10-9-2021, καθώς απέκλεισε τους οικονομικούς φορείς από τη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια τροφίμων, ποτών, καπνού και συναφών προϊόντων, εκτιμώμενης αξίας 683.050,22 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο αποκλεισμός έγινε με την αιτιολογία ότι δεν προσκόμισαν βεβαίωση πιστοληπτικής ικανότητας και δήλωση συνεργασίας, ζητήματα που η Αρχή κρίνει ως μη νόμιμα. Η απόφαση της ΑΕΠΠ δέχεται τις προσφυγές, ακυρώνει τον αποκλεισμό και διατάσσει την επιστροφή των παραβόλων.
ΑΕΠΠ/551/2020
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της υπ' αριθμ. 63/13.03.2020 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα, κατά το μέρος που έκρινε αποδεκτή την προσφορά του αντιπάλου οικονομικού φορέα για το είδος 1 και τον ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η 'Προμήθεια οχημάτων', συγκεκριμένα δύο ημιφορτηγά αυτοκίνητα 4Χ2 με extra cab (1½ καμπίνα), πετρελαιοκίνητα με φάρο και κοτσαδόρο, συνολικής δαπάνης 54.000,00€. Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι η προσφορά του αντιπάλου δεν ήταν σύμφωνη με τους όρους της Διακήρυξης, καθώς δεν διέθετε επαρκή τεκμηρίωση και η εγγυητική επιστολή συμμετοχής δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις.
ΔΕΔ/Αθ/193/2025
Η απόφαση 193/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την ενδικοφανή προσφυγή εν ενεργεία λειτουργού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ). Ο προσφεύγων ζήτησε τη μερική ανάκληση των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τα οικονομικά έτη 2009, 2010 και 2011, ώστε να αφαιρεθεί ποσό ίσο με το 25% των ακαθάριστων αποδοχών του, και να του επιστραφεί έντοκα ο αχρεωστήτως καταβληθείς φόρος. Η αίτηση είχε απορριφθεί σιωπηρά. Μετά την ακύρωση προηγούμενης απορριπτικής απόφασης της ΔΕΔ από το Διοικητικό Πρωτοδικείο και την αναπομπή της υπόθεσης, η ΔΕΔ κρίνει επί της ουσίας. Η ΔΕΔ δέχεται την προσφυγή, καθώς διαπιστώνεται ότι το δικαίωμα της αξίωσης δεν έχει παραγραφεί, λόγω διακοπής της παραγραφής από προηγούμενη προσφυγή στο Ειδικό Δικαστήριο. Η ΔΕΔ ακυρώνει τη σιωπηρή απόρριψη και διατάσσει την αρμόδια Δ.Ο.Υ. να προβεί σε επανεκκαθάριση του φόρου και έντοκη επιστροφή του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού.