ΑΕΠΠ/1807/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτοκόλλου 2252.1.1/76854/21, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του οικονομικού φορέα «……..» για τις δρομολογιακές γραμμές 2α, 2β, 2γ και 2δ του Παραρτήματος IV της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση δημόσιας σύμβασης για συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή διάρκειας από 01/11/2021 μέχρι 31/10/2022 (ή 31/10/2023 για διετές συμβάσεις), με ελάχιστο προϋπολογισμό 70.328.351,37 ευρώ για το πρώτο έτος. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η προσφορά του ανταγωνιστή δεν πληρούσε τις προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδίως ως προς την υποχρεωτική υποβολή μεταφρασμένου εγχειριδίου ασφάλισης φορτίου και την απόδειξη της ελάχιστης επιφάνειας φόρτωσης οχημάτων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1806/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτοκόλλου 2252.1.1/76854/21, η οποία αφορά τη μη πρόκρισή του στο επόμενο διαγωνιστικό στάδιο για τη δρομολογιακή γραμμή 1 του Παραρτήματος IV της διακήρυξης. Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά την ανάθεση δημόσιας σύμβασης για υπηρεσίες που καλύπτουν την περίοδο από 01/11/2021 μέχρι 31/10/2022 (ή 31/10/2023 για διετείς συμβάσεις), με ελάχιστο προϋπολογισμό για το πρώτο έτος 70.328.351,37 ευρώ. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι αδικείται από την απόρριψη της προσφοράς του, η οποία αφορούσε πλοίο κατηγορίας 3, ενώ προκρίθηκε προσφορά με πλοίο ανώτερης κατηγορίας (κατηγορία 1) και με πλοίο αντικατάστασης, σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης.
ΕΑΔΗΣΥ/633/2022
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η υπ’αριθμ. 2252.1.1/76854/21/20 Οκτωβρίου 2021 απόφαση της αναθέτουσας αρχής κατά το μέρος που έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας για τη δρομολογιακή γραμμή με α/α 5 της Διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/1818/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής υπ' αριθμ. 2252.1.1/76854/21/20 Οκτωβρίου 2021, μέρους που έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας για τη δρομολογιακή γραμμή με αριθμό 5 της Διακήρυξης. Η συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή αφορά τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων, απαιτεί ελάχιστο αριθμό 50 κλινών και έχει εκτιμώμενη προϋπολογισθείσα δαπάνη που κυμαίνεται ανάλογα με τη διάρκεια της σύμβασης (1 ή 2 έτη). Η προσφυγή στηρίζεται σε τρεις λόγους σχετικά με τα κριτήρια της διακήρυξης, τη νομιμότητα της άδειας μετασκευής πλοίου και την ιδιότητα του νομίμου εκπροσώπου της παρεμβαίνουσας.
ΑΕΠΠ/1819/2021
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 2252.1.1/76854/21/20 Οκτωβρίου 2021, κατά το μέρος που έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για τη συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών για εξυπηρέτηση 48 δρομολογιακών γραμμών με πλοία, με προϋπολογισμένες δαπάνες που κυμαίνονται από 70.328.351,37 έως 95.339.212,80 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ανάλογα με τη διάρκεια της σύμβασης (1 έως 2 έτη) και την κατηγορία των πλοίων. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η παρεμβαίνουσα δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις συμμετοχής, καθώς δεν διέθετε τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ασφαλιστικής ενημερότητας από το ΝΑΤ και δεν είχε τη νόμιμη ιδιότητα πλοιοκτήτριας ή εφοπλίστριας του προσφερόμενου πλοίου κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς.
ΑΕΠΠ/1790/2021
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτ. 2252.1.1/76854/21, η οποία έκρινε αποδεκτή τη συμμετοχή των οικονομικών φορέων στις γραμμές 3α, 3β, 3γ και 4 του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ IV της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη δημόσια σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών ναυτιλιακών μεταφορών με διάρκεια από 01/11/2021 έως 31/10/2022 για μονοετείς συμβάσεις ή έως 31/10/2023 για διετείς συμβάσεις, με ελάχιστο προϋπολογισμό για το πρώτο έτος 70.328.351,37 ευρώ. Ο προσφεύγων επικεντρώνεται στον αποκλεισμό των συμμετεχόντων στις γραμμές 3α, 3β και 3γ λόγω μη συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές μεταφορικής ικανότητας επιβατών που ορίζει η διακήρυξη.
ΑΕΠΠ/1191/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων (ένωση οικονομικών φορέων) ζητά την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού που κρίνει αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα για τη δρομολογιακή γραμμή 1 του παραρτήματος IV. Η σύμβαση αφορά την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων δρομολογιακών γραμμών για περίοδο έως 31/10/2021 (1 έτος) ή έως 31/10/2023 (3 έτη), με εκτιμώμενη δαπάνη 8.441.232,81€ - 9.469.615,12€ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικρίνει την απόφαση για παράνομη αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος, η οποία περιελάμβανε πλοίο αντικατάστασης, ενώ η δική του προσφορά δεν περιελάμβανε τέτοιο πλοίο, με αποτέλεσμα να αποκλείεται από τη διαδικασία ανάθεσης.
ΑΕΠΠ/207/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 2252.1.1/90905/19/19.12.2019 απόφασης του Υπουργού, η οποία απέρριψε την προσφορά της για τις δρομολογιακές γραμμές με α/α 12 α), β), γ) του Παραρτήματος IV της προκήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας για διάρκεια από 1/11/2019 έως 31/10/2020 (για συμβάσεις ενός έτους) ή έως 31/10/2023 (για συμβάσεις τετραετούς διάρκειας). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι το πλοίο της πληροί τις απαιτήσεις της προκήρυξης ως προς τη μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες (350 χειμώνα - 800 θέρους) και ότι η προσωρινή μείωση των επιβατών λόγω ελέγχου σωσίβιων σχεδιών δεν επηρέαζε τη συμμόρφωση με τους όρους κατά τη διεξαγωγή του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/145/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά του και έκρινε ως αποδεκτή την προσφορά ενός άλλου οικονομικού φορέα για τη δρομολογιακή γραμμή με α/α 38. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, με εκτιμώμενη αξία (άνευ ΦΠΑ) από 50.995.473,99 έως 66.843.889,99 ευρώ. Οι διάρκειες των συμβάσεων κυμαίνονται από 1 έτος έως 4 έτη, ανάλογα με την κατηγορία του πλοίου.
ΕΑΔΗΣΥ/408/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η κατακύρωση από 14/12/2021 του ως άνω διαγωνισμού στην εταιρεία ...., η οποία έλαβε χώρα δια της υπ’ αριθμ. Πρωτοκ. ... απόφασης του Υπουργού ..., να κηρυχθεί έκπτωτη η καθ’ ής η προσφυγή εταιρεία με την επωνυμία «....» για τυπικές και ουσιαστικές πλημμέλειες στο φάκελο που κατέθεσαν σύμφωνα με τα ανωτέρω και να επαναληφθεί ο ανοικτός, δημόσιος, διεθνής, μειοδοτικός διαγωνισμός, ο οποίος προκηρύχθηκε με το υπ’ αριθμ. πρωτοκ. ... Προκήρυξη του Υπουργού ... και διεξήχθη στις 5/8/2021, με αντικείμενο την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας διάρκειας από 01/11/2021 μέχρι 31/10/2022 για τις συμβάσεις ενός έτους ή μέχρι 31/10/2023 για τις συμβάσεις διετούς διάρκειας, συνολικής εκτιμώμενης αξίας από 70.328.351,37 μέχρι 76.975.368,02 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%) και από 87.125.493,82 μέχρι 95.339.212,80 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24 %), ανάλογα με την κατηγορία των προσφερόμενων πλοίων για τις δρομολογιακές γραμμές του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΙV της Διακήρυξης, αναρτηθείσας την 30.06.2021 στο ΚΗΜΔΗΣ με ΑΔΑΜ : ...και ομοίως την 30.06.2021 στην ιστοσελίδα της αναθέτουσας αρχής.
ΕΣ/ΤΜ.6/1892/2020
Εκτέλεση δρομολογίων...ζητείται η ανάκληση της 254/2020 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Περαιτέρω, το Τμήμα κατά πλειοψηφία κρίνει ότι ο πρώτος λόγος ανάκλησης και οι συναφείς ισχυρισμοί που προβάλλονται με την ίδια προσφυγή ανάκλησης πρέπει, σύμφωνα με τα προεκτιθέμενα στην σκέψη 7, να γίνει δεκτός ως βάσιμος αναφορικά τόσο προς τις συμβάσεις για την εκτέλεση των 19 δρομολογίων του Παραρτήματος Ι της 2252.1.1/25613/2020/1.5.2020 όσο και προς τη σύμβαση του Παραρτήματος ΙΙ της ίδιας απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την 2252.1.1/27264/12.5.2020 νεότερη απόφαση (Β 1901/18.5.2020), για τη δρομολογιακή γραμμή ...,. Τούτο διότι, όπως εκτίθεται ανωτέρω, σύμφωνα με το έκτακτο και εξαιρετικό καθεστώς υπό το οποίο καταρτίστηκαν οι συμβάσεις αυτές, υπαγορευόμενο από απόλυτα ιδιάζουσες συνθήκες, παραδεκτώς, όπως προβλέπεται από την ανωτέρω 1.5.2020 ΠΝΠ, υποβλήθηκαν προς έλεγχο, κατ’ εφαρμογή της εξαιρετικής προθεσμίας του άρθρου 35 παρ. 8 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, εντός 15 εργάσιμων ημερών από την υπογραφή τους και ανεξαρτήτως της λήξης του χρόνου εκτέλεσής τους. Επομένως, εσφαλμένως το Ζ΄ Κλιμάκιο αποφάνθηκε με την 254/2020 ήδη προσβαλλόμενη Πράξη του ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν ενώπιόν του για έλεγχο νομιμότητας οι ανωτέρω συμβάσεις, ως εκ τούτου η Πράξη αυτή, δεκτού γενομένου του λόγου ανάκλησης πρέπει να ανακληθεί, παρέλκει δε η εξέταση των λοιπών λόγων ανάκλησης. Μειοψήφησε ο Σύμβουλος Κωνσταντίνος Εφεντάκης, με τον οποίον συντάχθηκαν οι Πάρεδροι, με συμβουλευτική ψήφο, που διατύπωσε τη γνώμη ότι, παρά τα περί του αντιθέτου υποστηριζόμενα με την ένδικη προσφυγή, ακόμα και στις εξαιρετικές περιπτώσεις των συμβάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 35 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, η άσκηση του ελέγχου νομιμότητας προϋποθέτει σύμβαση που εξακολουθεί να εκτελείται και δεν έχει εξαντληθεί το αντικείμενό της, σχετική δε εξαίρεση δεν εισάγεται με την από 1.5.2020 ΠΝΠ. Κατά συνέπεια, ορθά το Κλιμάκιο έκρινε ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν ενώπιόν του τα σχέδια των επίμαχων συμβάσεων στις 5.6.2020, ήτοι μετά τη λήξη τους στις 31.5.2020, χωρίς, όμως, κατά την ειδικότερη γνώμη του ιδίου Συμβούλου, με την οποία συντάχθηκε και η Πάρεδρος Ελένη Νικολάου, η παράλειψη του προηγούμενου, υπό την έννοια αυτή, ελέγχου των εν λόγω συμβάσεων να επάγεται την ακυρότητά τους, δοθέντος ότι τούτο δεν προβλέπεται ως έννομη συνέπεια από το άρθρο τεσσαρακοστό πρώτο της από 1.5.2020 ΠΝΠ και στις διατάξεις στις οποίες το τελευταίο παραπέμπει. Οι γνώμες, ωστόσο, αυτές δεν εκράτησαν.Ανακαλεί την 254/2020 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου.