ΑΕΠΠ/1852/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της υπ' αριθ. πρωτοκόλλου 236699/12-10-2021 Απόφασης του Συντονιστή, περί έγκρισης των πρακτικών της 2ης συνεδρίασης (αποσφράγιση - αξιολόγηση φακέλου οικονομικών προσφορών) της τριμελούς επιτροπής διενέργειας διαγωνισμών και αξιολόγησης προσφορών, κατά το μέρος που αφορά την αξιολόγηση του φακέλου οικονομικών προσφορών του Τμήματος καθαρισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών καθαρισμού για τα έτη 2022-2023 των κτιρίων των συνοριακών σταθμών Α) , Β) ΚΑΙ Γ). Οι διαγωνιζόμενοι είχαν δικαίωμα υποβολής προσφοράς για ένα, δύο ή τρία τμήματα. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 745.000,00€ πλέον Φ.Π.Α. 24% και του επίμαχου 3ου τμήματος σε 330.000,00€, πλέον ΦΠΑ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1851/2021
Οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της υπ' αριθμόν 236699/12-10-2021 Απόφασης του Συντονιστή, η οποία αφορούσε την έγκριση των πρακτικών της 2ης συνεδρίασης σχετικά με την αποσφράγιση και αξιολόγηση των φακέλων οικονομικών προσφορών του Τμήματος γ). Ειδικότερα, ζητούν την ακύρωση των αποφάσεων για την αποδοχή των οικονομικών προσφορών συγκεκριμένων οικονομικών φορέων για το εν λόγω τμήμα. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών καθαρισμού για τα έτη 2022-2023 των κτιρίων των συνοριακών σταθμών Α) Κήπων, Β) Κυπρίνου και Γ) Καστανεών, με εκτιμώμενη αξία της σύμβασης στα 745.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. 24% και του επίμαχου 3ου τμήματος στα 330.000,00 € πλέον ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/1850/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγοντες αιτούνται να ακυρωθεί η υπ' αριθ. πρωτοκόλλου 236699/12-10-2021 Απόφαση του Συντονιστή, περί έγκρισης των πρακτικών της 2ης συνεδρίασης (αποσφράγιση - αξιολόγηση φακέλου οικονομικών προσφορών) της τριμελούς επιτροπής διενέργειας διαγωνισμών και αξιολόγησης προσφορών, κατά το μέρος που αφορά την αξιολόγηση φακέλου οικονομικών προσφορών του Τμήματος γ) αναφορικά με την ανάθεση παροχής υπηρεσιών καθαρισμού για τα έτη 2022-2023 των κτιρίων των συνοριακών σταθμών Α) , Β) και Γ). Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι υπήρξαν εσφαλμένοι υπολογισμοί του εργατικού κόστους και των κρατήσεων, καθώς και παραβιάσεις των όρων της διακήρυξης σχετικά με την υποβολή εγγράφων και την αναφορά της ισχύουσας συλλογικής σύμβασης εργασίας.
ΕΑΔΗΣΥ/471/2024
Με την πρώτη προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθούν οι αποφάσεις της αναθέτουσας αρχής με αριθμούς «…» και «…», με τις οποίες εγκρίθηκαν τα Πρακτικά της Επιτροπής Διενέργειας και Αξιολόγησης του Διαγωνισμού με αριθμούς «…» για την Αποσφράγιση και Αξιολόγηση των Δικαιολογητικών Συμμετοχής και Τεχνικών Προσφορών, «…» για την Αποσφράγιση και Αξιολόγηση των Οικονομικών Προσφορών και «…» για την Αποσφράγιση και Αξιολόγηση των Δικαιολογητικών Κατακύρωσης Οριστικού Αναδόχου.
ΑΕΠΠ/477/2019
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 36/2019, καθώς και την ανάδειξης της εταιρείας ως προσωρινής αναδόχου για τη σύμβαση «Προμήθεια και τοποθέτηση εξοπλισμού για την αναβάθμιση παιδικών χάρων». Επιπλέον, απαιτεί την ακύρωση τριών πρακτικών της Επιτροπής Παραλαβής Προσφορών (1ο: αποσφράγιση και αξιολόγηση προσφορών, 2ο: αξιολόγηση τεχνικής προσφοράς, 3ο: αποσφράγιση οικονομικών προσφορών) με ημερομηνίες 25-1-2019, 7-2-2019 και 11-2-2019. Οι λόγοι ακύρωσης αφορούν πιθανές παραβάσεις κριτηρίων διαγωνισμού, ελλείψεις τεκμηρίωσης και αθέμιτο ανταγωνισμό.
ΣτΕ/2321/2009
Διοικητικές συμβάσεις. Ανάθεση μελετών για την επιλογή του διαγωνιζομένου στον οποίον θα ανατεθεί η εκπόνηση της επίμαχης μελέτης χωρεί αιτιολογημένη αξιολόγηση, κατ` εκτίμηση των οριζομένων στο νόμο και τη Διακήρυξη κριτηρίων, των τεχνικών προσφορών των διαγωνιζομένων. Η βαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς της αιτούσης συμπράξεως στο κριτήριο αυτό αξιολογήσεως αιτιολογείται πλημμελώς, διότι η εκτίμηση των προσόντων του προτεινομένου από την αιτούσα σύμπραξη συντονιστή εχώρησε βάσει στοιχείων αναγομένων στην άσκηση αντιστοίχων καθηκόντων συντονιστή κατά την εκπόνηση μελετών προς σύνταξη ΣΧΟΟΑΠ και ΓΠΣ κατά τα προβλεπόμενα στο Ν. 2508/1997, χωρίς καμία ειδική αναφορά στις λοιπές χωροταξικές και πολεοδομικές μελέτες, κατά την εκπόνηση των οποίων ο συντονιστής που προτείνει η αιτούσα σύμπραξη είχε ασκήσει παρόμοια καθήκοντα συντονιστή. Η αποσφράγιση και ο έλεγχος των οικονομικών προσφορών πρέπει να διενεργηθεί αφού προηγουμένως καταστεί οριστική η βαθμολογία των τεχνικών προσφορών. Μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών δεν είναι επιτρεπτή, για οποιοδήποτε λόγο, η εκ νέου αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών ή η το πρώτον αιτιολόγηση της βαθμολογίας αυτών. Μη νόμιμα η αναθέτουσα αρχή προχώρησε σε αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών των διαγωνιζομένων. Ματαίωση του επίδικου διαγωνισμού, εφ` όσον η νέα αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών είναι ανεπίτρεπτη. Δεκτή η αίτηση ακύρωσης.
ΕΑΔΗΣΥ/1553/2023
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία έγινε δεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας και δεν αποκλείστηκε η προσφορά της ένωσης οικονομικών φορέων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή έργου που χαρακτηρίζεται ως μικτή σύμβαση έργου, προμήθειας και υπηρεσίας, περιλαμβάνοντας την αποσφράγιση και αξιολόγηση δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών, με προϋπολογισμό χωρίς ΦΠΑ 44.348.843,27€. Η διαδικασία βασίστηκε στο κριτήριο της πλέον συμφέρουσας προσφοράς ως προς τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής.
ΕΣ/Τ4/98/1999
Προμηθευτική εργασία καθαρισμού χώρων. Ανάθεση χωρίς τήρηση της διαδικασίας του διαγωνισμού, συγχωρείται για εργασίες. Η αποσφράγιση και αξιολόγηση της μοναδικής προσφοράς ανάγεται στη διακριτική ευχέρεια του αρμοδίου οργάνου και δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της ανάθεσης. Ανάκληση της 61/1999 πράξεως.
ΕΑΔΗΣΥ/1559/2022
Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ΄ αρ. …/19ης/30.08.2022 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του … ... ... κατά το σκέλος που εγκρίνει το πρακτικό ελέγχου δικαιολογητικών κατακύρωσης του υπ΄αριθμό 10-2022, η οποία ενσωματώνει και την υπ΄αρ. …/17ης/11.08.2022 απόφαση στου ΔΣ ..., η οποία αφορά την αποσφράγιση και αξιολόγηση δικαιολογητικών συμμετοχήςτεχνικών οικονομικών προσφορών, κατά το μέρος που έγιναν δέκτες οι προσφορές των οικονομικών φορέων «... ... … ….» και «... … … - … … … … … … …».
ΣΤΕ/ΕΑ/1177/2009
Υπηρεσίες καθαριότητας και απολυμάνσεως νοσοκομείου..Επειδή, επομένως, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση και να ανασταλεί η πρόοδος της διαδικασίας για τον προαναφερθέντα λόγο που αφορά στην αξιολόγηση και βαθμολόγηση της προσφοράς της αιτούσης στο κριτήριο Α3 της Α΄ Ομάδας κριτηρίων τεχνικής αξιολογήσεως, επίσης δε και η περαιτέρω διαδικασία κατακυρώσεως του αποτελέσματος του διαγωνισμού και καταρτίσεως της σχετικής συμβάσεως μέχρι την έκδοση αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της αιτήσεως ακυρώσεως, την οποία η αιτούσα πρέπει να ασκήσει, κατά το άρθρο 3 παρ. 7 του ν.2522/1997, προκειμένου να διατηρηθεί η ισχύς των διατασσομένων ασφαλιστικών μέτρων. Επισημαίνεται, πάντως, ότι εφόσον στον επίδικο διαγωνισμό, με κριτήριο κατακυρώσεως την πλέον συμφέρουσα προσφορά, έχει ήδη γίνει αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών των διαγωνιζομένων, η υπηρεσία δεν μπορεί πλέον, ενόψει της γενικής αρχής της μυστικότητας των οικονομικών προσφορών που διέπει εν γένει τους δημόσιους διαγωνισμούς, να αξιολογήσει εκ νέου την τεχνική προσφορά της αιτούσης, διότι εκ νέου αξιολόγηση τεχνικής προσφοράς με γνωστές ήδη τις οικονομικές προσφορές των διαγωνιζομένων δεν διασφαλίζει συνθήκες πραγματικού ανταγωνισμού, αλλά θα πρέπει αναγκαίως να αχθεί σε ματαίωση του διαγωνισμού (Σ.τ.Ε. 2283/2006, Ε.Α. 271,277/2008, 162-3,373-4/2007, 1100/2006, 226/2004).
Αριθ. Πρωτ. Οίκοθεν 23333/8565/2017
ΘΕΜΑ: Επισημάνσεις όσον αφορά τον υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας σε συμβάσεις έργων. Διευκρινήσεις αναφορικά με τα άρθρα 98, 103 και 105 του νόμου 4412/2016 (Αποσφράγιση, αξιολόγηση προσφορών, αιτήσεων συμμετοχής στις δημόσιες συμβάσεις έργων, πρόσκληση για υποβολή δικαιολογητικών, κατακύρωση - σύναψη σύμβασης).