×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/232/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την Προδικαστική Προσφυγή, η κοινοπραξία '*******' αίτησε την ακύρωση της απόφασης 629/07.12.2019 του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης), η οποία αποφάσισε τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η 'Αναβάθμιση Η/Μ έργων αντλιοστασίων ακαθάρτων' με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 4.193.900,00€ συν ΦΠΑ. Η προσφυγή θεμελιώθηκε σε πέντε κύριους λόγους, συμπεριλαμβανομένης της μη τήρησης ουσιώδους τύπου, αντίθεσης με διοικητικό και δικαστικό δεδικασμένο, αντίθετης ερμηνείας του άρθρου 103 παρ. 6 του Ν. 4412/2016, παραβίασης της αρχής της εμπιστοσύνης του διοικουμένου και πλημμελούς αιτιολογίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/548/2020

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης υπ΄ αριθμ. 136/2020 του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντα φορέα, η οποία απέρριπτε την προσφορά της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών ελέγχου γεωτρήσεων και φύλαξης αντλιοστασίων, συνεργείων ύδρευσης και κτιριακών εγκαταστάσεων με συνολική αξία 545.000,00€ πλέον ΦΠΑ. Η προσφυγή θεμελιώθηκε σε δύο κύριους λόγους: α) την αδικαιολόγητη απόρριψη της εγγυητικής επιστολής της λόγω επουσιώδους ελλείψεως αναγραφής ορθής ημερομηνίας, και β) την αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς της όπου διαπιστώθηκε εκ παραδρομής σφάλμα στις ώρες φύλαξης, χωρίς να έχει προηγηθεί κλήση για διευκρινίσεις.


ΑΕΠΠ/720/2020

Η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί άλλως τροποποιηθεί η υπ' αριθμ. 33/2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, κατά το μέρος που απέρριψε την προσφορά της και καθ' ο μέρος αποδέχθηκε την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Επιπλέον, ζητά να ακυρωθεί κάθε άλλη συναφής, προγενέστερη ή μεταγενέστερη, πράξη ή παράλειψη της Διοίκησης. Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή δικτύων αποχέτευσης ακάθαρτων και αντλιοστασίων των Τ.Κ., καθώς και έργων μεταφοράς στο αντλιοστάσιο Ορχομενού, συνολικού μήκους περίπου 26,5km, και πέντε (5) αντλιοστασίων ακαθάρτων, περιλαμβάνοντας και τις ιδιωτικές συνδέσεις ακινήτων με το δίκτυο ακάθαρτων.


ΑΕΠΠ/480/2020

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Διευθύνοντος Συμβούλου του αναθέτοντος φορέα, η οποία απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για την «Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων υδάτων του Δήμου […]» με συνολικό προϋπολογισμό 58.050.000,00€. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η κατασκευή κύριων και δευτερευόντων αγωγών αποχέτευσης, αντλιοστασίων και εξωτερικών διακλαδώσεων σε περιοχές του Δήμου, καθώς και του αγωγού μεταφοράς λυμάτων σε γειτονικούς Δήμους.


ΑΕΠΠ/266/2021

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθούν, άλλως να τροποποιηθούν η υπ' αριθ. 20722 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Αναθέτουσας Αρχής ("") ληφθείσα κατά την 1390η συνεδρίασή του, διενεργηθείσα την 09.12.2020, δυνάμει της οποίας αποφάσισε την ανάθεση της σύμβασης στην παρεμβαίνουσα, και το μ' αυτήν εγκριθέν από 4.12.2020 Πρακτικό ΙΙ της Επιτροπής του Διαγωνισμού, με το οποίο κρίθηκε παραδεκτή η προσφορά της μετά από τον έλεγχο των δικαιολογητικών κατακύρωσης και εισηγήθηκε την ανάθεση της σύμβασης στην ως άνω προσωρινή ανάδοχο εταιρεία και κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά αυτής και κάθε άλλη σχετική πράξη ή παράλειψη της αναθέτουσας αρχής, να απορριφθεί η προσφορά της παρεμβαίνουσας, να αποκλεισθεί η συμμετοχή της από το διαγωνισμό και να της επιστραφεί το καταβληθέν παράβολο. Αντικείμενο της σύμβασης του έργου είναι η κατασκευή των Έργων Αποχέτευσης Ακαθάρτων (κύριων και δευτερευόντων αγωγών βαρύτητας, των απαιτούμενων φρεατίων επίσκεψης, συμβολής ή και πτώσης στις περιοχές των οικισμών "...", "..." και "...", "..." του Δήμου "..."-"..." του Κεντρικού Συλλεκτηρίου "...", ο οποίος οδηγεί τα λύματα των παραπάνω περιοχών στον προβλεπόμενο "..." (βασικό συλλεκτήρα "..." που θα κατασκευάσει άλλη εργολαβία) και εν συνεχεία στο προβλεπόμενο ΚΕΛ Δήμων "..."-"..." και "..."-"...", καθώς και των πέντε αντλιοστασίων ακαθάρτων (τεσσάρων αντλιοστασίων κατάθλιψης και ενός αντλιοστασίου ανύψωσης, με τον απαιτούμενο Η/Μ εξοπλισμό και τους αντίστοιχους δίδυμους καταθλιπτικούς αγωγούς) στην περιοχή του "...", "...". Επιπλέον, στο έργο περιλαμβάνεται και η κατασκευή των εξωτερικών διακλαδώσεων για τη σύνδεση των ακινήτων με το δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων.


ΑΕΠΠ/763/2021

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αίτεται την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντα φορέα υπ' αριθμ. 062/4.02.2021, η οποία προέβη σε ματαίωση του διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών ελέγχου γεωτρήσεων και φύλαξης αντλιοστασίων, συνεργείων ύδρευσης και κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και σε προσφυγή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση για έξι μήνες με δικαίωμα μονομερούς παράτασης δύο μηνών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή των ως άνω υπηρεσιών, με προσθήκη της φύλαξης της αποθήκης του αναθέτοντα φορέα, και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με τροποποιημένους όρους. Η προσφυγή θεμελιώθηκε στην παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας λόγω έλλειψης γνωμοδότησης της Επιτροπής Διαγωνισμού πριν τη ματαίωση.


ΑΕΠΠ/95/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητάει μέσω της Προδικαστικής Προσφυγής την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, καθώς απορρίφθηκε η δική της προσφορά στο στάδιο αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής - τεχνικών προσφορών. Παράλληλα, ζητάει την απόρριψη της προσφοράς της συνδιαγωνιζόμενης (παρεμβαίνουσας εταιρείας), η οποία αναδείχθηκε ως προσωρινή ανάδοχος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη «Λειτουργία Περιφερειακών Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) και Αντλιοστασίων Ακαθάρτων για την περίοδο 2020-2022», με προϋπολογιζόμενη αξία 270.000,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψη της ήταν άδικη και ότι η τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας είχε ελλείψεις, όπως μη υποβολή ΤΕΥΔ σε περιπτώσεις στήριξης σε τρίτους και ελλιπής τεχνική περιγραφή.


ΑΕΠΠ/863/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία "..." με την από 30-5-2020 προδικαστική προσφυγή της ζητάει την ακύρωση ή τροποποίηση της υπ' αριθμ. 55/2020 απόφασης του Δήμου "..." για τους εξής λόγους: 1. Αποδοχή των προσφορών των συνδιαγωνιζομένων οικονομικών φορέων "...", "...", "...". 2. Πλημμελής βαθμολόγηση της προσφοράς της. 3. Πλημμελής βαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς της "...". Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή έργων αποχέτευσης, ειδικότερα: 1. Δίκτυα συλλογής ακαθάρτων στους οικισμούς "..." και "..." συνολικού μήκους 5.359,52 m και 155 φρεάτια επίσκεψης. 2. Κατασκευή τριών (3) νέων υπόγειων, προκατασκευασμένων αντλιοστασίων (ΑΣ1, ΑΣ2, ΑΣ3) και χρήση υφιστάμενων αντλιοστασίων στη "..." και στη θέση "...". 3. Συνολικό μήκος καταθλιπτικών αγωγών μεταφοράς λυμάτων στην ΕΕΛ: 69,50 μ (Φ63 εντός οικισμού "..."), 1350,00 μ (Φ90 από "..." σε "..."), 7.716,60 μ (Φ110 από "..." σε "..." και εν συνεχεία σε "..."). 4. Περιλαμβάνονται απαραίτητα φρεάτια αεραγωγών και εκκένωσης. Ο συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου (εκτιμώμενη αξία της σύμβασης) ανέρχεται σε 1.379.023,26 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.


ΑΕΠΠ/476/2019

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε: α) την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 28/20-02-2019 του αναθέτοντος φορέα, με την οποία έγινε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας και ανακηρύχθηκε προσωρινή μειοδότης στον διαγωνισμό, β) τον αποκλεισμό της παρεμβαίνουσας από τον διαγωνισμό, και γ) την ανακήρυξη του ίδιου ως προσωρινού μειοδότη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή δικτύου ακαθάρτων στον οικισμό Πυργετού, συμπεριλαμβανομένου δικτύου αποχέτευσης με αναρρόφηση κενού (vacuum), το οποίο θα καλύπτει σχεδόν ολόκληρο τον οικισμό, χωριζόμενο σε τρεις κύριους κλάδους που καταλήγουν σε ένα αντλιοστάσιο κενού, καθώς και την εγκατάσταση 206 φρεατίων συλλογής με βαλβίδα κενού. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 3.900.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1439/2022

ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ (...)Από τις διατάξεις αυτές συνάγεται ότι η δαπάνη κατασκευής των εξωτερικών διακλαδώσεων ακαθάρτων υδάτων, που κατασκευάζονται εξωτερικά των ακινήτων από τη ρυμοτομική γραμμή μέχρι την θέση του αγωγού αποχέτευσης ακαθάρτων, για τη σύνδεση του εσωτερικού δικτύου του ακινήτου με τον αντίστοιχο αγωγό αποχέτευσης, και περιλαμβάνουν, κατά την τεχνική έννοια του όρου, τον αγωγό ακαθάρτων υδάτων κατά πλάτος της οδού, από το ακίνητο προς τον κεντρικό αγωγό, το φρεάτιο προσαρμογής του εσωτερικού δικτύου ακαθάρτων υδάτων με τον προαναφερθέντα αγωγό, και τη σύνδεση του προαναφερθέντος αγωγού με τον αγωγό ακαθάρτων υδάτων, βαρύνει τους ιδιοκτήτες των ωφελούμενων ακινήτων. Επομένως, η δαπάνη κατασκευής των διακλαδώσεων αυτών, έστω και αν καταβάλλεται αρχικώς από την αρμόδια επιχείρηση ύδρευσης και αποχέτευσης, βαρύνει τελικώς τρίτα πρόσωπα και είναι ανακτήσιμη, εκ του λόγου δε αυτού δεν περιλαμβάνεται στο επενδυτικό κόστος του ευρύτερου έργου της κατασκευής του αποχετευτικού συστήματος που μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής και η αντίστοιχη δαπάνη κατασκευής τους δεν αποτελεί επιλέξιμη προς χρηματοδότηση δαπάνη, σε περίπτωση δε καταβολής της αναζητείται ως αχρεωστήτως καταβληθείσα.(...)Το δικάσαν Τμήμα με την αναιρεσιβαλλόμενη απόφασή του απέρριψε, κατά το μέρος που αφορούσε στο επίδικο ποσό δημοσιονομικής διόρθωσης, ως αβάσιμο τον λόγο έφεσης περί παραβίασης της αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, με την αιτιολογία ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι η διοίκηση προέβη σε ενέργειες, οι οποίες ήταν ικανές να δημιουργήσουν στην αναιρεσείουσα την πεποίθηση ότι η επίμαχη δαπάνη ήταν επιλέξιμη. Εν όψει δε αυτών, δοθέντος ότι από τις πραγματικές παραδοχές της αναιρεσιβαλλόμενης εξεταζόμενες υπό το πρίσμα των ισχυρισμών της αναιρεσείουσας δεν προκύπτει η απαιτούμενη προϋπόθεση περί της υπάρξεως συγκεκριμένων διαβεβαιώσεων για τη θεμελίωση παραβιάσεως της αρχής της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, το δικάσαν Τμήμα, αγόμενο στην παραδοχή ότι εν προκειμένω δεν παραβιάστηκε η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης της αναιρεσείουσας, δεν υπέπεσε στην αναιρετική πλημμέλεια της πλημμελούς εφαρμογής του νόμου και ο σχετικός λόγος αναίρεσης κρίνεται απορριπτέος ως αβάσιμος.Για τους λόγους αυτούς Απορρίπτει την αίτηση αναίρεσης της 411/2016 απόφασης του Ι Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 


ΝΣΚ/23/2001

Λιμενικό Σώμα. Αξιωματικοί. Υποδικία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υποδικία συνδέεται γενικά με την άσκηση της ποινικής διώξεως, πλην όμως η διάταξη του άρθρου 17 παρ.4 του ΝΔ 139/1969 ως διοικητικής φύσεως μπορεί να ερμηνευτεί συσταλτικά υπέρ του διοικουμένου.