ΑΕΠΠ/184/2017
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η Προδικαστική Προσφυγή της ανώνυμης εταιρείας ζητά την ακύρωση: α) της απόφασης 9η/28.06.2017 του Διοικητικού Συμβουλίου του Γ.Ν.Ν.Ι. Κωνσταντοπούλειου-Πατησίων για πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου β) της σχετικής ανακοίνωσης 2/2017 για σύναψη ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΩΝ Η ΕΠΕΙΓΟΥΣΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ) γ) της παράλειψης διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών φύλαξης.Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά πρόσληψη 18 ατόμων με ατομικές συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου για παροχή υπηρεσιών φύλαξης στους χώρους του νοσοκομείου, βάσει του άρθρου 63 Ν.4430/2016, με ισχυρισμό ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις απρόβλεπτων/επείγουσων περιστάσεων και ότι έπρεπε να προκηρυχθεί διαγωνισμός. Η προσφυγή υποστηρίζει ότι παραβιάζονται ευρωπαϊκές διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων και συνταγματικές αρχές.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)4/2015
ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ: Μη νόμιμη. (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων είναι νόμιμη, καθόσον ο Δήμος ….., στα πλαίσια της συντρέχουσας αρμοδιότητάς του, (ως προς την λήψη μέτρων, που σκοπό έχουν την προστασία των χώρων διάθεσης απορριμμάτων προκειμένου να αποφεύγεται ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς) νομίμως προέβη στην πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων για την κάλυψη κατεπειγουσών, εποχικών αναγκών καθαριότητας, στο πεδίο της χωρικής του αρμοδιότητας και ειδικότερα, στην περιοχή του χώρου υγειονομικής ταφής, σύμφωνα με την 149/2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου …..
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)75/2014
ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ:Με τα δεδομένα αυτά ..., το Κλιμάκιο κρίνει ότι η πρόσληψη του συνόλου των φερομένων ως δικαιούχων, κατ’ επίκληση του άρθρου 206 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, δεν είναι νόμιμη ... Και τούτο, διότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει με ειδική, πλήρη και επαρκή αιτιολογία ότι η πρόσληψή τους πραγματοποιήθηκε με σκοπό την κάλυψη κατεπειγουσών εποχικών ή προσκαίρων αναγκών, ως απαιτεί η ως άνω διάταξη. Στην 95/2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ουδεμία αναφορά γίνεται ως προς τον κατεπείγοντα χαρακτήρα των προς κάλυψη αναγκών, που συνιστά, άλλωστε και όρο απαραίτητο για την προσφυγή στην όλως εξαιρετική διαδικασία του άρθρου 206 του ως άνω Κώδικα, κατά παρέκκλιση του γενικού κανόνα της πρόσβασης σε θέσεις του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, κατόπιν ανοιχτής διαδικασίας επιλογής, βάσει αντικειμενικών και διαφανών κριτηρίων...
ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)/6/2015
ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ: Μη νόμιμη. (...) Με βάση τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι η 78/12.6.2014 απόφαση του διοικητικού συμβουλίου δεν παράγει έννομα αποτελέσματα, καθόσον με αυτή απλώς εκφράζεται η πρόθεση του δημοτικού νομικού προσώπου να συνεχίσει να απασχολεί στην υπηρεσία τον ως άνω υπάλληλο, ο οποίος περαιτέρω θεωρείται ως προς όλες τις συνέπειες ότι συνεχίζει να παρέχει εργασία, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2643/1998, χωρίς να προσδιορίζονται το μεν η φύση της εργασιακής σχέσης αυτού με το ανωτέρω νομικό πρόσωπο το δε η θέση την οποία ο ίδιος θα καταλάβει. Άλλωστε, λόγω της φύσης της ως άνω «απόφασης» ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης δεν προέβη στον προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου 225 του ν. 3852/2010 έλεγχο νομιμότητας
ΑΕΠΠ/177/2017
Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση των προσβαλλομένων πράξεων, οι οποίες αφορούν την κάλυψη αναγκών για υπηρεσίες φύλαξης και εστίασης μέσω ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σύμφωνα με το άρθρο 63 του Ν.4430/2016. Αναλυτικότερα, η προσφυγή αφορά: α) την απόφαση για σύναψη 10 συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου, β) την ανακοίνωση πρόσληψης εποχικού προσωπικού για αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών, και γ) κάθε άλλη συναφή πράξη. Η αιτούσα βασίζεται στις αποφάσεις 84/2017 και 85/2017 της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ και την απόφαση 1305/2017 του ΣτΕ, ζητώντας την αναστολή των πράξεων μέχρι την οριστική απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το αντικείμενο της προσβαλλόμενης σύμβασης αφορά υπηρεσίες φύλαξης και εστίασης, με την αιτούσα να ισχυρίζεται ότι παραβιάζονται οι ευρωπαϊκές διατάξεις για δημόσιες συμβάσεις και το Σύνταγμα.
ΑΕΠΠ/118/2018
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση: 1) της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2017 του Γενικού Νοσοκομείου Πειραιά «ΤΖΑΝΕΙΟ», η οποία αφορά την πρόσληψη 30 ατόμων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες φύλαξης και εστίασης, 2) της απόφασης τακτικής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου υπ’ αριθμ. 30/θέματα 30ο και 31ο/28.09.2017 και 3) κάθε άλλης συναφούς πράξης. Ισχυρίζεται ότι παραβιάζονται αρχές της ΕΕ και του Συντάγματος, όπως η ισότητα, η οικονομική ελευθερία και ο ανταγωνισμός, καθώς αποκλείεται η δημόσια διαγωνιστική διαδικασία, πλήττοντας έτσι το δημόσιο συμφέρον και την εταιρεία της, που δραστηριοποιείται στον τομέα της ασφάλειας.
ΑΕΠΠ/207/2017
Η προσφεύγουσα ζητά με την προδικαστική προσφυγή της: α) την ακύρωση της απόφασης 9/28-6-2017 του ΔΣ του Γενικού Νοσοκομείου Ν. Ιωνίας «Κωνσταντοπούλειο – Πατησίων», β) την ακύρωση της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 1/2017 (αρ. πρωτ. 21619/28-8-2017), γ) την καταγγελία της παράλειψης διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών εστίασης, και δ) την ακύρωση οποιασδήποτε άλλης σχετικής πράξης ή παράλειψης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την πρόσληψη 23 ατόμων με ατομικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συγκεκριμένα 6 άτομα για υπηρεσίες σίτισης (4 μαγείρων, 1 βοηθού μαγείρων, 1 λαντζέρηδων) και 17 άτομα για υπηρεσίες εστίασης (τραπεζοκόμων). Η προσφυγή εστιάζει στην καταπάτηση διατάξεων εθνικού και ενωσιακού δικαίου, ισχυριζόμενη ότι η διαδικασία έπρεπε να διενεργηθεί μέσω δημόσιου διαγωνισμού βάσει της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ.
ΑΕΠΠ/206/2018
Οι προσφεύγουσες επιχειρήσεις αιτούνται με τις προδικαστικές προσφυγές την ακύρωση της υπ’ αρ. πρωτ. 11205/14-02-2018 ανακοίνωσης της Διοικήτριας του ΟΑΕΔ (ΣΟΧ 1/2018), η οποία αφορά την πρόσληψη 478 προσώπων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (9 μηνών, τετράωρης απασχόλησης) για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών καθαριότητας σε κτίρια του ΟΑΕΔ σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των Νομών Αττικής, Αιτωλ/νίας, Αργολίδας κ.λπ. Επιπλέον, η δεύτερη προσφυγή ασκείται κατά της απόφασης του ΔΣ του ΟΑΕΔ (αρ. 2796/10-10-2017), με την οποία εγκρίθηκε η προκήρυξη αυτών των θέσεων. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι παραβιάζονται κοινοτικές οδηγίες, η αρχή του δημοσίου διαγωνισμού, συνταγματικές διατάξεις (άρθρα 5, 25, 106 Συντ.) και η χρηστή δημοσιονομική διαχείριση, απαιτώντας τη διενέργεια δημόσιας σύμβασης για τις υπηρεσίες καθαριότητας.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)192/2015
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού 625,18 ευρώ σε υπάλληλο Δήμου, κλάδου ΤΕ17 Διοικητικών – Λογιστών, ως αποδοχών της μηνός Δεκεμβρίου 2014, καθόσον μη νομίμως ο Δήμος προέβη στην πρόσληψή της σε θέση διορισμού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, εν αναμονή της δημοσίευσης της σχετικής απόφασης στην Ε.τ.Κ., μετά την έκδοση της σχετικής απόφασης διορισμού και μέχρι την προηγουμένη της πράξης ορκωμοσίας της, δεδομένου ότι τέτοια δυνατότητα δεν παρέχεται ούτε από τις διατάξεις του άρθρου 23 του ΚΚΔΚΥ, ούτε από άλλη διάταξη νόμου, ενώ, περαιτέρω, η ως άνω απαγόρευση δεν μπορεί να παρακάμπτεται με συμβάσεις πρόσληψης εποχικού προσωπικού, καθόσον δεν τίθεται θέμα εφαρμογής των σχετικών διατάξεων των άρθρων 205 και 206 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007), διότι πρόκειται για πρόσληψη σε κενή οργανική θέση που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες.